Ga naar inhoud

Homepage Johan Van Ransbeeck


Johan

Recommended Posts

Feitelijk heb ik langer in de auto gezeten dan op de beurs geweest (enkel donderdag en vrijdag).

En gelukkig was het binnen te doen, het was buiten zooo warm... :wub:

 

Maar het was toch niet erg want ik heb wel tekeningen kunnen scoren van 3 Italianen, 1 Filipijn, 2 Britten, 1 Poolse, 1 Amerikaanse en natuurlijk tal van Duitsers....

post-139-0-88452400-1433628110_thumb.jpg

Link naar reactie

Hoera !!!  Dit weekend weer een objectief behaald : ik heb er nu zeker 6 000 verschillende tekenaars/tekenaressen :cheerf2: 

 

En natuurlijk kon ik dat niet alleen, dus een gemeende dankuwel aan Philippe V., Mark, Pierre, Cynthia, Ine & Martin, Peter, Bavo, Erik, Jordy, Jos, Johan, Jan, Dirk, Ria, Sonia, Pascal, Steve, Si-Tak, Philippe Z., Hendrik, Danny, Stefaan, Roger, Joe, Karel, Hilde, Sam, Jean, Ashwin, Chris, Marc.

En ook mijn chauffeurs Etienne en Laurens niet vergeten...

 

En ga ik nu stoppen ??  Ik denk het niet...dus zal je me nog wel ergens slapend op een beurs aantreffen :e015: .

Link naar reactie

Ik ben geweest zaterdag naar de stripbeurs...ze hadden een plannetje gemaakt want het was zoals verleden keer weer een doolhof met aktiviteiten op verschillende verdiepingen en verschillende gebouwen.

 

Een veel gehoorde kritiek was dat er weinig volk was.  Dat vond ik niet, er liep gewoon volk op alle niveaus verspreid.

 

Dat er nog wat scheelt aan de communicatie dat is zeker een feit.  Vooral toen ik 's avonds aan een gedeelte van de Nederlandse stripscene moest uitleggen dat het festival enkel maar op zaterdag doorging.  Ze hadden een tweedaagse gepland.

post-139-0-78131900-1434233472_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

vrijdag heeft Johan het volgehouden tot na sluitingstijd voor een dédicace van Marie Sann

foto4.jpg

daarna was het buiten voldoende afgekoeld voor een fris dessert

foto1.jpg

tiens-tiens, precies in een gelijkaardige pose

'T is toch ne snoeper, de Johan (en ik bedoel beide foto's)

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Het zal nu wel een tijdje duren, dus kon ik maar het beste genieten van het festival van Contern in Luxemburg.

 

Ik heb het altijd wel een tof festival gevonden, daar in de straten van het dorpje met veel animatie, muziekbandjes,...  Ik had voor mijn dédicaces acht nieuwe personen aangeduid...en ik heb die 7 tekenaars én 1 scenarist allemaal kunnen doen...

 

's Avonds gestopt met (traditioneel) het zien naar de aankomst van de Tour de France die ze in uitgesteld relais gaven op de Luxemburgse TV.  Organisatieleden wilden de TV wegdoen, maar we hadden gevraagd om de laatste kilometers nog te mogen zien (het duurt nog maar tien minuutjes).  Ze hebben die laten staan, en hoe dichter men bij de finish kwam, hoe meer volk er kwam opdagen om te zien....  Tja Vlamingen en koers...

post-139-0-12507700-1437302964_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Zaterdag eindelijk eens geweest naar de Abdij Van Dielegem.   Ik was al eens naar Jette geweest (feitelijk bijna een thuismatch), maar nog niet op die locatie.

Maar nu had ik iemand met Eduard Torrents die ik nog niet gezien had, en zodoende.

 

Ze zouden de tafels van de tekenaars dichter bij mekaar moeten zetten, want zo was er weinig plaats voor de wachtenden, zeker langs de Franstalige kant.  En dan zetten ze nog de publiekstrekkers Krings, Kox, Juszezak en Walthéry naast mekaar (toevallig ook allemaal vertaald en dus ook veel Vlamingen en zelfs Nederlanders) !!

post-139-0-68883100-1441008388_thumb.jpg

Link naar reactie

Zondag waren Pierre en ik in Conches-en-Ouche.  Opgereden met veel regen, donder en wind.  Maar ginder aangekomen in de blakende zon.  Tijdens de middag was het trouwens zo heet dat ik enkel in mijn onderlijfke moest lopen.  De enige verkoeling was de zaal, maar daar was zoveel volk zodat je zelfs de naamplaatjes niet kon lezen, en bovendien besloten ze die tijdens de middag te ontruimen.

Op de terugweg waren we een tiental kilometer van België, en het begon terug te stormen.  Enfin ik ben thuisgeraakt.  Het heeft wel twee keer zo lang geduurd dan normaal, maar ik ben er (wel moe) geraakt.

post-139-0-07290100-1441014127_thumb.jpg

Link naar reactie

Mooie tekening op die poster! Van wie is dat? Ik kan de handtekening niet ontcijferen...

 

Les affiches du 16e Festival du livre et de la BD et de la 16e Foire aux bouquinistes

Cette année l’affiche est réalisée à 4 mains par les frères Mika et Ludovic Souillard, des artistes normands de grands talents.

Link naar reactie

Weer een ouderwets Nederlands festival :e002: .  Ik was wel eerst verkeerd, want ik was eerst het hotel binnengestapt.  Daar aangekomen vond ik dat er veel standhouders waren :e005:.

 

Ik had het enorm druk, want ik had het plan om de P@pers te verdelen onder de aanwezige tekenaars.

