Ga naar inhoud

De Stripbazaar - Beverwijk - 21/22 September


De StripBazaar

Recommended Posts

Volg ons als vriend op Facebook: www.facebook.com/DeStripBazaar

 

Dark Dragon Books

Romano Molenaar komt signeren op de stand van Dark Dragon Books tijdens De StripBazaar op 21 en 22 september. Dat doet hij speciaal ter promotie van de Game of Thrones Hardcover Collection. Alle nieuwe inschrijvers ontvangen daar ter plaatse een genummerde en gesigneerde Art Print cadeau van de cover die Romano gaat maken. De oplage ervan is strikt gelimiteerd tot 100 exemplaren. Net als alle albums in deze collectie. Mensen die zich al eerder ingeschreven hebben, ontvangen deze Art Print eveneens cadeau bij de eerste levering in december. Alle info over de Collectie, inclusief de namen van alle deelnemende artiesten, vind je op www.darkdragonbooks.com/a-28592427/game-of-thrones/a-game-of-thrones-hardcover-collection

En daarnaast signeert Romano ook de Conan (hc) boeken waarvan hij de covers gemaakt heeft. Dus deel 4 t/m 9. Mocht je deze niet hebben dan kun je flink je slag slaan want speciaal tijdens De StripBazaar loopt de actie: alle Conan-, Red Sonja-, Hercules- en Slaine*-albums ...2 voor €20,00.

*Met uitzondering van Slaine deel 0

 

Let op: Wil je een speciale commissietekening van Romano in een ander boek wat niet van Dark Dragon Books is, dan kan dat ook. Romano zal zelf aangeven wat de prijs daarvan is.

 

En naast Romano komt ook de talentvolle Raquel Versteeg signeren op de Dark Dragon Books stand ter promotie van de nieuwe Conan & Red Sonja-reeksen in softcover met daarin nieuwe verhalen. Iedereen die van Conan of Red Sonja deel 1 & 2 koopt, krijgt een speciale genummerde en gesigneerde Art Print van haar hand cadeau. En Raquel maakt natuurlijk ook een mooie tekening in je album en dat kan ze als geen ander.

 

Kortom: TOP-tekenaars, TOP-acties & bovendien TOP-gezelligheid

 

 

Workshops

Cartoonist Meinder Buynink geeft het hele weekend lessen in stripmaken, van basisregels tot de fijne kneepjes.

 

 

Suske en Wiske

Eerste afhaaldag voor het Vandersteen-boek De verloren stroken bij De Bezeten Bezitter. Hierin zijn alle kranten-aankondigingen van Suske en Wiske-verhalen opgenomen.

 

 

Vette avonturen!

Timo (uit Kidsweek) bestaat 10 jaar! Dat wordt de hele maand september uitbundig gevierd. Het feestgedruis doet ook De StripBazaar aan, met: een Timo-verkleedwedstrijd voor kinderen, de Timo-kleurwedstrijd en het nieuwe Timo-album: Vette avonturen! En uiteraard signeert Alex Turk, de maker van Timo. Hij is er op zondag.

 

 

Jan Kruis Glossy

Start verkoop van de Jan Kruis Glossy, bomvol leuke weetjes en strips over en van deze 'grand old man' van de Nederlandse strip, met aandacht voor zijn 'onbekende kant' en voor de grijze poes. Wacht even, de grijze poes???

 

 

Marten Toonder

Jan-Willem de Vries presenteert op zondag zijn boek Cursus Tekenfilm van Marten Toonder op de stand van de Marten Toonder Verzamelaars Club. Het gaat hierbij om een facsimile uitgave van de 51 lessen in een bewaardoos met bonus-cd.

 

 

Kappie

Zaterdag: feestelijke presentatie van de nieuwe Kappie-uitgaven (uitgeverij Stripstift). De delen 138 (Kappie en de zeeheks) en 139 (Kappie en de woeste Pochtli) zullen tegelijkertijd verschijnen in reguliere handelsedities en luxe edities voor de fijnproevers.

 

 

Muziek!

Op zondag komt Hennie Overdijk lekkere rock'n'roll-plaatjes draaien, die de bananendozen doen trillen.

