Ga naar inhoud

Formule-racen


Recommended Posts

6 minuten geleden, Peter Motte zei:

Had Max de vier eerste wedstrijden gewonnen, dan had hij 21 punten meer gehad.

Als Max de eerste 4 had gewonnen had hij 13 van de 22 GP's gewonnen:e007:

Lewis heeft maar 8 GP's gewonnen.....

Max heeft afgelopen jaar meer ronden aan de leiding gereden dan alle 19 andere coureurs samen...

Max heeft de meeste pole's dit jaar...

Max heeft 10 GP's gewonnen

Max is 19 wedstrijden als nr 1 of nr 2 gefinished.

Kortom de terechte wereldkampioen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
25 minuten geleden, Rik zei:

Als Max de eerste 4 had gewonnen had hij 13 van de 22 GP's gewonnen:e007:

Lewis heeft maar 8 GP's gewonnen.....

 

Die 8 klopt niet. Had de wedstrijdleiding niet geknoeid, dan had hij er 9 gewonnen, evenveel als Max.

 

25 minuten geleden, Rik zei:

Max heeft afgelopen jaar meer ronden aan de leiding gereden dan alle 19 andere coureurs samen...

 

Ronden aan de leiding is aardig, maar is nogal nietszeggend. Alonso heeft aan de leiding gereden in de Indy500, maar is niet aangekomen.

DIt jaar heeft hij in de F1 trouwens ook aan de leiding gereden, maar hij is maar 10e in het kampioenschap en had maar 1 podium, nl. als 3e.

 

25 minuten geleden, Rik zei:

Max heeft de meeste pole's dit jaar...

Max heeft 10 GP's gewonnen

Max is 19 wedstrijden als nr 1 of nr 2 gefinished.

 

Max was 18 wedstrijden 1 of 2 (je hebt je misteld)., en eigenlijk heeft hij maar 8 GP's gewonnen 😑

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Peter Motte zei:

en eigenlijk heeft hij maar 8 GP's gewonnen 😑

Eigenlijk telt niet.... De officiële telling van de FIA is 10 en daar kunnen jij en ik niets aan veranderen.

 

8 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ronden aan de leiding is aardig, maar is nogal nietszeggend.

Vriend en vijand van Max binnen de F1 noemen dit bijzonder.....

Zelfs Mercedes en Hamilton geven toe dat het wereldkampioenschap van Max terecht is...

10 minuten geleden, Peter Motte zei:

Die 8 klopt niet. Had de wedstrijdleiding niet geknoeid, dan had hij er 9 gewonnen, evenveel als Max.

Als Max geen klapband in Baku had gehad was hij al wereldkampioen voor Abu Dhabi Peter....

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Soms vraag ik me af of de wedstrijdleiding in 2021 vanalles heeft geprobeerd om de ontknoping uit te stellen tot de laatste wedstrijd.

In 2020 waren er ook al verdachte voorvallen.

Bijv.: er waren 2 wedstrijden in Silverstone.

Tijdens de 1e wedstrijd was duidelijk dat Mercedes problemen had met de zachte bandensoorten.

Wat gebeurde er? Pirelli nam voor de 2e wedstrijd net de zachtste bandensoorten mee.

Dat is toch niet normaal?

Het is toch niet de bandenleverancier die moet beslissen welk team wint?

 

De grote verliezer van 2021 is voor mij de F1-fan. Niet omdat Max heeft gewonnen, maar omdat er iets niet koosjer is bij sommige beslissingen die werden genomen.

Link naar reactie

Er is bekend gemaakt hoeveel welke piloot aan zijn team heeft gekost door crashes.

 

1. Mick Schumacher (Haas) – 4 260 000 euro
2. Charles Leclerc (Ferrari) – 4 090 000 euro
3. Max Verstappen (Red Bull) – 3 900 000 euro
4. Nicholas Latifi (Williams) – 3 150 000 euro
5. Valtteri Bottas (Mercedes) – 2 720 000 euro
6. Lance Stroll (Aston Martin) – 2 710 000 euro
7. Yuki Tsunoda (AlphaTauri) – 2 610 000 euro
8. Nikita Mazepin (Haas) – 2 490 000 euro
9. Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) – 1 970 000 euro
10. George Russell (Williams) – 1 860 000 euro
11. Carlos Sainz (Ferrari) – 1 780 000 euro
12. Lando Norris (McLaren) – 1 470 000 euro
13. Lewis Hamilton (Mercedes) – 1 240 000 euro
14. Pierre Gasly (AlphaTauri) – 1 120 000 euro
15. Sergio Perez (Red Bull) – 950 000 euro
16. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) – 860 000 euro
17. Daniel Ricciardo (McLaren) – 720 000 euro
18. Sebastian Vettel (Aston Martin) – 670 000 euro
19. Fernando Alonso (Alpine) – 320 000 euro
20. Esteban Ocon (Alpine) – 280 000 euro

