Ga naar inhoud

Homepage Johan Van Ransbeeck


Johan

Recommended Posts

Ik was vooral gegaan voor Gabriele Parma (Delcourt).

 

Het binnengaan ging zoals gewoonlijk héél traag.  Men mocht zoals gewoonlijk maar per vijf binnen om albums en tickets te kopen.

Ik was bijna als allerlaatste binnen -het zal na 11u00 geweest zijn, maar niet getreurd want Belgiumdog had al een ticket van Parma voor mij versierd

post-139-0-24153900-1404083891_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Zondag geweest naar het warme Contern.

 

En veel Nederlanders gezien onderweg, ze vertrokken blijkbaar allemaal op vakantie met hun sleurhut !!

Daar aangekomen ook nog een Nederlandse kolonie te zien.  Ik was vooral blij om Campesino te zien, want die had in Haarlem voor mij een tekening gehaald van Andrea Kruis (jaren geleden gezien, ook samen met haar vader, maar toen spijtig genoeg voorbij gewandeld).

 

Het schijnt dat er zaterdag nog meer volk was, en ook nog veel warmer.  Ik ben dus blij dat ik voor zondag gekozen heb.

En natuurlijk tevreden met mijn 2 van het B-lijstje, 1 van het A-lijstje, en nog andere 4 "lijstvrije nieuwe".

Nog vlug wat goedkope diesel tanken in Luxemburg en ik kon naar huis.

post-139-0-66717300-1405896065_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Kalme periode ??  Pff Dure periode ja...ik heb me eens laten gaan op Catawiki :e009:.

 

Het zijn oude gloriën (allen al spijtig genoeg overleden) geworden :

=> Jacques Laudy,daar heb ik er eens een paar van zien liggen op de jaarmarkt van Jette, maar had toen te weinig geld bij...

=> Jacques Van Melkebeke, daarvan had ik al eens een tekening gezien bij een winkelier.  Toen ik hem wou kopen zei hij dat het besteld was voor een vriend.  We zijn nu meer dan een jaar later en het staat nog op zijn internetsite :e006:

=> Paul Jamin (medewerker van Hergé) - moet nog gescand worden (de tekening is trouwens één maand ouder dan ikzelf :e012: )

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Tja, het uitstellen werd bijna net te laat...

 

Ik had Jeroen Janssen wel gezien in Turnhout, maar ik had toen andere katten te geselen (klinkt dramatischer dan het is - GAIA kan gerust zijn).

 

En dan is het zover, ik heb zijn album Doel(met tekening) kunnen meebrengen uit Affligem (barbecue met zijn Rwandese oud-leerlingen).

Het schijnt dat ik gelukkig het voorlaatste exemplaar heb kunnen aanschaffen.

post-139-0-44972200-1408229861_thumb.jpg

Link naar reactie

Tja, matig tevreden.  Mijn eerste plannetje werkte wel, ik zou zaterdag gaan, dan zou er minder volk aanwezig zijn (aangezien er minder tekenaars aanwezig zouden zijn).  Dat was zo op de boekenbeurs, niet op de rommelmarkt.

 

En van de 2 van mijn "nog niet"-lijstje maar één gevonden : Christian Dalla Vecchia.  Ik had er dan nog twee aangeduid voor de 2de keer Davide Fabbri en Stéphane Douay, dat is dan wel gelukt tussen de regenvlagen door...

post-139-0-75991000-1408831471_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zaterdag Marksken om 8u00 gaan oppikken in Vilvoorde, om dan te kunnen vertrekken naar Valkenswaard.

 

Ik had er 6 aangeduid en die allemaal kunnen doen, ik had zelfs nog de tijd om een Renaud te doen bij Arcadia.

 

Als laatste geweest om mijn tekening van Tegris (zal zeker al na 16u30 geweest zijn) te zien maken.  Ik ben maar matig enthousiast over het systeem van Dark Dragon Books.  Je kon blijkbaar tervoren bestellen via hun website, en je moest niet lijfelijk aanwezig zijn, het kon nog opgestuurd worden ook.  Ik zal wel van de oude stempel zijn, maar ik zie de tekening graag gecreëerd worden voor mijn neus en eventueel om wat te kunnen zeveren met de tekenaar.

In feite had ik medelijden met Valentin Sécher, ik heb er meer dan een uurtje gezeten bij zijn gebuur, en niemand te zien voor Valentins neus, en die mens maar tekenen (waar is de werkfierheid gebleven ?)

