Ga naar inhoud

Middenjaarsopruim - Welke Reeksen Toch Houden? Derde Sessie


Nuwanda

Middenjaarsopruim - Welke Reeksen Toch Houden? Derde Sessie  

35 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke reeks moet ik absoluut houden

    • Volle Melk
      5
    • Vrouwen en steden
      1
    • Wuivende Veder
      7
    • Vasco
      3
    • De technovaders
      3
    • Tombelaine
      1
    • Reinhart de eenzame ridder
      2
    • Tandori
      2
    • Vieze Sprookjes
      3
    • Spookmaterie
      1
    • Orion
      0
    • Zélie Noord-Zuid
      2
    • Keos
      0
    • Lois
      0
    • Nonkel Zigomar, Snoe en Snolleke
      1
    • Ronnie Hansen
      2
    • Poolijs
      2


Recommended Posts

Als fan van 'De zeven levens van de sperwer' en aanverwante reeksen, heb ik voor 'Wuivende Veder" gestemd.  Voor de rest heb ik maar heel weinig albums uit jouw reeksen.  'Keos' en 'Orion' en de twee albums van 'Vrouwen en steden'.  Over Vasco heb ik al een tijd getwijfeld of ik me al dan niet die reeks zou aanschaffen.  Tot nu toe nog altijd niet gedaan.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Het enige wat ik daravan gelezen heb is Wuivende Veder maar die zou ik weg doen. Volkomen overbodig vervolg op 7 Levens van de Sperwer en niet half zo goed.

 

Edit: Vasco over het hoofd gezien. Die zou ik houden. is wel een leuk reeksje. Er zitten sterkere en zwakkere albums tussen maar over het algemeen vind ik het wel een goeie reeks.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik kan niks wegdoen van Cosey, dus zelie noord zuid zou bij mij zeker blijven. Het slechtste van Cosey staat voor mij nog mijlenver boven het gemiddelde.

Technovaders zou ik ook niet kunnen wegdoen. Ik ben wel een liefhebber van het universum van jodorowsky en die incal. Dus die blijft bij mij persoonlijk ook.

Vrouwen en steden is niet essentieel voor een stripcollectie, maar ik herlees toch altijd met veel plezier die kortverhaaltjes. Leuk 80's sfeertje in die boeken. Die zou ik ook niet kunnen wegdoen.

 

Wuivende veder heb ik wel eens tweedehands gekocht, maar nog niet gelezen, dus geen mening.

Vasco is mijn smaak niet, ik ben niet zo'n fan van die tekeningen, maar dat zegt niets over die verhalen.

De rest heb ik niet gelezen.

Link naar reactie

De technovaders gestemd, waarom? Het blijft een bijzondere wereld, die soms mij te ver gaat maar toch heel mooi verteld en weergegeven!

Veel van de andere strips heb ik trouwens niet.

Die ronnie hansen zou ik wel willen hebben maar ik vermoed dat dat niet zal lukken, ik koop eigenlijk nauwelijks iets ongezien en ik woon in rotterdam.

Link naar reactie

Deze poll doet toch wat zeer aan mijn hartje. Er zitten absoluut kutreeksen tussen, maar ook pareltjes. De vraag is wat je zelf wil behouden. Wat populair is bij de grootste gemene deler ( en dus op zich 'kapitaal' vertegenwoordigt ), of iets wat je zelf goed vindt. Niet-populaire steengoede reeksen zoals Tandori, Poolijs of Spookmaterie missen daardoor stemmen, of zien hun stem weggekaapt door een nog iets betere reeks.

 

Van nonkel Zigomar heb ik bv. nog niets gelezen. Ik weet dus niet eens of het goed is.

 

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel % van bovenstaande reeksen elke stemmers in bezit heeft of heeft gelezen.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Deze poll doet toch wat zeer aan mijn hartje. Er zitten absoluut kutreeksen tussen, maar ook pareltjes. De vraag is wat je zelf wil behouden. Wat populair is bij de grootste gemene deler ( en dus op zich 'kapitaal' vertegenwoordigt ), of iets wat je zelf goed vindt. Niet-populaire steengoede reeksen zoals Tandori, Poolijs of Spookmaterie missen daardoor stemmen, of zien hun stem weggekaapt door een nog iets betere reeks.

 

Van nonkel Zigomar heb ik bv. nog niets gelezen. Ik weet dus niet eens of het goed is.

 

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel % van bovenstaande reeksen elke stemmers in bezit heeft of heeft gelezen.

Het is de keuze van Nuwanda om zich op dit soort vreemde televoting te baseren voor zijn verzamelingbeheer, natuurlijk, met alle nadelen die ermee gepaard gaan.

Ik vind het wel geinig om volgen, maar geen haar op mijn hoofd dat zou overwegen hetzelfde te doen.

Hij zou zich ook gewoon op zijn eigen oordeel kunnen baseren, of à la limite op ranglijsten waar alleen lezers punten geven (bvb http://www.stripinfo.be/stats.php?reeksen ).

Link naar reactie

Het is de keuze van Nuwanda om zich op dit soort vreemde televoting te baseren voor zijn verzamelingbeheer, 

 

vind ik ook. Ik zou geen reeksen wegdoen die ik wil houden, tenzij ik ze moet wegdoen om een reden. Plaatsgebrek is relatief. Ik heb hooguit een tweeduizend strips en daar zullen door de jaren nog een duizendtal bij komen en dat is het zo wat. Dus dat is in het ergste geval een hele muur van de living. Maar goed, dat is mijn collectie, ik kan niet oordelen over die van een ander. Dus dit is in de verste verte geen verwijt.

