Ga naar inhoud

Enrico Marini


cinco

Marini  

59 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is zijn beste werk?

    • Olivier Varèse
      0
    • Gipsy
    • Ster van de Woestijn
    • De Aasgieren
    • De Schorpioen
    • De Adelaars van Rome
    • Batman
    • Noir Burlesque


Recommended Posts

De Adelaars vind ik veruit zijn beste reeks, zowel het verhaal als de moeite die hij in die reeks in de tekeningen steekt. Ik kijk al uit naar het nieuwe deel na Noir Burlesque 2. 
 

image.jpeg.126230cb1e6ed20b675227331522008f.jpeg

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Om de één of andere reden heb ik De adelaars van Rome altijd laten liggen. Ik heb dus slechts vier van de acht reeksen gelezen, en geen enkele van die reeksen beschouw ik als 'essentieel'. Ster van de woestijn is degelijk, maar als tekenaar is Marini sindsdien veel gegroeid. Batman en Noir burlesque zijn erg goed getekend, maar als scenarist kan Marini die niet boven een gemiddelde genre-strip heffen. Dan blijft De Schorpioen over: erg goed getekend met een degelijk verhaal waar maar geen eind aan kwam. Ik denk dat Marini eens moet gekoppeld worden aan een erg goede scenarist: Nury, Lupano of misschien dat zelfs Yann ook wel iets op maat kan schrijven. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik heb getwijfeld tussen Gipsy en De Aasgieren. Gipsy heeft een plezant verhaal met een goed ritme, bij Aasgieren zit de sfeer helemaal snor met een goed afgesloten verhaal.

De doorslag was dat met de Aztekenlach, Gispy zo'n atypisch laatste deel van de reeks heeft. Waren er nog andere one shots geweest, 't zou misschien een andere keuze geweest zijn.

Link naar reactie

De adelaars vind ik inderdaad zijn beste reeks. De Schorpioen is een goede tweede. Jammer dat de adelaars wat vertraging oplopen door andere projecten van Marini maar aan de andere kant komt het de reeks misschien ten goede als hij er zin in heeft en er tijd voor maakt.

 

De Aasgieren ken ik niet. Waar gaat deze reeks, in hoofdlijn, over?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
14 minuten geleden, Rik zei:

De adelaars vind ik inderdaad zijn beste reeks. De Schorpioen is een goede tweede. Jammer dat de adelaars wat vertraging oplopen door andere projecten van Marini maar aan de andere kant komt het de reeks misschien ten goede als hij er zin in heeft en er tijd voor maakt.

 

De Aasgieren ken ik niet. Waar gaat deze reeks, in hoofdlijn, over?

In New York City onderzoeken politie luitenant Vicky Lenore en haar teamgenoot Spiaggi een reeks raadselachtige moorden, slachtoffers van de in het leer geklede Camilla en haar broer Drago. Draco en Camilla zijn afstammelingen van een lange rij vampiers. Toen hun vader vermoord werd door de andere vampiers omdat hij zijn oude levenswijze niet wilde opgeven, zwoeren ze elke onsterfelijke te doden. Daarnaast zijn er nog de anderen, de gewone mensen, de stervelingen. Inspecteur Vicky Leonore en haar assistent Benito Spiaggi, die de moorden onderzoeken komen in de ban van het verraad, de macabere feesten en de smerige intriges van de vampieren.

Link naar reactie
55 minuten geleden, Waldorf zei:

Ik denk dat Marini eens moet gekoppeld worden aan een erg goede scenarist: Nury, Lupano of misschien dat zelfs Yann ook wel iets op maat kan schrijven. 

 

Echt hè, stel je voor hoe goed Noir Burlesque had kunnen zijn als Nury erbij betrokken was geweest.

Link naar reactie

De Adelaars is zijn enige reeks die echte feiten uit het verleden volgt, ook zijn debuut als scenarist. (https://en.wikipedia.org/wiki/Arminius)

 

Het is een vrij klassiek verhaal van twee mannen die samen opgroeien, waarvan de ene uiteindelijk Rome gaat verraden. De serie stopt momenteel aan de slag van het Teutoburger woud in 9 AD. Ik vraag me af of Marini veel verder gepland had te gaan met de reeks. Er worden stevig wat personnages in het bos om zeep geholpen.  Plus het vervolg lijkt me moeilijk. De slag bepaalde de Noordergrens van het Romeinse Rijk. Er waren nog wat tegenzetten, maar geen met succes. Arminius werd uiteindelijk vermoord door een rivaal. Voor mij mocht de serie daar stoppen. Wat er komt zal nooit zo goed zijn als de climax in het woud.