 

post-365-0-20884800-1378446313_thumb.jpg

Link naar reactie
En naast Romano komt ook de talentvolle Raquel Versteeg signeren op de Dark Dragon Books stand ter promotie van de nieuwe Conan & Red Sonja-reeksen in softcover met daarin nieuwe verhalen. Iedereen die van Conan of Red Sonja deel 1 & 2 koopt, krijgt een speciale genummerde en gesigneerde Art Print van haar hand cadeau. En Raquel maakt natuurlijk ook een mooie tekening in je album en dat kan ze als geen ander.

 

En zo zal naast Romano en Raquel Versteeg ook NIKOLA BOSKOVIC aanwezig zijn bij de stand van Dark Dragon Books.

 

Nikola zal een Conan print hebben (ook via DDB) die aansluit op de print van Raquel van Red Sonja!!

 

post-130-0-12887800-1378721373_thumb.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Het gaat erom dat beurzen en organisatie leren van het verleden en dat bezoekers hun de kans moeten geven :)

 

An sich... dit wordt voor mij de eerste keer en dat is gewoon al leuk! Dus kom struinen en zwaai naar me :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

@ camesino

 

vraag arco eens

 

arco heeft wel zijn best gedaan om handelaren naar Beverwijk te krijgen hij heeft een mail gestuurd en verschillende handelaren persoonlijk op gebeld

met een aanbod en de vraag of ze willen komen :e005::e007::e012:

ik persoonlijk heb vriendelijk bedankt heb net alles in de schuur staan

rond koningsdag ga ik weer naar buiten  :e007: :e007: :e007: :e007: :e007:

 

Ik weet het.

In Valkenswaard waren ze aan het ronselen voor Beverwijk.

 

Voor mij is het gewoon de vraag of het loont van Utrecht naar Beverwijk te gaan en terug.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Er zullen vast wel een paar handelaren staan, maar struinen voor leuke koopjes was ook op voorgaande edities geen sinecure.

 

Van de aanwezige tekenaars heb ik al 1 of meerdere tekeningen en de speciale uitgaven zijn niet aan mij besteed, dus ik zal mijn tijd in dat weekend niet doorbrengen in Beverwijk.

Link naar reactie

Wij waren van plan te komen, maar het moet de moeite van de reis (voor ons ongeveer 150km) wel waard zijn.

Het zou dus inderdaad wel prettig zijn te weten hoeveel, en welke, handelaren aanwezig zullen zijn.

Dat moet door de organisatie toch gemeld kunnen worden?

Link naar reactie

En zo zal naast Romano en Raquel Versteeg ook NIKOLA BOSKOVIC aanwezig zijn bij de stand van Dark Dragon Books.

 

Nikola zal een Conan print hebben (ook via DDB) die aansluit op de print van Raquel van Red Sonja!!

 

attachicon.gifbeverwijkPROMO.jpg

Spannend! Nog maar een weekje!

Ik hoop morgen een voorlopige print te laten zien van de collaberatie van Nikola en Raquel!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Als stripliefhebber en dedi-jager moet je op 21&22 sept wel een hele goede reden hebben om niet naar StripBazaar Beverwijk te komen. Naast 3 signerende auteurs gaan we ook nog e's los met spectaculaire beurs acties. Kom dus langs als je jezelf niet tekort wilt doen.

 

 
15072_706676926014024_687339252_n.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

nee?

 

er zijn denk ik 2 manieren om daartegenaan te kijken:

 

1] ben je in de beurt, dan is het de moeite waard, want er is van alles wat wils. Losse comics, nieuw spul (DDB), soft core (Sepetiere), Donald Duck, Suske en Wiske. Ook manga. ALS je in de beurt bent... dan is dat gewoon top om eens een uurtje te bekijken.

 

 

2] kom je voor tekenaars en de speciale acties van DDB: ook dan is het de moeite. Want Romano en Raquel en Nikola doen goed hun best. 

Maar je moet niet een Breda of Valkenwaard verwachten :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

nee?

