Ga naar inhoud

Formule-racen


Recommended Posts

4 uren geleden, Peter Motte zei:

Lewis en der Toto riskeren een straf als ze niet naar de prijsuitreiking van de F1 gaan.

Veel gekker moet het niet worden.

En terecht. Dat je het ergens niet mee eens bent mag natuurlijk. Maar niet op komen dagen is minachting.

 

Dat jij het vervolgens niet eens bent met de boete is ook logisch. Jouw antipathie jegens Verstappen is duidelijk. Maar waarschijnlijk had je schande gesproken als het andersom was geweest en Verstappen was niet gekomen.

Link naar reactie

Sinds Max Verstappen kampioen is geworden, schieten zijn fans als paddestoelen uit de grond.

Het zijn volgens mij geen F1-fans, want uit hun opmerkingen blijkt telkens dat ze de GP van Abu Dhabi niet volledig hebben gezien. Er is namelijk een cruciaal element dat in zowat al hun opmerkingen ontbreekt.

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Sinds Max Verstappen kampioen is geworden, schieten zijn fans als paddestoelen uit de grond.

Het zijn volgens mij geen F1-fans, want uit hun opmerkingen blijkt telkens dat ze de GP van Abu Dhabi niet volledig hebben gezien. Er is namelijk een cruciaal element dat in zowat al hun opmerkingen ontbreekt.

Max was over een heel seizoen beter dan Hamilton. De data toont dit aan...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Er is nochtans een ander belangrijk moment geweest dat in de discussie niet kan ontbreken.

Ik heb al vaker gemerkt dat Verstappen-verdedigers daar niets vanaf weten. Dus hebben ze de wedstrijd niet volledig gezien. Het zijn geen F1-fans. Het zijn alleen maar mensen die de kampioen achternalopen op basis van de samenvattingen die door de propagandamachine van de Verstappens en Red Bull worden verspreid.

Link naar reactie
1 uur terug, Catch22 zei:

Peter, ik ben al een fan van de F1 lang voordat Max meedeed, al sinds de jaren 70, maar nu ben ik toch wel heel erg benieuwd naar wat het cruciale moment is geweest? 
 

Maarten

Ik sluit mij volledig aan bij de woorden van Maarten...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

Er is nochtans een ander belangrijk moment geweest dat in de discussie niet kan ontbreken.

Ik heb al vaker gemerkt dat Verstappen-verdedigers daar niets vanaf weten. Dus hebben ze de wedstrijd niet volledig gezien. Het zijn geen F1-fans. Het zijn alleen maar mensen die de kampioen achternalopen op basis van de samenvattingen die door de propagandamachine van de Verstappens en Red Bull worden verspreid.

Dit is echt Red Bullshit Peter. Het is ook niet aan jou om te bepalen wie een fan is en wie niet...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik denk dat de liefhebbers van F1 blij zijn dat er nu eens een ander dan Mercedes wint. In gelijkwaardige auto's is Max de beste coureur, en met name gezien de race op Silverstone van dit jaar ook de verdiende winnaar. Mercedes had de laatste races de beste auto, maar niet voor het eerst dit seizoen had Red Bull de betere tactiek.

Link naar reactie

Dat cruciale moment waarnaar ik verwees, is niet in het voordeel van Hamilton. Daarom verbaast het me dat de Verstappen-verdedigers het niet kennen. En voor mij bewijst het ook dat ze de wedstrijd niet volledig hebben gezien. En dat het dus geen echte F1-fans zijn.

Link naar reactie
4 uren geleden, Theoak zei:

Ik denk dat de liefhebbers van F1 blij zijn dat er nu eens een ander dan Mercedes wint.

 

Het klopt dat het eens geen kwaad kan dat eens iemand anders kampioen wordt, maar Lewis is niet jaar na jaar kampioen geworden: er zit een overwinning van Nico Rosberg tussen.

