Ambreville Posted November 5, 2022 Posted November 5, 2022 22 minutes ago, Johan said: Ook volgend weekend gepland... Oooh. bedankt voor de herinnering. Ik was deze totaal uit het oog verloren. Quote
Johan Posted November 12, 2022 Author Posted November 12, 2022 De stripbeurs in Brugge was geweldig qua aanbod van tekenaars, boeken,.... Maar helaas was er één groot nadeel : namelijk plaatsgebrek. Het begon al bij de ingang. Hoewel ik niet echt albums voor tekenaars in den beginne nodig had (kocht toch sommige ter plaatse bij de tekenaars zelf), stond ik geblokkeerd na een rij wachtenden voor de aankoop van albums. De tekenaars zaten ook rug aan rug én voor de bezoekers was er weinig ruimte tussen de rijen tekenaars zodat passanten zelfs niet even komen piepen om te zien wat er aangeboden werd. Er was nochtans wat plaats in de keuken of de gang naar het toilet... Nog even een dank aan Kim, die bleef maar tekenen, zelfs nadat ze al stoelen op tafels hadden gezet. Quote
Johan Posted November 14, 2022 Author Posted November 14, 2022 Na dit drukke weekend toch nog een druk festival gepland voor volgende week ... traditioneel nog eens Valenciennes Quote
Johan Posted November 20, 2022 Author Posted November 20, 2022 In Valenciennes nog eens langsgeweest bij Ian Dairin en zijn vrouw Del. Del : Wie we daar hebben, de man die met me gelachen heeft. Ik : euh Del : Het was op het stripfestival in Brussel in het Warandepark. Ik : euh Del : Samen met een collega heb je met mijn voornaam gelachen. Ik : euh Del : je hebt toen gezegd dat Del in het Vlaams "een vrouw van lichte zeden" wil zeggen.. Ik : Misschien dat Bavo en ik daarmee gelachen hebben.... Del : Ik heb het nagevraagd op mijn firma, en je had gelijk.... Ik : Oei, sorry.... conclusie : dat was al in 2008...vrouwen vergeten dus niet zo gauw... Quote
Johan Posted November 25, 2022 Author Posted November 25, 2022 In Valenciennes ook Peter gezien. Die had een drietal commissies van FACTS mee voor mij. Bvb Dan Cornwell. Quote
Johan Posted November 28, 2022 Author Posted November 28, 2022 Weer een typische FACTS-commissie : Juan Samu fenip 1 Quote
Johan Posted December 3, 2022 Author Posted December 3, 2022 Dat vind ik dan niet typisch een commissie van FACTS, maar daar toch ook voorhanden...Jordi Tarragona Garcia... Quote
Johan Posted December 8, 2022 Author Posted December 8, 2022 Het waren weer drukke tijden met talrijke stripbeurzen. Alles is dan wel gescant geraakt en op de website gezet, maar nu pas ga ik er werk van maken om alles fysiek te klasseren. En laten we beginnen met Nicolas Verhaeghe met zijn nieuwe strip Miko en Co. Quote
Johan Posted December 11, 2022 Author Posted December 11, 2022 En de laatste was van Valenciennes met Akumatvayne, hij gaf er een workshop tekenen voor kinderen. Komt thuis met zo'n naam.... Quote
Johan Posted December 18, 2022 Author Posted December 18, 2022 Officieel de laatste signeersessie van het jaar...Hermann in Heverlee... Quote
Johan Posted December 20, 2022 Author Posted December 20, 2022 Overzicht 2022 : blijkbaar kwam iedereen terug buiten na de Covid-periode in lockdown. Ik heb er dus ook van geprofiteerd. Het was weer zoals vroeger. Dit jaar waren dat 523 tekeningen, waarvan 261 nieuwe tekenaars/tekenaressen. Dat zijn cijfers die al dateren van 2015. En de laatste was traditioneel weer Marec. fenip 1 Quote
