Ga naar inhoud

X-Men, Wolverine & Andere Mutanten


niemand

Recommended Posts

HAWKEYE VS. DEADPOOL... Wat kan ik daar over vertellen?...

 

Je zou het op het eerste zicht niet zeggen, maar het is een moordmysterie. Spannend! Clint Barton, Wade Wilson en euhm... Lady She-Hawkgirl... euh, ja, Kate Bishop! Once upon a time, champions emerged to fight the evil plaguing humanity. Yada yada yada... These are not these heroes.

 

Hier nog enkele highlights. :)

post-503-0-86523500-1425769806_thumb.jpeg

post-503-0-34916800-1425769832_thumb.jpeg

post-503-0-94255100-1425769857_thumb.jpeg

post-503-0-13076400-1425769900_thumb.png

post-503-0-65160700-1425769943_thumb.png

post-503-0-52734900-1425770240_thumb.jpg

post-503-0-42725900-1425771372_thumb.png

post-503-0-56061100-1425771390_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Als ik op Comixology of andere sites zie hoeveel verschillende x-men reeksen er zijn; daar geraak je als nieuweling toch niet wijs uit?

Moet je bv. ook de oude (10-tallen jaren oud) x-men lezen om volledig mee te zijn met het verhaal of zijn er door de jaren heen ook al veel reboots geweest? Maar das iets wat ik me over veel comic reeksen afvraag.

Misschien wat vreemd, maar das een van de redenen om me bijna uitsluitend te beperken tot eurostrips.

(OK, Lanfeust/Troy heeft ook veel reeksen en nevenreeksen, maar toch...)

Link naar reactie

Ze zijn wel zo slim van iedere bundel leesbaar te houden voor iedereen. Alleen als er een nummer op de rug staat, dan lees je natuurlijk best eerst deel 1.
Alle voorgeschiedenis kan je toch NOOIT kennen. Ik ben indertijd begonnen met de vier Astonishing X-men bundels van Joss Whedon (mooi afgerond geheel, ondertussen waarschijnlijk opnieuw gebundeld in twee dikke bundels) en de drie dikke bundels van Grant Morrisons New X-men. Ik vond dat twee goeie introducties tot de X-wereld.

 

Ik heb mijn X-men bundels (en reekjes) allemaal door elkaar gelezen. Dat maakte een mooie puzzel. Ook bij Spidey, Batman, enz. trok ik mij van chronologische volgorde niks aan. Anders lees je nooit iets. Het best lees je een bepaalde run van een schrijver in de juiste volgorde. Voor de rest : niks van aantrekken. :)

 

Voor events kijk je best eens op Wiki, voor de juiste volgorde, dat wel. Ik heb het over X-events, niet over company wide Events. Daar trek ik mij ook niks van aan.

Link naar reactie

Eerst een hot-shot alles laten verwateren en dan een meer low-profiler laten redden wat er te redden valt. Of toch iets in die aard...

 

Wel de redder, in dit geval Marc Guggenheim, redde wat er te redden viel. Dit vierde volume is wat het al van in het begin had kunnen zijn, een X-boek vol X-ambiance.

 

Naast een levendig X-Men space adventure zijnde, sluit dit boek ook nog deels aan op een verhaal van lang (toch al tamelijk lang) geleden. Namelijk END OF GREYS, waar Rachel Grey haar resterende familie werd uitgemoord door de Shi'Ar. Dat hoofdstuk mocht wel eens wat fijner afgesloten worden, wat hier dus gebeurt. Ik ben blij voor Rache dat ze hier wat closure krijgt, ze loopt al lang genoeg treurend rond. Als het aan mij had gelegen, dan was D'Keth er hier niet zo goedkoop vanaf geraakt. Maar onze Rache is een beter mens dan ik blijkbaar. Jaja, mutanten zijn ook mensen.

 

Dus, dit is zoals het altijd al had moeten zijn.

 

Ik bedoel hier het vierde volume van de all-female X-Men reeks door Wood begonnen. De titel van dit volume is EXOGENOUS.

post-503-0-97964000-1426710954_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

De ene Jean tegen de andere: "Such is my thesis -- No matter what dimension you're from, NEVER read Tony Stark's mind."

