Ga naar inhoud

Voor welke reeks zou je een scenario willen schrijven als je de kans kreeg?


cinco

Recommended Posts

Mag het ook voor een tekenaar zijn en/of een genre ipv echt voor een reeks? 


Zo ja, iets donker voor Sean Phillips.

 

Genres algemeen: thriller, horror, of als ik de gave van gags bedenken zou hebben dan voor reeksen zoals De Ridder of Game Over.

 

Voor reeksen: een aflevering van Fables zou ik wel zien zitten (met al zeker Cinderella en Bigby Wolf, en met een personage als Gepetto moet ook nog meer aan te vangen zijn). 


Dichter bij huis: PP&BB (en ditmaal mét reclameborden)
 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
5 uren geleden, TDPB zei:

Omdat je denkt dat je een deftig verhaal te vertellen hebt, of gewoon omdat je dat leuke reeksen vindt?

Goeie vraag, ik denk meer omdat het interessante reeksen zijn om iets voor te schrijven. Ik weet eigenlijk niet of ik een verhaal kan schrijven, nooit geprobeerd maar ik vrees van niet.

Link naar reactie

Mijn eerste gedacht was een one-shot in het universum van Chew/Chu. Ik denk me rot zou amuseren met na te denken over wat er allemaal te verzinnen valt met die etengerelateerde krachten, in combinatie met de getikt-serieuze ondertoon van de reeks.

 

Een andere waar ik wel graag mijn tijd in zou steken, is een aflevering van Dwergen, een 'van de Tempel' episode. Ik denk dat het wel boeiend moet zijn om uit te zoeken hoe je de drive van een ingenieur in een fantasy-verhaal verwerkt.

 

Link naar reactie
5 uren geleden, SPeeDy zei:

Kurdy wordt gek en schiet Jeremiah overhoop. Vervolgens wordt hij opgejaagd door één of andere lelijke vrouw en vlucht de woestijn in. Daar komt hij om van de dorst. Einde.

 

Dat lijkt me wel wat. Wanneer verschijnt het? 😉

(80%)

Link naar reactie

Zelf zou ik wel n paar Thorgal albums willen schrijven maar ik moet zeggen dat ik Van Hamme wel snap dat hij eruit heeft gehaald wat erin zat.. t zou moeilijk worden om iets te schrijven van hetzelfde niveau als - pak m beet- de Qa cyclus... 

 

Overigens vond ik het laatste album niet slecht- wel vind ik de tekeningen niet altijd even best..

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...