Wil Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 na enkele teasers is het dan eindelijk zover, groot nieuws http://nieuws.vtm.be/entertainment/59162-jommeke-albums-een-nieuw-kleedje Quote Link to comment
Waldorf Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Jasje? In mijn tijd droeg Jommeke een debardeur. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Gilles Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Man, modernisatie noemen ze dat. Ik vind het lelijk... Meer kan ik er niet over zeggen. Quote Link to comment
blacktiger Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Geef mij maar de oude uitvoering. Die komt veel beter over. Quote Link to comment
Yncke Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Ik vind het een geslaagde nieuwe look. De vorige begon wat oudbollig over te komen. Quote yncke.be Link to comment
TDPB Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Daar was toch niets oudbolligs aan? Dat was eenvoudig en dus tijdloos. Quote Link to comment
Gilles Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 't Is vooral die achterzijde die mij stoort. Wat is dat eigenlijk met die langlopende reeksen die na verloop van tijd hun lijst met titels vervangen door een korte inhoud? (Sus en Wis heeft dat een aantal jaren geleden ook gelapt). Is dat omdat de lijst zo lang is dat het lettertype te klein zou zijn misschien? Quote Link to comment
TDPB Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 't Is vooral die achterzijde die mij stoort. Wat is dat eigenlijk met die langlopende reeksen die na verloop van tijd hun lijst met titels vervangen door een korte inhoud? (Sus en Wis heeft dat een aantal jaren geleden ook gelapt). Is dat omdat de lijst zo lang is dat het lettertype te klein zou zijn misschien? Ja en neen, want die lijst staat nu op de binnenkant van de achtercover. Maar inderdaad in een steeds onleesbaarder lettertype. Over kleinere lettertypes gesproken: ik heb ondertussen gemerkt dat het letterformaat en -kleur van de titel ervoor zorgen dat die titels niet meer te lezen zijn op kleinere webafbeeldingen terwijl dat vroeger duidelijk niet het geval was. Quote Link to comment
Gilles Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 De charme is er dan toch van af vind ik. Quote Link to comment
Roque Ja Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Ik vind Jommeke heel raar getekend, rechtsonder op die nieuwe cover. Ze gaan zo wel heel hard op S&W lijken natuurlijk: doorlopende cover, samenvatting op de achterflap, titellijst op de binnenkant, pocket-uitgaven, luxe-uitgaven,... Maar laat ze gerust doen, als dat nodig is om een nieuwe generatie kinderen te laten kennismaken met klassiekers als Het Jampuddingspook, de Koningin van Onderland en Paradijseiland kan ik dat alleen maar toejuichen. Quote Link to comment
Yncke Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Daar was toch niets oudbolligs aan? Dat was eenvoudig en dus tijdloos. 't Is persoonlijk, maar voor mij is geen overlap tussen titel en tekening iets dat 'oude strip' uitademt. Vandaag de dag staat de titel van hippe strips gewoon kloef over de tekening. Niet dat de nieuwe look al zoveel beter is, maar 't is al een stap in de goede richting. Nu die witte boord nog... Eenvoudig kan tijdloos zijn, maar die 'dus' is niet altijd waar. Bijvoorbeeld: If you see what I mean. Quote yncke.be Link to comment
TDPB Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 't Is persoonlijk, maar voor mij is geen overlap tussen titel en tekening iets dat 'oude strip' uitademt. Vandaag de dag staat de titel van hippe strips gewoon kloef over de tekening. Zoals bij het eerste album dus. Quote Link to comment
TDPB Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Blijkt dat die nieuwe lay-out gewoon de lay-out uit 2011van de Duitse versie is (met een heel kleine aanpassing). Die sloebers van Ballon toch! http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts_1211.php Quote Link to comment
Aerogi Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 ik ben nooit een echte Jommeke lezer geweest, maar ik vind die nieuwe cover best knap gedaan. Een beetje moderner. Quote Link to comment
blacktiger Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 De nieuwste uitvoering heeft zelfs een lichtgevende cover. Kan men deze dan gebruiken als zaklamp? Quote Link to comment
Kool Thing Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Blijkt dat die nieuwe lay-out gewoon de lay-out uit 2011van de Duitse versie is (met een heel kleine aanpassing). Die sloebers van Ballon toch! http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts_1211.php Moest die arm in de Duitse versie niet gestrekter? Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
TDPB Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Niet echt ter zake doende maar wel leuk gedaan: (uit http://ts-grafx.blogspot.be/2009/11/jommeke_26.html) Quote Link to comment
Recommended Posts