Link naar reactie
32 minuten geleden, Peter Motte zei:

Tijdens de 1e wedstrijd was duidelijk dat Mercedes problemen had met de zachte bandensoorten.

Wat gebeurde er? Pirelli nam voor de 2e wedstrijd net de zachtste bandensoorten mee.

Dat is toch niet normaal?

Waarom niet? Pirelli moet toch niet alleen naar het functioneren van Mercedes kijken bij zijn bandenkeuze?

De andere teams hadden namelijk minder problemen met de zachtheid van de band.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik vind dat de teams zelf moeten bepalen welke banden ze meenemen, niet de bandenleverancier, want dan kan de bandenleverancier de banden kiezen volgens zijn voorkeurteams - of volgens wat de FIA oplegt, om het "spannender" te maken en dus eigenlijk aan wedstrijdvervalsing te doen.

Link naar reactie
7 hours ago, Peter Motte said:

De grote verliezer van 2021 is voor mij de F1-fan. Niet omdat Max heeft gewonnen, maar omdat er iets niet koosjer is bij sommige beslissingen die werden genomen.

 

Als dat het criterium is, kun je voetbal als sport wel afschrijven. In vrijwel elke wedstrijd valt wel iets aan te merken op de beslissingen van de scheidsrechters. 

Link naar reactie
13 uren geleden, Peter Motte zei:

Er is bekend gemaakt hoeveel welke piloot aan zijn team heeft gekost door crashes.

 

1. Mick Schumacher (Haas) – 4 260 000 euro
2. Charles Leclerc (Ferrari) – 4 090 000 euro
3. Max Verstappen (Red Bull) – 3 900 000 euro
4. Nicholas Latifi (Williams) – 3 150 000 euro
5. Valtteri Bottas (Mercedes) – 2 720 000 euro
6. Lance Stroll (Aston Martin) – 2 710 000 euro
7. Yuki Tsunoda (AlphaTauri) – 2 610 000 euro
8. Nikita Mazepin (Haas) – 2 490 000 euro
9. Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) – 1 970 000 euro
10. George Russell (Williams) – 1 860 000 euro
11. Carlos Sainz (Ferrari) – 1 780 000 euro
12. Lando Norris (McLaren) – 1 470 000 euro
13. Lewis Hamilton (Mercedes) – 1 240 000 euro
14. Pierre Gasly (AlphaTauri) – 1 120 000 euro
15. Sergio Perez (Red Bull) – 950 000 euro
16. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) – 860 000 euro
17. Daniel Ricciardo (McLaren) – 720 000 euro
18. Sebastian Vettel (Aston Martin) – 670 000 euro
19. Fernando Alonso (Alpine) – 320 000 euro
20. Esteban Ocon (Alpine) – 280 000 euro

 

Zijn de schades die Max opliep toen hij door de Mercedessen van de baan werd gereden op zijn of op het conto van Lewis (gezegend en geprezen zij zijn naam) en Bottas afgeschreven?

Link naar reactie
30 minuten geleden, retep zei:

 

Zijn de schades die Max opliep toen hij door de Mercedessen van de baan werd gereden op zijn of op het conto van Lewis (gezegend en geprezen zij zijn naam) en Bottas afgeschreven?

🤣 Nee, alleen Silverstone tikt al 1,8 miljoen af...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur geleden, retep zei:

 

Zijn de schades die Max opliep toen hij door de Mercedessen van de baan werd gereden op zijn of op het conto van Lewis (gezegend en geprezen zij zijn naam) en Bottas afgeschreven?

 

Op rekening van de teams van de kapotte auto, net zoals de kosten van Mercedes toen George Russel Bottas van de weg reed.

