Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Chinese wetenschapper deelt de wereld mee dat er 2 varianten van Covid-19 de wereld rondgaan, een zwakke en een sterkere, krachtiger variant.
In China kunnen ze het weten, want zij fabriceren die virussen.

Link naar reactie
Op 4/3/2020 om 18:06, Kameraad Mauser zei:

Chinese wetenschapper deelt de wereld mee dat er 2 varianten van Covid-19 de wereld rondgaan, een zwakke en een sterkere, krachtiger variant.
In China kunnen ze het weten, want zij fabriceren die virussen.

en die testen ze dan op hun eigen inwoners?

en hun eigen economie?

--> wat we thuis doen, doen we beter?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Eens een en ander lezen omtrent de USSR, de satelietstaten, zoals Roemenië destijds met Ceaucescu, de DDR...en dan zie je dat de overheden daar hun hand niet omdraaiden om zomeer eventjes de eigen bevolking uit te moorden, te deporteren naar goelags, uit te hongeren, onderwerpen aan tal van sociale experimenten enz...waarom zou dat in China anders zijn? China is Noord-Korea, maar dan met meer electriciteit en smartphones.


Trouwens, China is nu de VS aan het beschuldigen van het ontwerpen van Corona om dit te gebruiken tegen China om de Chinese economie te destabiliseren.
 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tgoh...de swastika is al een heel oud symbool. Is inherent aanwezig in tal van Indo-Europese culturen. Ook in het Sanskriet is er sprake van zonnewielen/zonnerad enz...
Ook in Indische regio's kun je de swastika tegenkomen.
Finland had tijdens WO2 en ook tijdens het interbellum de swastika als nationaal symbool. Nog steeds.

Link naar reactie

Finland ook, wist ik niet

begin deze eeuw ben ik eens door een leuk oud Duits dorpje gereden

 

foto4680754

 

en tot mijn verbazing hadden ze daar ook swastikas hangen (dacht dat het daar verboden was) op 1 van de oudste huizen aldaar

 

foto4680756

 

 

namelijk het oude Clarissinnen-Kloster, 1582.

niets nieuws onder de zon dus...

 

 

 

 

 

Link naar reactie

De GP F1 van Bahrein is zonder toeschouwers. Alleen de deelnemers zijn toegelaten. Wel op tv te bekijken. Corona.

Maar ik denk dat in de toekomst alle grote manifestaties zo zullen zijn. Wegens CO2. F1 wil klimaatneutraal zijn in het jaar zoveel, maar er kan weinig worden bespaard aan de race-auto's, omdat die minder dan 1% van de totale CO2-uitstoot van een F1-race veroorzaken. Iets wat ze bij Groen niet graag zullen horen. Dat betekent dat ALLE sporten CO2-rampen zijn.

Feitje: 1 wereldkampioenschap voetbal stoot evenveel CO2 uit als 10 volledige seizoenen F1.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ach...CO2 is helemaal niet het probleem. Heeft geen invloed op temperatuur. Waterstof heeft dat wel. Maar dat is dan niet door de mens in de atmosfeer gebracht. De zon is de factor die ervoor zorgt dat er afwisselende warmere en koudere periodes zijn. Meer en meer onafhankelijke wetenschapteams collecteren daaromtrent data die de "man made climate crisis" en "carbon crisis" onderuit halen.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Kameraad Mauser zei:

Ach...CO2 is helemaal niet het probleem. Heeft geen invloed op temperatuur. Waterstof heeft dat wel. Maar dat is dan niet door de mens in de atmosfeer gebracht. De zon is de factor die ervoor zorgt dat er afwisselende warmere en koudere periodes zijn. Meer en meer onafhankelijke wetenschapteams collecteren daaromtrent data die de "man made climate crisis" en "carbon crisis" onderuit halen.

en wij moeten, na onze electrische, allemaal waterstofautoos gaan kopen?

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tgoh ja...er zijn nu al tekorten wat betreft electriciteit. Prijzen die de hoogte ingaan omdat er teveel belasting is op het net in bepaalde wijken waar ze ook nog eens met Tesla's rondrijden. En laadfiles. Men wil massaal electrificatie - wat helemaal niet slecht is - maar dan zonder kernenergie. Wat dus krankzinnig is. En terzelfdertijd moet je als burger ook nog eens spaarzaam omgaan met energie. Allemaal contradictorische signalen...om van de uitlag die komt van al die bobo's nog maar te zwijgen.

Ik ga lekker met een diesel rijden. De LEZ's verdwijnen toch. De groenlinkse khmer wordt meer en meer gehaat en uitgespuwd. Geen social engineering voor mij.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Aleksandr said:

Finland ook, wist ik niet

begin deze eeuw ben ik eens door een leuk oud Duits dorpje gereden

 

foto4680754

 

en tot mijn verbazing hadden ze daar ook swastikas hangen (dacht dat het daar verboden was) op 1 van de oudste huizen aldaar

 

foto4680756

 

 

namelijk het oude Clarissinnen-Kloster, 1582.

niets nieuws onder de zon dus...

 

 

 

 

 

Finse luchtmacht tijdens het interbellum en WO2. Blauw hakenkruis op een wit veld. En ook in hun huidige vlaggen

 

4a0fd49f0bc37bebf3642f977df84ec3.jpg

bristol-blenheim-mk.-iv.-in-finnish-service.jpg

2048x1152.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 minutes ago, Aleksandr said:

<De LEZ's verdwijnen toch>  --. let's hope so!!!