 

En Ine en Martin hadden ook twee lekkere tekeningen mee uit Kampen.

post-139-0-72564300-1409526888_thumb.jpg

Link naar reactie

Zondag stond ik al om 6u00 in Ramskapelle (Nieuwpoort), want Pierre ging rijden naar Conches-en-Ouche.

 

Dat was al de derde locatie.  De eerste keren was het in openlucht in Evreux in het centrum, nabij een beekje,   Daarna op een markt in Pacy-sur-Eure en nu rond het kasteel in Conches.

Het stond ook in het teken van de Middeleeuwen, en er liepen ridders en rare gedrochten rond.

 

De beurs zelf was buiten, maar de bekendere en internationale namen zaten in een zaal van het gemeentehuis.

 

En Cynthia had ook tekeningskes bij van de stripbeurs van Bordeaux

 

En ja Laurens, ik heb mijn Federico Ferniani en heb er tijdje op moeten wachten (ik heb dan maar wat geslapen) want hij tekende héél traag en veelvuldig.

post-139-0-61601400-1409528081_thumb.jpg

Link naar reactie

Vrijdag geweest naar het Stripfeest van Brussel.  Ik had speciaal voor vrijdag gekozen omdat ik hoopte dat er minder volk zou komen.

 

Daar aangekomen moest je kiezen tussen twee ingangen : ééntje voor de Spirou-tekenaars, of ééntje voor de andere tekenaars.

Omdat ik vooral gekomen was voor Jean-Paul Krassinski, was de keuze van de Spirou-ingang al een vaststaand feit.

 

Voorts ook de scenarist van Kerascoët gedaan.  Hij gaf enkel stempels omdat zijn vrouw (de tekenares) thuis op de baby paste.

Dat was misschien een ontgoocheling voor sommige die-hard fans, maar niet voor mij (ik had haar al eens mogen ontmoeten in Erlangen - en haar man toen niet)

post-139-0-49666400-1409991070_thumb.jpg

Link naar reactie

Weer geweest naar "het Zuid" voor de jaarlijkse fanzine-beurs (Nou ja Bries was er ook).  Het was er wel degelijk druk zowel binnen als buiten (waar aan het station weer een rommelmarkt was).

 

Ik kom hier graag (niet echt té commercieel) en Bries had wel een verrassing mee, waar ik niet op had gerekend : Kai Pfeiffer, zowaar iemand van mijn B-lijstje.

 

Volgend jaar opnieuw ??

post-139-0-74112200-1410716325_thumb.jpg

post-139-0-05794000-1410793391_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Vanaf de parking op Het Zand toch gevonden.  Eerst wel gevraagd aan een cafébaas, maar die wist het niet zijn (zeker 300 meter van zijn deur !!)

Ik heb me dan maar wat rondgelopen op de indrukwekkende rommelmarkt.

 

Daar aangekomen kon ik rustig "mijn ding doen", er waren bijna nergens files en heb dus veel tekenaars gezien.

Ik was vooral gegaan voor Herbert Staljanssens, maar omdat hij er pas in de namiddag aankwam enkele oud-gedienden (d.i. tekenaars die ik al eens gezien heb) kunnen doen : Mario Boon, Derek Wasteland, Tom Bouden, Lük Bey, Yurg, Yncke & Kristof Spaey.  Mijn boekenkast is dus weer goed aangevuld ;-).

 

Ook even aandacht voor de moeilijke omstandigheden waarin de tekenaars moesten werken.  Er werd soms een slaapverwekkende muziek gedraaid.  Het was alsof de plaatselijke deejee zijn CD's was gaan kopen op de plaatselijke rommelmarkt, en die met de laagste prijs eerst.  Het was wel even wennen aan de lounge-muziek.

post-139-0-82624600-1411943338_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik wou gewoon eens een tekening van Michaël Olbrechts. 

 

Omdat ik er dan toch was, ook aangeschoven bij Thomas Du Caju, Fred De Heij en Wouter Goudswaard.

 

En dan kon ik rustig vertrekken naar de bowling/diner van BSM, terug in het begin van de Boomse Steenweg bij Wima..

post-139-0-01373500-1412468707_thumb.jpg

Link naar reactie

Tja, ik ging er normaal zitten voor P@per met een tekenaar, maar pech heeft er anders over beslist, dus spijtig genoeg geen Baloo en geen D'Auwe (overmacht).

