Ga naar inhoud

Denkvoer.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Tijdelijk. Maar je focust enkel maar op een aspect van de medische sektor. Neem nu de voedingsindustrie en tal van andere productietakken, daar kan ploegwerk en alle lastig, inhoudsloos werk vervangen worden door automatisatie.

Dit samen met alternatieve monetaire systemen...kan een drastische maatschappelijke verandering inzake structuur teweegbrengen. Veel meer persoonlijke vrijheid. De situatie zoals ze nu is, is gewoon verstard. Al eens stil gestaan bij het hoge aantal zelfmoorden de laatste decennia?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Howard_T._Odum

 

 

Howard Thomas Odum (also known as Tom or just H.T.) (1924–2002) was an American ecologist. He is known for his pioneering work on ecosystem ecology, and for his provocative proposals for additional laws of thermodynamics, informed by his work on general systems theory.


In de jaren '70 wist Odum al dat informatieoverdracht helpt bij het laten ontstaan van zelforganiserende systemen die een geheel van decentrale eenheden vormen. En anno 2014 zitten onze parlementen en regeringen volgeprakt met fossiele bejaarden en geretardeerde wijven ( Samurai7, Ben en Paul komen best niet meelezen :e007: ) die staan te kakelen over Keynes, gemengde economie of inflatie.

Krankzinnig.

 

 

http://www.eoearth.org/view/article/154821/

 

 

Introduction

One technique for evaluating energy systems is net energy analysis, which seeks to compare the amount of energy delivered to society by a technology to the total energy required to find, extract, process, deliver, and otherwise upgrade that energy to a socially useful form. Energy return on investment (EROI) is the ratio of energy delivered to energy costs (see Figure 1). Biophysical and ecological economists argue that net energy analysis has several advantages over standard economic analysis. First, net energy analysis assesses the change in the physical scarcity of energy resources, and therefore is immune to the effects of market imperfections that distort monetary data. Second, because goods and services are produced from the conversion of energy into useful work, net energy is a measure of the potential to do useful work in economic systems. Third, EROI can be used to rank alternative energy supply technologies according to their potential abilities to do useful work in the economy. Most neoclassical economists reject methods of economic analysis that are not based on human preferences, arguing that net energy analysis does not generate useful information beyond that produced in a thorough economic analysis

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Bekijk anders maar eens dat filmpje over die off shore steden. Het is trouwens een Nederlandse firma -  seasteading - die erachter zit. Jullie hebben dan ook ervaring met de zee. Die mensen hebben dat goed begrepen.

Link naar reactie

:e010:  Zijn hier 2 posts (de mijne en die van retep) verdwenen en zoja, wààrom ?

 

 

Hier stond hélemaal niets aanstootgevend of iets dergelijks in!

 

(klonk als volgt)

 

"Scheiding van Kerk en Macht"......

 

Wat komt een religieuze leider - in hemelsnaam - het Europees Parlement  toespreken!?

Daarin  vermeld de paus dat Europa "een oude en vermoeide indruk" gaf.

De paus zou beter de hand in eigen boezem steken en eens kijken naar een paar van z'n illustere voorgangers...

 

 

 

------

 

(op zijn komst en speech is trouwens al kritiek geweest)

 

http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/29686_kritiek_op_aanwezigheid_paus_in_europees_parlement/

Link naar reactie

Inderdaad, ik schreef nog wel iets positiefs over de paus. Wellicht moest Koen aan zijn tijd als misdienaar terugdenken. Er wordt wel meer geschrapt de laatste tijd.

 

Overigens zou ik niet zo snel snel joop.nl aanhalen, zelden zo'n zure en drammerige website opengeklikt.

 

Snel lezen mensen, voordat mijn postje wordt ge-axed !

Link naar reactie

Peter, Yncke en ik hebben besloten om het forum zo veel mogelijk vrij van politiek te houden.Dat wil zeggen dat politieke topics en posts hier enkel welkom zijn wanneer deze rechtstreeks te maken hebben met onze hobby. Topics rond puur politieke kwesties worden nu gesloten. Een kwestie van ons meer te focussen op wat ons verenigt.  Het zou jammer zijn als politiek hier het omgekeerde zou doen.  De mods zullen, naar eigen inzicht, politiek geïnspireerde posts zonder veel poespas wissen.  Voor politieke discussies verwijzen we nu naar het politieke forum "Moeder van alle verkiezingen" die quasi vrij zal zijn van moderatie.

 

We trachten het hier leuk te houden voor de stripliefhebbers zonder gebekvecht over politieke toestanden.  Het nieuwe beleid wordt duidelijk getest (vooral door Mauser die blijkbaar geen strips lijkt te lezen).

 

 

Nu breekt mijn klomp !

 

"The Chocolate Bar"  werd - voor zover ik het me goed herinner-  speciaal gecreëerd om onderwerpen te bespreken die helemaal niets met strips te maken hadden en waarin men z'n ei kwijt kon.