 

4 uren geleden, Theoak zei:

In gelijkwaardige auto's is Max de beste coureur

 

Hoho, daar ben ik echt niet zeker van.

 

4 uren geleden, Theoak zei:

 

, en met name gezien de race op Silverstone van dit jaar ook de verdiende winnaar.

 

Max heeft door crashes drie keer zo veel kosten veroorzaakt voor Red Bull dan Lewis voor Mercedes.

Typerend voorbeeld is de crash tijdens de kwalificaties van Jeddah.

Er wordt veel te veel gefocust op Silverstone, alweer het gevolg van de slim uitgekiende propaganda van Red Bull.

 

4 uren geleden, Theoak zei:

 

Mercedes had de laatste races de beste auto, maar niet voor het eerst dit seizoen had Red Bull de betere tactiek.

 

Nee: Mercedes kon niet van banden wisselen onder de gele vlag, Red Bull kon wel.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Nee: Mercedes kon niet van banden wisselen onder de gele vlag, Red Bull kon wel.

Voor Mercedes gelden géén andere spelregels dan voor de andere teams.

Natuurlijk kon Mercedes wisselen van banden, ze hebben er alleen niet voor gekozen. Achteraf gezien een enorme inschattingsfout..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Nee, Mercedes kon niet, want de voorsprong van Lewis t.o.v. de achterliggers was niet groot genoeg om geen plaats te verliezen. Max kon wel, want zijn teamgenoot zat achter hem.

Max heeft trouwens achteraf toegegeven dat hij zonder Perez geen kampioen was geworden, terwijl Hamitlon nauwelijks hulp kreeg van Bottas. Lewis stond er alleen voor.

En als Masi de regels voor de sc had toegepast zoals het moet, dan was er ook geen probleem geweest.

 

Masi heeft het hele jaar door geblunderd. Ik kan nog een geval vermelden waarin dat gebeurde. Weer, naar het lijkt - maar dat is onduidelijk - in het voordeel van Lewis, wat nog geen enkele verdediger van Max hier heeft opgemerkt. Dus hebben ze het niet gezien. Er is tijdens die wedstrijd nochtans genoeg om te doen geweest.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

 

Masi heeft het hele jaar door geblunderd. Ik kan nog een geval vermelden waarin dat gebeurde. Weer, naar het lijkt - maar dat is onduidelijk - in het voordeel van Lewis, wat nog geen enkele verdediger van Max hier heeft opgemerkt. Dus hebben ze het niet gezien. Er is tijdens die wedstrijd nochtans genoeg om te doen geweest.

Je houdt ons wel lang in spanning Peter :e007:

 

Als je doelt op de afsnijactie van Lewis in ronde 1 kan ik je geruststellen.

Max had Lewis nooit achter hem gehouden als Lewis hem voorbij moest laten inclusief 5 seconden straf voor Lewis.

 

Wat betreft de hulp van Bottas voor Lewis, ik meen mij dit jaar nog een wedstrijd te herinneren waar Bottas Max van de baan afreed.

Wie won die wedstrijd ook al weer?🤔

 

Een wereldkampioenschap gaat over een seizoen en nooit over één wedstrijd.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
2 uren geleden, Rik zei:

Je houdt ons wel lang in spanning Peter :e007:

 

Testing.

 

2 uren geleden, Rik zei:

 

Als je doelt op de afsnijactie van Lewis in ronde 1 kan ik je geruststellen.

Max had Lewis nooit achter hem gehouden als Lewis hem voorbij moest laten inclusief 5 seconden straf voor Lewis.

 

Ja, dat was het. Maar waar het mij om gaat is de lamme reactie van Masi daarop. Ik denk ook dat Max dat niet had kunnen blijven houden, maar er voorbij zijn is er voorbij zijn. Masi is daar naar mijn gevoel te kort geschoten.

