Ga naar inhoud

Homepage Johan Van Ransbeeck


Johan

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Eergisteren nog een paar nieuwe namen van comicstekenaars kunnen toevoegen.

 

Ik ben héél tevreden met Doug TenNapel.  Ik herinner me dat ik nog geboden had op een tekening van hem, maar dat was toen helaas te weinig.

En eindelijk heb ik nu een potloodtekening :e002: .

Link naar reactie
  • 1 month later...

Eindelijk terug eens buiten geweest na persoonlijke problemen (verschot - wegens sleuren met dozen met teveel (zware) strips in...)...

 

En het was geen stripbeurs, maar een signeersessie.  Ditmaal in het beroemde kaartmuseum van Turnhout.

Tekenaars hadden er een tekening voor een kaartspel gemaakt.  Er was ontzettend veel volk, én er werd duchtig veel getekend op blanco kaartjes.

 

Ik viel wat uit de toon met mijn tekenbladen, maar zo herkende je de die-hard fans zekers ??

Ik had er 10 nieuwe tekenaars aangeduid, en er 6 gevonden....dus ik was héél tevreden.

post-139-0-30081500-1471735175_thumb.jpg

Link naar reactie

Zaterdag geweest naar Veldhoven. Hoewel de parkingzone een bouwwerf was, er toch vlot geraakt.

 

Ik ben na tien uur binnengestapt, er zat ook geen druk op.  Ik had namelijk geen buitenlandse namen aangeduid, en bovendien was het ook geen overrompeling van personen.

Dus rustig kunnen doen wie ik wou...

post-139-0-65506600-1473029897_thumb.jpg

Link naar reactie

Zondag was Fête de la BD in het Warandepark te Brussel aan de beurt.  Feitelijk vroeg vertrokken omdat ik bang was om moeilijk te kunnen parkeren (dat bleek niet het geval)

 

Ik was wel verbaast om te zien dat er zoveel gezinnen met kinderen zijn afgezakt naar dit festival.  Op sommige momenten kon je "op de koppen lopen".

Het was ingedeeld in vier tenten, en heb maar de D en de C gedaan.

 

Ik kon misschien nog meer doen, maar dat was niet nodig en ik was toch al moe...

post-139-0-41324000-1473030299_thumb.jpg

Link naar reactie

In de namiddag geweest om P@pers af te geven aan Barcat. 

Voor de zaal kon je niet parkeren (je zou blokkeren).  Daarom gereden naar de  bijzijnde publieke parking De Houtmarkt om te staan..

 

Het festival was verdeeld in twee zalen.  Het zal je niet verwonderen dat ik op mijn stoeltje vaker zat in de 2de zaal (daar waren ook de meeste tekenaars ;-).

post-139-0-81011100-1473633234_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Toch veel geluk gehad.  Ik was op een parking van de Post gereden en had er voldoende plaats.  Toen ik buiten wou gaan, bleek dat het ijzeren hek terug dicht was en enkel openging met een speciale badge.  Ik heb dan terug mijn auto gaan halen om te wachten tot iemand terug binnenreed, en zodoende ging het hek (met badge van het sorteercentrum van de Franse Post) terug open en kon ik wegrijden...

post-139-0-11697100-1474753994_thumb.jpg

Link naar reactie

Mijn corebusiness :e002: was nu gestationeerd in Wilrijk.  Vooral voor een interview van Dick Heins, die teveel werk had daar en dat we dan via e-mail gaan doen.

 

Ik moest er ook zijn voor Herwig (had een tekening gaan ophalen van Lounis Chabane - origineel gedaan in Veldhoven, nu in Leuven) en Bavo (had een tekening  van Maconi gaan ophalen in Brussel) en ik was er dan toch dus maar enkelen gedaan en teruggezien (zoals bvb. Peter Nuyten die ook was in Erlangen)...

post-139-0-74931500-1475396121_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik ben zaterdag geweest.  Ik had nu niet "de tekenaars van het festival" geviseerd, maar geconcentreerd op de personen die ik nog niet had gezien en dat waren er toch ook nog een stuk of acht.

 

Het was er net of ik mijn verjaardag vierde ; Laurens Westdorp had een Jeroen Janssen uit Rijswijk voor me mee (wat een zwaar album zeg), Cynthia een Alessia De Vincenzi uit Hanret,Jos en Peter respectievelijk een Patrick Boutin-Gagné en een Matteo Piana uit Utrecht, Pierre via Danny een handtekening van Christophe Gibilin uit Temploux en een Tom Laureyssens, Johan een Kim uit Leuven, Steve een Lucy Mazel uit Brussel (?).  Ik was echt héél blij, bedankt mannen en vrouw.  En dan bleek de Vlaamse Laurens ook nog echt te verjaren en trakteerde hij op snoepgoed :e002: .

post-139-0-95250800-1476605172_thumb.jpg

Link naar reactie

Zaterdag ben ik naar FACTS in Gent geweest.

 

Ik had me geparkeerd op parking 5, dan kon ik 's avonds via de tunnel vlugger bij mijn wagen (dacht ik toen nog).