Link naar reactie
8 uren geleden, Tweetie zei:

 

Als dat het criterium is, kun je voetbal als sport wel afschrijven. In vrijwel elke wedstrijd valt wel iets aan te merken op de beslissingen van de scheidsrechters. 

 

Ik kijk geen voetbal, maar dat heeft daarmee niets te maken.

Link naar reactie
3 uren geleden, JPAR zei:

Peter doet een klassieke 'recht praten wat krom is of andersom'. Wat maar nodig is om hem te sterken in zijn overtuiging.

 

Ik heb niets nodig om me te sterken in mijn overtuging.

Volgend jaar kijk ik geen F1.

Dat betekent zowat 100 uur extra vrije tijd. Dan kan ik heel wat stripboeken lezen en hoef ik me niet meer te ergeren aan reglementen die tijdens de wedstrijd veranderen. :)

Link naar reactie

Hé, Motte kan de Vlaamse Lewis Hamilton fan club wel opdoeken......

Ouwe Bernie is villein:

 

Het zou voor hem een mooie gelegenheid zijn om nu zijn droom als modeondernemer te verwezenlijken."

 

Misschien kan Peter Motte zich nu richten op Stoffel(de schildpad) van Doorne, die rijdt nu ook voor Mercedes...

 

https://www.nu.nl/formule-1/6174950/voormalig-formule-1-baas-ecclestone-denkt-dat-teleurgestelde-hamilton-stopt.html

Link naar reactie
3 minuten geleden, retep zei:

Hé, Motte kan de Vlaamse Lewis Hamilton fan club wel opdoeken......

Misschien kan hij zich richten op Stoffel(de schildpad) van Doorne, die rijdt nu ook voor Mercedes...

 

https://www.nu.nl/formule-1/6174950/voormalig-formule-1-baas-ecclestone-denkt-dat-teleurgestelde-hamilton-stopt.html

 

Stoffel rijdt al een hele tijd voor Mercedes.

 

Het gerucht dat Lewis stopt, doet al een hele tijd de ronde.

 

Overigen is het ook niet de eerste keer dat een team dat echt dominant is, door de F1-bonzen wordt tegengewerkt om het kampioenschap open te gooien.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

 

Overigen is het ook niet de eerste keer dat een team dat echt dominant is, door de F1-bonzen wordt tegengewerkt om het kampioenschap open te gooien.

 

Als ze dat hadden willen doen dan hadden ze Lewis na Silverstone moeten uitsluiten. Maar ja, thuiscircuit van Lewis(gezegend zij zijn naam).....

 

Je aannames zijn vergezocht en eigenlijk gewoon uit je eigen onderbuik afkomstig.

Link naar reactie

Totaal niet.

De hele bedoeling van de wijziging van de reglementen is om de auto's dichter bij elkaar te brengen.

Verstappen denkt trouwens dat het niet echt zal lukken.

Hij zei dat je altijd ziet dat als de reglementen lang stabiel blijven, de auto's dichter bij elkaar komen, omdat de teams hun auto's er beter op kunnen afstemmen.

Daarin heeft hij volgens mij volkomen gelijk.

Als ze de technische reglementen niet hadden veranderd, dan zouden we in 2022 wel eens een heel spannend seizoen kunnen hebben, met meer dan alleen maar twee dominante rijders.

 

De cost cap is een wel een goede beslissing om de teams dichter bij elkaar te brengen.

Link naar reactie
21 uren geleden, Peter Motte zei:

En had hij er zichzelf en Lewis in Spanje niet uitgereden, dan misschien ook wel, want ik ben er niet van overtuigd dat Lewis zou hebben gewonnen.

Ik wilde dat dit waar was 🤣

Lewis won Spanje en Max was 2e....

Scheelt toch weer 7 punten in het voordeel van Max als hij wint ipv Lewis

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Abu Dhabi blijft controversieel:

 

Quote

Voormalig F1-rijder Juan Pablo Montoya denkt dat het dramatisch sluitstuk van afgelopen seizoen in Abu Dhabi er zal voor zorgen dat de sport er nieuwe fans heeft bij gekregen.

 


 

Quote

 

“Je krijgt er nieuwe fans door. Uiteindelijk gaat het erom dat mensen meer aandacht gaan besteden aan de F1, dat is erg belangrijk.”

