Ga naar inhoud

X-Men, Wolverine & Andere Mutanten


niemand

Recommended Posts

Secret Wars ga ik heel mss de hoofdserie kopen, maar al de rest interesseert me sowieso niet

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Secret Wars ga ik heel mss de hoofdserie kopen, maar al de rest interesseert me sowieso niet

De hoofdreeks koop ik zeker, zijnde de climax / apotheose / zwanenzang van ik-weet-al-niet-meer-hoeveel jaar Hickman Avengers. Ik heb een shortlist van zijreeksen (zoals die sweet-looking Infinity Gauntlet mini of iets krankzinnig als Marvel Zombies vs Age of Ultron). Der is nog tijd om uit te vogelen of de kwaliteit er ook is.

Link naar reactie

Ok, bedankt voor de waarschuwing.

Ik ging toch al niet veel Secret Wars lezen maar deze had zeker kans.

Pas op: mileage may vary natuurlijk. Je zegt dat je weinig fan was van de oorspronkelijke en in de SW-versie verlaat hij de OML-realiteit om in Years of Future Past terecht te komen, meen ik. (waar iedereen plots/uiteraard bendis-quippy is) Als dat je wat lijkt...

Link naar reactie

Wolverine : Old Man Logan (Mark Millar - Steve McNiven) eens herlezen. Ik dacht dat ik hier geen fan van was, maar ik was fout.
Dit is een coole strip. En zeer goed ook. Met prachtige tekeningen. 
Mad MaxUnforgiven en Wolverine allemaal mooi samen in één strip. 
In een dystopisch Amerika, 50 jaar nadat de superheroes zijn verslagen door de bad guys, heeft Wolverine, één van de weinige overlevenden van de heroes, eindelijk een leven voor zichzelf opgebouwd. Hij heeft een boerderijtje, een vrouw en twee kinderen, en heeft 50 jaar geleden gezworen nooit nog zijn klauwen te gebruiken (de reden daarvoor is hartverscheurend). 
Omdat hij de huur niet kan betalen aan The Hulk Gang, neemt hij een job aan : samen met de blinde Hawkeye moet hij 'iets' vervoeren naar de andere kant van Noord Amerika, doorheen de staten van de Bad Guys. 
Vanaf dan gaat het meer en meer mis, natuurlijk. 
Zeer goed en bloederig Wolverineboek, een SF/western/post apocalyptische road trip, dat ik met veel plezier herlezen heb. 

 

post-585-0-04494300-1436047937_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"Something always remains. It might not be something real, in the provable sense of the word, but to those who are left behind, it is significant. It's what allows us to keep going, to function around the hole that loss leaves in its wake. It allows us to hope. It allows us to live."

 

Soms kom je mooie zaken tegen in de braakliggende schemerzones van grote franchises. De lappen grond waar niemand naar omziet en waar de meer exotische flora een kans krijgt om tot volle wasdom te komen. Voor mij is dit hier zo'n geval.

 

Geschreven door G. Willow Wilson en getekend door Roland Boschi. Een melancholisch aanvoelend, op zichzelf staand verhaal over de laatste dagen van dit X-Men team.

 

And then there was only Secret Wars...

post-503-0-81488500-1437084001_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

ALL-NEW X-MEN VOL. 7: THE UTOPIANS HC.

 

Een mooi eerste hoofdstuk met Jean en Emma. Opvallend artwork van Mike Del Mundo, geschilderd artwork, denk ik.

 

Twee hoofdstukken BLACK VORTEX, een beetje vervreemdend, dit zijn uiteindelijk twee hoofdstukken uit een ander boek.

 

Twee hoofdstukken waar ze grotendeels in het gras liggen en babbelen. Wreed relax allemaal. Het echte eind komt met All-New X-Men zeshonderd, die in de laatste Uncanny X-Men bundel zal staan (als ik me goed herinner). Deze laatste twee vormen THE UTOPIANS, vandaar de titel van dit boek...

 

Eigenlijk wel graag gelezen, maar er mocht toch wat meer pit in gezeten hebben.

