cinco Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 12 minuten geleden, Yncke zei: Ja, hoor. Ok, dan weet ik wel wat voor een tweede inzending. Laat maar weten zodra die mogen. (gaan we niet tot 64 zoals vorig jaar? ) Quote Link to comment
TDPB Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 Brusselse rommelmarkt van Jije. Waar een jonge Charles Dupuis een broek probeert te verkopen aan Robbedoes en Jean Doisy een exemplaar van 'Mein Kampf' aan Morris, Franquin en Eddy Paape. Op de achtergrond staat Will een boekje te lezen. Quote Link to comment
Werner Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 De Wonderwinkel van Gommaar Timmermans... Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
mister o Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 Ik zoek nog een betere afbeelding. Dit is een foto van me zelf. Quote Link to comment
cinco Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 57 minuten geleden, mister o zei: Ik zoek nog een betere afbeelding. Dit is een foto van me zelf. Dat was dus exact de rommelmarktafbeelding die ik in gedachten had voor mijn tweede inzending. Quote Link to comment
mister o Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 28 minuten geleden, cinco zei: Dat was dus exact de rommelmarktafbeelding die ik in gedachten had voor mijn tweede inzending. Oeps, sorrie. Maar dat is dus alvast 1 stem voor mijn inzending Quote Link to comment
cinco Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 1 minuut geleden, mister o zei: Maar dat is dus alvast 1 stem voor mijn inzending Inderdaad. Quote Link to comment
cinco Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 @Yncke Tellen slavenmarkten (bijvoorbeeld in Asterix, Thorgal, Storm... ), tellen die ook of vallen die onder de restricties zoals de etablissementen waar lichamelijke contacten worden verhandeld? Quote Link to comment
Yncke Posted November 26, 2021 Author Share Posted November 26, 2021 @cinco Inderdaad, ik ben geneigd om dat onder dezelfde restrictie te steken - mensen zijn geen goederen. Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 Ok, daar ook een kruis door dan. Quote Link to comment
Yncke Posted November 26, 2021 Author Share Posted November 26, 2021 21 hours ago, Werner said: De Wonderwinkel van Gommaar Timmermans... Heb je ook een afbeelding van in de strip? Want een cover past niet in de regels, vrees ik... Quote yncke.be Link to comment
Kristof Berte Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 4 uren geleden, cinco zei: Ok, daar ook een kruis door dan. We hebben een winnaar! (mocht ie mogen meedoen ) Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Yncke Posted November 26, 2021 Author Share Posted November 26, 2021 Een oosterse markt in een steegje, met de blakende zon op de daken, de geur van exotische kruiden, en wemeling van stof in de lucht. (Ik kijk nog voor een betere versie, deze komt van 't internet.) Quote yncke.be Link to comment
Yncke Posted November 26, 2021 Author Share Posted November 26, 2021 23 hours ago, cinco said: (gaan we niet tot 64 zoals vorig jaar? ) Gegeven dat 't niet zo'n vanzelfsprekend onderwerp is, betwijfel ik of we aan 64 zullen geraken voor pakweg 6 december. Quote yncke.be Link to comment
sanderg Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 3 minuten geleden, Yncke zei: Gegeven dat 't niet zo'n vanzelfsprekend onderwerp is, betwijfel ik of we aan 64 zullen geraken voor pakweg 6 december. zullen we omschrijving van de inzendingen dan toch maar verruimen? Dan heb ik mijn tweede kandidaat al paraat Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Tanuki Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 De markt van de Pulpissims, Centraal Punt Quote Link to comment
Lichtman Posted November 27, 2021 Share Posted November 27, 2021 De apotheek uit de heerlijke steampunk-wereld van De Regelaar - Ambrosia. Quote Link to comment
Yncke Posted November 27, 2021 Author Share Posted November 27, 2021 De inzendingen tot nu toe: Quote yncke.be Link to comment
Rik Posted November 27, 2021 Share Posted November 27, 2021 Vanaf morgen inzending 2 uploaden? Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Yncke Posted November 28, 2021 Author Share Posted November 28, 2021 21 hours ago, Rik said: Vanaf morgen inzending 2 uploaden? Inderdaad, vandaag zijn we een week verder. Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 In verschillende gagreeksen kun je heel wat interessante winkeldesigns vinden. Ik denk bijvoorbeeld aan de Kleine Robbe, Kid Paddle, Mooie Navels... Quote Link to comment