:P :p :P :p :P

 

THE ULTIMATE ADVENTURE, volume 6 van ALL-NEW X-MEN alweer. Ja, deze keer gaan ze dimension hoppend naar de Ultimate Marvel Universe. Jean, Hank, Warren, Bobby en Laura (Lady Wolverine :) ) ontmoeten Miles Morales, de huidige Spider-Man van die universe. Ook de X-Men die daar resideren komen ze er tegen.

 

"It's an X-Men tradition with a twist", staat er op de achterkant van de cover. Met traditie bedoelen ze het dimension hopping. Wat de twist juist is, dat weet ik niet direct... Ze (de X-Men in al hun verschijningsvormen) hebben al zo veel gedimensionhopped met de bijhorende twisten, dat het mij waarschijnlijk niet meer opvalt. Maar dat stoort mij niet. Ik heb dit weer graag gelezen. Natuurlijk kun je stellen dat de boel onnodig gerokken wordt met dit volume, dat zie ik ook ergens zo, maar dat zal me worst wezen. Ik heb me er mee geamuseerd en voor de prijs van een boek heb je hier twee Jean Greys. :)

 

Misschien dat er ooit zoiets komt als DAUGHTERS OF THE PHOENIX (weet ik veel :) ), een all-female X-Men team met allemaal Jean Greys. THAT would be the day! Enfin, one can only hope. Tot dan zal ik het moeten doen met boekskes zoals dit hier. :);)

 

Scott staat ook op de cover, alhoewel die hier niet meedoet. Ze hadden beter de tweede Jean er op gezet...

post-503-0-60740900-1426961785_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

WITH THE AGE OF APOCALYPSE AVERTED, THE THREAT OF ONSLAUGHT LOOMS!

 

Juggernaut KO geklopt. Wie is daar in geslaagd? Gene Nation die roet in het eten komen strooien. De val van Avalon. Holocaust die ambetant komt doen. Rogue en Gambit, Psylocke en Angel. Het Legacy virus dat de kop opsteekt. Sabretooth met amnesia.

 

Volop ambiance dus, in dit eerste deel van ROAD TO ONSLAUGHT. Geschreven door Scott Lobdell, Fabian Nicieza, J.M. DeMatteis, Ralph Macchio en Howard Mackie.

 

Negentienvijfennegentig was een goed X-Men jaar.

post-503-0-26508200-1426978685_thumb.jpeg

post-503-0-94052500-1426978707_thumb.jpeg

post-503-0-80863000-1426978728_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Een stukje verder op de ROAD TO ONSLAUGHT, volume twee...

 

THE BUILDUP CONTINUES TO THE X-MEN'S DARKEST HOUR AS THE TEAM FACES DANGER FROM WITHOUT AND WITHIN!

 

Een treffen met ClanDestine (een creatie van Alan Davis) met wat Lovecraft gekruid. Cannonball en Husk hebben miserie met de fanatiekelingen van Humanity's Last Stand. Wolverine, Beast en Psylocke nemen het op tegen Bloodscream en Belasco op een raar eiland. Sabretooth breekt los uit de kelder en slasht Psylocke lelijk open. Er volgt een klopjacht op Sabretooth (er wordt op hem gejaagd en eens gevonden krijgt hij klop). Bishop is paranoide en Dark Beast komt langs...

 

Wederom alle soorten actie in dit tweede deel, er staan mooie dingen in.

 

Schrijvers: Alan Davis, Scott Lobdell, Terry Kavanagh, Larry Hama en Fabian Nicieza.

post-503-0-05759500-1427154419_thumb.jpeg

post-503-0-68491400-1427154439_thumb.jpg

post-503-0-53175100-1427154567_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Archangel en Wolverine gaan samen met Dr. Strange op zoek naar iets om Psylocke te genezen. The Brood, een nieuwe soort die ze niet meer zomaar kunnen afslachten. Beast versus Dark Beast. Post, de herald van Onslaught. Wolverine die volledig het beest uithangt. Bobby en Emma. Op de trein met Sinister...

 

And then there was no more road... ONSLAUGHT CAME UPON THEM! En gans de Marvel U was er niet goed van!

