Ga naar inhoud

X-Men, Wolverine & Andere Mutanten


niemand

Recommended Posts

Een klein jaartje geleden ben ik eindelijk begonnen met X-Men, altijd al mijn favoriete superhelden geweest op het grote scherm én vooral kleine scherm (de animatiereeks). Ik begon bij Whedons Astonishing X-Men (nog steeds het beste van wat ik sindsdien gelezen heb). Nu, ik heb mezelf voorgenomen om me volledig te verdiepen in de X-Men sinds dan en ik ben dat allemaal in artikels aan het gieten op Geekster.be (soort how to read en reviews). De eerste artikels zijn wat voor de hand liggend, maar het volgende niet en ik wil me daarna vooral focussen op de huidige stand van zaken.

 

De winkelier waarschuwde me een jaartje geleden dat het allemaal erg verwarrend is als je er te veel bij nadenkt, en nu begint dat wel zo te worden. Ik moet nog héél wat ontdekken dus ik vroeg me af of jullie hier nog specifieke leestips hebben? Ik zit vooral wat vast direct tussen House of M (fantastisch trouwens) en Schism (dat dan uitloopt in Uncanny X-Men en Wolverine and the X-Men, als ik het goed heb?). Ook losstaande verhalen zijn zeker welkom.

Link naar reactie

Een klein jaartje geleden ben ik eindelijk begonnen met X-Men, altijd al mijn favoriete superhelden geweest op het grote scherm én vooral kleine scherm (de animatiereeks). Ik begon bij Whedons Astonishing X-Men (nog steeds het beste van wat ik sindsdien gelezen heb). Nu, ik heb mezelf voorgenomen om me volledig te verdiepen in de X-Men sinds dan en ik ben dat allemaal in artikels aan het gieten op Geekster.be (soort how to read en reviews). De eerste artikels zijn wat voor de hand liggend, maar het volgende niet en ik wil me daarna vooral focussen op de huidige stand van zaken.

 

De winkelier waarschuwde me een jaartje geleden dat het allemaal erg verwarrend is als je er te veel bij nadenkt, en nu begint dat wel zo te worden. Ik moet nog héél wat ontdekken dus ik vroeg me af of jullie hier nog specifieke leestips hebben? Ik zit vooral wat vast direct tussen House of M (fantastisch trouwens) en Schism (dat dan uitloopt in Uncanny X-Men en Wolverine and the X-Men, als ik het goed heb?). Ook losstaande verhalen zijn zeker welkom.

Ik las je artikels niet en ik heb geen idee wat je allemaal al las, maar heb me ook al wat van de meer klassieke, originele, vroege run gelezen? Want in vgl daarmee is veel van de recente dingen nogal all over the place. Niet dat het slecht is, dat zijn persoonlijke ervaringen, maar het kan soms geen lwaad te weten waar het allemaal vandaan komt, snap je? Claremont/Byrne/Smith/JRJr. Belangrijk spul.

Link naar reactie

Na House of M komt in mijn verzameling

- X-men Deadly Genesis (een direct gevolg van House of M), Unc. X-men Rise & Fall of the Shi'ar Empire, X-men Emperor Vulcan, met als gevolg Road to War of Kings, en War of Kings (die twee laatste zijn géén X-men titels). 

- Supernovas & Blinded by the Light
- X-men Messiah Complex

- Avengers/X-men Utopia

- X-men Nation X

- X-men Second Coming

en dan pas Schism. 

 

Maar daar tussen in zitten nog een heleboel andere TPB's. Gewoon van de lopende reeks(en). Want het springt natuurlijk niet van de ene naar de ander event. 

 

Na Schism komt Avengers vs X-men. Nu ja, naast nog een boel andere TPB's ;)

En daarna komt All new X-men en Unc. X-men van Bendis. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

-Are you out here alone?

-Of course not, you're right here with me.

