Jump to content

Integrale Lance Crow Dog?

Recommended Posts

Momenteel loopt op Sandawe een "campagne" om een integrale van Lance Crow dog te financieren.

Een integrale van de eerste 5 delen.

En dan het nieuwe deel 6.

De scenarist (waar ik ook mee samenwerk) vraagt zich af of er ook in het Nederlands interesse zou zijn voor zo'n integrale en bij wie dan?

lcd-nl.jpg

ik heb begin vorig jaar de hele collectie vinci herlezen. Dit is wat ik over lance crow dog schreef:

Lance Crow Dog.

5 delen, allemaal apart te lezen, volledig vertaald. over de ervaringen van Mesties en agent Lance Crow en zijn sidekick Helen Catwright.
Een politiethriller in de far west. Diwkijls degelijke tot zeer degelijke verhalen.
Het eerste deel is nog wat weifelend, wat de tekeningen betreft, maar daarna raakt Gaël toch op dreef, al zal hij nooit tot mijn favorieten behoren. Ik lees eigenlijk niet zo graag politiethrillers a la witse, flikken, morse, of noem maar op. Maar eens als tussendoor kan dit zeker smaken. De verhalen zijn zeker boven de middelmaat.

3,5/5 (delen 3 en 4 4/5)

ik ben dus geen koper voor een integrale van lance crow dog. er zijn andere reeksen die onafgewerkt bleven en om een integrale schreeuwen. mijn selectie uit de collectie vinci om een integrale van te maken:

1 Rails (3 delen van de 4 vertaald)
2 Valsltrik memory (1 deel vertaal van 2)
3 Cyberkiller (4 delen van de 5 vertaald)