Montoya moet ook toegeven dat de beslissingen van Michael Masi aan het einde van de race ervoor gezorgd hebben dat de Formule 1 uiteindelijk met een pak vragen blijft zitten.

“Als je betrokken bent bij de F1, of je bent een Formule 1-rijder, dan heb je veel vragen.”

“Je ziet veel rijders en iedereen heeft zoiets van: ‘Waarom, wat is hier gebeurd? Waarom laten jullie alleen de mensen tussen de twee titel rivalen gaan? Waarom krijgen ze niet allemaal de juiste positie?”

“Dus hebben ze een compromis gesloten om een goede show op te zetten aan het einde van de race en, eerlijk gezegd, zouden ze dat niet moeten doen. Maar ze deden het wel, Red Bull profiteerde er optimaal van en ze deden het geweldig.”

 

 

bron

https://f1journaal.be/montoya-dramatische-race-in-abu-dhabi-zal-nieuwe-fans-naar-de-f1-brengen/

 

Mijn gevoel is dat ze de Hamilton-fans hebben opgeofferd voor het spektakel en voor de Max-fans, omdat enkele maanden geleden uit een enquête bleek dat Max populairder was dan Lewis.

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

 

 

Mijn gevoel is dat ze de Hamilton-fans hebben opgeofferd voor het spektakel en voor de Max-fans, omdat enkele maanden geleden uit een enquête bleek dat Max populairder was dan Lewis.

 

 

WAt is dat toch op de reep met die complotdenkers. Bonte heeft het ook de hele tijd over ZE. 

Link naar reactie

De "ze" in dit geval is de wedstrijdleiding en vooral de FIA en Liberty Media, de groepen die geld verdienen aan het verkopen van F1-wedstrijden en aan de reclamegelden voor de F1.

Ze zijn gebaat bij véél kijkers, en dat betekent niet noodzakelijk faire wedstrijden met naleving van het reglement.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Bij Mercedes is het Bose dat vertrekt, en laat het nu net Toto zijn die één van hun koptelefoons kapot sloeg op een tafel op het einde van de race. Voer voor veel (on)gein op het internet weer, als zou dit de reden van hun vertrek zijn.

 

Bij Ferrari was er nog twijfel dacht ik, of Philip Morris effectief zou vertrekken?

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Bij Mercedes is het Bose dat vertrekt, en laat het nu net Toto zijn die één van hun koptelefoons kapot sloeg op een tafel op het einde van de race. Voer voor veel (on)gein op het internet weer, als zou dit de reden van hun vertrek zijn.

 

Misschien vertrekken ze omdat niemand wist dat de koptelefoon van Toto van Bose was.

Link naar reactie

Ik heb het bewuste artikel teruggevonden:

Bij Ferrari vertrekt UPS, en Santander komt terug. Philip Morris is nog onzeker (Mission Winnow), mogelijk schroeven ze hun budget terug. Met het budgetplafond zou dat geen ramp zijn, dixit Ferrari.

 

Bij Mercedes vertrekken Epson en Bose. Van Petronas stond er niets in.

 

Bij Aston Martin vertrekt, naast de teambaas, ook sponsor BWT. Het gerucht gaat dat beiden overstappen naar Alpine.

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 24/12/2021 om 12:20, retep zei:

Misschien kan Peter Motte zich nu richten op Stoffel(de schildpad) van Doorne, die rijdt nu ook voor Mercedes...

Quote


Onze landgenoot Stoffel Vandoorne heeft in Diriyah de polepositie voor de eerste van twee Formule E-races in Saudi-Arabië veroverd maar het was wel teamgenoot Nyck de Vries die de race wist te winnen, voor Vandoorne die er een Mercedes-dubbeloverwinning van maakte.

Bij de start slaagde Vandoorne erin zijn leidersplaats te behouden terwijl teamgenoot Nyck de Vries van op de derde plaats goed startte en meteen Jake Dennis wist te passeren. Mercedes met beide wagens vooraan dus na de start.

Halverwege de race ging Nyck de Vries voorbij aan Vandoorne waarna het Mercedes-duo de race controleerde en een vlotte dubbeloverwinning wist te behalen. Nyck de Vries begon dus op een ideale manier aan het seizoen waarin hij zijn Formule E-titel probeert te verdedigen. Morgen volgt nog een tweede race in Diriyah.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...