Ga naar inhoud

Denkvoer.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Jamaar...Burroughs is fout over de hele lijn en kan gewoon niet correct zijn in zijn denken en bevindingen: hij nam drugs. Druuuuuuuuuuuuuuggggggggggssss.

 

En hij stemde op de sossen.

 

 

We kunnen uit Waldorf zijn denken concluderen dat conformisme een ernstig probleem is.

Link naar reactie

Ik twijfel er niet aan dat je allerlei lekker bekkende epitheta kan verzinnen bij mijn persoon, maar ik heb mij nog nooit paranoïde gevoeld door de aanwezigheid van politie. In de keren dat ik contact had met agenten vond ik steeds dat zij een professionele houding aannamen. Soms vond ik hen lachwekkend (Mevrouw, die oude verzekeringsdocumenten moet u uit de auto halen want anders.... En ik, beschonken naast mijn vrouw, moest op mijn tong bijten om niet te vragen wat voor boetes er staan op het bijhouden van oude verzekeringspapieren.) maar nooit voelde ik me bedreigd door de aanwezigheid van politie. Het zijn over het algemeen mensen zoals ik of jij, met hun eigen bijzonderheden en tekortkomingen. Zoals die agent die met zijn beide armen wuifde en mij probeerde wijs te maken dat dat betekent dat ik moet stoppen. Om iemand tot stoppen te manen dient oom agent zijn arm boven zich uit te strekken.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb gewoon een rothekel aan het feit dat andere mensen boven mij kunnen staan en macht kunnen uitoefenen jegens mijn persoon. Omdat er altijd een groot deel willekeur en eigenbelang in vervat zit. Ik heb het schurft aan willekeur en eigenbelang waaraan ik me dan moet onderwerpen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Aangezien dit altijd al aanwezig is geweest in de menselijke geschiedenis, kunnen we wel besluiten dat dit een oorzaak heeft en niet zomaar uit de lucht komt gevallen zonder enige aanwijsbare oorzaak die erop wijst dat diegene die autoriteit afwijst volkomen knetter is. Zoals de conspiracynutcases en chemtrailadepten wel soortgelijke symptomen vertonen.

Mensen willen gewoon volledige controle over hun leven en niet altijd verantwoording amoeten afleggen tegen een andere groep mensen die zich via slinkse manieren die niet zelden ook geweld inhouden boven de anderen stellen.

 

Het woord auteur zit ook vervat in het het woord autoriteit. Author ---> authority. Diegene die autoriteit pretendeert is niet zelden de auteur van zijn rechtvaardiging om macht af te dwingen over anderen. Het is niet iets dat buiten de mens staat, dat op een gegeven moment om een of andere reden een enkeling of een select groepje mensen uitkiest en daarbij verklaart: " Vanaf nu zijn jullie of ben jij diegene die macht kunnen uitoefenen over de anderen. Meer concreet: vanaf nu ben jij keizer/koning/generaal/krijgsheer/...en heb je het recht om te heersen over de anderen, de meerderheid.

In de klassieke hierarchische systemen werd de extrahumane oorzaak wel aangewend: de koning/keizer/tsaar/tiran/ whatever...claimde steevast het recht om te heersen te hebben verkregen van een god/goden/bovennatuurlijke kracht/vul zelf iets in dat goed klinkt om de ander te onderwerpen...

 

Uiteindelijk is niets meer dan respect trough fear.

Je steevast afvragen waar het recht om autoriteit af te dwingen over een ander is geen paranoia. Het is een natuurlijke relfex. Maar de aanwezige macht, verpersoonlijkt door politie-en legermachten kunnen wel een gevoel van achterdocht en paranoia teweegbrengen omdat er geen gelijken zijn: de politieagent staat altijd hoger en de burger kan niet alle middelen aanwenden om tegenin de macht te gaan.

Men kan wel concluderen dat mensen die dit gevoel niet ervaren, best aangepast zijn aan de ongelijkheidsituatie en zich daarbij goed voelen. Ze zijn geconformeerd. Gevormd en gekneed. Geconditioneerd. Zij bestempelen het als "veilig". Verder wensen ze dan ook dat anderen zich ook conformeren wijzen de dwarsliggers erop dat ze door hun kritische houding gevaar lopen en de groep in gevaar brengen. Veiligheid is een drogargument om de aanwezige autoriteit te rechtvaardigen en anderen ertoe aan te zetten tot conformisme en vrijheid in te perken.