 

 

2 uren geleden, Rik zei:

 

Wat betreft de hulp van Bottas voor Lewis, ik meen mij dit jaar nog een wedstrijd te herinneren waar Bottas Max van de baan afreed.

Wie won die wedstrijd ook al weer?🤔

 

Dat zou ik niet "Lewis helpen" noemen. Dat waren trouwens ongelukken. Maar telkens Max achter Bottas kwam opzetten, liet Bottas hem zonder veel tegenspartelen voorbijrijden. Hoe het moet, heeft Alonso getoond, toen hij Lewis ophield. Het lag dus niet aan de auto, maar aan Bottas.

Bottas is snel, maar hij is alleen geschikt voor kwalificaties. Voor inhaalmanoeuvers kan hij niet tippen aan Lewis.

 

2 uren geleden, Rik zei:

 

Een wereldkampioenschap gaat over een seizoen en nooit over één wedstrijd.

 

Weet ik. Daarom ook vind ik het buitenmatig om over Silverstone bezig te zijn. Bovendien lijkt het me sterk dat Lewis het opzettelijk deed.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Weet ik. Daarom ook vind ik het buitenmatig om over Silverstone bezig te zijn. Bovendien lijkt het me sterk dat Lewis het opzettelijk deed.

Lewis deed dit uiteraard niet opzettelijk maar het was wel een grote inschattingsfout van hem. De schuld ligt dan ook 100% bij Lewis.

Silverstone was wel een sleutelwedstrijd, net als Abu Dhabi. Dus niet zo vreemd dat we daar de schijnwerper opzetten.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

a

49 minuten geleden, fazerco zei:

Welke race was dat ook al weer dat hamilton constant buiten de baan reed.

 

Het was ook die race waaraan ik dacht, en waar Hamilton minstens 20 keer buiten een bocht reed vóór Masi ingreep.

 

49 minuten geleden, fazerco zei:

 

En verstappen haalde hamilton daar in, en moest toen de plek teruggeven. 

 

Dat was volgens mij niet in die race.

 

In elk geval heeft Masi er een potje van gemaakt.

 

49 minuten geleden, fazerco zei:

 

Maar goed dat er een mercedes in de muur lag de laatste race, want anders was dit topic nog erger geweest.

 

Volgens mij verwar je met een andere race.

Of je denkt aan Perez (Red Bull), die moest opgeven.

Link naar reactie
Op 21/12/2021 om 17:15, Peter Motte zei:

Er is nochtans een ander belangrijk moment geweest dat in de discussie niet kan ontbreken.

Ik heb al vaker gemerkt dat Verstappen-verdedigers daar niets vanaf weten. Dus hebben ze de wedstrijd niet volledig gezien. Het zijn geen F1-fans. Het zijn alleen maar mensen die de kampioen achternalopen op basis van de samenvattingen die door de propagandamachine van de Verstappens en Red Bull worden verspreid.

Propagandamachine van Red Bull en Verstappen?

 

Lees even wat iemand die er verstand van heeft te zeggen heeft over propagandamachines https://www.ad.nl/formule-1/oud-formule-1-baas-ecclestone-max-verstappen-vecht-niet-alleen-tegen-lewis-hamilton~a9f750ae/

Link naar reactie
2 uren geleden, JPAR zei:

Propagandamachine van Red Bull en Verstappen?

 

Lees even wat iemand die er verstand van heeft te zeggen heeft over propagandamachines https://www.ad.nl/formule-1/oud-formule-1-baas-ecclestone-max-verstappen-vecht-niet-alleen-tegen-lewis-hamilton~a9f750ae/

 

Ik vind Ecclestone's uitspraken erg eenzijdig. Alsof Red Bull geen psychologische spelletjes speelt. Ze hebben het hele jaar gezeurd over de achtervleugel van de Mercedes, en dat was onterecht.

En alsof Red Bull geen propaganda zou voeren. Komkom.

