Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (11)] winkel 63 vs. winkel 42


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 30-12-21 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Saloon.JPG.2e4c17259e89cafc8367d650d3489

 

De saloon van Lamontagne uit Wild West #1

 

Tweetie

 

 

B

 

20211202090441687_0001.jpg.3d503fb91b8f8

 

Mijn eerste kennismaking met het rollenspel D&D was in de film ET maar toen wist ik niet juist wat ze aan het spelen waren. Enkele jaren later kreeg ik een duidelijker beeld door de strip Draken en Kerkers in het weekblad Kuifje (door Bosse en Darasse), waar een groepje avonturiers in een rustig Ardens dorp regelmatig samenkomt om "heroïsche avonturen en gruwelijke drama's" te beleven. De Dungeon Master is eigenaar van een typische kruidenierswinkel die we enkel nog in strips en films te zien krijgen. Pas 35 jaar later ben ikzelf effectief D&D beginnen spelen en telkens moet ik terugdenken aan Jos, sorry, Astrobald De Sluwe die het in zijn winkel aan de stok krijgt met Hemoglobine.

 

Bonte

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

A doet me op één of andere manier denken aan de film Westworld, met robotten als cowboys. Zeer knap getekend, maar bloedeloos.

Terwijl ik minder van de tekenstijl van B hou, maar wel het plot en de buurtwinkel kan smaken.

 

Ik vind het een zeer moeilijke keuze en hou het in beraad. 

Link naar reactie

Er passeren in dit toernooi vaak zaken die er van binnen stukken groter uitzien als van buiten. Bij Saloons valt me dat altijd heel erg op. Ook in films. De zaak in A moet een immens gebouw zijn. Wat natuurlijk kan, ik weet niet hoe de buitenscenes er in deze strip uitzien. Alleen zie je in de straatscènes van westerns zelden grote mastodonten van gebouwen staan. 

Link naar reactie

Ik ging het ook meteen opzoeken:

http://www.comicweb.nl/zzstripbladen/Kuifje+Weekblad-Nederlands-Draken+&+kerkers.html

http://www.comicweb.nl/zzstripbladen/Kuifje+Special-Nederlands-Draken+&+kerkers.html

 

Zelfs niet in het Frans uitgegeven in album. Iets voor Bonte? Misschien moeilijk, wetende dat BD Must er uiteindelijk niet in geslaagd is om Tonnie/Zowie (de andere jaren 80-reeks van Bosse en Darasse) uit te brengen.

  

Op 18/9/2013 om 00:31, Dedi Kass zei:

Vorige week op Stripfestival Brussel gespoken met uitgever BD Must, de albums komen er zeker - dat zegt hij toch-

de vertraging is vooral te wijten omdat ze uitgaan van de gepubliceerde pagina's in Robbedoes en Spirou, want ze beschikken niet over de originelen. Ze willen er absoluut voor zorgen dat de kwaliteit/zichtbaarheid/leesbaarheid 100% goed is alvorens te drukken...

 

hier nog wat info over de verschenen albums in 't frans:

http://www.bedetheque.com/serie-2824-BD-Zowie.html

 

Iemand van BD Must vertelde me vorig jaar dat het uiteindelijk toch te veel gedoe was om dit rond te krijgen zonder de originelen. Jammer.

 

image.png.e4b0b89b80c961039574236924072b88.png

Link naar reactie

Moeilijkste voor mij tot nu toe... Beide vind ik erg mooi

 

Ondanks dat A eigenlijk niet echt een winkel is (of het moet een drankwinkel zijn 😉 kan deze me uiteindelijk net iets meer bekoren.. Geen idee eigenlijk waarom precies. Ik laad me vaak leiden door sfeer en dat zit bij beide inzendingen vandaag wel goed... A vind ik wellicht net iets beter getekend (de realistische tekenstijl spreekt me iets meer aan)

Link naar reactie
1 uur geleden, fantasiooo zei:

Ik ging het ook meteen opzoeken:

http://www.comicweb.nl/zzstripbladen/Kuifje+Weekblad-Nederlands-Draken+&+kerkers.html

http://www.comicweb.nl/zzstripbladen/Kuifje+Special-Nederlands-Draken+&+kerkers.html

 

Zelfs niet in het Frans uitgegeven in album. Iets voor Bonte? Misschien moeilijk, wetende dat BD Must er uiteindelijk niet in geslaagd is om Tonnie/Zowie (de andere jaren 80-reeks van Bosse en Darasse) uit te brengen.

  

Iemand van BD Must vertelde me vorig jaar dat het uiteindelijk toch te veel gedoe was om dit rond te krijgen zonder de originelen. Jammer.

 

image.png.e4b0b89b80c961039574236924072b88.png

 

Dat zou ik natuurlijk graag heruitgeven, ik heb alleen geen contacten met Franstalige auteurs. Misschien eens informeren bij BD-Must.

Link naar reactie

Voor mij is Draken en Kerkers een goeie keuze omdat de scène hem afspeelt in de winkel maar ook omdat het meer is dan wat decor.

 

Deze strip heeft brengt wel wat jeugdherinneringen mee. Als jongeling had ik net leren inbinden en dan zoek je vanalles om in te binden. Mijn vader had net een groot lot losse Kuifje Tijdschriften gekocht, dat was voor een prijsje omdat er nummers ontbraken. Het idee was dan om verhalen in te binden die toen nog niet in album waren verschenen, ik weet niet meer hoeveel ik er dan gemaakt heb maar ik kan alvast maar 1 boek terug vinden. Een bundeling van kortverhalen in de SF en fantasy sfeer, in de jaren '80-'90 stonden veel dergelijke verhalen in Kuifje.

 

De pagina voor het toernooi is de allereerste van de reeks kortverhalen met een introductie van de spelers, verder speelt het zich af in de D&D setting.

 

IMG_0036.jpg

 

IMG_0037.jpg

 

IMG_0038.jpg

 

IMG_0039.jpg

 

IMG_0040.jpg

Link naar reactie
11 uren geleden, Spiro zei:

A doet me op één of andere manier denken aan de film Westworld, met robotten als cowboys. Zeer knap getekend, maar bloedeloos.

Terwijl ik minder van de tekenstijl van B hou, maar wel het plot en de buurtwinkel kan smaken.

 

Ik vind het een zeer moeilijke keuze en hou het in beraad. 

Ik ga voor A omdat ik die saloon intrigerend vind. De mensen zijn zo kunstmatig gelijkelijk verdeeld over het interieur en in het algemeen zo emotieloos dat het wel wat heeft van een surreeel werk. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...