Skinny Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Voor ik begin met de uitleg; De rede waarom ik het hier op het forum zet is omdat ik weet dat jullie altijd snel reageren op alles . Mijn kip is nu 3,5 maand oud. Bijna 7 weken geleden kreeg ze de kippenpokken. We zijn een aantal keer bij de dierenarts geweest, ze heeft verschillende oogzalven gekregen, en 3 keer een antibiotica kuur gehad. Nu begon ze er beter uit te zien, maar sinds een paar dagen eet ze (vrijwel) niet meer. Ze is enorm afgevallen en is sinds een aantal uren totaal futloos. Ik heb ze net met de hand gevoerd, en wat water met een spuitje in haar mond gedaan. Ze staat nu in de keuken in een grote bak met een warmte lamp erboven. Weet iemand wat ik nog meer zou kunnen doen? Elke tip is welkom, we willen onze Mieke niet verliezen. Even voor de duidelijkheid, ze is die 7 weken altijd actief geweest, en heeft nooit laten blijken dat ze pijn of ongemak had. Ik zou ze uit haar lijden verlossen moest dit nodig zijn. Merci! Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Hmmm...bloedluizen? Of mijten? Die parasieten halen het energieniveau van dieren naar beneden. Quote Link to comment
Skinny Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 Het is niet meer nodig; ze is zojuist in mijn armen overleden. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Oei. Wat jammer. Quote Link to comment
retep Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 gecondoleerd of zeg je dat niet bij een huisbeest, sterkte dan maar. Quote Link to comment
Skinny Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 Ik vind gecondoleerd wel toepasselijk. Merci. We hebben ze maar 2 maanden gehad, maar ze was de beste kip ooit. Ze was tam, zag mij als mama kip en luisterde zelfs naar 2 commando's. Het gaat een stille bedoeling zijn zonder haar. Ze kwam zelfs mee binnen kijken als ik aan het werk was. Quote Link to comment
Yncke Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Mijn medeleven, Skinny. Quote yncke.be Link to comment
Waldorf Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Zo gaat dat op de boerderij: leven en dood gaan samen in een eindeloze cyclus. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
retep Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Wat hebben jullie met het kippenlijk gedaan ? Curieuze manier van boren trouwens, maar dit terzijde. Quote Link to comment
Skinny Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 Ze ligt nu in een zakje in de diepvries, omdat -begin maar vast te lachen- ik ze laat cremeren. Er zijn al veel mensen die mij uitgelachen hebben toen ze hoorde dat ik mijn konijn had laten cremeren, maar een kip (kuiken) is nog een stapje lachwekkender natuurlijk. Maar ach, mensen doen dat ook met katten en honden, en mijn Mieke luisterde beter als menig hond.. Quote Link to comment
retep Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Nou ja, cremeer/begraafplaatsen voor huisdieren bestaan toch al jaren ? Zo vreemd is dat toch niet ? Doet me denken aan de Happier hunting ground uit het boek the loved one van Evelyn Waugh. Quote Link to comment
Hamirubi Posted August 9, 2017 Share Posted August 9, 2017 Pardoes. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Waldorf Posted August 9, 2017 Share Posted August 9, 2017 Mieke de kip is pas dood als wij haar zijn vergeten. Ik moet toegeven dat ik ze echt wel vergeten was. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Hamirubi Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 Op 9/8/2017 om 15:35, Waldorf zei: Mieke de kip is pas dood als wij haar zijn vergeten. Ik moet toegeven dat ik ze echt wel vergeten was. Ik niet. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Waldorf Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 Ik kijk uit naar het boek dat onze huis-historicus ooit zal schrijven over dit kleurrijke forum. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Waldorf Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Ook onze witte kip is gisteren gestorven. Deze morgen heeft Rendac haar stoffelijk overschot opgehaald om haar te verwerken tot een frituursnack. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Hamirubi Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Een witte kip heeft ook altijd de functie gehad om tot frituursnack verwerkt te worden. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Waldorf Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 De man van Rendac heeft de autolaadkraan van zijn vrachtwagen ontplooid om het bescheiden kippenlijkje op te tillen en in de laadbak van zijn vrachtwagen te gooien. Gratuit machtsvertoon, dacht ik eerst. Maar de kraan belemmert hoe dan ook het openen van de afsluitkleppen bovenaan. Deze dienst is gratis voor particulieren. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Comicoos Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 Waarom eigenlijk niet in de tuin begraven? Quote Link to comment
Waldorf Posted June 3, 2021 Share Posted June 3, 2021 Denk je dat ik een put ga staan graven tussen mijn bomen als ik er met één telefoontje van 3 minuten van af ben? We hebben maandag om 18:20 u gebeld en op dinsdagochtend om 7:20 is ze al opgehaald. Gratis. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
retep Posted June 3, 2021 Share Posted June 3, 2021 Wat een mooi tafereel, vader Waldorf graaft, in het zweet des aanschijns, een gat. De Waldorf kinderen komen aan met het zelf gebastelde grafmonumentje en moeder Waldorf maakt de thee klaar en de natte cake.... Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 3, 2021 Share Posted June 3, 2021 Op 28/8/2013 om 07:38, Skinny zei: De foto van de kip is weg. Hoe kunnen we er dan nog over contempleren? Al na 8 jaar vergeten! Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts