Ga naar inhoud

Tekenmateriaal Thread: Weapons Of Choice


Repsac

Recommended Posts

 beste Getekende Reep Forum, 

 

ik wil weten wat hier jullie weapons of choice zijn, jullie tekenmateriaal. 

 

het mijne is over het algemeen: wit canson tekenpapier, gewoon fotokopieerpapier, verschillende Steadler stiftjes (0.5,0.3,0.1 en 0.05), verschillende potloden en kleurstiftjes van verschillende merken, mijn oude aquareldoos, een zeer goed japans kuretake penseelstiftje (een echte aanrader) en nog veel ander gedoe  :)

allemaal gekocht in De Sleiper in Gent, een winkel waar praktisch iedereen een grafisch orgasme krijgt wanneer je er binnestapt. 

 

en jullie? 

 

 

met vriendelijke groeten, 

 

Repsac

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel, ik werk al een paar jaar met Pentel brush, en sedert enige tijd met Copic Multiliner.

 

Het verschil tussen die 2 is: de Pentel is echt een penseel in die zin dat er een bundel haartjes is. De inkt is via een patroon.

De Copic Multiliner is een vilten tip die flexibel is. Daarmee kun je uw variatie in uw lijn aanbrengen.

 

Niet slecht, maar tot nu toe verkies ik de Pentel.

 

Alhoewel er soms eens minder aspectje optreedt bij de Pentel en dat is: de bundel haartjes bevat net iets teveel inkt, ( ondanks het feit dat ik altijd de penseelstift met de tip naarboven wegzet naa gebruik ) waardoor je te vette lijnen verkrijgt. Niet gewenst wanneer je juist een delicate lijn wil of ergens een detail aan het uitwerken bent.

 


Dus haal ik het patroon eruit.

 

Nu heb ik ook gemerkt dat ik altijd wat aan de kleine kant werk wat betreft mijn potloodschetsen. Dus wanneer ik dit dan probeer te inkten kloppen de lijndiktes niet meer met het beoogde perspektief. De accenten die eerder wat details moeten weergeven zoals een schaduw in de ooghoek, onder de neus, tussen de vingers wordt dan een vlek als het ware die niet gezien wordt als een schaduw maar gewoon als een vlek. De logica van de tekening is verstoord.