 

Het kritisch denkvermogen is gereduceerd tot velden waarbij de autoriteit niet meer in vraag wordt gesteld. Zo kunnen personen die best wel intelligent zijn, toch kuddegedrag vertonen. Het kan varieren van apathie tot amoreel gedrag. Niet zelden waar te nemen bij dociele kantoorapparatsjiks.

Link naar reactie

Natuurlijk ben je baas over eigen lijf en leden maar een ieder moet zich houden aan regels en of gebruiken. Zo rijden we in onze lage landjes op de rechterweghelft en is het niet geoorloofd je buurman met een honkbalknuppel de hersens in te slaan. Ook is het kopen van een halfje bruin gesneden met bitcoins bij bakkerij het stoepje niet mogelijk.

 

De hardnekkigheid waarmee jij autoriteit afwijst maakt je eigenlijk net zo star als zij de vinden dat alle vrijheid ingeperkt moet worden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mensen gaan niet zomaar hun buur het hoofd inslaan met een baseballknuppel. Daar is ie weer: "als er geen politiemacht is gaan plots alle mensen de straat op lopen de winkels gaan plunderen, baby's verslinden en elkaar uitmoorden." :e009:

Er is heus geen wet en regel nodig om iemand te vermanen en aan te leren: "Je mag je buurman niet met een knuppel de harses inbeuken. Indien je dit wel doet, dan komt een eenheid van de staatsmilitie je arresteren en achter tralies zetten."

Wanneer men begint met een wegennet aan te leggen omdat men een bepaald transportmiddel heeft ontworpen, neem nu de auto, dan gaan mensen gewoon aanvaarden dat er een systeem zal worden nageleefd waarbij men op de rechterweghelft zijn automobiel over het asfvalt laat denderen. Reden: omdat dit het efficientst en veiligst is en men dat via vrij eenvoudige logica kan vaststellen. Wanneer er 2 wagens op het zelfde baanvak rijden in tegengestelde richting dan zullen deze op elkaar incrashen met veel schade en doden/gewonden als gevolg. Er is helemaal geen dwang nodig om mensen op dit of dat baanvak te laten rijden.

De reden waarom een halfje bruin gesneden kopen met bitcoin bij bakkerij het stoepje niet mogelijk is, is omdat de bakker van bakkerij het stoepje nog geen bitcoin aanvaardt. Hij moet dat ook niet. Er niemand die mensen zal dwingen om bitcoin te aanvaarden of te handelen in bitcoin.

Als we spreken over euro en dollars is er echter wel dwang om deze munten te gebruiken... :e011:

 

Nu heb je je wel met onwetendheid omtrent het concept ( bitcoin ) en drogargumenten fijn in diskrediet gebracht, retep...

 

Wellicht vermoeid door het doorpluizen van hersenslopende inhoudsloze wettekstjes...?

Link naar reactie

Wanneer men begint met een wegennet aan te leggen omdat men een bepaald transportmiddel heeft ontworpen, neem nu de auto, dan gaan mensen gewoon aanvaarden dat er een systeem zal worden nageleefd waarbij men op de rechterweghelft zijn automobiel over het asfvalt laat denderen. Reden: omdat dit het efficientst en veiligst is en men dat via vrij eenvoudige logica kan vaststellen. Wanneer er 2 wagens op het zelfde baanvak rijden in tegengestelde richting dan zullen deze op elkaar incrashen met veel schade en doden/gewonden als gevolg. Er is helemaal geen dwang nodig om mensen op dit of dat baanvak te laten rijden.

 

Rij eens rond, kijk goed om je heen, en durf dan nog eens te beweren dat mensen uit zichzelf het efficiëntst en veiligst handelen in het verkeer. De automobiele Belg is een hufter eerste klas die fietsers van de weg duwt, geen voorrangsregels respecteert en overal te snel rijdt. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wetteksten lees ik zonder problemen, soms is daar een soort algebraïsche schoonheid in te ontwaren. Jouw teksten (van vooral de laatste tijd), daar kom ik niet meer doorheen.

 Nochthans is het duidelijk waarom er momenteel geen halfje bruin gesneden kan gekocht worden in bitcoin bij bakkerij het stoepje...