 

Om niemand aanstoot te geven moest men zich in een later stadium laten registreren (of iets dergelijks) om The Chocolat Bar verder te kunnen volgen.

 

Nu willen jullie het stuur - wederom - helemaal omgooien...  

 

@ Koen & Yncke

Stop met dergelijke posts te censureren  AUB.

Hier loopt al niet te veel volk rond en je dreigt van de regen in de drop terecht te komen.... :e011:  :e006:  :e006: 

Link naar reactie

Je hebt er wel een nagelnieuw forum enkel en alleen voor politiek cadeau gekregen, Modan, beschouw dat dan misschien als de chocolate bar van de chocolate bar? ;)

 

Terloops...

(om alle kritiek te counteren is 'de entourage' van de paus serieus teruggekrabbeld)

 

De paus bezocht het Europees Parlement niét als paus maar "als Vaticaans staatshoofd".....

Geef het kind een andere naam en iedereen is tevreden zekers? (eveneens dikke knipoog)

 

icon_1drink011.gif   icon_1drink011.gif

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Peter, Yncke en ik hebben besloten om het forum zo veel mogelijk vrij van politiek te houden.Dat wil zeggen dat politieke topics en posts hier enkel welkom zijn wanneer deze rechtstreeks te maken hebben met onze hobby. Topics rond puur politieke kwesties worden nu gesloten. Een kwestie van ons meer te focussen op wat ons verenigt.  Het zou jammer zijn als politiek hier het omgekeerde zou doen.  De mods zullen, naar eigen inzicht, politiek geïnspireerde posts zonder veel poespas wissen.  Voor politieke discussies verwijzen we nu naar het politieke forum "Moeder van alle verkiezingen" die quasi vrij zal zijn van moderatie.

 

We trachten het hier leuk te houden voor de stripliefhebbers zonder gebekvecht over politieke toestanden.  Het nieuwe beleid wordt duidelijk getest (vooral door Mauser die blijkbaar geen strips lijkt te lezen).

I never had enough money or privileges to read comics.

Link naar reactie

Dit is het soort ding waarvoor een 12-jarig kind aan zijn oren moet getrokken worden, niet doodgeschoten.

 

Gangs in Amerikaanse steden laten vaak zeer jonge kinderen het vuile werk doen (afrekeningen etc.) Ik herinner me een scene uit de hitserie Breaking Bad waar dat pijnlijk duidelijk geïllustreerd werd.

Dat was natuurlijk fictie maar de realiteit is net zo heftig.

Link naar reactie

Gangs in Amerikaanse steden laten vaak zeer jonge kinderen het vuile werk doen (afrekeningen etc.) Ik herinner me een scene uit de hitserie Breaking Bad waar dat pijnlijk duidelijk geïllustreerd werd.

Dat was natuurlijk fictie maar de realiteit is net zo heftig.

Dat kan allemaal goed zijn, maar vergoeilijkt dat alles dat er daar een 12-jarige neergeknald werd? Da's begot nog een kind! Op die leeftijd kan je toch niet verwachten dat ze al vrij zijn van stommiteiten? 't Is dwaas om met een geweer te lopen zwaaien, maar om dat met de dood te moeten bekopen...

Link naar reactie

Dat kan allemaal goed zijn, maar vergoeilijkt dat alles dat er daar een 12-jarige neergeknald werd? Da's begot nog een kind! Op die leeftijd kan je toch niet verwachten dat ze al vrij zijn van stommiteiten? 't Is dwaas om met een geweer te lopen zwaaien, maar om dat met de dood te moeten bekopen...

 

Jonge kinderen worden juist in gezet om de zware misdaden te begaan zoals moord en zware mishandeling. Die jongens (en ook meisjes) kunnen niet zoveel straf krijgen en moeten zich op die manier bewijzen vor de rest van de gang. Politieagenten weten dit natuurlijk en nemen geen risico's.

Link naar reactie

Ook de manier waarop. In plaats van vanop een afstand eerst eens te kijken (er waren toch geen mensen in de buurt), neen onmiddellijk met de auto erop af.

Het is natuurlijk ook niet duidelijk in hoeverre er selectief is geweest in keuze van fragmenten, maar terwijl de originele oproep duidelijk nuanceert dat 't niet zeker is of 't schiettuig echt is, vindt de dispatcher het niet nodig om dat ook zo door te geven.

 

Jonge kinderen worden juist in gezet om de zware misdaden te begaan zoals moord en zware mishandeling. Die jongens (en ook meisjes) kunnen niet zoveel straf krijgen en moeten zich op die manier bewijzen vor de rest van de gang. Politieagenten weten dit natuurlijk en nemen geen risico's.

En dus is 't acceptabel om zonder boe of ba een dom kind dood te schieten...

Link naar reactie

Het is natuurlijk ook niet duidelijk in hoeverre er selectief is geweest in keuze van fragmenten, maar terwijl de originele oproep duidelijk nuanceert dat 't niet zeker is of 't schiettuig echt is, vindt de dispatcher het niet nodig om dat ook zo door te geven.