 

Het derde en laatste volume van ROAD TO ONSLAUGHT. Geschreven door Scott Lobdell, Jeph Loeb, Peter Milligan, John Ostrander, Mark Waid, Larry Hama en Mark Bourne.

post-503-0-25966500-1427227015_thumb.jpeg

post-503-0-55420500-1427227043_thumb.jpeg

post-503-0-64395900-1427227224_thumb.jpeg

post-503-0-48241700-1427227248_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Het hangt een beetje af van wat je van Deadpool verwacht denk ik. Sommige zijn echt grappig andere zijn ronduit onnozel en andere zijn dan weer huiveringwekkend.

 

De laatste reeks die begint met DEAD PRESIDENTS is een beetje allround, die drie aspecten tesamen.

 

Een tip voor als je Deadpool wil proberen: go with the flow en niet te veel je hersenen gebruiken.

 

Kweenie, als je wat specifieker kan stellen wat je precies van Deadpool verwacht, kan ik misschien wat meer tips geven over waar je kan beginnen.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Dan denk ik dat je best de laatste Deadpool reeks leest. Maar ik vrees een beetje dat het een ontgoocheling zal worden. Deadpool is zelden HEEL grappig. Ik lees graag DP vanwege de verwrongen humor, soms zeer bitter van ondertoon.

 

Ik zou je DEAD PRESIDENTS aanraden om het eens te proberen. Het is met de deur in huis vallen, maar misschien wel de meest toegankelijke DP.

 

Mijn eerste kennismaking was een verhaal waar Deadpool en Wolverine in mee deden. RETURN TO WEAPON X was dat denk ik, het had zeker Weapon X in de titel. Maar ik weet niet of die trade nog te krijgen is.

 

DEADPOOL & CABLE door Fabian Nicieza is ook goed, dat was denk ik het volgende wat ik las. Cable houdt daar de boel wat in toom, zodat je niet direct helemaal gedeadpoolizeerd wordt. Dat is nog wel te krijgen waarschijnlijk, drie trades met de volledige serie, vijftig comics ongeveer.

 

Hopelijk heb je hier iets aan.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Dan denk ik dat je best de laatste Deadpool reeks leest. Maar ik vrees een beetje dat het een ontgoocheling zal worden. Deadpool is zelden HEEL grappig. Ik lees graag DP vanwege de verwrongen humor, soms zeer bitter van ondertoon.

 

Ik zou je DEAD PRESIDENTS aanraden om het eens te proberen. Het is met de deur in huis vallen, maar misschien wel de meest toegankelijke DP.

 

Mijn eerste kennismaking was een verhaal waar Deadpool en Wolverine in mee deden. RETURN TO WEAPON X was dat denk ik, het had zeker Weapon X in de titel. Maar ik weet niet of die trade nog te krijgen is.

 

DEADPOOL & CABLE door Fabian Nicieza is ook goed, dat was denk ik het volgende wat ik las. Cable houdt daar de boel wat in toom, zodat je niet direct helemaal gedeadpoolizeerd wordt. Dat is nog wel te krijgen waarschijnlijk, drie trades met de volledige serie, vijftig comics ongeveer.

 

Hopelijk heb je hier iets aan.

bedankt

Link naar reactie

SAME NAME - NEW PROBLEMS!

 

Het is idd eigenlijk enkel de naam die behouden blijft van de reeks. Enige overlevende van de vorige X-Factor is Lorna Dane a.k.a. Polaris, de groenharige dame met magnetische krachten. Verder zijn er Quicksilver, Gambit, Cypher, Warlock en Danger. Enkele anderen komen ook even langs.

 

Hier is het geen detective agency meer, maar een corporate sponsored team. Ze worden gesponserd door Serval Industries, die zijn gekend voor electronica, internet en wapens. Daarnaast willen ze ook de samenleving helpen waar ze kunnen. Dat is waar ze dan X-Factor voor inschakelen.

 

Het is een gans andere X-Factor geworden, maar net zoals de vorige werd dit ook geschreven door Peter David. Dat levert weer een geslaagde mix van humor, actie en drama op. Carmine Di Giandomenico levert prima tekenwerk. Mooie covers van Kris Anka en Jared K. Fletcher... Wat moet een mens nog meer hebben?

 

Ik las de eerste drie volumes, NOT BRAND X, CHANGE OF DECAY en AXIS. Ondertussen is de reeks al stopgezet. Ik heb nog niet kunnen uitvissen of er nog een vierde deel komt. Hopelijk wel, nu is het toch maar afgekapt op het eind... In ieder geval zijn dit twintig mooie comics, ze bevatten alles wat ik van een goeie X-reeks verwacht.