Johan Posted December 25, 2022 Author Posted December 25, 2022 Joe Cocker zong het al in Torhout (toen het nog doorging) : with a little help from my friends. Als het uit HBL uit Leuven komt, kan ik zeker Mark Herremans niet vergeten te vermelden. Een voorbeeld Giulio Macaione. fenip 1 Quote
Johan Posted December 28, 2022 Author Posted December 28, 2022 Danny Jonckheere vroeg of ik niet geïnteresseerd was in een tekening van Simon Van Liemt. Vond ik handig om op het stripfestival in Brugge niet te moeten aanschuiven...ik zou wel hopenlijk ook een andere tekenaar vinden Quote
Johan Posted January 2, 2023 Author Posted January 2, 2023 En voor de stipbeurs Kampen in Nederland kon ik altijd rekenen op de familie Van Meenen. Bvb. Dokter Heina Quote
Johan Posted January 6, 2023 Author Posted January 6, 2023 Ziezo, de eerste van het jaar is binnen, nl. André Nollet in zijn cartoonalbum 2022 Jaar van de Hoge Spanning. Quote
Johan Posted January 13, 2023 Author Posted January 13, 2023 Hier heb ik lang op moeten wachten : de commissie van Manuel Garrido Garcia. Hij had zich wat misrekend...het was meer werk en inkt dan hij eigenlijk gepland had. Maar dankzij veel geduld en wat hulp van Ives Brabant is dat wel eindelijk in orde gekomen. Daan and fenip 2 Quote
Johan Posted January 21, 2023 Author Posted January 21, 2023 Dat hoop ik dat ie hem wordt...mijn eerste stripbeurs van het jaar !! Quote
Johan Posted January 26, 2023 Author Posted January 26, 2023 Dit is een primeur voor mij : een tekening van Lou van Team Lou (Sylvia Tops) Gewonnen op de veiling van het helaas ter ziele gegane internationale signeerfestival van Aarschot. Toch nogmaals zeer bedankt voor de vorige edities aan Catherine Dejonghe en team Quote
Johan Posted February 7, 2023 Author Posted February 7, 2023 Op wie ik ook altijd kan rekenen is Pierre Christiaens. Nu vroeg ik van op het stripfestival te Gent het nieuwe album van De Familie Super van Willy Linthout. En ik kreeg er een handtekening van scenariste Ann Smet bij. Quote
linthout Posted February 8, 2023 Posted February 8, 2023 Ann en ik schrijven de reeks samen. Zeer binnenkort komt er een strip van 200 pagina's van onze hand uit 'Gelukkig worden in 8 1/2 stappen' Quote
cinco Posted February 8, 2023 Posted February 8, 2023 Op 26/1/2023 om 23:53, Johan zei: Dit is een primeur voor mij : een tekening van Lou van Team Lou (Sylvia Tops) De hond Lou schildert effectief. kbellon 1 Quote
Johan Posted February 14, 2023 Author Posted February 14, 2023 En deze komt van een andere veiling : Slavisa Cirovic. djkeos 1 Quote
Johan Posted February 21, 2023 Author Posted February 21, 2023 Deze tekenaar heb ik leren kennen via één van Ives Brabant's online zoektochten : Antonin Gallo. Quote
Johan Posted February 26, 2023 Author Posted February 26, 2023 Je kunt er niet naast kijken...het TV-programma, de strip... van Het Verhaal van Vlaanderen... De strip van Frodo De Decker dus...ik ga die toch dringend moeten lezen... Quote
Johan Posted March 2, 2023 Author Posted March 2, 2023 Met deze TV-serie leerde ik ook de Mammoet van Lier kennen. En had (Lierenaar) D'Auwe nu net niet het album "De Mammoethelden" uitgebracht.... Quote