 

En dus is 't acceptabel om zonder boe of ba een dom kind dood te schieten...

 

Heb ik dat gezegd ? Heb je mijn post uberhaupt gelezen ? Als die politieagenten kinderen met pistolen (je ziet dus niet of het een echte pipa is) constant aan de oren gaan trekken zullen er niet veel cops overblijven.....

Link naar reactie

Heb ik dat gezegd ? Heb je mijn post uberhaupt gelezen ? Als die politieagenten kinderen met pistolen (je ziet dus niet of het een echte pipa is) constant aan de oren gaan trekken zullen er niet veel cops overblijven.....

 

Ik heb je post gelezen, ja, dankuzeer, ik heb 'm zelf zorgvuldig gequote om duidelijk te maken op welk stuk tekst ik reageerde, weetjewel.

En wat ik daarin las was dat, aangezien er kinderen in bendes misdaden plegen, de politie het zekere voor het onzekere mag nemen en op kinderen schieten. Dat is ook wat ik opnieuw lees in de gequote tekst hierboven. Als je iets anders wilt zeggen, zul je dat wat uitgebreider moeten doen.

Link naar reactie

Dus het gegeven dat de streetgangs steeds meer zeer jeugdigen aanwerven om met schiettuig hele woonblokken te terroriseren weerhoud je er niet van om te denken dat de stategie om jongeren met pistolen aan de oren te trekken de juiste is ? Dat vind ik curieus, echt waar. dat zeg ik zonder sarcasme. 

 

Ik bedoel maar: een akelige buurt in een grootstad in de US. Gangs schieten elkaar en omstanders overhoop. steeds jongere kinderen worden daarvoor ingezet. Je ziet een jongen met een pistool, dan denk je toch niet: die ga ik aan zijn oren trekken. Of je moet suicidaal zijn natuurlijk......

Link naar reactie

(Dat oren trekken was een manier van spreken, dat bedoelde ik niet letterlijk, he.)

 

En ik vind het juist bijzonder vreemd - ook zonder sarcasme - dat je aanvaardt dat, omdat iemand verdacht doet, die meteen mag neergeschoten worden zonder ook maar een beetje omzichtigheid. En dat omdat anderen die op gelijkaardige manier verdacht doen ook effectief misdaden begaan.

Neem nu bijvoorbeeld deze jongeman. Vind je dat hij neergeschoten had mogen worden? Want er zijn mensen die op een marktplein om zich heen gaan schieten die ook misschien op die manier verdacht gedaan hebben.

 

Oppakken, beboeten, vervolgen, dat zijn allemaal dingen die recht te zetten zijn in het geval van een vergissing.
"Oeps" is daarentegen een heel droevige epitaaf. En dubbel te meer op 't graf van een 12-jarige.

Link naar reactie

Nou, je zou ook met een of twee politieauto's kunnen komen aanrijden, vragen of ie zijn pistool op de grond wil leggen en kijken of ie dat doet. Doet ie dat niet, tja, schieten maar. Heb je dan al gezien dat het een angstig kind is en dat ie maar wat al pacino naspeelt, dan zijn er andere oplossingen dan al schietend aan komen rijden.

 

een gasboete had hier zelfs niet gehoeven. De ouders misschien even wat verantwoordelijkheidszin toebrengen had een optie kunnen zijn, maar ik ken de thuis situatie niet, dus laat ik daar niet over oordelen.

Link naar reactie

Tja, wat was die puber denkende. In een land waar zeer jeugdige gangmembers al schietend door het leven gaan is de politie trigger happy...

je zou ook kunnen zeggen dat dit het land is waar de overheid de jonge mensen in de criminaliteit duwt om er dan op los te mogen knallen, maar dan komen we weer in politieke discussies, dus laat ik dat maar niet zeggen :P

Link naar reactie

Het maakt uit waar iets gebeurt, in nederland zwaaiden twee jochies op school met neppistolen. Daar is een concierge op af gestapt. Ze krijgen een straf van buro Halt en worden geschorst door de school, dat is nederland. Wellicht dat in Poperinge een veldwachter op zulke jongens was afgestapt en olijk had gezegd: wel jongelui wat zijn we hier aan het doen ?

 

Mijn neef leeft zijn hele leven al in Capetown, hij is daar al 25 jaar politieinspecteur. Capetown is één van de meest criminele steden in de wereld. Carjackings, homejackings, moord, verkrachting, it's just about normal there. Iedereen in zijn gezin kan met een geweer omgaan, er lopen twee mechelse herders rond die graag een hapje inbreker lusten. Shoot first and live is daar het devies. Als daar iemand (jongen, meisje, blanke, zwarte) met een pistool op mensen staat te richten is de kans klein dat hij lang leeft. Vind ik dat fijn ? Nee, maar het is de realiteit. Niet alle oorden zijn als onze lieve lage landjes.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...