 

Maar zo'n voting vind ik vreemd. In mijn idee is het feit dat je ze voor een voting nomineert al een bewijs dat je ze zowiezo beter weg doet. Als je het moet vragen aan anderen, dan heb je er niet genoeg affiniteit mee, doe ze dan weg.

 

Anderzijds vind ik het wel een geinige discussie, dus heb ik toch ook maar mooi mijn stem gegeven om te kijken wat er uit de bus komt.

Link naar reactie

Ik snap echt niet dat ik het weer moet uitleggen, ik dacht dat we dit al hadden gehad. Swat.

 

Kijk, ik wilde gewoon geen enkele reeks wegdoen (ik ben een alleslezer). Daarnaast heb ik een vader die vroeger ook veel strips heeft gekocht. Na de verhuis is er fysiek gewoon geen plaats meer voor alles, laat staan voor wat er eventueel nog bijkomen zou (en stel je geen berg strips voor, maar gewoon een te kleine zolder en een moeder die niet meer wil dat een deel van het ouderlijk huis als stockeerruimte wordt gebruikt).

Dus vond ik een criterium uit (een criterium waar ik later nog wel eens wat mee wil doen op een vermaledijde blog of website, ooit, als ik eens vijf minuten tijd heb), dat al rekening hield met stripinfo, bdtheque en andere polls, naslagwerken, ...(bedankt, dus, voor de sugestie, the pope, maar daar ben ik dus niets meer mee). Dat criterium liet me toe om zonder relatief veel schrik dat ik er later spijt van zou krijgen, dingen weg te doen. Ik kwam toch tot de vaststelling dat er enkele reeksen tussen zaten waarvan ik het jammer vond dat ze niet voldeden aan dat criterium (the horror!). Die heb ik, samen met andere reeksen die ik wel zonder hartzeer wegdoe (om een beetje meer 'body' te creëren), verwerkt in deze polls - een extra criterium als het ware (een beetje bedrog op mijn vaste regel). En ik stel vast dat jullie niet altijd mijn smaak hebben, maar goed: enkele van de reeksen waarvan ik hoopte dat ze zouden gedelibereerd worden, werden zo toch opgevist (bv. De kiem van de waanzin). Andere zal ik dankzij jullie toch houden, hoewel dat voor mij niet hoefde (bijv. Volle Melk, zoals het er op dit ogenblik naar uitziet). Tenslotte waren er die ik nu toch zal wegdoen, waarvan ik stilletjes hoopte dat ze zouden voldoen (bv. Celadon Run)

 

Maar inderdaad: toch wel vreemd allemaal. Gelukkig dat jullie nog je hartje kunnen ophalen aan al die constructieve, zinvolle, objectieve en meer vanzelfsprekende discussies die dit forum rijk is. :e009:

Link naar reactie

Maar nee Nuwanda, je moet je niet verantwoorden hoor. Ik spreek puur voor mezelf. Als het voor jou werkt, dan werkt het voor jou.

 

Ik zeg alleen, puur persoonlijk, dat ik met onderstaande quote voor mezelf niet zou kunnen leven.

Andere zal ik dankzij jullie toch houden, hoewel dat voor mij niet hoefde (bijv. Volle Melk, zoals het er op dit ogenblik naar uitziet). Tenslotte waren er die ik nu toch zal wegdoen, waarvan ik stilletjes hoopte dat ze zouden voldoen (bv. Celadon Run)

 

Ik denk dan, als het voor mij niet hoeft, flikker die volle melk dan buiten en als je hoopte dat Celadon Run wel zou voldoen, hou die dan bij. Ga gewoon af op wat jij wil lezen en doe de rest weg. Dat is mijn persoonlijke criterium. Plaats te veel, er moeten X-aantal boekjes buiten. Eerst diegene die ik nooit meer zal herlezen, dan die die ik misschien nog wel eens ooit zal herlezen als de sterren goed staan en als het licht vanzelf dimt, ik een zee van tijd heb, de betere strips zo ver weg staan dat ik er drie dagen naar moet zoeken. En dan zien we hoveel target we hebben gehaald en beginnen we het proces opnieuw :) Maar da's mijn systeem.

 

Maar als jij er wel mee kan leven, dan is dat toch prima voor jou. Jij kiest je eigen systeem hoor. Ik wou enkel aangeven dat ik het vreemd vind dat je aan andere mensen vraagt wat je moet bijhouden om dan tot de vaststelling te komen dat een reeks gekozen werd die je niet wou bijhouden. Verder geen enkel oordeel :)

Link naar reactie

als je volle melk zou wegdoen, vliegt kobe de koe dan ook buiten?

 

in vrouwen en steden zitten er toch wel enkele kortverhalen die blijven plakken dus die zou ik ook houden

wuivende veder is inderdaad minder sterk dan de zeven levens, maar er komt een vervolg en tblijft toch wel boven de middelmaat he

 

vieze sprookjes is ook zo'n allegaartje het ene sprookje is beter dan het andere maar er doen wel veel bekende tekenaars aan mee wat altijd leuk is

 

en zelie is niet de strafste cosey maar het blijft natuurlijk wel een cosey

 

ik heb het niet zo op de casterman/martin dingen dus lois, vasco, keos en orion mogen voor mijn part zeker weg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...