 

Mooie cover met Jean erop door Mahmud Asrar.

post-503-0-47629600-1437418285_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The world is a cesspool. A wretched hive of scum and villainy. I wouldn't have said that a few years back -- but now I can. And I do. The world needs a hero to save it from itself. A particular kind of hero. One who can fight. One who can -- when necessary -- kill. A hero who can bounce back from every hit. One who can heal. A Canadian. God, they're awesome. The world needs a Wolverine. And now...

 

There's only one man who could do this! His name? Wade Wilson... :) :) :)

 

Mystique, Sabretooth, Lady Deathstrike, Daken en Laura zijn ook met vanalles bezig en er worden een paar ontroerende herinneringen aan Wolverine, de echte, opgerakeld. Een mooi, lichtjes melancholisch boek. Met ook wel wat paranoia en waanzin...

 

WOLVERINES VOL. 3: THE LIVING AND DE DEAD, grand adventure!

 

Wolverine: "I've got claws -- forged of diamond-hard adamantium -- and the power to back them up."

She-Hulk: "Those aren't adamantium. They're stainless steel, I think. They won't even scratch me, Wade."

:) :) :)

post-503-0-58838000-1437426547_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik geloof dat die pas terug komt in Nation X. , dus er zitten nog een hoop verhaallijnen tussen: House of M, Messiah Complex, Utopia,...

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Complex, maar in de goede zin van het woord. House of M is van voor Astonishing, dacht ik, maar het kan zijn dat mijn time line anders in de kast staat ;)

 

 

Ik heb een hele hoop boeken zitten tussen Astonishing 4 en Nation X, maar die zijn niet allemaal nodig (maar wel leuk) :)

Wat je nodig hebt, volgens mij, maar dan zit je wel helemaal in continuïteit, daar waar je Astonishing helemaal los kon lezen is: 

House of M, X-men Messiah Complex, Avengers - X-men : Utopia, X-men Nation X, X-men Seconc Coming, en natuurlijk (*) alle bundeltjes Unc. X-men die daar tussen zitten. Maar ik weet niet of die allemaal nog te krijgen zijn. De Event bundels moet je wel nog kunnen vinden. 

 

 

(*) voor de fun

Link naar reactie

Mee eens, lees die en dan ben je wel mee. In Avengers vs x-men gebeuren er ook nog belangrijke zaken, maar die heb ik zelf ook niet gelezen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik zou ook zeggen die reeks (die veel beter is dan eender wie zou kunnen vermoeden) en de klassieke Joe Kelly met misschien de Mark Waid miniserie. Hier en daar wel nog wat: Gail Simone deed er haar beste werk en nadien Agent X en Frank Tieri kon het ook goed uitleggen.

Blijf als de pest weg van die abominatie die Daniel Way perpetreerde.

Link naar reactie

Ik zou ook zeggen die reeks (die veel beter is dan eender wie zou kunnen vermoeden) en de klassieke Joe Kelly met misschien de Mark Waid miniserie. Hier en daar wel nog wat: Gail Simone deed er haar beste werk en nadien Agent X en Frank Tieri kon het ook goed uitleggen.

Blijf als de pest weg van die abominatie die Daniel Way perpetreerde.

 

ok, no Way. ;)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Voor de red band trailer van Deadpool moest ik me inloggen (er komt wat bloed in voor), dus ik weet niet of die hier te zien zal zijn 

 

 

Dit is de green band trailer

 

Twordt tijd dat ik hier wat TP's van koop. Maar welke...?

Die Deadpool film is toch R-Rated? Betekent dat dan 16+?

Link naar reactie

Oef, goed nieuws! Ik zal dan wel bij mijn vader polsen of hij niet meewilt, de trailer intresseerde hem toch al.

Dat zijn de Amerikaanse regels, he. Ik weet niet hoe het hier zit. Er zijn echter maar heel weinig films die hier in de zalen als 16 worden gecategoriseerd. Ik denk dat deze hier ten hoogste een 12 zal zijn. Op dvd 16.

Maar ik ben daar niet meer zo van op de hoogte omdat dat toch allemaal niet meer geldt voor mij... ????

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...