 

Als je dit niet kunt begrijpen uit mijn uitleg eerder gedaan, dan stel ik toch enige vraagtekens bij je begrijpend lezen-vermogen

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Natuurlijk ben je baas over eigen lijf en leden maar een ieder moet zich houden aan regels en of gebruiken. Zo rijden we in onze lage landjes op de rechterweghelft en is het niet geoorloofd je buurman met een honkbalknuppel de hersens in te slaan. Ook is het kopen van een halfje bruin gesneden met bitcoins bij bakkerij het stoepje niet mogelijk.

 

De hardnekkigheid waarmee jij autoriteit afwijst maakt je eigenlijk net zo star als zij de vinden dat alle vrijheid ingeperkt moet worden.

Wist je dat Apple bitcoin aanvaard heeft via hun Apple Pay? :e007:

Link naar reactie

Kijk eens hoe de wegen erbij liggen en hoe ze ontworpen zijn. Begin eens met gescheiden fiets en autobanen. O ja, er is weer geen geld daarvoor zeker... :e009:

 

Je bent gewoon even erg als de hufters die het bij politierechter D'Hondt mogen gaan uitleggen: het ligt aan de wegen, het ligt aan de anderen, het ligt aan mijn schoonmoeder. Dat is dus onzin. Eén van de belangrijkste artikels in onze verkeerswet is dat je ten allen tijde moet rijden, aangepast aan de omstandigheden van de weg, het verkeer en het weer. Als we slechte wegen hebben moet je dat niet negeren, maar moet je je gedrag daaraan aanpassen. Wie dat niet snapt mag wat mij betreft geen rijbewijs krijgen. Ik heb de indruk dat dat van jou beter ingetrokken wordt.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

[...] Als we slechte wegen hebben moet je dat niet negeren, maar moet je je gedrag daaraan aanpassen. [...]

 

Ik ga akkoord met waldorf. De kwaliteit van wegen zijn schandalig slecht hier in België maar de schuld van marginaal rij gedrag daar op steken is gewoon laf

 

Alsof elk ongeluk het gevolg is van marginaal rijgedrag. Als ik als fietser moet uitwijken voor een put in de weg, breng ik mezelf in meer gevaar dan door gewoon rechtdoor te fietsen omwille van slecht onderhoud, plain and simpel.

Of moet de conclusie dan zijn dat ik dan maar niet meer mag fietsen?

Link naar reactie

Als ik als ervaren fietser (7.500 km per jaar) een diepe put(gelukkig vrij zeldzaam in Nederland) zie rij ik daar om heen mits daar ruimte voor is. Anders rem ik fluks en pik ik een stoepje mee.

Ik dacht concreet aan de viervaks met grasboord. Het is ook niet alsof er voor elke verwaarloosde verkeerssituatie een veilige workaround is. (En trouwens, de stoep oprijden als fietser, valt dat niet onder marginaal rijgedrag?)

 

Het is de verantwoordelijkheid van de beheerders van de wegen om ze te onderhouden.  Dat er nog andere manieren zijn om aan een vroegtijdig verkeersgerelateerd einde te komen doet daar niets van af, dat is slechts een rookgordijn om de aandacht van de mensen af te leiden.

Link naar reactie

Ach, een stoepje op wegens ernstig wegfalen moet kunnen mits je er natuurlijk geen voetgangers mee ontrieft. In Nederland kom ik putten ed maar een paar keer per jaar mee, we hebben hier om heel veel fietspaden dus zo erg is het niet in NL. Het klinkt raar maar de overdreven zorg die in Nederland aan de wegen wordt verleend stoort me dikwijls, dan is een straat weken afgesloten om een nieuw laagje asfalt te leggen.......

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Is hybrid vigor na te streven? Het voortplanten tussen mensen die genetisch homogeen zijn afraden en verbieden? Zoals geen blanken die met elkaar kunnen voortplanten? Aangezien heterzygoten genetisch beter zijn dan homozygoten. Is er basis voor een wetenschappelijk racisme?

Link naar reactie

Is hybrid vigor na te streven? Het voortplanten tussen mensen die genetisch homogeen zijn afraden en verbieden? Zoals geen blanken die met elkaar kunnen voortplanten? Aangezien heterzygoten genetisch beter zijn dan homozygoten. Is er basis voor een wetenschappelijk racisme?

