Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

3 uren geleden, IvoVWS zei:

Dat niet maar ik ben wel niet meer gelukkig op mijn huidige baan. Het laatste semester ben ik letterlijk iedere dag met tegenzin gaan werken. 

 

Wat inspiratie betreft, ik heb al heel snel door dat het hoe je het schrijft belangrijker is dan wat je schrijft.

Iemand die zichzelf vasthoudend noemt in zijn CV, is gewoon een koppige steenezel. Een luierik "zoekt nieuwe en creatieve oplossingen" en pas op als je iemand tegenkomt die "zich assertief opstelt in de nieuwe media".  😁

Heb ooit een motivatiebrief geschreven van 1 regel, was toen voldoende, edoch een beetje onorthodox. 

Link naar reactie
3 hours ago, Aleksandr said:

oH,

dus je zoekt geen baan als vuilnisman of iets bij de gemeentelijke groendienst

Niet bepaald maar vuilnisman zou wel steek houden met mijn gevoel voor humor. 

 

2 hours ago, fenip said:

Heb ooit een motivatiebrief geschreven van 1 regel, was toen voldoende, edoch een beetje onorthodox. 

Het resultaat was er! Ik ben wel benieuwd naar die ene regel en verwacht zoiets als "raad eens waar ik u gisteren gezien heb?" of "polaroid". 

Link naar reactie

Ha, die tekst. :)

 

Something else.

 

Marie is het nieuwe Gertje.  Zoals verwacht.  Het is OK.  Ik ben een Samson & Gert fan, altijd al geweest.  Ook de laatste jaren was ik nog helemaal mee met wat ze deden via mijn petekind, de hele familie -jong én oud- heeft eindeloos veel plezier gehad aan het duo.  Het is nu voorgoed afgesloten.  Samson & Marie zal ik niet meer volgen, maar ik ben wel min of meer tevreden met de keuze.  De nieuwe generatie kinderen mogen hun eigen Samson-versie hebben.  Gert vervangen met een andere Gert was onbegonnen werk, goed opgelost op deze manier.  Ook al is ze nogal stijf en onhandig op een podium, véél meer dan haar vader, dat komt wel goed.

 

Wat ik mij afvraag, zou er nu een stripreeks van Samson & Marie komen? 

Verder vond ik het wel grappig.  Op bepaalde zenders was dit hoogtepunt #1 in het nieuws.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gewoon het bedrijf als familiebedrijf in de markt trachten de houden en dus binnen de familie Verhulst door dochterlief binnen te loodsen. Zoontje doet wel deels de rest van het het managment ofzo...

Of de nieuwe generatie kinderen en prépubers feitelijk nog zullen kunnen dienen als kijkvee op den televies is een andere zaak, daar het internet een grote concurrent is. Niet enkel voor kinderlijk entertainment maar ook voor tal van andere nieuwsgaring, cultuur en entertainment.

Link naar reactie

Zoon en dochter doen al jaren mee achter de schermen (regie, productie, etc), dus het is niet meer dan logisch, inderdaad.  Ik zou 't ook zo doen moest ik Verhulst zijn.  Bovendien heeft hij zo (min of meer) de zekerheid dat ze het met het nodige respect voor het bronmateriaal zullen verder zetten én dat hij binnen een jaar niet opnieuw op zoek moet naar een Gertje.  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Dat dacht ik aanvankelijk ook.  Maar met Samson alleen doe je niet veel natuurlijk. En Marie is bij de jeugd van tel.

Wat ik persoonlijk een véél betere oplossing gevonden had, is een tekenfilmserie.  Dan kon ook iedereen aanblijven.  Misschien zelfs Danny qua stem.  Want die heeft onlangs nog duidelijk aangegeven dat hij er van droomt om ooit nog eens Samson te doen.  Zijn fysiek kon het destijds niet meer aan, de man heeft letterlijk zijn lichaam naar de vaantjes gespeeld.  Maar dan is er die onzekerheid natuurlijk.  Samson live, dat werkt.  Een tekenfilm?  Die zekerheid is er niet.

Maar goed, met een tekenfilmfiguur kan je geen Kerst- en Zomershows doen natuurlijk.  En dan worden nieuwe liedjes ook moeilijk, terwijl die en groot onderdeel van het 'merk' zijn.  Eens gaat er namelijk sowieso opvolging nodig zijn.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
10 hours ago, esteban² said:

Wat ik persoonlijk een véél betere oplossing gevonden had, is een tekenfilmserie.  Dan kon ook iedereen aanblijven.  Misschien zelfs Danny qua stem.

