Ga naar inhoud

Enrico Marini


cinco

Marini  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is zijn beste werk?

    • Olivier Varèse
      0
    • Gipsy
    • Ster van de Woestijn
    • De Aasgieren
    • De Schorpioen
    • De Adelaars van Rome
    • Batman
    • Noir Burlesque


Recommended Posts

Ik heb de eerste drie delen van de Adelaars van Rome nu ook gelezen. Zeer goed getekend, en het verhaal kon me ook wel boeien. Meer dan de Schorpioen, eigenlijk. Die twee mannen met Germaans bloed en verschillende karakters die beiden opklimmen in Rome. Erg graag gelezen. Deel 4 en 5 zal ik eens meebrengen als ik nog een keer in de Poort ben.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • cinco changed the title to Enrico Marini

Bij een tweede leesbeurt viel Noir Burlesque me beter mee.
Ik nam nu meer tijd om stil te blijven staan bij tekstloze pagina's,

 

afbeelding.thumb.png.59f121a57b2ab946cab007fbbfeb7562.png

 

Ook al voelt het nog steeds aan als een genre-oefening vol clichés waarin alle vakjes lijken te moeten afgevinkt worden, met de sfeer in zijn tekenwerk zit Marini er wel boenk op.

 

afbeelding.thumb.png.c13dee7a5ae1cac82ee2535bd75395d2.png

Link naar reactie

Het tekenwerk van Marini is altijd prachtig maar ik vind het erg jammer dat hij zijn tekeningen niet meer inkt.

Verder- en dat heb ik al eerder gezegd- vond ik zijn oude manier van inkleuring echt beter.. (aquarel is toch een beetje dof vind ik). Ik vraag me nog steeds af wat voor verf hij vroeger nou eigenlijk gebruikte?

Kijk en vergelijk- de bovenste illustratie is zeer recent, de onderste (Mejai) komt denk ik ergens van rond het jaar 2000 (toen de Schorpioen reeks net was gestart):

 



 

marini-caprice-au-micro-3ba3.jpg

marini-mejai-2nq2.jpg

 

Beiden prachtige dames hoor maar de Mejai vind ik echt mooier getekend.. Kwestie van smaak wellicht maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening

Link naar reactie
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Er is wat ophef ontstaan over 4 covers van de Schorpioen die gisteren heel kort te koop werden gesteld op 2DG en waarvan Marini op zijn Facebook account zegt dat ze ooit gestolen werden.

Iemand hier meer info over? 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
25 minuten geleden, De Hollander zei:

Dat wordt de hoogste tijd. 
Maar ik dacht te begrijpen dat er ook nog een deel 7 in het verschiet zit, geen idee of die er gelijk achteraan komt?

Sorry geen idee. Marini kan met zijn status zo'n beetje maken wat hij wil tegenwoordig, dus zal er van afhangen waar hij zin in heeft na deel 6.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...