 

Het rechtstreekse vervolg op Night of the Living Deadpool: RETURN OF THE LIVING DEADPOOL!

 

Geschreven door Cullen Bunn en mooi getekend door Nik Virella.

 

IN A WORLD RULED BY THE DEADPOOLS,

WE ARE FORCED TO FINALLY START LIVING. :)

 

Once again, great stuff!

post-503-0-09537200-1441115122_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

WOLVERINES VOL. FOUR: DESTINY

 

Met deze laatste vijf hoofdstukken loopt het verhaal ten einde. Ik heb het graag gelezen, maar ergens is het toch een beetje zinloos allemaal. Ik kan het einde echter wel waarderen, gelukkig, anders was het helemaal zinloos geweest.

 

En dan is het natuurlijk weer van: THERE IS ONY SECRET WARS... Voor mij moest dat nu eens echt niet.

post-503-0-77423600-1441400322_thumb.jpeg

post-503-0-84469900-1441400345_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Preview van Extraordinary X-men 1 door Lemire en Ramos.

 

Ziet er wel goed uit, maar neigt een beetje te veel naar Hous of M, no more mutants. We zijn precies terug naar af.

 

http://www.comicbookresources.com/comic-previews/extraordinary-x-men-1-marvel-comics-2015

 

Extraordinary-X-Men-1-Preview-1-250ee.jp

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

@makyousei: ik heb me inderdaad al de grootste klassiekers aangeschaft en vond die eigenlijk heel goed. Even wennen aan de schrijf- en tekenstijl, maar over het algemeen goeie boeken. Alleen jammer dat alles constant wordt herhaald. Wel fan van de beschrijvende teksten steeds. Maar uiteindelijk ben ik meer fan van het modernere werk, maar sowieso moet je Claremont gelezen hebben als fan.

 

Na House of M komt in mijn verzameling

- X-men Deadly Genesis (een direct gevolg van House of M), Unc. X-men Rise & Fall of the Shi'ar Empire, X-men Emperor Vulcan, met als gevolg Road to War of Kings, en War of Kings (die twee laatste zijn géén X-men titels). 

- Supernovas & Blinded by the Light
- X-men Messiah Complex

- Avengers/X-men Utopia

- X-men Nation X

- X-men Second Coming

en dan pas Schism. 

 

Maar daar tussen in zitten nog een heleboel andere TPB's. Gewoon van de lopende reeks(en). Want het springt natuurlijk niet van de ene naar de ander event. 

 

Na Schism komt Avengers vs X-men. Nu ja, naast nog een boel andere TPB's ;)

En daarna komt All new X-men en Unc. X-men van Bendis. 

 

Bedankt kuzuri! Ik voeg die toe aan de leeslijst. Een never-ending leeslijst op dit moment... :P

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ik wou net beginnen aan de nieuwe volumes van Unc.X-men en All New X-men. 
Ik lees de achterkaft van Unc en daar staat vanalles over Axis, een event dat ik blijkbaar volledig gemist heb. Er zijn er ook zoveel ;)

 

Heb ik Axis nodig om Unc en All New gewoon verder te lezen? Maw: is het eerder een Avengers dan een X event? 

euh...

Link naar reactie

all new x-men 6 en 7 moet je eerst lezen voor uncanny 5, wat het einde is vd Bendis run. 6 is een losstaand avontuur in het Ultimate universum en heeft eigenlijk weinig tot niets met de hoofdplot te maken. Was meer een excuus voor een team up Miles Morales.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ja, die uitgavepolitiek is niet altijd goed te volgen. Secret Wars loopt nog en ondertussen is all new all different universum al begonnen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Secret Wars (en de DC tegenhanger) ga ik toch niet volgen. ;)

De twee events zijn voor mij het moment om serieus te minderen in de Big 2. 