 

er zijn denk ik 2 manieren om daartegenaan te kijken:

 

1] ben je in de beurt, dan is het de moeite waard, want er is van alles wat wils. Losse comics, nieuw spul (DDB), soft core (Sepetiere), Donald Duck, Suske en Wiske. Ook manga. ALS je in de beurt bent... dan is dat gewoon top om eens een uurtje te bekijken.

 

 

2] kom je voor tekenaars en de speciale acties van DDB: ook dan is het de moeite. Want Romano en Raquel en Nikola doen goed hun best. 

 

Maar je moet niet een Breda of Valkenwaard verwachten :)

 

Richard ik heb me beleefd uitgelaten.

 

Maar zoals je nu weer de suggestie wekt dat Romano de albums van een tekening zal voorzien.

Zeg gewoon dat hij handtekeningen zet.

Zo heb jij me er wel ingeluisd om voor 40 euro Conan boeken te kopen, die me qua tekenwerk niet aan staan.

 

Verder heb ik nog een tijdje staan kijken naar de tekening die Nikola maakte voor Amin.

Nadat iemand anders aan Nikola vroeg wat deze vroeg om nog zo'n tekening te maken, had ik het wel gezien.

Voor 50 euro kon Nikola wel zoiets maken

 

Dus wek niet de suggestie dat men zo maar bij jullie kan aanschuiven.

Ik weet dat je er op commissie basis staat maar benoem het eerlijk.

Niet zoals je het nu doet.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Weer niet de moeite wat betreft het stripgebeuren.

 

Nog even aanvullen.

 

De hal was door aangeklede bouwhekken weer kleiner gemaakt als tijdens de vorige edities.

Extra aankleding door voor de hekken een paar zitbanken te zetten.

Daarnaast kaarten bij een aantal lege kramen gezet dat dit de leeshoek/kraam was.

 

De koffie voorziening was in de middag, toen ik er was. niet meer bemensd.

Kan waarschijnlijk niet meer uit om een 16-jarige daar te laten zitten werken.

 

In 5 minuten kon je langs alle kramen lopen (geen ander publiek waarvoor je moest uitwijken) en dan wist je al wat er aangeboden werd en of er iets naar je gading bij zat.

Al met al kun je na een half uurtje of misschien een klein uurtje echt door de bakken gaan, zeggen dat je echt alles en alles gezien hebt,

 

Volgens mijn eigen waarneming moesten de handelaren al blij zijn als er tien beursbezoekers tegelijkertijd in de hal aanwezig waren.

 

Als handelaren dan in je bijzijn ook nog zeggen dat ze ( 's middags) nog niets verkocht hebben......

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

 

De eerste Stripbazaar had nog zo'n tachtig standhouders, de vorige keer was het al een stuk minder en nu waren er nog maar eens stuk of tien standhouders over. Een flink gedeelte van de stands was ook als leeshoek ingericht, om het maar 'vol' te laten lijken. En dat hoewel er maar een halve hal gebruikt werd.  

 

Waar ik in Valkenswaard twee dagen bezig ben geweest, had ik het hier al wel na een uur gezien. En vermoedelijk was ik niet de enige, want 's morgens liepen er nog wel wat mensen rond maar in de middag was het al vrijwel leeggelopen.

 

Eigenlijk is er weinig wat de moeite waard is om erheen te gaan, behalve als je een commissie door Romano wilt laten maken.

 

Op zich jammer, want de eerste beurs begon zo goed.

Link naar reactie

Ik ben de eerste 3x geweest, 1x was een combi met boeken. Los van een paar gezellige praatjes met standhouders en verzamelaars heb ik er niet veel opgestoken. De locatie is niet geschikt en daar staat en valt een 'beurs' mee. Beverwijk zal mij  nooit meer zien, en ook Lelystad is een aanfluiting voor de serieuze stripliefhebber.

 

Ik vind het goed dat Amin op een hoop beurzen staat en echt zijn best om er wat moois van te maken, die mensen hebben we tegenwoordig hard nodig, want zoals gebruikelijk laten de 'grote' stripuitgevers de liefhebbers van Nederlandstalige strips al jaren links liggen.

 

Vandaag 2 softcovers van Red Sonja van DDB gekocht + prentje en die ga ik hopelijk vandaag of morgen eens lekker lezen!

