cinco Posted December 25, 2021 Author Share Posted December 25, 2021 49 minuten geleden, TDPB zei: R&K Zou je die dan ook zelf willen tekenen? Quote Link to comment
TDPB Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Neen. Ik weet welke tekenaar ik wil Quote Link to comment
cinco Posted December 25, 2021 Author Share Posted December 25, 2021 Zojuist, TDPB zei: Neen. Ik weet welke tekenaar ik wil Wie? Quote Link to comment
Gilles Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 De Rode Ridder of Urbanus. Misschien (De) Kiekeboe(s) ook. Quote Link to comment
Peter Motte Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Blake & Mortimer. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Tanuki Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 56 minuten geleden, TDPB zei: DS Als dat de DS is die ik denk dat het is, daar zou ik heel benieuwd naar zijn... Quote Link to comment
Tanuki Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Konvooi, en een one shot in het Troy-universum zou ik ook wel zien zitten. Voorlopig wacht ik nog steeds op de publicatie van m'n Vlaamse Filmpje die ik 25 jaar geleden heb ingestuurd Quote Link to comment
Ambreville Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Blake en Mortimer. Ik denk niet dat ik een goede scenarist zou zijn. Dan liever een serie waar dat de volgers alles kopen wat je hun voorschotelt. Quote Link to comment
Ambreville Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Deze thread doet me wel denken aan een scene uit Extras die zowat werkelijkheid werd in Picard. Quote Link to comment
Ptrck Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Biebel. Want dan is er weer een nieuw Biebel verhaal. Iemand anders mag ook schrijven… Quote Link to comment
cinco Posted December 26, 2021 Author Share Posted December 26, 2021 20 uren geleden, Ptrck zei: Biebel. Want dan is er weer een nieuw Biebel verhaal. Iemand anders mag ook schrijven… Een lang verhaal, verschillende kortverhalen, one-pagers of strookgags? Quote Link to comment
Bonte Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 Moest ik kunnen schrijven dan zou het Sarah en Robin zijn, Nero en Storm. Quote Link to comment
TDPB Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 2 uren geleden, Bonte zei: Moest ik kunnen schrijven dan zou het Sarah en Robin zijn, Nero en Storm. Omdat je denkt dat je een deftig verhaal te vertellen hebt, of gewoon omdat je dat leuke reeksen vindt? Quote Link to comment
SPeeDy Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 Mag het ook voor een tekenaar zijn en/of een genre ipv echt voor een reeks? Zo ja, iets donker voor Sean Phillips. Genres algemeen: thriller, horror, of als ik de gave van gags bedenken zou hebben dan voor reeksen zoals De Ridder of Game Over. Voor reeksen: een aflevering van Fables zou ik wel zien zitten (met al zeker Cinderella en Bigby Wolf, en met een personage als Gepetto moet ook nog meer aan te vangen zijn). Dichter bij huis: PP&BB (en ditmaal mét reclameborden) Quote Link to comment
TDPB Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 51 minuten geleden, SPeeDy zei: Mag het ook voor een tekenaar zijn en/of een genre ipv echt voor een reeks? In dat geval zou ik gaan voor een Suske en Wiske voor Marc Hardy. Quote Link to comment
Bonte Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 5 uren geleden, TDPB zei: Omdat je denkt dat je een deftig verhaal te vertellen hebt, of gewoon omdat je dat leuke reeksen vindt? Goeie vraag, ik denk meer omdat het interessante reeksen zijn om iets voor te schrijven. Ik weet eigenlijk niet of ik een verhaal kan schrijven, nooit geprobeerd maar ik vrees van niet. Quote Link to comment
Retardi Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 On 12/25/2021 at 12:21 PM, TDPB said: R&K Wat is de volledige titel? Je tekenaar lijkt mij Dirk Stallaert. Quote Link to comment
Retardi Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 Een ideale Nederlandse reeks zou January Jones zijn. Een beetje spelen met de pulp concepten. In België? Waarschijnlijk een vergeten reeks uit het Kuifje weekblad. Jugurtha zou ik wel aandurven. Quote Link to comment
TDPB Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 15 uren geleden, Retardi zei: Wat is de volledige titel? "de avonturen van robbedoes en kwabbernoot" Quote Link to comment
Yncke Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 Mijn eerste gedacht was een one-shot in het universum van Chew/Chu. Ik denk me rot zou amuseren met na te denken over wat er allemaal te verzinnen valt met die etengerelateerde krachten, in combinatie met de getikt-serieuze ondertoon van de reeks. Een andere waar ik wel graag mijn tijd in zou steken, is een aflevering van Dwergen, een 'van de Tempel' episode. Ik denk dat het wel boeiend moet zijn om uit te zoeken hoe je de drive van een ingenieur in een fantasy-verhaal verwerkt. Quote yncke.be Link to comment
Chimi Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 Het eerste wat in mijn hoofd opkomt is een aflevering van de Donjon saga (waarschijnlijk een one-shot in de Donjon Monsters serie) maar ik denk dat dat echt wel het kindje van Trondheim en Sfar is qua scenario's. In dat geval wil ik wel genoegen nemen met een album ervan te tekenen. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Neat Stuff Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 Ik zou graag Jeremiah onder handen nemen. Ondanks verwoede pogingen van de makers zelf de serie kompleet de grond in te schrijven zou ik met mijn beperkte talent proberen de reeks de nekslag te geven. Hoeven we ons niet ieder jaar te ergeren aan een nieuwe... Quote Link to comment
SPeeDy Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 Kurdy wordt gek en schiet Jeremiah overhoop. Vervolgens wordt hij opgejaagd door één of andere lelijke vrouw en vlucht de woestijn in. Daar komt hij om van de dorst. Einde. Quote Link to comment
Retardi Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 7 hours ago, TDPB said: "de avonturen van robbedoes en kwabbernoot" Ach, verdomme. Dacht ik weer te ingewikkeld. Quote Link to comment
Peter Motte Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 5 uren geleden, SPeeDy zei: Kurdy wordt gek en schiet Jeremiah overhoop. Vervolgens wordt hij opgejaagd door één of andere lelijke vrouw en vlucht de woestijn in. Daar komt hij om van de dorst. Einde. Dat lijkt me wel wat. Wanneer verschijnt het? (80%) Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 Op 25/12/2021 om 14:06, Peter Motte zei: Blake & Mortimer. Ik heb er ook een idee voor. Ooit bedacht in een koortsdroom. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
sanderg Posted December 29, 2021 Share Posted December 29, 2021 14 uren geleden, SPeeDy zei: Kurdy wordt gek en schiet Jeremiah overhoop. Vervolgens wordt hij opgejaagd door één of andere lelijke vrouw en vlucht de woestijn in. Daar komt hij om van de dorst. Einde. Wat een geweldig en origineel einde van deze reeks zou dat zijn.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
sanderg Posted December 29, 2021 Share Posted December 29, 2021 Zelf zou ik wel n paar Thorgal albums willen schrijven maar ik moet zeggen dat ik Van Hamme wel snap dat hij eruit heeft gehaald wat erin zat.. t zou moeilijk worden om iets te schrijven van hetzelfde niveau als - pak m beet- de Qa cyclus... Overigens vond ik het laatste album niet slecht- wel vind ik de tekeningen niet altijd even best.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Blutch Posted December 31, 2021 Share Posted December 31, 2021 Blueberry. Met Colin Wilson als tekenaar. Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 Ik ben al blij als ik een idee heb voor mijn eigen cartoons en strips! Quote Link to comment
Recommended Posts