Ga naar inhoud

Van Welke Stripgerelateerde Gemiste Kans Heb Je Het Meeste Spijt?


Minotaur

Recommended Posts

Honderd jaar geleden moest ik een amateurstripblaadje signeren in Nijmegen. Naast mijn tafel zaten Windig en De Jong, met ál hun uitgaven uitgestald op tafel. Jarenlang spijt gehad dat ik die tafel niet leeg gekocht heb, omdat die boekjes niet veel later heel moeilijk te verkrijgen waren. Sommige heb ik nooit meer kunnen bemachtigen. (Ontzettend stom dat ik daar nu nog steeds spijt van voel. Stomme, irrationele emoties!) 

 

Niet dat ik er spijt van heb, want ik heb er zelf (deels) geen schuld aan, maar toen ik 26 was, vroeg Tom Bouden of ik zin had om het tweede album rond de heer Suster en vrouwe Wiebeke te tekenen. Ik heb een halve proefpagina getekend en toen vroeg ik of hij geen decoupage wou maken (omdat ik moeite had om de teksten overal te plaatsen) waarbij de tekenkriebels bij hemzelf terug kwamen. Nu gaat hij het zelf tekenen wat ik enkel een verbetering vind omdat het dichter bij de stijl van het eerste album zal liggen. Het feit dat hij mijn halve proefplaat in zijn eigen stijl integreert vind ik alleen maar een tof compliment. ;):D

 

 

Ha leuk, een tweede Suster en Wiebke-album! Voor wanneer staat hij in de planning, Tom? (Koop ik ook weer eens een strip...)

BLOGTWITTER • FACEBOOK

Link naar reactie

Ik hoop toch op een boekje van meer dan zeven pagina's, Mars.

 

Maar er wordt hier drastisch afgeweken van het onderwerp. Eventjes proberen terug te keren: Toen ik nog met Kim studeerde (het was samen met hem dat ik voor het eerst aanbelde bij Erik Meynen die in de straat woonde waar ik op kot zat) bracht Kim twee boekjes in eigen beheer uit. Jammer dat ik toen maar één van de twee heb gekocht.

Link naar reactie

Dat ik die originele pagina van Brieven uit de Bar niet heb gekocht. De winkelier vroeg er 7000 Bfr. voor. Teveel voor mij als student. Jammer... het is nu een van mijn lievelingsstrips.

 

Of neen, deze vind ik nog erger, dat ik een prive interview met Rosinski en Van Hamme moest laten schieten omwille van een plotse rugblokkage. Gevloekt... op beide.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

2500 gulden!!!!!!!!!!!!!

 

Dat is inderdaad zuur, je had er nu denk ik een nieuwe Mercedes (of een andere auto naar keuze) van kunnen kopen.

 

Rosinski schijnt begin jaren negentig ook een verkooptentoonstelling in Groningen te hebben gehouden waar prijzen werden gevraagd waar we nu ook anders tegen aan zouden kijken. Helaas was ik toen nog niet echt bezig met originelen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...