Ga naar inhoud

Top 10 - 2022


Kool Thing

Recommended Posts

43 minuten geleden, linthout zei:

Ik vind dat een ZEER goede strip.

Ik ook. Geweldige reeks. Geen enkel verhaal is een herhaling én nergens komt er een deus ex machina aan te pas. Elke actie is een logisch gevolg. Je moet het maar doen. Bovendien is Dodier een straffe tekenaar. Doordat het allemaal zo normaal lijkt, wordt dit mi wel zwaar onderschat. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Toch vond ik dit deel en het vorige deel van Jerome K. Jerome iets minder dan de andere delen. 

Dit jaar verder nog niet echt van de sokken geblazen door het aanbod.

Een top vijfje dan:

1.  Het weiland achter de Kerk - The Pink Clover (Christian Paty en Didier Crisse)

2. Onze Oorlog (Mario Boon)

3. Heden Verse Vis (Charel Cambré en Marc Legendre)

4. Moishe (Typex)

5. Suske en Wiske - De Kale Kroon (Luc Morjeau en Peter van Gucht)

Misschien dat de nieuwe J.K.J Bloks in mijn top 10 komt?

Link naar reactie
Op 15/6/2022 om 22:40, Peter Motte zei:

 

Jerome K. Jerome Bloks 28 toch op plaats 4 geraakt? Ik had er wat negatieve berichten ook over gelezen, maar die zijn blijkbaar niet terecht.

 

Het is een wat atypisch deel, Dodier slaagt erin de reeks en zijn personages bijzonder fris te houden, ook na 28 delen ...

Link naar reactie

Bijgewerkt

 

1 Brian Bones, privédetective 4, DS 29

2 De autoreportages van Margot 1, 2, 3

3 Het onzienbare en andere verhalen

4 Bowie Stardust

5 Bob Morane: De 100 demonen van de gele schaduw

6 Aristophania 1

7 Yoko Tsuno 30

 

Misschien klasser ik 5 Bob Morane: De 100 demonen van de gele schaduw wat te laag, maar ik heb ook nog maar 9 strips gelezen (3x Margot), en dan heeft dat eigenlijk geen goed idee. Over het hele jaar door zal het waarschijnlijk tamelijk hoog scoren. Als avonturenverhalen vind ik het goed geslaagd. De reden om het niet hoger te rangschikken is, dat het nu eenmaal geplaagd wordt door een zeker gebrek aan originaliteit en vernieuwing. Maar dat hoeft niemand te weerhouden om het te lezen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
On 6/21/2022 at 2:03 AM, cinco said:

Ik heb Bleekwater nog niet gelezen, maar... dat kleurgebruik alleen al!

De weerspiegeling van die neonlichten in de regen, zo treffend weergegeven.

 

afbeelding.thumb.png.76f4f7dd34bee165644a5588753d4d82.png

 

 

 

 

Gisteren dit album gelezen / bekeken. Bij deze plaat heb ik het langst naar zitten staren, dit is zo goed gedaan. Auto's staan in mijn ogen wel zodanig geparkeerd dat niemand kan wegrijden. 

 

Heel het album doorspect met melancholie.

 

Ik denk dat hij ook fan is van de Citroën DS. Deze zit er wel heel veel in. 

Link naar reactie

Ook net deze gelezen, en inderdaad een héél straf boek. Bezwerend, begeesterend en vol ambitie ... zo hebben we strips graag 🙂 

 

1. Bleekwater

2. The Nice House on the Lake 1 

3. Keeping Two

4. Fire Power 4

5. Jerome K. Jerome Bloks 28

6. Fight Girls

7. Ce que nous sommes

8. Avengers 9

9. De Laatste Schaduw 1

10. A Fake Story

 

Link naar reactie
1 uur terug, cinco zei:

 

Kan je dat als afgerond verhaal lezen of moet je sowieso de volgende delen ook aanschaffen?

Alleen als je van open eindes houdt. Het zou een reeks worden van 12 floppies, waarvan de eerste 6 gebundeld zijn in de eerste paperback. Deel 2 zal dan 7 tm 12 bevatten. Deel 9 verscheen in mei, dus nog even geduld hebben...

 

0322DC161.jpg

Link naar reactie
29 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Alleen als je van open eindes houdt. Het zou een reeks worden van 12 floppies, waarvan de eerste 6 gebundeld zijn in de eerste paperback. Deel 2 zal dan 7 tm 12 bevatten. Deel 9 verscheen in mei, dus nog even geduld hebben...

 

0322DC161.jpg

En dan hopelijk een mooie hc

Link naar reactie
3 uren geleden, Marinelli zei:

Ook net deze gelezen, en inderdaad een héél straf boek. Bezwerend, begeesterend en vol ambitie ... zo hebben we strips graag 🙂 

 

1. Bleekwater

2. The Nice House on the Lake 1 

3. Keeping Two

4. Fire Power 4

5. Jerome K. Jerome Bloks 28

6. Fight Girls

7. Ce que nous sommes

8. Avengers 9

9. De Laatste Schaduw 1

10. A Fake Story

 

Ah, gelukkig een medestander. Ik dacht even dat ik weer eens in de leegte van de woestijn stond te schreeuwen...

Link naar reactie
8 uren geleden, Neat Stuff zei:

Alleen als je van open eindes houdt. Het zou een reeks worden van 12 floppies, waarvan de eerste 6 gebundeld zijn in de eerste paperback. Deel 2 zal dan 7 tm 12 bevatten. Deel 9 verscheen in mei, dus nog even geduld hebben...

 

 

Ah, dat is ideaal.

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
25 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Yep.

 

 

Ik kijk de kat nog even uit de boom. Uit de meest gelikete bespreking van dat boek op goodreads: 

 

Quote

The Many Deaths of Laila Starr was mostly uninteresting reading with little happening story-wise and a lot of pseudo-spiritualist pontificating. Basically it’s a comic that Paulo Coelho fans will love!

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
17 uren geleden, Koen Claeys zei:

Mijn 3 toppers van het jaar : kan ze niet rangschikken... vind ze alledrie op hun eigen manier absolute top-strips van 2022

- De Verboden Haven (Turconi/Radice)
- De Kerkgangers (Ben Gijsemans)
- Bleekwater (Joris Mertens)

image.png.00ab72b57906d0e60af1a0178f66f3cb.png  image.png.79a2248f44f154c455ce8ca629626338.png image.png.8d82539316bb6408d42cc397878e15d1.png    

Mazebook, Koen, echt, een van de beste Lemire's, hetgeen al een keurmerk op zich is, Mazebook!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...