Maar niet getreurd, ik had enkele P@pers gelegd ter promotie en tot vier na, is heel mijn doos uitverkocht.

 

En als dediejager ben ik natuurlijk heel tevreden met bvb. Yildiray Cinar, Maria Laura Sanapo, Giuseppe Ferrario & Fabio Civitelli.

post-139-0-50873200-1413150880_thumb.jpg

Link naar reactie

Een beetje ontgoocheld ook....maar het kan niet altijd feest zijn...

 

Eerst was het het lange rijden met tal van spitsuren en files.  Daar aangekomen moesten we weer binnen via De Zuidhallen, en stond er een ontzettend lange wachtrij aan de tickets aan de Oosthallen !

Het enigste geluk dat we hadden dat we een parking dichtbij hadden.

 

Binnen zoeken waar de Zeichnerallee nu eigenlijk was, en aangezien we te laat waren, waren er al duizenden mensen binnen, die spellekes speelden.

En daar weer een ontgoocheling : er waren er 38 "nieuwe" aangekondigd voor donderdag, en er maar 6 gevonden.  Gelukkig waren het wel toevallig (?) allemaal vrouwen !!

post-139-0-64939000-1413529817_thumb.jpg

Link naar reactie

Omdat er zo een indrukwekkende line-up van artiesten kwam, had ik gekozen om twee dagen te reserveren.

 

De eerste dag stond Barbara Canepa (A en B-lijst) gepland.  Ze werd aangekondigd om 14u00, maar is er pas na 15u00 op doorgekomen.  Ze tekende samen met haar vriendin Isabella Mazzanti (hun albums werden samen verkocht).  Daarna heb ik zelfs nog een aangenaam gesprek gehad met Paco Diaz uit Mallorca.

Tof was ook de ontmoeting met de Amerikaanse scenariste Heather Dahl van mijn gebuur/tekenaar Shirow Di Rosso.

 

De tweede dag had ik eerst twee personen bij Daedalus voorzien : Gianluca Maconi en Stephano Martino.  En daarna wat kunnen rondhangen bij de "Local artists".

Om binnen te gaan mochten we dit jaar binnen via de zij-ingang..dat vond ik beter,zo, dan kon men de trappen via de normale ingang van verleden jaar vermijden.

 

Beide dagen genoten van de verklede mensen die er rondliepen, de r2d2-parade, en de wandelende mammoet...

post-139-0-33291400-1413757346_thumb.jpg

Link naar reactie

Johan, volgende keer trakteer ik je op een pint, want ik ben namelijk benieuwd naar allemaal jouw signeermomenten.

Raar dat bij de vele dedijagernerds de twee grootste dediscorers (jij en Campesimo) wél toffe gasten zijn.

 

Ik vind anders Johans stripbeurs kompaan Pierre ook een toffe gast......

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Dit jaar was er gelukkig niet veel volk, en dus alles kunnen doen wat ik wou : 4 "groten" van de hoofdtabel waaronder een Italiaan Alessandro Poli en een Deen Mikkel Sommer   En er waren maar 2 aanwezig van de "studenten/amateurs", maar wel gecompenseerd door 2 anderen, die niet op de lijst voorkwamen.

 

Ik heb een objectief : 350 nieuwe tekenaars of tekenaressen per jaar.  Dat is hiermee al overschreden.

post-139-0-85487000-1415488795_thumb.jpg

Link naar reactie

Het is nooit een goed huwelijk geweest tussen mij en het festival van Lys Lez Lannoy.

 

Maar dit jaar zag het toch er veelbelovend uit.  In de Espace Agora zouden er enkelen plaatsnemen die ik nog niet had.  De bekenden zaten in zaal Desmulliez, maar die had ik al allemaal.

 

Dessart bleek echter Olivia Desart (met één s) te zijn, die ik al had, Dechey had enkel Esperanto-strips te koop, Giacoma Elvira en Therenee waren niet meer gekomen omdat ze zaterdag te weinig volk zagen, Poulain en Fulia waren naar de Desmulliez-zaal gegaan (dat was minder erg, want die had ik al gezien).

 

Ik ben dan maar al vertrokken 's middags met enkel een Esperanto-strip van Suske en Wiske.

post-139-0-15538500-1415553215_thumb.jpg

Link naar reactie

ik was er ook te Lys-lez -lannoy , maar een flauw afkooksel van de jaren voordien , zoals Johan aangaf in de Agora zaal , was er weinig tot geen volk , spijtig voor de handelaars die daar hun strips 

aan de man proberen te brengen .

er was gekozen om de gekende namen in 1 zaal onder te brengen .