 

Bij IGN.com zeiden ze nog: "All-New X-Factor is easily the most underrated X-title going right now and deserves a lot more attention." Maar het heeft dus weer eens niet mogen zijn...

post-503-0-76325900-1427586390_thumb.jpeg

post-503-0-74777500-1427586582_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

UNCANNY X-MEN VOLUME 5: THE OMEGA MUTANT PREMIERE HC.

 

Het komt wat traag op gang en heeft een mooi einde. Schoon wat Tempus hier uitspookt. Ik vind haar een boeiend personage, hopelijk wordt ze een blijvende waarde binnen het X-Men gebeuren. Cyclops wordt nog wat minder populair, maar zorgt toch voor een verrassing.

 

THE TURNING POINT FOR THE UNCANNY X-MEN!

 

Ik blijf dit goed vinden.

post-503-0-87800200-1427590355_thumb.jpeg

post-503-0-08608700-1427590378_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"We were once more than mutants. We were X-Men. And we will be again."

 

Dit is het laatste stukje tekst uit het derde en laatste volume van Brian Wood zijn run op ULTIMATE COMICS X-MEN. Waar hij het met zijn X-Men uit het reguliere Marvel U verknalde, maakt hij het hier weer goed. Dat is toch wat ik er van vind. Dit moet niet onderdoen voor zijn run op Conan. Alla, ik kan het maar zeggen, eh. ;)

 

Voor alle duidelijkheid, Wood zijn run begint al in DIVIDED WE FALL, UNITED WE STAND, da's een event boek (een degelijk) van Ultimate Comics, de Avengers en Spider-Man verhalen staan er ook in. Maar de drie zijn afzonderlijk te lezen. Die nieuwe Ultimate Spider-Man is trouwens een even grote clown als zijn voorganger. Echt moeten lachen met dat ventje. :)

 

Dus in feite bestaat Wood zijn run op Ultimate X-Men uit VIER delen. Beter dan drie, eh, als het dan toch goed is. ;)

 

Het meiske op de onderstaande afbeeldingen is de Ultimate versie van Kitty Pryde. Het is een zeer toffe madam, ik mis haar nu al en ik heb het nog maar pas gelezen... Misschien kom ik haar ergens nog eens tegen, time will tell.

post-503-0-26524300-1428006319_thumb.jpeg

post-503-0-23342000-1428006342_thumb.jpeg

post-503-0-26220800-1428006411_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

POWER FOR POWER en NO GODS, NO MASTERS gelezen. Dat zijn de twee volumes van ALL-NEW ULTIMATES geschreven door Michel Fiffe. Had hiervoor nog nooit van de man gehoord. Kitty Pryde is de reden waarom ik dit las, ze doet hier in mee. Blijkbaar heb ik tussen dit en Ultimate Comics X-Men ergens een akkefietje met Galactus gemist, dus ik weet niet hoe Kitty hier terecht kwam. Dit gezegd zijnde...

 

Dit is een leuk reeksje van twaalf comics lang, over een stel tieners met super powers. Het heeft een begin en een eind. Naast Kitty heb je hier nog Spider-Man, Black Widow, Cloak, Dagger en Bombshell. Met zijn zessen zijn ze de All-New Ultimates. Het is van een andere aard dan Brian Wood zijn Ultimate Comics X-Men. Het gaat hier niet over globale zaken, het gebeurt in de straten, ze zijn vigilantes. Er is vanalles aan de gang met slechterikken en dergelijke, ze gaan zelfs een dagje naar het strand. Het is wat lichtvoetiger, al worden er toch ook mensen door het hoofd geschoten en verminkt. Het tweede deel is wat te oppervlakkig naar mijn gedacht. Maar al bij al was het ontspannende lectuur die me niet verveelde.

 

Ik zou zeggen, voor fans van Ultimate Comics Kitty die volledig willen zijn. Al betwijfel ik of er hier veel van rondlopen. :)

post-503-0-96264800-1428172968_thumb.jpeg

post-503-0-88273500-1428173013_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Dit is een enorm leuk ding om te lezen. Precies iets van Marvel uit de seventies, maar dan zonder de gebreken uit die dagen. Het is geschreven door Mike Costa. Het tekenwerk van Kris Anka, Jacob Wyatt en Michael Dialynas is mooi. Ik heb hier niks slechts over te melden.