 

Naar Marini toe is het een van zijn betere, zeker naar het tekenwerk toe wat hier echt top is. Khani heeft hier ook prachtige TT's van uitgegeven. Persoonlijk heb ik het meer op de Schorpioen, maar dan vooral omdat die thema's me meer aanspreken. Het probleem met beide series is ondertussen dat de stijl er redelijk van vast ligt, en dat het bij Heinrich kriebelt om nieuwe dingen te proberen.

 

image.thumb.png.927c233d0d998ff9ac08ee2260243525.png

 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Wat maakt die reeks zo goed?

Als ik daar beelden van google, krijg ik altijd hopen massagevechten voorgeschoteld.

 

 

 

Het antwoord van Ambreville hierboven legt al voldoende uit.

Het is inderdaad een historisch verhaal waarbij de Romeinen in het jaar 9 NC een van de grootste nederlagen uit hun geschiedenis leden. 3 Legioenen + ondersteunende troepen werden in de pan gehakt door Armenius die een aantal Germaanse stammen tot een eenheid wist te smeden.

 

De Adelaars van Rome beschrijft de jeugd en verdere leven van Armenius.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Elk verhaal vertelt een hoofdstuk met een grote doorlopende plotlijn. Het begint in het oude Romeinse Rijk...

Om optimaal van de serie te kunnen genieten zou je toch best met het eerste deel moeten beginnen. De kans is groot dat je enkele dagen later al aan het laatste deel gaat zitten. Het is niet enkel Marini, maar ook één van de betere van Desbergh.

 

 

 

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, Ambreville zei:

Elk verhaal vertelt een hoofdstuk met een grote doorlopende plotlijn. Het begint in het oude Romeinse Rijk...

Om optimaal van de serie te kunnen genieten zou je toch best met het eerste deel moeten beginnen. De kans is groot dat je enkele dagen later al aan het laatste deel gaat zitten. Het is niet enkel Marini, maar ook één van de betere van Desbergh.

 

Het is vergelijkbaar met Murena. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Elk verhaal vertelt een hoofdstuk met een grote doorlopende plotlijn. Het begint in het oude Romeinse Rijk...

Om optimaal van de serie te kunnen genieten zou je toch best met het eerste deel moeten beginnen. De kans is groot dat je enkele dagen later al aan het laatste deel gaat zitten. Het is niet enkel Marini, maar ook één van de betere van Desbergh.

 

 

Het zijn al 13 delen op het moment.

Waar zit er ergens een goed stoppunt als ik niet dadelijk gans die 13 delen wil binnenhalen?

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
On 12/7/2021 at 11:01 AM, Ambreville said:

De Adelaars is zijn enige reeks die echte feiten uit het verleden volgt, ook zijn debuut als scenarist. (https://en.wikipedia.org/wiki/Arminius)

 

Het is een vrij klassiek verhaal van twee mannen die samen opgroeien, waarvan de ene uiteindelijk Rome gaat verraden. De serie stopt momenteel aan de slag van het Teutoburger woud in 9 AD. Ik vraag me af of Marini veel verder gepland had te gaan met de reeks. Er worden stevig wat personnages in het bos om zeep geholpen.  Plus het vervolg lijkt me moeilijk. De slag bepaalde de Noordergrens van het Romeinse Rijk. Er waren nog wat tegenzetten, maar geen met succes. Arminius werd uiteindelijk vermoord door een rivaal. Voor mij mocht de serie daar stoppen. Wat er komt zal nooit zo goed zijn als de climax in het woud.

 

Wat mij betreft er is meer dan genoeg ruimte voor een follow-up reeks. 

De Romeinen liet het er natuurlijk niet bij zitten en hebben zich gewroken. 

Zie bv de videos op youtube "Anveging Varus -The Germanic Wars" [FULL DOCUMENTARY] 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...