 

Natuurlijk niet. De mensheid is geen kweekprogramma. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Heel interessant project. Naast nieuwe invalshoeken omtrent het denken inzake bewustzijn, identiteit, menselijkheid,... is er ook een verdere stap naar de kennisgaring wat een brein nu juist is en wat er voor mankementen kunnen optreden en hoe ze verholpen kunnen worden. Allerlei ziektes die op deze manier kunnen aangepakt worden....

Link naar reactie

Heel interessant project. Naast nieuwe invalshoeken omtrent het denken inzake bewustzijn, identiteit, menselijkheid,... is er ook een verdere stap naar de kennisgaring wat een brein nu juist is en wat er voor mankementen kunnen optreden en hoe ze verholpen kunnen worden. Allerlei ziektes die op deze manier kunnen aangepakt worden....

 

Dit soort ontwikkelingen doen mij heel erg denken aan V.I.K.I. de supercomputer uit I Robot (o.a. geïnspireerd door de SF verhalen van Isaac Asimov)

 

original.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tijd om alle ploegenwerk af te schaffen. Massaal robotica implementeren.

 

http://www.demorgen.be/wetenschap/brein-veroudert-sneller-door-ploegendienst-a2110788/

 

Werken in ploegendiensten kan schadelijke gevolgen hebben voor het kortetermijngeheugen, de snelheid van informatieverwerking en het algehele cognitieve functioneren. Dat blijkt uit een Europese studie die deze week in het British Medical Journal (BMJ) verschijnt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het is natuurlijk niet alles in 1 keer, Waldorf. Dat weet jij ook wel. Kijk, zo'n kritiek, zoals jij die geeft, dat lees ik wel vaak wanneer er dergelijke discussies plaatsvinden aangaande ingrijpende technologie. "Jamaar, wie zal dan dit en dat doen... er zullen zovelen zijn die geen kans maken op...niet iedereen kan zoiets betalen...kinderen zullen sterven!!! (ook een dooddoener )..." en meer van die onzin.

Doordaat er automatisatie en robotica helpen bij het vb. verzorgen van patienten waardoor fysiek lastige en routineuze karweien uitgevoerd worden door de machinerie, hebben mensen meer tijd. Meer tijd om gewoon bezig te zijn met de patient, het contact.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb de laatste jaren een aversie jegens wetenschap opgebouwd. Telkens als ik nu de resultaten van een onderzoek lees, is mijn eerste gedachte "Ja, 't zal wel."

Dat is een ongezonde evolutie, niet alleen voor mij, maar voor de mensheid, want ik sta hierin vast niet alleen.

Dat is inderdaad een ongezonde evolutie. Je bent op weg om een woonkamerconservatief te worden. Doe er iets aan voordat je op je 38e in fletse pastelkleuren op een bankje zit te suffen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

http://www.demorgen.be/economie/carriere-kinderen-en-een-huis-moet-dat-socioloog-pleit-voor-rustiger-leven-voor-twintigers-a2109795/2505ty/

 

Het leven van onze twintigers en jonge dertigers is zwaar, misschien wel te zwaar, zo meent Ignace Glorieux professor Sociologie en expert tijdbesteding aan de VUB. "In tien jaar tijd moet plots alles gebeuren: kinderen maken, een huis kopen en carrière maken. We zouden die dingen beter wat spreiden", zo zei hij vandaag in De Bende van Annemie op Radio 1.

Link naar reactie

Het is natuurlijk niet alles in 1 keer, Waldorf. Dat weet jij ook wel. Kijk, zo'n kritiek, zoals jij die geeft, dat lees ik wel vaak wanneer er dergelijke discussies plaatsvinden aangaande ingrijpende technologie. "Jamaar, wie zal dan dit en dat doen... er zullen zovelen zijn die geen kans maken op...niet iedereen kan zoiets betalen...kinderen zullen sterven!!! (ook een dooddoener )..." en meer van die onzin.

 

Doordaat er automatisatie en robotica helpen bij het vb. verzorgen van patienten waardoor fysiek lastige en routineuze karweien uitgevoerd worden door de machinerie, hebben mensen meer tijd. Meer tijd om gewoon bezig te zijn met de patient, het contact.

 

Allemaal goed en wel, maar jij begon over het afschaffen van nachtwerk. Als die verpleegster haar routineuze karweien kan robotificeren om meer tijd te hebben voor de patiënt, dan moet ze nog 's nachts aan de slag. Robots dienen om Landrovers in elkaar te zetten.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...