En het zou me niet verbazen moest dat ook een stuk duurder zijn.

Als ik zie hoe vlot de originele K3-dames "niet de echte K3" geworden zijn voor de kindjes, denk ik dat gewoon een vervanging van Gert zoeken de efficiëntste en goedkoopste oplossing is. Gert en Danny behouden, da's cateren voor een groep nostalgici die al een poosje te groot zijn om nog bij de doelgroep te behoren.

Link naar reactie

Inderdaad.  Wat die man allemaal ondergaan heeft is onwaarschijnlijk.  Hij is zelfs een keer bijna gestikt tijdens de opnames van een clip, toen hij in een kist onder het zand lag.  Dat is niet de enige keer.  En hij heeft ook eens enorm lang verkrampt vast gezeten in zo'n veel te kleine box, omdat er een technisch probleem was waardoor die box niet verplaatst kon worden en kinderen anders zouden zien dat er een man vanonder de pop zou kruipen.  Hij heeft eindeloos veel van die verhalen.  Ik geloof dat het voornamelijk zijn schouders en ellebogen zijn die zeer problematisch geworden zijn en gewoon zijn rug in 't algemeen.  En dat allemaal om de illusie in leven te houden. :) 

 

En ja-ja, die mannen hebben wat binnen gehaald, akkoord.  Want zo zijn de mensen nu eenmaal.  "Geld scheppen ja!" Maar ze hebben er ook dag en nacht aan / voor gewerkt, het hele jaar door, twee decennia lang. Het was niet even wat afleveringen opnemen en gedaan.  Ik zou graag eens een boek lezen van Danny, over die gekke 20 jaar.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Het grappige is dat Danny meer en meer als Samson gaan praten is na verloop van tijd.  En daarmee bedoel ik kleine kantjes die hij overgenomen heeft.  De dingen die hij beklemtoont tijdens het spreken, de uitschietertjes in zijn stem, de manier waarop die een zin eindigt.  Die "hé" op het einde vaak ook.  Op zo'n momenten hoor je die hond.  Hij sprak 25 jaar geleden niet helemaal zoals nu. 

Leuk filmpje, staat al even in mijn favorietenlijst. Omwille van 2:44. :) 

Ook interessant:

 

 

4 uren geleden, Aleksandr zei:

<Ik zou graag eens een boek lezen van Danny, over die gekke 20 jaar>

 

ik zou graag eens zijn rekeninguittreksels zien, van de gekke 20 jaar...


Dat boeit mij persoonlijk eigenlijk niet.  Dit is een man die niet te koop loopt met wat hij ooit binnen gehaald heeft en bovenal met zijn twee voeten op de grond blijven staan is.  En hij is ook de man achter Villa Samson, wat een bijzonder mooi initiatief is.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

aHa, even opgezocht:

<Guinness, officieel St. James' Gate brewery, is een bierbrouwerij in Dublin, Ierland. De brouwerij werd gesticht in 1759 door Arthur Guinness>

 

Daar de Joden vandaag al in het jaar 5781 Anno Mundi (afkorting van het Latijnse ab creatione mundi; "in het jaar van de wereld" of "sinds de schepping van de wereld) zitten ,

is het dus wel vrij zeker dat de uitvinder van jouw rimjob,

euh, geen Guinness kende...       ㊙️

zo.    

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Vuurhaviken. Het bestaat. En die beesten stichten dan ook brand. Om prooien te kunnen lokken. De bosbranden in Down Under zijn alvast op conto van die haviken te schrijven. 

Het is zomer in Australië en op veel plaatsen is het verschroeiend heet. Overal sneuvelen temperatuurrecords en dan zijn bosbranden nooit ver weg. Alsof het voor de brandweerdiensten nog niet erg genoeg is, hebben ze ook af te rekenen met een roofvogelsoort die met opzet branden blijkt aan te steken.

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/studie-vindt-bewijs-roofvogels-blijken-met-opzet-bosbranden-aan-te-steken-in-australie~a0dbaaae/

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Correct. 40 000 jaar is natuurlijk zeer betwistbaar. Maar dat zullen we dan maar weer op het conto van onkundige journo's schrijven. Feit is dat die vogels dus wel vuurke stook spelen.

Wedden dat Anuna nooit meer naar Australië zal reizen? En al helemaal niet meer met de Aboriginals zal praten?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...