Link naar reactie

 

 

Maar zoals je nu weer de suggestie wekt dat Romano de albums van een tekening zal voorzien.

Zeg gewoon dat hij handtekeningen zet.

Zo heb jij me er wel ingeluisd om voor 40 euro Conan boeken te kopen, die me qua tekenwerk niet aan staan.

 

oi. Ik heb niemand iets aangesmeerd en jij wilde toch gewoon je collectie completeren?

 

En Romano wil best wel een schetsje maken als je dat vraagt. Of als er iets is, dan zeg dat ter plekke even. Wel zo handig dan dit hier nu zo. Ik heb niets gezegd wat onwaar is.

Verder heb ik nog een tijdje staan kijken naar de tekening die Nikola maakte voor Amin.

Nadat iemand anders aan Nikola vroeg wat deze vroeg om nog zo'n tekening te maken, had ik het wel gezien.

Voor 50 euro kon Nikola wel zoiets maken

 

ja toch. hij is goed!! En een schets is wat anders als een commissie, toch? Ik zie het probleem niet.

 

Dus wek niet de suggestie dat men zo maar bij jullie kan aanschuiven.

Ik weet dat je er op commissie basis staat maar benoem het eerlijk.

Niet zoals je het nu doet.

 

aanschuiven na aankoop van 2 softcovers van sonja/conan bij raquel/nikola is geadverteerd en staat gestand. Ik ben eerlijk in mijn enthousiams achter de stand alsook hier en jouw suggestie doet pijn. Dat mag je ook eerlijk horen

Link naar reactie

Of als er iets is, dan zeg dat ter plekke even.

 

Richard, ik heb je ter plekke gezegd dat ik teleur gesteld was in de handtekeningen.  

Daarvoor koop ik geen boeken die ik niet waardeer.

Zijn trouwens weinig/geen tekenaars waarvoor ik alleen voor een handtekening een boek dubbel zou kopen.

 

Maar zoals van te voren via PB bij jou gevraagd was het mogelijk om mijn eigen boeken te laten signeren als ik maar andere boeken kocht.

Denk je echt dat ik nu mijn verzameling (vijf jaar na uitgifte) alsnog moest complementeren.

Zoals aangegeven had ik de boeken met covers van Romano indertijd al gekocht.

Nu gewoon deel 1 t/m 4 gekocht om aan te mogen schuiven voor Romano.

 

Leuk dat je erop wijst dat je bij aankoop van softcovers wel een tekening mag verwachten van Rac.

Hardcovers waren even duur of iets duurder.

 

Maar goed ik had na mijn eerste post van 15:29 u niet verder gereageerd als jij niet zo'n oneerlijke weerspiegeling van de beurs had gegeven.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
Gast Ricahrd boom

Je hebt wel iets tegen me gezegd maar wuifde het ook meteen weer weg, dus dacht ikdat alles goed was. Ik had op dat moment gen reden om te reageren of iets op te lossen.

 

En heb je het nu over handtekeningen of sketches? Ik volg het nu niet meer. Handtekeningen Zijn nooit een probleem.

 

En over de PB

 

Ik krijg heel vaak berichten, maar ik heb pas sinds vandaag, nu ik deZe reacte lees, een associatie van je nick, je gezicht en je echte naam

 

En over die tekeningen van raquel

 

Dat klopt. Daarom is ook die speciale print gemaakt.

Link naar reactie

Of als er iets is, dan zeg dat ter plekke even.

 

Richard, ik heb je ter plekke gezegd dat ik teleur gesteld was in de handtekeningen.  

Daarvoor koop ik geen boeken die ik niet waardeer.

Zijn trouwens weinig/geen tekenaars waarvoor ik alleen voor een handtekening een boek dubbel zou kopen.

 

Kerel.

Ik heb hier nog lang over nagedacht en begrijp niet waar het verkeerd is gegaan.

Daarom hou ik het gewoon op een lekkere ouderwetse miscommunicatie met een wolkje oops, en de volgende keer maken we het gewoon goed en in orde enzo!

 

What do you say!?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

 

Op zich jammer, want de eerste beurs begon zo goed.

