Ga naar inhoud

X-Men, Wolverine & Andere Mutanten


niemand

Recommended Posts

Vandaag The Dark Phoenix Saga van Claremont en Byrne voor een mooie prijs gekocht! Als het bevalt zal ik ook andere legendarische runs kopen (Days of Future Past en God loves, man kills). Heb de smaak te pakken door All New X-Men wat ik echt een sterke serie vind.

Link naar reactie

Ik zie de Marvel Masterworks graag in mijn kast liggen, liever dan de Essentials. Maar als ik een tpb zie liggen, dan is de verleiding toch te groot om het te laten liggen. (wow, nog nooit drie keer het woord liggen zo kort achter elkaar gebruikt).

Link naar reactie

Ik zou ook liever TPB's hebben (maar MMW SC's zijn ook TPB's ;) ), maar aangezien het vervolg op DoFP enkel in MMW te krijgen is, ben ik dus nu op de volgende MMW SC aan het wachten. (wow, nog nooit zoveel afkortingen in één zin gebruikt) :)

 

:lachuuh:

Link naar reactie

Bij 't verhuizen van comics merkt een mens hoeveel Wolverine hij wel heeft.

Nu zit ik met een 'dilemma'. Als iemand me een beetje kent, zal 'm wel begrepen hebben dat ik wel een boon voor Wolvie heb. Na de hernummering (nu al een keer of 4) van zijn solo-reeks, vraag ik me af hoe interessant het nog is een 'ononderbroken' run te hebben. ttz: ik heb dingen als Blood Debt, Enemy of the State, Get Mystique of Not Dead Yet ook in SC (of HC, as the case may sometimes be). Laat ik dan de run lopen tot 189 (of hoe lang was het) met die dingen dubbel, of elimineer ik die nu ook uit mijn verzameling. Van de hernummerde reeks (en de hernummering daarvan, en de hernummering die eraankomt met Davis/Cornell) kan het me precies veel minder schelen...

Nerd problems, maar toch...

Link naar reactie

Dark Phoenix Saga (Claremont en Byrne) heeft mij definitief kunnen overtuigen om eindelijk eens te stoppen met het negeren van de X-Men. Ik heb hier heel erg van genoten. Het was even wennen aan het begin aangezien ik niet zo bekend ben met sommige personages, maar al snel leerde ik de verschillende karakters en de verhoudingen tussen de mutants onderling kennen. De Hellfire Club en Kitty Pryde maken volgens mij hun debuut hier, karakters die zeker van toegevoegde waarde (zullen) zijn. Voor dat het onvermijdelijke einde zich aandient, hebben de intriges, gevechten en nieuwe werelden mij erg kunnen vermaken. Ik ben van plan vaker oudere X-Men series te lezen, hierdoor heeft het huidige verhaal in 'All New X-Men' meer impact op mij.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik heb gisteren het originele verhaal herlezen in mijn essential uitgave. Ik was verrast dat het maar twee comicdeeltjes waren, gezien de mythische status. Ik heb de trade dan eens opgezocht en daar zit blijkbaar een hoop opvulling bij die er niets mee te maken heeft. Maar ik kijk ook wel uit naar de film.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Hoh ! Dat is geen opvulling ! Dat zijn gewoon de comics die volgen op Dark Phoenix Saga ;) en dat zijn zeer goeie comics.

Ik heb nog wel trades met een titel van één of twee comics in die trade. Maar de rest is daarom geen hoop opvulling. Het kind moet een naam hebben, nietwaar ?

 

Edit : nu steekt marvel veel te weinig in een trade van 17 dollar.

Dan liever zoals in DoFP. ;)

Link naar reactie

Hold you horses :e012:

 

Dat hangt van je definitie af van opvulling. Op zich zijn dat idd goeie comics, maar ik was vergeten dat het DoFP verhaal slechts in die twee comicjes liep en ik verwachtte dus een uitgebreider verhaal in die TPB. Niet dus, DoFP en opvulling, waaronder een samenvatting vd geschiedenis vd X-men en Dark Phoenix :e011::e012:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Toen schreven ze vooral geen verhalen voor de onvermijdelijke bundel, maar puur om de ene na de andere subplot naar hoofdplot te transporteren en weer terug. Dat zorgde zeker voor mythische effecten, waar sommige schrijvers nog wel een puntje aan kunnen zuigen. Ik denk ook wel dat ik daarom die oudere X-Men (en comics in't algemeen) liever in singles lees dan in bundels: veel meer subplots en minder algehele afronding.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Avengers vs. X-men gelezen, de SC, dus enkel het hoofdverhaal (14 comics). Ik heb geen event strips, behalve die over The X-men en die over de groenen van de concurentie. En aangezien AvX dus belangrijk is voor The X-men heb ik ‘m maar gekocht. ;)
Bof, dat is niet slecht, maar AvX is uitgesmeerd over véél te veel comics, voor wat het maar is, en dan moeten ze het einde toch nog vlug vlug afhaspelen. Tsk. Ze hadden beter het middenstuk en de tie ins wat korter gemaakt, en wat meer tijd gestoken in het einde. Unc. X-men 3 AvX TP is ook weeral veel te lang geleden (kan dat niet ergens tegelijkertijd uitkomen ? ) om nog te weten wat daar in staat, en de Avengers tie-ins lees ik niet, maar dus : véél te veel comics, waardoor de hoofdbundel vanaf het zevende hoofdstuk teveel van de hak op de tak begint te springen.