 

Nu ja, ik heb X dan maar weer langs de kant gelegd, en eerst wat Star Wars gelezen :)

Maar ik ga die X toch ook lezen, binnenkort. Juiste volgorde of niet. Ik heb mijn andere X-boeken ook allemaal door elkaar gelezen. Maar die Axis heb jij dus ook niet gelezen? 

Link naar reactie

Secret Wars (en de DC tegenhanger) ga ik toch niet volgen. ;)

De twee events zijn voor mij het moment om serieus te minderen in de Big 2.

 

Nu ja, ik heb X dan maar weer langs de kant gelegd, en eerst wat Star Wars gelezen :)

Maar ik ga die X toch ook lezen, binnenkort. Juiste volgorde of niet. Ik heb mijn andere X-boeken ook allemaal door elkaar gelezen. Maar die Axis heb jij dus ook niet gelezen?

AXIS is eerder een Uncanny Avengers event. Das een reeks waar ook mutanten zitten, maar staat volgens mij wel redelijk los van al de rest. Lees anders de samenvatting op de wiki pagina als je een beetje wil mee zijn.

Ik vond dat wel leuk, ook al waren er problemen mee.

Link naar reactie

Ok. thanx

 

All new 6 kan ik dus nu gewoon al lezen. Wanneer de 7 uitkomt weet ik nog niet. Ik weet niet of ik zoveel geduld ga hebben ;)

 

Normaal lees ik ze in volgorde van verschijnen. En Unc 5 kwam een week voor All New 6 uit. 

 

Sorry, Uncanny 5 kan je al wel lezen. Uncanny 6 sluit Uncanny en All New van Bendis af.

 

dus:

 

All New 6

Uncanny 5

All New 7

Uncanny 6

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...

ALIS VOLAT PROPRIIS, ik weet niet wat het betekent, maar het is de titel van de derde en laatste trade van CAPTAIN MARVEL as an emissary in space from the Avengers to the greater galaxy.

 

Nog even haar ontvoerde kat/flerken gaan terughalen in het tweedelige THE SEVEN SECONDS BEFORE YOU DIE. Een hoofdstuk Black Vortex en dan afscheid nemen in THE NEXT RIGHT THING.

 

Deze reeks bestaat slechts uit vijftien comics, drie trades. Binnenkort gaan we reeksen lezen waarvan de nummering in het negatieve gaat... Soit, heb dit graag gelezen, Carol Danvers in space geschreven door Kelly Sue DeConnick. Avontuur, science fiction, humor, dat is het zo'n beetje in deze verhalen. Het kon veel slechter geweest zijn.

 

En dan was er gatvertamme alleen nog Secret Wars!...

post-503-0-21843400-1451869876_thumb.jpeg

post-503-0-58894300-1451869894_thumb.jpeg

post-503-0-95377200-1451869910_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

ALL-NEW X-MEN VOL. 7: THE UTOPIANS HC.

 

Een mooi eerste hoofdstuk met Jean en Emma. Opvallend artwork van Mike Del Mundo, geschilderd artwork, denk ik.

 

Twee hoofdstukken BLACK VORTEX, een beetje vervreemdend, dit zijn uiteindelijk twee hoofdstukken uit een ander boek.

 

Twee hoofdstukken waar ze grotendeels in het gras liggen en babbelen. Wreed relax allemaal. Het echte eind komt met All-New X-Men zeshonderd, die in de laatste Uncanny X-Men bundel zal staan (als ik me goed herinner). Deze laatste twee vormen THE UTOPIANS, vandaar de titel van dit boek...

 

Eigenlijk wel graag gelezen, maar er mocht toch wat meer pit in gezeten hebben.

 

Mooie cover met Jean erop door Mahmud Asrar.

 

De TP graag gelezen, maar die twee Black Vortex deeltjes mochten ze er voor mij uitgelaten hebben. Dit is het einde van Bendis' All New X-men, het vervolg staat in Uncanny X-men 600 (of in de volgende UXM bundel). 

 

post-503-0-47629600-1437418285.jpeg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...