Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (30)] winkel 45 vs. winkel 8


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 18-01-22 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Thorgal.jpg.7f64ffc829bc654f05755023cf59

De smidse/ijzerwinkel van Boomvoet.

 

Yncke

 

 

B

 

axel.jpg.05bc94b110927a5e924a7484da65c15

Ik zocht een beeld uit de toekomst en er gaan wel betere zijn maar dit is toch eentje die in m'n geheugen bleef plakken. Axel Moonshine, om de drie zaden van de eeuwigheid.

 

Bonte

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Geen gemakkelijke keuze. Aan de ene kant heb je een fantastische serie die elementen van fantasy combineerde met elementen van episch avontuur, die een heroisch personnage, een anti-held zelfs, op lange reizen stuurde om hem uiteindelijk naar zijn geliefde terug te brengen.

Aan de andere kant heb je een pagina uit Thorgal.

@Blutch heeft dik gelijk. Een Integrale Reeks van Axel in de juiste volgorde staat hoog op mijn verlanglijstje. Dus maar voor B gestemd.

 

 

 

Link naar reactie
4 hours ago, Ambreville said:

Aan de ene kant heb je een fantastische serie die elementen van fantasy combineerde met elementen van episch avontuur, die een heroisch personnage, een anti-held zelfs, op lange reizen stuurde om hem uiteindelijk naar zijn geliefde terug te brengen.

Aan de andere kant heb je een pagina uit Thorgal.

 

Er zijn nog wel meer gelijkenissen. Sinds andere tekenaars met Thorgal aan de slag gaan, lijkt ie geen vast gedefinieerd gelaat meer te hebben (je moet hem maar aan z'n haar en litteken herkennen), dus het is maar een kwestie van tijd voordat het dubbelgangers zijn. 

 

1469675256_AxelThorgal.jpg.68da7ac93390b9127ac57ddc9e44a512.jpg

 

Axel Moonshine heb ik nooit gelezen, wel regelmatig doorgebladerd en er is iets dat me ervan afstoot. De prent in dit duel vind ik dan weer wel mooi (maar toch voor A gestemd). Het personage lijkt me wel een vrolijkere jongen dan Thorgal, daar kon ik nu eens geen enkel lachend prentje van vinden. 

 

 

Link naar reactie

Een vergelijking uitvechten tussen die twee zou nogal oneerlijk zijn voor Thorgal. Die heeft zijn verkoopscijfers mee terwijl Axel genekt werd door zijn vertalers. Toch durf ik wel stellen dat Godard in die serie even goed, zo niet beter was dan Vanhamme in zijn betere periodes zelfs. Een heel lang uitgesponnen verhaal met alle mogelijke waanzin onderweg, maar toch de hele tijd een doel en een achterliggende plotlijn kunnen vasthouden. Bij Vanhamme had je meer de indruk dat ze op café besloten hadden dat Thorgal een alien of godenzoon moest zijn, maar daarna niet goed meer wisten wat er mee aan te vangen.  Die alien-plotlijn heeft me nooit echt gegeven wat je er van verwacht zou hebben.

Ribera heeft een meer uitgeklaarde stijl dan Rosinski, maar daarom niet minder goed getekend. Had hij zijn produktiviteit wat lager gezet, dan had hij bij de grootsten kunnen zijn. Maar hij is van die Spaanse generatie die elke week een aantal paginas moesten afwerken.

In ieder geval, een goede, heringekleurde integrale met wat dossierkes zou me geld waard zijn.

 

 

 

Link naar reactie

B gekozen

Ik hebt bij Thorgal vooral problemen met de wapens.

Ik ken het verhaal niet

Dus wat ik hieronder vertel, kan misschien quatsch zijn

De wapens hebben niet de juiste verhoudingen

en voor iemand die realistisch tekent

is dat voor mij storend

plus een smid maakt geen bogen .

Dus hij verkoopt ze ook niet

 

Link naar reactie
11 uren geleden, AHMO zei:

 

plus een smid maakt geen bogen .

 

 

Boomvoet heeft meegedaan aan een boogschutterstoernooi.

Dus daar het boogschieten een interesse van hem is, zal dat een motivatie voor hem geweest zijn om pijl en boog ook in zijn assortiment op te nemen.

 

Link naar reactie

Die Thorgal is dan wel niet de meest interessante plaat, het is wel de best getekende die de sfeer perfect weergeeft.  B maakt mij wel benieuwd, maar doet ook een beetje pijn aan de ogen.  Bij zo'n strip zou ik geen neen zeggen tegen een nieuwe inkleuring, mits het respecteren van de sfeer van het kleurenpalet natuurlijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...