 

Trouwens, was Ecclestone niet die kerel die "kunstmatige regen" tijdens de races wou, om het spannender te maken?

Ecclestone heeft veel ballonnen opgelaten in zijn carrière, en er waren goeie bij, maar sommige zijn ook geklapt.

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, retep zei:

 

Dat had ik al op een ander forum gepost. Volgens mij kun je dat in verband brengen met waarover Lukaku deze week klaagde. Op sociale media loopt tegenwoordig alles uit de hand.

 

PS: Trump is uitgejouwd, omdat hij een boosterprik kreeg.

Link naar reactie
6 uren geleden, Rik zei:

Lewis deed dit uiteraard niet opzettelijk maar het was wel een grote inschattingsfout van hem. De schuld ligt dan ook 100% bij Lewis.

 

Ik heb eens een filmpje gezien waar je duidelijk kon zien dat Max te scherp naar rechts draaide, en Lewis hem nauwelijks kon ontwijken, maar ik vind het niet meer terug. Eenmaal je het weet, zie je het ook gemakkelijker vanuit andere camerahoeken.

Overigens hebben ze alletwee achteraf toegegeven dat ze misschien te ver gingen, dus ook Verstappen. De schuld ligt dus zeker niet 100% bij Lewis.

Max reed daar (en vaker) zoals die types die "altijd hunnen voorrang van rechts pakken". Jaja. Ze krijgen dan misschien voor de rechter gelijk, maar ze staan daar dan toch maar te koekeloeren.

Link naar reactie
6 uren geleden, Rik zei:

Silverstone was wel een sleutelwedstrijd, net als Abu Dhabi. Dus niet zo vreemd dat we daar de schijnwerper opzetten.

 

Een sleutelwedstrijd kan alleen maar een sleutelwedstrijd zijn door alle wedstrijden die eraan voorafgaan, dus is elke wedstrijd een sleutelwedstrijd.

Link naar reactie

Overigens: in het begin van het seizoen wisten we allemaal dat Max een serieuze kanshebber was (zie ook) : hij had duidelijk de beste auto in het begin van het seizoen.

Maar wat blijkt?

Van de eerste vier kon hij er maar 1 winnen, en hij was drie keer de tweede.

Dat heeft ertoe geleid dat uiteindelijk alles op de laatste wedstrijd aankwam.

Wat is dan de sleutelwedstrijd? Die in Silverstone? Of de allereerste wedstrijd vna het seizoen?

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Overigens: in het begin van het seizoen wisten we allemaal dat Max een serieuze kanshebber was (zie ook) : hij had duidelijk de beste auto in het begin van het seizoen.

Maar wat blijkt?

Van de eerste vier kon hij er maar 1 winnen, en hij was drie keer de tweede.

Dat heeft ertoe geleid dat uiteindelijk alles op de laatste wedstrijd aankwam.

Wat is dan de sleutelwedstrijd? Die in Silverstone? Of de allereerste wedstrijd vna het seizoen?

De sleutelwedstrijden zijn waar Max (bijna) géén punten heeft gepakt en Hamilton wel....

Laat dit nu net de 2 wedstrijden zijn waarbij een Mercedes een belangrijk aandeel heeft gehad in het niet behalen van de punten.

Daar zit dus de crux waarom de laatste wedstrijd de doorslag gaf. 

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Had Max de vier eerste wedstrijden gewonnen, dan had hij 21 punten meer gehad. Misschien meer, maar ik weet niet hoe het zat met de snelste ronde.

21 punten was vorig jaar geen verwaarloosbaar aantal, en het is zelfs bijna nooit verwaarloosbaar.

Om die reden vind ik dat Lewis dit jaar duidelijk heeft bewijzen de beste te zijn. Max is niet op hetzelfde niveau.

(en ik moet iéts doen terwijl mijn pc rapporten aan het opstellen is, hij moet nu nog 5% - bijna klaar)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...