djkeos Posted March 2, 2023 Posted March 2, 2023 Op 25/9/2022 om 19:47, Ambreville zei: Het was leuk. Behalve dan dat Floch gestopt is met Sangre. Is dat definitief en weet je ook de reden hiervoor? Geen tijd, tegenvallende verkoop?? Andere tekenaar wellicht? Er zouden in totaal 7 [of 8] delen verschijnen, deel 4 'Dannadion de onnozele' werd aangekondigd op laatste afbeelding deel 3. Quote
Ambreville Posted March 2, 2023 Posted March 2, 2023 De serie loopt door. Floch wou een eigentijds verhaal doen op een eigen scenario. Dat komt volgend jaar uit. Dan komt hij ook terug naar Ronse. Yncke, djkeos and belgiumdog 3 Quote
Johan Posted March 5, 2023 Author Posted March 5, 2023 En normaal gezien volgend weekend terug op pad... Quote
Johan Posted March 12, 2023 Author Posted March 12, 2023 Aangezien Lommel goed meegevallen is, kan je mij waarschijnlijk volgende week aantreffen in Geraardsbergen. Quote
Johan Posted March 15, 2023 Author Posted March 15, 2023 Lommel : ik zie al vier tekenaars waar ik aanwezig ben geweest....raden maar Quote
Johan Posted March 20, 2023 Author Posted March 20, 2023 In Geraardsbergen meer gescoord dan ik van plan was...en dan moet volgende week de signeersessie in Ronse nog komen... belgiumdog 1 Quote
Johan Posted March 25, 2023 Author Posted March 25, 2023 In Lommel toch een ontdekking gedaan : de illustrator Christiaan Iken, die samen met zijn vrouw Liesbeth kinderboeken van Clavis versierde.... Quote
Johan Posted March 31, 2023 Author Posted March 31, 2023 Terug iets heel ouds aangeschaft van Paul Ausloos en Marc Payot. Het Manneke verscheen in Het Laatste Nieuws en was gebaseerd op de TV-figuur van Jef Casiers van de BRT. We spreken van de jaren 1962-1963. cartoonesk and Daan 2 Quote
Johan Posted April 4, 2023 Author Posted April 4, 2023 Hier verwacht ik eindelijk niets veel van...maar men weet nooit dat het meevalt.... Quote
Johan Posted April 9, 2023 Author Posted April 9, 2023 Veel werk op te knappen voor mijn website : 17 tekeningen, 6 "nieuwe" tekenaars, maar deze namiddag wil ik rustig in de zetel zitten voor de wielerwedstrijd Paris-Roubaix. Al een voorproevertje : Stjepan Bartolic (Stef) Quote
Johan Posted April 11, 2023 Author Posted April 11, 2023 Eens dicht in de buurt (buurgemeente) en feitelijk heb ik het ook beloofd aan Jessica.... Quote
Johan Posted April 16, 2023 Author Posted April 16, 2023 Veel klein mannen en meisjes daar in Opwijk, vooral zeker voor Marijn Devalck (Balthazar Boma dus). Hij vertelde met dat veel acties in "de Pussycat" werden opgenomen in de Merchtemse dancing Dibango. Ik zei hem dat ik hem de eerste keer ook gezien had op een stripbeurs, toen nog in Koksijde als Marino Falco. En nu op weg naar de toekomstige Waalse tekenaars.... Quote
Johan Posted April 20, 2023 Author Posted April 20, 2023 Mario De Koninck heeft zijn nieuw album Soep ! naar me toegestuurd. Hij vroeg om er reclame voor te maken...zodoende... belgiumdog 1 Quote
Johan Posted April 23, 2023 Author Posted April 23, 2023 Tof vond ik de naamborden waarop de schoolkinderen van Strée de auteurs aankondigden. Ze werden eerst voorgesteld op de facebook van het festival, en later gebruikt voor de tafel waaraan de auteurs (ze riepen altijd fier af 32 auteurs !) zaten. Voorbeeld voor de organisator Yannick Brie.... Quote
Johan Posted April 25, 2023 Author Posted April 25, 2023 Omdat het bijna een traditie is geworden, ga ik dit jaar ook naar het festival in Arras. Ik ben nieuwsgierig dat ik weer iemand zal vinden in de tenten op het marktplein. Quote
Recommended Posts