Ook Wolverine & The X-men vol. 3 : AvX gelezen, en die vind ik raar maar waar zeer goed, om een tie in te zijn. En vol. 2 vond ik nog wel te kinderachtig voor woorden. Gelukkig is, naar mijn mening, de derde W&X weer even goed als de eerste.

Ik weet niet hoeveel AvX boeken er nu nog komen, maar ik zal blij zijn als het voorbij is. ;)

All New X-men en Unc. X-men van Marvel Now! (Bendis) zie ik al heel wat meer zitten. Want eigenlijk ging het met de X-boeken bergaf sinds Second Coming.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ze lijkt toch op Jubilee (de bril in het haar ;) ).

De baby : geen idee. Misschien wordt dat duidelijk in het verhaal. Of misschien is het haar baby niet.

Toen ze vampier werd (Curse of the Mutants) was er van een baby geen sprake. Ook de laatste keer dat ik haar tegenkwam, in X23 vol. 3, had ze geen baby.

Link naar reactie

 

Cable and X-Force vol. 1 : Wanted zeer graag gelezen ! Zeer goed, vond ik dit.

Weird science, crazy SF, wat horror, veel actie, goeie dialogen, goeie opbouw (waar ge uw gedachten serieus moet bijhouden), en vooral : een goede interactie tussen de personages. Yep, op basis van dit boekje zou ik zeggen : Dennis Hopeless is iemand die ik ga volgen.

Goed getekend ook.

Als alle X-boeken van Marvel Now! van dit niveau zijn, dan wordt het nog leuk. (Nu ja, Bendis’ All New X-men was ook van niveau, maar dat was meer all ages natuurlijk).

 

Preview nr. 1 : http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=14484

 

Preview nr. 4 : http://pulllist.comixology.com/previews/DEC120670/

 

preview nr. 5 : http://www.blueravencomics.com/marvel-now-preview-cable-and-x-force-5/

 

dec120670-02.jpg

 

Ik zal me Hopeless’ Lovestruck bij Image ook eens aanschaffen, zie : http://www.dennishopeless.com/lovestruck/

Link naar reactie

 

Cable and X-Force vol. 1 : Wanted zeer graag gelezen ! Zeer goed, vond ik dit.

Weird science, crazy SF, wat horror, veel actie, goeie dialogen, goeie opbouw (waar ge uw gedachten serieus moet bijhouden), en vooral : een goede interactie tussen de personages. Yep, op basis van dit boekje zou ik zeggen : Dennis Hopeless is iemand die ik ga volgen.

Goed getekend ook.

Als alle X-boeken van Marvel Now! van dit niveau zijn, dan wordt het nog leuk. (Nu ja, Bendis’ All New X-men was ook van niveau, maar dat was meer all ages natuurlijk).

 

Preview nr. 1 : http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=14484

 

Preview nr. 4 : http://pulllist.comixology.com/previews/DEC120670/

 

preview nr. 5 : http://www.blueravencomics.com/marvel-now-preview-cable-and-x-force-5/

 

dec120670-02.jpg

 

Ik zal me Hopeless’ Lovestruck bij Image ook eens aanschaffen, zie : http://www.dennishopeless.com/lovestruck/

Ik hoor ook al zoveel goed over Hopeless op Avengers Arena waar de tekenaar dan ook nog eens Kev Walker is. Maar der is teveel, dus ik moet keuzes gaan maken. Zeker in X-verse.

Link naar reactie

Ik maak de keuze : geen Avengers. Hickman, Hopeless of Remender, of die van Bendis ea van hiervoor. Er is inderdaad zo veel en zes jaar geleden koos ik X, heb me daar mee geamuseerd, en dat ga ik blijven doen. Ik zeg niet dat Avengers slecht zou zijn, alleen dat ik die keuze heb gemaakt :)

Link naar reactie

Ik was gestopt na vols 1 & 2, not being a remender fan and all, maar ik moet zeggen, het valt me goed mee. De eerste twee volumes van UXF vind ik nog steeds typisch Remender (hij weet zijne freing niet zitten), maar vol. 3 The Dark Angel Saga 1 vond ik plots wel zeer goed. Hopelijk blijf ik het goed vinden. ;)

Link naar reactie

Hmmm... Dark Angel Saga vol. 2 vond ik weer vintage Remender : van de hak op de tak, onduidelijk, zonder remmen, stukken verhaal overslaan, en de tekeningen hielpen ook niet om het duidelijker te maken...

Misschien, heel misschien, was ik te moe. Maar ik vrees er voor.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...