 

Er staan drie specials in:

-ALL-NEW X-MEN: ELEGY IN THE CLASS ROOM

-INDESTRUCTIBLE HULK: FOR A FRIEND WHOSE WORK HAS COME TO TRIUMPH

-SUPERIOR SPIDER-MAN: WITH MERCY FOR THE GREEDY

 

Deze vormen een nogal gek, maar gezellig lezend verhaal.

 

Als dessert staat er ook nog een Wolverine verhaaltje in door Chris Cosentino/Dalibor Talajic, het noemt IN THE FLESH. Wolverine en een master chef gaan de CSI toer op. Een smakend nagerecht.

 

Een mooi avondje met een paar mutanten tieners, een Hulk die van puppies houdt en een wat arrogante webslinger. :)

post-503-0-52877100-1428181991_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"Some like beautiful, perfect and pretty

I see the good in the bad and the ugly..."

 

NO END IN SIGHT is ook zo'n geval van drie specials die samen een verhaal vormen.

 

-UNCANNY X-MEN: BREAKING IN

-IRON MAN: FAKING IT

-NOVA: NO END IN SIGHT

 

Geschreven door Sean Ryan. Getekend door Ron Ackins, Rahman Hadoko en John Timms. Het is minder charmerend dan THE ARMS OF THE OCTOPUS, het heeft niks seventies, puur hedendaagse Marvel. Het heeft een onderkoelde soort van humor waar ik meer moest aan wennen. Maar slecht vind ik het zeker niet, het bracht me ook aan het lachten. Het past bij de Uncanny X-Men van vandaag, qua feel zit het dicht in de buurt van die lopende reeks.

 

Voor mij is hier ook niks mis mee. Wel geen dessert... Maar drie comics in deze bundel.

post-503-0-06550000-1428202435_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

TOMORROW NEVER LEARNS en DEATH OF WOLVERINE.

 

Beide door Jason Latour, zijn WOLVERINE AND THE X-MEN.

 

Wat op mijn zenuwen werkte was het tekenwerk van verschillende tekenaars in het zesde hoofdstuk van Tomorrow. De verschillende stijlen bedoel ik. Eerst vijf hoofdstukken door Mahmud Asrar, niks mis mee, dan plots vanalles willekeurig door elkaar... Het stoort. Enfin...

 

Latour zijn run is niet zo grappig als die van Aaron, maar er zit nog humor in. Het hyperkynetische is ook bewaard gebleven. Tomorrow vond ik persoonlijk wat verwarrend, door het frequent verspringen in de tijd, maar het boeide me wel. Death werkt op het sentiment, er zitten schitterende stukken in (o.a. Wolverine zijn date met Storm). In Death stoorde de veelheid aan verschillende tekenstijlen me niet, er wordt functioneel gebruik van gemaakt.

 

Graag gelezen.

post-503-0-41440400-1428269148_thumb.png

post-503-0-30939000-1428269179_thumb.png

post-503-0-76783300-1428269205_thumb.png

post-503-0-27935000-1428269232_thumb.jpeg

post-503-0-09711300-1428269246_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Necrosha

 

Crossover, maar er zijn 4 TPB's te vinden.

    X-Necrosha (collects X-Force #21-25, New Mutants #6-8, X-Men: Legacy #231-233, and X-Force/New Mutants: Necrosha one-shot, 336 pages, hardcover, July 2010 ISBN 0-7851-4674-1)
    X-Men Legacy: Necrosha (collects X-Men Legacy #231-234, X-Necrosha (X-Men Legacy story), 112 pages, Paperback, March 14, 2012, ISBN 0785162984)
    New Mutants, Volume 2: Necrosha (collects New Mutants #6-11, and X-Force/New Mutants Necrosha one-shot, 160 pages, premiere hardcover, May 2010, ISBN 0-7851-3993-1)
    X-Force, Volume 4: Necrosha (collects X-Force #21-25, 144 pages, softocver, April 2010, ISBN 0-7851-3541-3)

 

 

Welke moet je nu wel hebben en welke hoeft niet?

Heb juist X-Men Legacy: Necrosha besteld, dus daarom de vraag :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...