Ga naar inhoud

Catawiki Veiling


Bonte

Recommended Posts

Ik vraag me af waar al die Seks Spots-reeksen van uitgeverij Ramona vandaan komen. Worden die gewoon bijgedrukt/gekopieerd naargelang de verkoop blijft duren (toch telkens een honderdtal euro per reeks per keer op Catawiki)?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Mask die over Catawiki begint. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

 

Op de originelen veiling van 16 mei staat kavel  138 met een origineel van Dick Vlottes.

Ik kan mis zijn, maar ik heb enkele gelijkaardige tekeningen van Vlottes en die van mij zijn  potloodtekeningen, geen inkt zoals in het kavel vermeld.

 

1b95171e-a761-11e2-8cb3-96ad1fadc95f.jpg

Link naar reactie

Over de originelen veiling gesproken. Denkt iemand dat het startbod van deze kavel zal worden gehaald?: http://veiling.catawiki.nl/kavels/93701-delaby-philippe-originele-voorkaft-murena-4-voor-hen-die-gaan-sterven-2002

 

Ik vind het zelf maar een lelijke tekening, en heb ook mijn twijfels over het gebruikte materiaal ("dik karton").

 

Ik heb een plaat uit hetzelfde Murena-album, en dit is ook op superdik papier, bijna karton.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Die HC staat voor "Hors Commerce", en het gaat hier dus om dezelfde prent maar dan een van de 30 additionele exemplaren gemaakt voor de auteur zelf, de uitgever,...  Eigenlijk zijn er dus geen 150 maar 180 prenten gemaakt, waarvan er 30 een "eigen" nummering hebben.  Dat gebeurt wel vaker, ook bij luxes van boeken.  Een van mijn luxes van Cromwell Stone 2 is ook zo'n HC exemplaar.  Op de licht afwijkende nummering na is er dus geen verschil, en is dit niet zo heel bijzonder.  De huidige prijs is trouwens al behoorlijk hoog, en daar pas ik als A-dept sowieso voor.  Dat geld leg je beter opzij om er ooit eens een origineeltje mee te kopen, ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ach, als aanbieder van deze prent ook maar even een reactie. Er zijn behoorlijk wat verzamelaars die de voorkeur hebben voor de zogenaamde auteursexemplaren, veelal HC genummerd, maar soms ook EA genummerd of Romeins o.i.d.. Dat is me al heel wat keren gebleken. Dit is overigens niet alleen bij prenten, maar bijvoorbeeld ook bij boeken. Incidenteel wijken deze auteursexemplaren af, maar meestal zijn ze identiek aan de normale exemplaren. Soms heb ik het idee dat uitgevers daarop anticiperen en wel erg veel auteursexemplaren maken, vaak alleen met de vermelding HC of EA en geen nummering. 

 

@TomP: Het B-Gevaar is niet erg snel met het bijwerken van haar site. Heel veel prenten die op de site staan zijn al geruime tijd (soms al jaren) niet meer leverbaar, waaronder de prent van De Berlijnse Muur.

Link naar reactie

Ach, als aanbieder van deze prent ook maar even een reactie. Er zijn behoorlijk wat verzamelaars die de voorkeur hebben voor de zogenaamde auteursexemplaren, veelal HC genummerd, maar soms ook EA genummerd of Romeins o.i.d.. Dat is me al heel wat keren gebleken. Dit is overigens niet alleen bij prenten, maar bijvoorbeeld ook bij boeken. Incidenteel wijken deze auteursexemplaren af, maar meestal zijn ze identiek aan de normale exemplaren. Soms heb ik het idee dat uitgevers daarop anticiperen en wel erg veel auteursexemplaren maken, vaak alleen met de vermelding HC of EA en geen nummering. 

 

@TomP: Het B-Gevaar is niet erg snel met het bijwerken van haar site. Heel veel prenten die op de site staan zijn al geruime tijd (soms al jaren) niet meer leverbaar, waaronder de prent van De Berlijnse Muur.

 

Mijn excuses en tevens mijn dank want dat bespaart me een ritje richting Brussel

Link naar reactie

Heb deze week een aantal van mijn strips verkocht. Plusminus 7 euro voor een hardcover en plusminus 1,25 voor een softcover, dan kan ik niet zeggen dat mijn strips echt veel hebben opgeleverd. Investeren in strips? Opgeklopt door de media, maar in werkelijkheid ligt het heel anders. Kleppers als Vandersteen of Hergé doen het goed. Maar de overige strips?

Link naar reactie

Opening aanbieding bij Silvester Alkmaar > €30,--

 

Ja hoor het is weer zo ver: op de veiling die woensdag afloopt staat de Dylan Dog box nu alweer op 70 Euro. En dat terwijl je die in de Silvester winkels gewoon voor 50 Euro compleet kunt kopen...toch?

Erik

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...