Maar ik was wel voorbereid met mijn mankeerstiften (een oranje voor de verdeling/een gele voor mezelf) op de plattegrond 

post-139-0-42931100-1441491808_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zondag geweest naar Aalst.

Ik moest daar feitelijk niet zijn, maar ja ik had zo weinig tijd in Veldhoven om een tekening te vragen aan Yan Gevuld, en hij zat daar, zodoende ervan geprofiteerd.

 

En ik kon het natuurlijk niet laten en dan ook de volgende tekenaars gedaan : Hansha, Walter Laureyssens, Dirk De Graef, Aaaargh, Ndurlie, Pascal Schokaert, Wouter Van Ghysegem, Nick Van Bever,...

 

En nogmaals bedankt Poetzarelli voor de mooie tekening...

post-139-0-70154100-1442186334_thumb.jpg

Link naar reactie

Twee dagen FACTS gedaan...dat is bijna een traditie...

Ik vond dat er dit jaar minder verklede mensen rondliepen, en ook dat er zondag blijkbaar minder volk was...het was een gevoel.

 

Ik ben wel geschrokken over de werken aan de parking waar ik normaal sta...ik zat zelfs eerst op een parking van de standhouders, maar ik heb me dan wijselijk op de "gewone parkingen" (weliswaar daar betalend) 5 en 6 gezet.

 

Zaterdag was ik niet echt tevreden want ik wou George Pérez doen, maar er stond te veel volk.  Ik heb dan maar anderen gedaan, feitelijk mocht ik tevreden zijn...

En zondag was mijn gevoel dan meer euforisch...ik heb toen wel minder tekenaars gedaan, maar wel mijn George gehad.

post-139-0-17150900-1443394222_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik ben vlug thuis, want ik ben enkel geweest voor de Van Linthouts, en ze zeiden dat het allemaal familie is (zussen en nichten, dochter en zoon van Stibane).

Het schijnt dat zelfs het meisje in het pak familie was...

 

Qua organisatie aan de kassa konden ze nog iets leren, je moest eerst albums kopen en dan tickets halen.  Ik heb het natuurlijk omgekeerd gedaan.  :e008:

post-139-0-03203700-1444481481_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik had wel iets anders verwacht, want de aangekondigde "laan" bleek een gewone weg te zijn met vluchtheuvels, links en rechts geparkeerde auto's...(op zijn Brussels dus)...

 

Ze hadden er twee nieuwe plaatselijke albums aangekondigd, en die heb ik dan ook aangeschaft.  De auteurs Magaij,& Alain Vossen en Delphine Frantzen waren er trouwens ook...

Tot mijn verbazing waren er ook nog andere tekenaars aanwezig : Ben Seys, Ndurlie, D'auwe,Séraphine, Charel Cambré.Walter Laureyssens....

 

Ik dacht ook nog even mee te bieden op de veiling, maar werd helaas overboden door veilingmeester Rob Van Oudenhoven....

post-139-0-25865200-1445724334_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Verleden week zaterdag geweest naar Andenne.

 

Men kon het volk mooi indelen in twee groepen : een deel voor de comics-tekenaars, een ander deel voor de "klassieke" tekenaars.

 

Ik heb beide gedaan, eerst wel een paar "klassieke" tekenaars, 's middags een fanzine, 's namiddags de comic-tekenaars, en om af te sluiten met dan weer eerder de "gewone" tekenaars...  Dat bleek een goede keuze te zijn, vooral omdat de comic-tekenaars eerst de albums (ikke dus) signeerden, en dan pas de commissies deden.

post-139-0-96692000-1447626942_thumb.jpg

Link naar reactie

Zaterdag geweest naar Pont-à-Celles... 

 

Het was weer in twee zalen van het plaatselijk atheneum.. 

De eerste met trappen omhoog ging naar de tekenaars die al een album hadden gepubliceerd, de tweede zaal in de refter zaten dan de fanzines : Synapsis, Portail, L'atelier 64,...en de talrijke schrijvers van diverse romans.

post-139-0-25983600-1447776750_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik was er feitelijk niet gerust in...ze kondigden grenscontroles en sneeuw aan...  Ik heb dat allemaal wel gezien, maar dat viel gerust mee.

 

Er was ook toch wat volk aanwezig in de namiddag, vooral veel gezinnen met kindjes...

Hoewel het er koud was (ze hadden geen chauffage in de sporthal).

 

Al bij al toch rustig kunnen doen, mijn verzameling tekeningen is zowat 18 stuks rijker geworden....

post-139-0-07887400-1448234364_thumb.jpg

Link naar reactie

Zondag geweest naar Gent (er was maar één dag gepland)...

 

Feitelijk was het de beurs van "mijn geluk".  Ik was er even voor tienen aangekomen en mocht al onmiddellijk binnen.

 

Iedereen gezien die ik aangeduid had als tekenaar, zelfs nog een tekening van Jerom (tja jeugdsentiment die groene en gele reeks) van Erik De Rop kunnen kopen, Pierre had Marksken gezien en die had van alles mee voor mij (CD en gesigneerd album van Gisquiere uit Leuven), Erik gezien die is de speciale postzegels in St-Malo gaan halen, afspraken met de Barcat-bende voor het interview, Joey Potargent gevraagd of ik een kortverhaal mocht publiceren in P@per, Peter gezien i.v.m. Amerikaanse originelen,....

 

Misschien toch een minpuntje : de piepende deur bij het restaurent (gelukkig zat ik er niet de ganse dag in de buurt).

post-139-0-56779200-1448838256_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...