Ga naar inhoud

einde


cinco

einde  

12 leden hebben gestemd

  1. 1. .



Recommended Posts

De keuze is verre van compleet.

Uit onderzoek van mitochondriaal dna blijkt dat er ooit maar acht vrouwen waren. Alle 7,8 miljard mensen komen van die acht vrouwen voort.

Dat betekent dat de genetische diversificatie van de mens erg beperkt is, wat pandemieën zoals corona verklaart.

Verder stellen sommige biologen dat het de tendens is onder zoogdieren om een populatiegroei te kennen, een hoogtepunt te bereiken, en dan een daling tot volledige uitsterving, wat je ook zou proberen om de soort in stand te houden.

Volgens hun bestaat de mens over zo'n 10.000 jaar niet meer.

Dus daar ga je met al die theorieën over de mens die zich in trage ruimteschepen in de loop van duizenden en duizenden jaren over het melkwegstelsel verspreidt.

Die uitsterving wordt dus niet verklaard door virussen, overbevolking, meteoorinslagen, klimaatveranderingen, nucleaire oorlogen of laboratoriumingrepen. Op een bepaald moment is het gewoon op.

 

Vermoedelijk zal het een perfect storm worden: allerlei dingen die zich tegelijk voordoen. Momenteel zitten we in zoiets: pandemie + CO2 + andere klimaatproblemen + overbevolking.

 

Overigens wijzen de biologien die achter het "hoogtepunt-idee" staan, erop dat er nu al landen zijn waar de bevolking daalt, zoals Japan. En het zijn niet altijd landen met een hoge levensstandaard waar zoiets gebeurt. Het idee is lange tijd geweest dat als mensen meer verdienen, ze minder kinderen krijgen, waardoor je op de duur een bevolkingsafname krijgt. Toch zouden er ook al landen zijn waar geen welstand is, en de bevolking toch afneemt.

Dat idee botst trouwens met het feit dat de overheid kinderbijslag dikwijls gebruikt om het bevolkingsaantal te manipuleren: ze verhoogt de bijslag als ze meer kinderen wilt.

 

Link naar reactie
Op 18/12/2021 om 17:14, Tanuki zei:

Ik ben een rabiate fan van 's mans schrijfsels, en dat heeft mogelijk een invloed op mijn beoordelingsvermogen, maar ik zie het eerder zo:

 

afbeelding.png

 

Het lijkt me meer een open deur intrappen en als zodanig een wat inhoudsloze quote.  "Some humans" , dus enkele van de miljarden die onze planeet lief is zou dit natuurlijk zeker doen, dat lijkt me statistisch normaal..

 

Misschien hoor ik daar wel bij. (Zit een mooi uitgangspunt voor een strip in)

 

Ik zou de deur van de kelder open houden wel te verstaan.😉

 

Link naar reactie
1 uur terug, Spiro zei:

 

Het lijkt me meer een open deur intrappen en als zodanig een wat inhoudsloze quote.  "Some humans" , dus enkele van de miljarden die onze planeet lief is zou dit natuurlijk zeker doen, dat lijkt me statistisch normaal..

 

Dat is ook waar.

Truc: je zegt eerst "sommigen" en dan zeg je er iets heel dwaas en extreems achter om wereldwijs te klinken.

Link naar reactie

Het is natuurlijk zo dat het einde waarschijnlijk de combinatie is van meerdere genoemde opties.  Het één zal het ander in de hand werken en hetgeen de bovenhand neemt zal vermoedelijk afwisselen in de loop der jaren.  Mede door een beleid dat enkel naar het nu kijkt, zoals de afgelopen jaren extra duidelijk geworden is.  Ik gok op klimaat als grootste boosdoener op termijn.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

"Nucleair" heeft tot nu toe geen stemmen. voor mezelf die nog de betogingen in de jaren'80 tegen de kruisraketten en de vredesbewegingen heb meegemaakt is dat een beetje verbazend. 

 

De wereld zou door een nucleaire apocalyps zwaar gehavend zijn met een massa slachtoffers, en vele plaatsen die door de radioactiviteit onbewoonbaar zijn, maar echt uitsterven zullen we er niet van. Enkel gedecimeerd.

Link naar reactie

Elkaar uitroeien, aangemoedigd door sociale media?

 

Online haat ondermijnt en bederft de hele samenleving

 

Quote

Wat te doen aan de anonieme bedreigingen die wetenschappers, bestuurders, Kamerleden en anderen die in de media terechtkomen van het online publiek ontvangen? De vraag werd actueel, omdat het de vooraanstaande viroloog Marion Koopmans vorige week te veel werd.

 

Quote

Inmiddels weten we van vervolgde daders dat het doorgaans om emotionele uitbarstingen gaat, waarvan de strafbaarheid meestal onbekend is, sommigen niet eens begrijpen dat ze die in het openbaar doen. Weinigen blijken in staat, bereid, of zijn van plan hun woorden in daden om te zetten. Velen lieten zich meeslepen, op de maat van de algoritmen waardoor ze alleen haatdragende boodschappen zien.

 

Quote

Onderzoekers stellen vast dat de anonimiteit van internet ontremmend werkt, er ‘morele mist’ heerst, gedragsnormen verschuiven, omdat extreme uitingen meer aandacht trekken en dus advertentiegeld.

 

Quote

Het resultaat is treffend omschreven door de Filippijnse journaliste Maria Ressa (...) Zij riep op „ons te verlossen van de toxische modder” die op internet wordt uitgestort. Volgens haar ontstaan door hebzucht van Amerikaanse techbedrijven.

 

Quote

Een groot deel van het probleem zit bij de Big Tech

 

The Big Tech: Google (Alphabet), Facebook (Meta), Apple, Microsoft, Amazon

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, cartoonesk zei:

Is daar wel tijd voor in geval van optie "nucleair"?

 

Hangt ervan af hoe dicht je bij de blast bent.

 

afbeelding.thumb.png.baa49e8123941a2771e86fea729aa0eb.png

 

Vergeet zeker niet die jodiumtabletten van de Belgische overheid te slikken om je kostbare schildklieren te preserveren.

 

afbeelding.thumb.png.4025063847968c05e3ca83503ee782e8.png

Link naar reactie
  • 4 months later...
Op 7/3/2022 om 12:37, cinco zei:

 

Hangt ervan af hoe dicht je bij de blast bent.

 

 

Discussies over een nucleair ongeval of een atoomaanval zijn ideaal om optimisten en pessimisten van elkaar te scheiden.

Of utopisten en realisten. Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt.

Maar je hoort nooit de waarheid.

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

 

Discussies over een nucleair ongeval of een atoomaanval zijn ideaal om optimisten en pessimisten van elkaar te scheiden.

Of utopisten en realisten. Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt.

Maar je hoort nooit de waarheid.


De optimist en de pessimist hebben toch gewoon een andere visie op de waarheid? Het glas is halfvol dan wel halfleeg.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 9 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...