 

ik dacht net dat elke burgemeester een LEZ mag uitroepen op het grondgebied van zijn dorp?

 

Ja dat trachten ze momenteel krampachtig er nog door te krijgen. Maar meer en meer groeit het verzet daartegen. Kijk naar Gent: da's een ramp. Er is meer volk in het straatbeeld in een stadje ergens in de Oeral dan in Gent.

En van die burgemeesters zijn het dan nog veel VLD'ers, type Somers...echt verwerpelijk.

Link naar reactie
23 uren geleden, Peter Motte zei:

maar er kan weinig worden bespaard aan de race-auto's, omdat die minder dan 1% van de totale CO2-uitstoot van een F1-race veroorzaken. Iets wat ze bij Groen niet graag zullen horen. Dat betekent dat ALLE sporten CO2-rampen zijn.

Feitje: 1 wereldkampioenschap voetbal stoot evenveel CO2 uit als 10 volledige seizoenen F1.

logisch: in de F1 is het vooral de logistiek die de grote verbruiker is: al dat materiaal en mensen dat de halve wereld rondreist, en dan laten ze tegenwoordig een deel van het team nog gewoon thuis: degene die de simulaties draaien, strategieën testen, ...

 

En als je bij een WK voetbal de meereizende supporters meetelt die allemaal het vliegtuig pakken...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Vindaloo: British loutishness in curry houses has a long history. It is thought that the original Vindaloo was the revenge of put-upon servants in an officers' mess during the high days of the Raj, when Brits in India first started to develop a taste for curried food. Making it as hot as they possibly could - to a level that no educated Indian would have dreamt of eating - is thought to have been passive revenge for indignities inflicted by the British. Especially when it was realised that in a mess full of macho Englishmen, face would have been lost by admitting the curry was too hot to eat.

 

Of zoals in Klatchian take-aways: "Vindaloo" is Klatchian for "mouth-scalding gristle for macho foreign idiots". (GNU Terry Pratchett)

Link naar reactie
  • 1 month later...

De oudste bij ons kreeg het beginners-trainingsschema om tot 5km te lopen. Het doel was om 3km onafgebroken te lopen binnen een bepaalde tijd. Na enkele weken moesten ze zichzelf loggen met Strava oid en het resultaat opsturen. Op basis daarvan kregen ze dan punten.

Omdat ze geen zin had haar smartphone mee te sleuren droeg ze mijn smartwatch, die ik indertijd gebruikte om tot een jaar geleden mijn fietsprestaties (what's in a name) te loggen. Nadat ze haar werk had opgestuurd kreeg ik plots kudo's (Strava-likes) van collega's en een bezorgd berichtje of ik een hartaanval had gekregen.

Bleek dat de privacy nog op algemeen stond, en ze hadden gezien dat ik drie kilometer had gelopen (met mijn BMI gelijk aan zelfmoord) en op 't laatst een sprint had getrokken met een hartslag tot 195! om net binnen de tijd te eindigen. Hilariteit!

 

Link naar reactie
Op 28/5/2020 om 12:27, Tanuki zei:

De oudste bij ons kreeg het beginners-trainingsschema om tot 5km te lopen. Het doel was om 3km onafgebroken te lopen binnen een bepaalde tijd. Na enkele weken moesten ze zichzelf loggen met Strava oid en het resultaat opsturen. Op basis daarvan kregen ze dan punten.

Omdat ze geen zin had haar smartphone mee te sleuren droeg ze mijn smartwatch, die ik indertijd gebruikte om tot een jaar geleden mijn fietsprestaties (what's in a name) te loggen. Nadat ze haar werk had opgestuurd kreeg ik plots kudo's (Strava-likes) van collega's en een bezorgd berichtje of ik een hartaanval had gekregen.

Bleek dat de privacy nog op algemeen stond, en ze hadden gezien dat ik drie kilometer had gelopen (met mijn BMI gelijk aan zelfmoord) en op 't laatst een sprint had getrokken met een hartslag tot 195! om net binnen de tijd te eindigen. Hilariteit!

 

Geweldig dit.

Da's absoluut humor van de bovenste plank

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 6/22/2020 at 8:53 AM, Waldorf said:

Ik weet niet waarom de gaai ook de Vlaamse gaai genoemd wordt. Er is niets Vlaams aan die beesten. Het is een kraai-achtige. 

Dat is om verwarring te voorkomen. Als ze in Vlaanderen over haaien spreken, denkt iedereen aan die beesten in het water. Maar als ze "Vlaamse haai" zeggen, dan weet iedereen dat het over de gaai gaat.

Link naar reactie
On 6/24/2020 at 10:31 PM, Mask said:

Dat is om verwarring te voorkomen. Als ze in Vlaanderen over haaien spreken, denkt iedereen aan die beesten in het water. Maar als ze "Vlaamse haai" zeggen, dan weet iedereen dat het over de gaai gaat.

Wanneer was de laatste keer dat je een mensenhaai in Blankenberge gezien hebt?

Link naar reactie

Met de app ObsIdentify kan je allerlei natuurpracht determineren: neem een foto van een vogel, een plant of een amfibie en de app vertelt je wat je voor je hebt. Met een foto van mijn gezicht wist de app me te vertellen dat ik een makreel ben.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...