Ga naar inhoud

De Beste Van Blloan


Timhardt

de beste van blloan  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. de beste van blloan

    • schijn bedriegt
      2
    • pablo
      0
    • de beste vijanden
      0
    • het vel van de beer
      2
    • helden worden we toch nooit
      0
    • green manor
      3
    • parker
      9
    • jazz maynard
      8
    • i kill giants
      3
    • chagall in rusland
      1
    • dromen en muizenissen
      1
    • de zoon van rembrandt
      0
    • 5000 kilometer per seconde
      5
    • voor het rijk
      0
    • black page
      1
    • zoen niet zomaar iemand
      0
    • billy bob
      2
    • shelley
      1
    • de avonturen van herge
      2
    • marzi
      1


Recommended Posts

blloan heeft inderdaad veel schoon dingen, de keuze was ook voor mij erg moeilijk maar dan toch maar op green manor gestemd, alleen maar om de prachtige uitgave, het fake oude boek staat dan ook niet in mijn stripkast maar gewoon in de living!

 

even opmerken dat blauw is een warme kleur door glenat is uitgebracht dus eigenlijk  niet mag meedoen in een poll over bloann

Link naar reactie

I kill Giants en Parker zijn wat mij betreft de toppers, en die heb ik in de originele Engelse uitgave. Cooke kan in Parker zoveel sfeer oproepen dat ik soms een raam moet open zetten. De verhalen zijn goed, maar ik vind vooral de beweking een grote meerwaarde. I kill Giants is verplichte kost voor sentimentele dwazen die PHASJ en andere BIEWK's hoog aanschrijven. Zo mooi.

5000 kilometer per seconde (waar mijn stem naar gegaan is) is ook een heel mooi boek over het leven dat slechts rook uit een schoorsteen is, zoals mijn grootmoeder zegt. Aanrader.

 

Beste vijanden en Voor het rijk vond ik minder goed.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

ik heb een paar blloan's in de ramsj kunnen kopen. Helaas zat Jazz maynard er niet tussen (die lag dan weer in Gent waar ik niet geweest ben) Maar nog niet gelezen. I kill Giants heb ik die grote editie van Image. Ook nog geen tijd gehad om er in te beginnen.

 

Maar als ik hier de reacties wat filter dan zijn "helden" en "jazz" en "5000" zo een beetje de aanraders die net een tikje beter zijn. (kort gevolgd door parker en de rest van het peleton)

Link naar reactie

 

 

Maar als ik hier de reacties wat filter dan zijn "helden" en "jazz" en "5000" zo een beetje de aanraders die net een tikje beter zijn. (kort gevolgd door parker en de rest van het peleton)

 

Pablo, Schijn bedriegt, Vel vd Beer, Black page, Dromen en muizenissen... zijn ook heel heel goed.

Enigste missers volgens mij, zijn Chagall, Voor het rijk en Avonturen van Hergé ( Alle 3 gewoon niet goed genoeg ).

 

Beste Vijanden, Zoon van Rembrandt, Zoen niet zomaar iemand en Billy Bob heb ik nog niet gelezen.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

zoen niet zomaar iemand is van de scenariste van marzi, tspeelt zich af in communistisch rusland, een jongetje kust een meisje tijdens een propaganda film en dat kan natuurlijk niet, leuk boekje, 

 

billy bob is naast de opvallende vormgeving van hetzelfde soort humor als kinky en cosy dus je weet wat je kan verwachten, voor mij past het ook niet echt in het fonds van blloann

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Ik ben fan van Blloan. Zoveel mooie titels. Ik heb net in deze poll gekozen voor Het vel van de beer, al vindt ik die om verschillende redenen net zo goed als Parker en Abeltje. Allemaal totaal verschillend en uniek op hun eigen manier.

 

Top 5 (van tot nu toe gelezen):

1. Het vel van de beer

2. Parker

3. Abeltje

4. Jazz Maynard

5. I Kill Giants

 

En dan heb ik Sugar nog op de plank staan en wil ik 5000 kps nog kopen.

Link naar reactie

Ondertussen heb ik ook redelijk wat van Blloan gelezen. Het beste vond ik Abeltje en Michel (alle twee niet in de poll wegens pas daarna verschenen). Black Page heeft nog geen enkele stem gekregen, nochtans was dat ook een zeer mooi album. Het vel van de beer was ook goed maar zeker niet de beste Zidrou. I Kill Giants is moeten groeien, in het begin deed het me weinig maar in de laatste hoofdstukken viel alles op zijn plaats, best nog eens herlezen dus. Ook Helden worden we toch nooit en 5000 km per seconde zijn goed bevallen. Er zat nog geen enkele tegenvaller tussen tot nu toe.

 

Schijn bedriegt en Parker ga ik nog kopen, Texas Cowboys misschien ook. Jazz Maynard ziet er wel mooi uit maar is een vrij prijzig boekje. Sugar sla ik over wegens waarschijnlijk niet mijn ding.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...