sjaakie Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 Hier mag natuurlijk Dhr. Grootgrutter niet ontbreken. Welke stripheld heeft het voor elkaar gekregen dat zijn naam synoniem wordt met een winkeltype. Quote Link to comment
Rik Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 Mijn 2e bijdrage is er eentje van Hermann. Het Wilde Westen wordt beschaafd. Er is zelfs een winkel met dameskleding en hoeden... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
hemweg Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 Kuifje: Oliveira da Figueira, de man die alles verkoopt. Marskramer met een winkel in Wadesdah. Quote Link to comment
cinco Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 32 minuten geleden, Rik zei: Mijn 2e bijdrage is er eentje van Hermann. Het Wilde Westen wordt beschaafd. Er is zelfs een winkel met dameskleding en hoeden... Is dat uit Comanche? Welk album? Quote Link to comment
Rik Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 32 minuten geleden, cinco zei: Is dat uit Comanche? Welk album? Dit is de openingsplaat uit de Opstand. Deel 6 uit de reeks Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Daan Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 Deze mag natuurlijk niet ontbreken. Het zeer herkenbare buurtwinkeltje van Burhan uit Jerome K. Jerome Bloks. Deze komt uit deel 21. En deze mag ook genomineerd: een scene uit het meer dan fantasierijke brein van Arleston en getekend door Barbucci uit Ekhö 6. Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Een bescheiden krantenkiosk uit een strip van Steven Sterk : Lady Adel Fine, getekend door François Walthéry, geschreven door Peyo en Yvan Delporte. Quote Link to comment
Werner Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Op 27/11/2021 om 12:02, Yncke zei: De inzendingen tot nu toe: Waarom is mijn Wonderwinkel niet weerhouden? Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Bonte Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 1 minuut geleden, Werner zei: Waarom is mijn Wonderwinkel niet weerhouden? Kun je een pagina uitkiezen? Scannen kan ik anders wel doen. Quote Link to comment
Yncke Posted November 29, 2021 Author Share Posted November 29, 2021 11 minutes ago, Werner said: Waarom is mijn Wonderwinkel niet weerhouden? On 11/26/2021 at 12:57 PM, Yncke said: Heb je ook een afbeelding van in de strip? Want een cover past niet in de regels, vrees ik... Het toernooi gaat over een stripafbeelding met een winkel, niet over de winkel zelf. Dus meer in de lijn van de landschappen dan in de lijn van de uitvindingen. Quote yncke.be Link to comment
sporoi Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Uit "Het orakel van Delft" van de reeks Isabel van Will: een pittoreske kruidenwinkeltje. Quote Link to comment
Ptrck Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Een winkel waar ik niet graag zou willen zijn. Maar wel prachtig weergegeven door Aimeé. Midden in de Dustbowl, Oklahama. Quote Link to comment
mojo Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 De beenhouwer uit Bollie en Billie, maar wil nog even kijken of ik in de strips een betere prent vind. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
mojo Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 en in Jojo gaat er volgens mij ook wel ergens een leuk winkeltje in staan. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Ambreville Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Vallen thuisleveringen onder winkels? Quote Link to comment
Ambreville Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Gezelliger plaatje Quote Link to comment
Yncke Posted November 29, 2021 Author Share Posted November 29, 2021 4 minutes ago, Ambreville said: Vallen thuisleveringen onder winkels? Alleen als er thuisgeleverd wordt aan een winkel. (Leuk gevonden, dat wel. ) Quote yncke.be Link to comment
Ambreville Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 De meest ongezellige winkel, en soort thuislevering. De reizende kliniek/Elixirwinkel van Jeronimus Quint. Quote Link to comment
kbellon Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Op 23/11/2021 om 17:55, kbellon zei: Ik zou graag de boekenwinkel uit Ondanks alles nomineren, maar vind niet meteen een prent van de binnenkant online, dus ik ga dit (van de buitenkant) even als placeholder gebruiken tot ik het vind En anders fotografeer ik het in mijn eigen exemplaar. Online dus niet meteen gevonden. Het wordt 1 van volgende 2. Ik kies nog wel de welke Quote Link to comment
Recommended Posts