Heb wel een wrang gevoel nu bij de organisatie , minder tekenaars of anders , tekenaars die niet kwamen( of ze dat wisten -organisator- of niet , laat ik in het midden ) op de middag de meeste al weg naar huis

en Cerise ( famillie lid gestorven ) dat is normaal dan dat je er niet bent . maar wel jammer , had graag m'n Dodier + Batem ingekleurd gezien .

en van 7u15 tot 16u30 wachten voor m'n 1ste Batem !!! weet nog altijd niet , dat ik zoooooooo lang kon wachten voor 1 dedi !! zal met ouder worden zijn , denk ik .

 

jammer dat we elkaar gekruisd hebben daar , Johan , ik na 13u30 naar Agora zaal gaan kijken , tijdens de pauze van de tekenaars . 

Link naar reactie

Het is nooit een goed huwelijk geweest tussen mij en het festival van Lys Lez Lannoy.

 

Maar dit jaar zag het toch er veelbelovend uit.  In de Espace Agora zouden er enkelen plaatsnemen die ik nog niet had.  De bekenden zaten in zaal Desmulliez, maar die had ik al allemaal.

 

Dessart bleek echter Olivia Desart (met één s) te zijn, die ik al had, Dechey had enkel Esperanto-strips te koop, Giacoma Elvira en Therenee waren niet meer gekomen omdat ze zaterdag te weinig volk zagen, Poulain en Fulia waren naar de Desmulliez-zaal gegaan (dat was minder erg, want die had ik al gezien).

 

Ik ben dan maar al vertrokken 's middags met enkel een Esperanto-strip van Suske en Wiske.

godallemachtig, naar LLL en dan thuis komen met een esperanto susenwis....

Link naar reactie

In feite ben ik geweest om Marksken een plezier te doen, en ben hem dan gaan afhalen aan het treinstation van Asse.

 

Hij wou vooral Miel De Bolle doen, en die stond niet op mijn lijstje.  Er stond feitelijk niemand op mijn lijstje, maar ik kon het mij niet laten en toch een Ivan Bulté, Pascal Schokaart, Thomas Du Caju, Steve Van Bael en D'Auwe gedaan.

post-139-0-97372500-1416178204_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het zag er in den beginne niet goed uit.  Ik had er twee "nieuwe" aangeduid.  Maar het bleek niet David Aja te zijn, maar Aja (foutje van de organisatie).  En Mégu was nu aangekondigd met haar echte naam Claire Sailly.

Gelukkig heb ik er nog twee andere "nieuwe" gevonden, één die ik voor de 2de keer heb gedaan én drie die ik al een paar keer eerder heb gezien zoals Megu, Katia Even en Philippe Sternis.

 

En zeggen dat ik gewoon ben gegaan om Belgiumdog een plezier te doen...

post-139-0-61552900-1417303848_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik kan mijn stripjaar afronden, ik plan geen beurzen of vergaderingen meer....

 

Dit jaar aanwezig geweest op 39 beurzen (één minder dan verleden jaar).  Daarvoor en andere stripgerelateerde trips heb ik (maar) 12 590 km afgelegd, waarvan 62% alleen.

 

Voor 2014 heb ik 540 tekeningen bijgekregen, waarvan 366 nieuwe tekenaars/tekenaressen.

 

Dit jaar minder geld besteed, hoewel ik hierbij niet mijn (bezig zijnde) verbouwing bijreken -want anders zou het bijna een verdubbeling zijn...

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik kan mijn stripjaar afronden, ik plan geen beurzen of vergaderingen meer....

 

Dit jaar aanwezig geweest op 39 beurzen (één minder dan verleden jaar).  Daarvoor en andere stripgerelateerde trips heb ik (maar) 12 590 km afgelegd, waarvan 62% alleen.

 

Voor 2014 heb ik 540 tekeningen bijgekregen, waarvan 366 nieuwe tekenaars/tekenaressen.

 

Dit jaar minder geld besteed, hoewel ik hierbij niet mijn (bezig zijnde) verbouwing bijreken -want anders zou het bijna een verdubbeling zijn...

 

niet verslappen Johan, volgend jaar verwacht ik toch 40plus beurzen, 15.000 km reizen en 600 dedies !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...