Ga naar inhoud

Jommeke In Een Nieuw Jasje


Wil

Recommended Posts

't Is vooral die achterzijde die mij stoort. Wat is dat eigenlijk met die langlopende reeksen die na verloop van tijd hun lijst met titels vervangen door een korte inhoud? (Sus en Wis heeft dat een aantal jaren geleden ook gelapt). Is dat omdat de lijst zo lang is dat het lettertype te klein zou zijn misschien? 

Link naar reactie

't Is vooral die achterzijde die mij stoort. Wat is dat eigenlijk met die langlopende reeksen die na verloop van tijd hun lijst met titels vervangen door een korte inhoud? (Sus en Wis heeft dat een aantal jaren geleden ook gelapt). Is dat omdat de lijst zo lang is dat het lettertype te klein zou zijn misschien? 

Ja en neen, want die lijst staat nu op de binnenkant van de achtercover. Maar inderdaad in een steeds onleesbaarder lettertype.

 

Over kleinere lettertypes gesproken: ik heb ondertussen gemerkt dat het letterformaat en -kleur van de titel ervoor zorgen dat die titels niet meer te lezen zijn op kleinere webafbeeldingen terwijl dat vroeger duidelijk niet het geval was.

Link naar reactie

Ik vind Jommeke heel raar getekend, rechtsonder op die nieuwe cover.

 

Ze gaan zo wel heel hard op S&W lijken natuurlijk: doorlopende cover, samenvatting op de achterflap, titellijst op de binnenkant, pocket-uitgaven, luxe-uitgaven,...

 

Maar laat ze gerust doen, als dat nodig is om een nieuwe generatie kinderen te laten kennismaken met klassiekers als Het Jampuddingspook, de Koningin van Onderland en Paradijseiland kan ik dat alleen maar toejuichen.

Link naar reactie

Daar was toch niets oudbolligs aan? Dat was eenvoudig en dus tijdloos.

't Is persoonlijk, maar voor mij is geen overlap tussen titel en tekening iets dat 'oude strip' uitademt. Vandaag de dag staat de titel van hippe strips gewoon kloef over de tekening. Niet dat de nieuwe look al zoveel beter is, maar 't is al een stap in de goede richting. Nu die witte boord nog...

 

Eenvoudig kan tijdloos zijn, maar die 'dus' is niet altijd waar. Bijvoorbeeld:

 

EenvoudigEnOudbollig.jpg

 

If you see what I mean.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...