 

 

Om eerlijk te zijn was ik na de eerste editie al wel redelijk klaar met deze beurs. Het idee was goed, maar ik zag al direct dat het niet aansloeg bij de mensen die rondliepen op de bazaar. Dan is het logisch dat standhouders wegblijven. Heel erg jammer, maar het is in elk geval geprobeerd. 

Link naar reactie

Om eerlijk te zijn zagen wij dat ook, maar dat is dan ook niet het publiek waar wij de beurs voor organiseren. Als die iets kopen is dat extra. Het échte probleem is dat er niet voldoende stripliefhebbers kwamen opdagen die wel andere beurzen bezoeken; ook de eerste keer niet in november 2012 toen het aanbod overweldigend was. Waarom? Geen idee, want de hal is prima en de sfeer was steeds uitstekend. Dat is in ieder geval wat we van de mensen die wél kwamen en van de standhouders te horen krijgen. Wat deze derde editie betreft: uitgebreid folderen via stripwinkels en op evenementen, meer dan tweeduizend via de post verzonden folders naar ons bekende stripliefhebbers, duizenden verzonden e-mails, website, Facebook, fora, Twitter, standhouders die promotie maakten via hun eigen websites en sociale media... Niets heeft geholpen, zo lijkt het. Voor ons en de standhouders is het werkelijk één groot raadsel.

Link naar reactie

Maakte Romano: dedies en uitgebreide commissies voor een paar pegels erbij of handtekeningen/simpele kopjes en uitgebreide commissies ? Wat krijg je voor de aanschaf van 1 of 2 albums en waar moet je meer voor betalen. Lijkt me een zaak van goede communicatie tussen uitgever en klant.

Die communicatie was dus even weg bij 1 persoon :)

maken we nog wel een keer goed!

 

2 HC's (50% korting) en daar kwam een kleine schets bij... of wat meer als er tijd voor was en Romano er zin in had.

Daarnaast had Romano gewoon een mogelijkheid voor convention sketches alsook Original Artwork tegen scherpe prijzen (heeft hij altijd bij zich!! )

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Na de combi met de boeken en de voorgaande keer (1 en 2 juni als ik me niet vergis) was al heel duidelijk een dalende lijn te zien. De stripliefhebbers hadden vanaf het allereerste begin de doelgroep moeten zijn en de bezoekers van de Bazaar hadden een leuke aanvulling kunnen zijn.

Zonder standhouders geen bezoekers, want wat moeten die daar dan doen? Het merendeel van de bezoekers van een stripbeurs komt toch om strips te kopen en te zoeken.

Link naar reactie

Om eerlijk te zijn zagen wij dat ook, maar dat is dan ook niet het publiek waar wij de beurs voor organiseren. Als die iets kopen is dat extra. Het échte probleem is dat er niet voldoende stripliefhebbers kwamen opdagen die wel andere beurzen bezoeken; ook de eerste keer niet in november 2012 toen het aanbod overweldigend was. Waarom? Geen idee, want de hal is prima en de sfeer was steeds uitstekend. Dat is in ieder geval wat we van de mensen die wél kwamen en van de standhouders te horen krijgen. Wat deze derde editie betreft: uitgebreid folderen via stripwinkels en op evenementen, meer dan tweeduizend via de post verzonden folders naar ons bekende stripliefhebbers, duizenden verzonden e-mails, website, Facebook, fora, Twitter, standhouders die promotie maakten via hun eigen websites en sociale media... Niets heeft geholpen, zo lijkt het. Voor ons en de standhouders is het werkelijk één groot raadsel.

Misschien dat het erg afgelegen is om vanuit Vlaanderen zo'n stuk te rijden. De meeste stripliefhebbers komen niet uit Holland! De beste voetballers ook niet meer trouwens!

Link naar reactie

Misschien dat het erg afgelegen is om vanuit Vlaanderen zo'n stuk te rijden. De meeste stripliefhebbers komen niet uit Holland! De beste voetballers ook niet meer trouwens!

 

Ik geloof niet dat dat het is. Zwolle en Kampen zijn ook aardige beurzen en die zijn nog verder van Vlaanderen weg.

 

Missschien hebben de steden in de buurt teveel goed voorziene stripwinkels zodat de klanten niet meer op zoek zijn naar albums?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...