 

Eerst gelopen naar de ingang aan de rechterkant van het gebouw.  Maar die bestonden niet meer want de ingang was nu hal 8.

Daar moest je eerst door de lege hal, terug buiten, naar een volgende hal.  Na de ticketcontrole moest men door een slang nadars.  Dan belandde je in hal 4 met een Tv-scherm, dan de hoofdhal langs een soort catwalk om uiteindelijk in hal 4 aan de signeertafels te geraken.  Ik moest eerst wat bekomen;  Ik heb vijf keer onderweg moeten rusten/zitten, het was trouwens moeilijk stappen met mijn schouderzak voor albums, mijn signeermap en mijn stoeltje.

 

Op de terugweg kon ik niet meer naar de tunnel zoals vorige jaren, maar moest terug via hal 8.  Ik zei dat ik dat moeilijk aankon en kon dan aan de andere kant vertrekken dankzij een schuifdeur van de veiligheidsmensen.  Gelukkig kon ik Bavo (die mijn autosleutels nog had) bereiken per GSM, zodat die voor mij een parkeerticket kon halen.

 

Vermoeiend, dus ik vrees dat dit mijn laatste FACTS was.

post-139-0-05057700-1477210389_thumb.png

Link naar reactie

Zaterdag ben ik naar FACTS in Gent geweest.

 

Ik had me geparkeerd op parking 5, dan kon ik 's avonds via de tunnel vlugger bij mijn wagen (dacht ik toen nog).

 

Ik snap die keuze niet helemaal. Ben je vorig jaar niet op FACTS geweest? 

 

De toegang was was in dezelfde hal als vorig jaar, dus dan had je toch eenvoudig kunnen kiezen voor de parkeerplaats dicht bij de hal? Gratis en dichtbij, je moet er alleen wel vroeg bij zijn.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het heeft wat moeite gekost maar ik heb het die zaterdag toch gevonden.

 

Ten eerste was er Terneuzen zelf.  Je moest voor de tunnel de afrit nemen,  maar dat had ik niet gedaan.  Ik was in de tunnel zelf toen mijn GPS zei "hier naar rechts afslagen".  Dat heb ik toen wijselijk niet gedaan.  Later hoorde ik dat er nog veel door de tunnel waren gereden.  Ik heb dan maar de volgende afrit genomen, en dan op ouderwetse manier de richtingsaanwijzers gevolgd.

 

Daar zat ik plots in een wijk, het enige adres dat op de website stond.  Daar gevraagd, en gelukkig wist iedereen wel waar de school was.

 

Er was nog plaats op een parking, maar er stonden ook al een viertal man te dralen//wachten, die opmerkten dat de ingang waarschijnlijk aan de andere kant was.

En inderdaad.  Na een parking op het schoolterrein zelf (konden we daar ook parkeren ?) was eindelijk de ingang van het beursfestival.

 

Tip voor de organisatie : er waren genoeg affiches te koop, gebruik die eens voor een duidelijke wegmarkering !!

 

Binnen was het ook groot, maar gelukkig hadden ze een plannetje op de inkomsfolder voorzien ; gelukkig maar er waren zeker een zestal zalen....

post-139-0-05619300-1478422198_thumb.png

Link naar reactie

Tekenaars

 

 

Kristof Berte

Mario Boon

Esmee Buijze

Ivan Bulté

Iris Compiet

Yan Gevuld

Waldo Van Gheluwe

Jan Willem Hament

John Heijink

Filip Hellemans

Joel Chaim Holtzman

Mario De Koninck (AAaRGh…)

Alex Kuipers

Romano Molenaar

Alexander Neels

Rik van Niedek

Danker Jan Oreel

Jessica Raes

Shirow Di Rosso

Ramon Schenk

Pascal Schokaert

Poetzarelli (Luc Poets)

Jorik Seykens

Gunther Theys

Erwin Tramper

Marijn Vergouwen

Marileen Vergouwen

Patricia Verlinde

Ashwin Visser

Wim Vlieg

Ben Vranken

Walterell

Gerard van de Werken

Yncke

 

 

Uitgeverijen

Arboris
Boumaar
Uitgeverij XTRA
Paard Van Troje, Het
Windmill Comics

 

 

Dealers

Edgar Achterberg
Action Figure Playground
Van Audenaerde
Magda Baeten-Wouters
Buddy’s Bookshop
Walter Van Camp
CW Shop Walcheren
Duck Banny
Frajo
Hans van Hage
Peter Koole
Richard Manhave
Chris Menten
Señor Hernandez
Stripgoed
Tarnose
Trixie

 

 

Overig

Drawn!
Dutch Garrison
Fameuze Fanclub, De
WLB Blokpunt Lego

 

 

Kids Corner

Als Zeeuwen letten wij uiteraard op de kleintjes. Letterlijk in dit geval, want er zullen enkele leuke activiteiten zijn voor kinderen in onze Kids Corner (bemand door de ervaren begeleiders van Kinderdagverblijf Het Kootertje).

  • Stripfiguren kleuren en knutselen
  • Springkasteel
  • Schmink
Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...