Guest Kontiki Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Lees dit eens: http://www.stripspeciaalzaak.be/Commentator.php#KenBroeders05 En ook: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Medusa Quote Link to comment
Yncke Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Oef! Blij dat de reeks doorgaat! Quote yncke.be Link to comment
Theoak Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Mooi dat de serie verder gaat, maar onbegrijpelijk dat het formaat groter wordt en de prijs lager! Wie doet de berekeningen van de kostprijs bij Standaard? Quote Link to comment
Kool Thing Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Ik hoop wel dat de mozaïeken cover behouden blijft. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Guest Kontiki Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Het is effectief de mozaïekcover. Is intussen overal aangepast. Quote Link to comment
jeroen. Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Goede evolutieDe prijs bij SU was eigenlijk niet verantwoord. Hopelijk zullen nu ook meer dan enkel de liefhebbers de reeks ontdekken. Quote Link to comment
SPeeDy Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Ik gun Ken Broeders van harte dat zijn strips verder uitgegeven worden. Hij is nog altijd één van de meest getalenteerde tekenaars. Scenario-gewijs zou ik hem toch aanraden van met een echte scenarist in zee te gaan. Zijn scenario's zijn niet slecht, maar missen toch net dat tikkeltje om de strips naar een echt zeer hoog niveau te tillen. Natuurlijk: dan moeten er 2 mensen betaald worden en dat is in Vlaanderen waarschijnlijk niet altijd zo evident om er dan van te kunnen leven. Maar als de scenarist gekend is in Frankrijk kan dat natuurlijk wel deuren openen naar een veel grotere markt. Prijsverlaging kan niemand tegen zijn. Formaatverandering gruwelijk ik van. Ik heb nog liever dat het verkleint, dan vergroot om praktische redenen (kastruimte, hoogtes van de latten). Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Kool Thing Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Ik heb nog liever dat het verkleint, dan vergroot om praktische redenen (kastruimte, hoogtes van de latten). hoh, zet gewoon alle Apostata's bij de Medusa-albums. Opgelost. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
marioboon Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Formaatverandering gruwelijk ik van. Ik heb nog liever dat het verkleint, dan vergroot om praktische redenen (kastruimte, hoogtes van de latten). Snij een stukje af van het boek? Witruimte genoeg Quote Link to comment
Yncke Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Snij een stukje af van het boek? Witruimte genoeg Of de kookwas eens proberen, daar durven dingen van te krimpen. Quote yncke.be Link to comment
Elvis Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Op korte tijd is Medusa één van mijn favoriete uitgevers geworden. Quote Link to comment
Sssneraul Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Moest Medusa ook "Er Was Eens" van Nury en Vallée kunnen overnemen. Het fonds van Medusa kan zo'n kwaliteitstitels gebruiken als ik kijk naar hun website. http://www.uitgeverijmedusa.be/Home.html Jaaaaaaaa Koen for president. Met Standaard was ik al klaar door al die ramsch acties maar toen ze "Er was eens" de wacht aan zegden was ik helemaal ontdaan. Een van de beste series naar mijn bescheiden mening. Goh wat zou het fantastisch zijn als die in het fonds van medusa opgenomen zou worden. Quote Link to comment
Roque Ja Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Tot nu toe kocht ik Apostata in de ramsj, 10 euro voor een SC van Standaard Uitgeverij vond ik niet te verantwoorden. Maar nu zal ik het waarschijnlijk bij verschijnen kopen, de albums zijn er goed genoeg voor en Ken Broeders & Medusa verdienen alle steun voor dit project. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Is er geen mogelijkheid om De Standaard Uitgeverij te nationaliseren? Of is dat een vieze gedachte? In strijd met de 'liberale' gedachte? Quote Link to comment
Yncke Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Het heeft vooral weinig met de topic te maken. Quote yncke.be Link to comment
ivo Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Ik hoop dat de verspreiding even goed is; zullen we Apostata bv. nog in de Standaard Boekhandel vinden (heeft niks met de uitgeverji te maken)? Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
marioboon Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Ik hoop dat de verspreiding even goed is; zullen we Apostata bv. nog in de Standaard Boekhandel vinden (heeft niks met de uitgeverji te maken)? Ik denk dat dat de deal met Standaard Uitgeverij zou kunnen zijn. SU zal Ken al betaald hebben voor zijn platen, Medusa zal de drukkosten op zich nemen en Standaard zorgt mee voor een goeie verdeling in ruil voor een percentage. Dat zou mij een goeie deal voor alle partijen betekenen. Quote Link to comment
joe dalton Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Goed bezig bij Medusa. Nu nog Er was eens binnenslepen en het laatste deel van Cel Financien. Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 ik kan alleen maar beamen wat reeds gezegd is. medusa goed bezig, su kip met gouden eieren (maar ze hebben die kippen dus neem ik het hen niet kwalijk), ken broeders brengt goeie kwaliteit. nu een deal met glenat of delcourt? Quote Link to comment
Kool Thing Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Het is alleszins een mooie zet van Medusa, en als Mario Boon juist zit met zijn analyse, dan is het idd een mooie winwinsituatie, en verklaart dit ook waarom de prijs kan zakken. Maar om Medusa nu heilig te verklaren.... "De Madonna van Pellini" beschouw ik echt als de zwakste strip die ik dit jaar heb gekocht, en ik koop 'nogal' veel... . Hopelijk was dit een faux-pas en herpakken ze zich; Die Juarez ziet er me wel goed uit. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Waldorf Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Maar om Medusa nu heilig te verklaren.... "De Madonna van Pellini" beschouw ik echt als de zwakste strip die ik dit jaar heb gekocht, en ik koop 'nogal' veel... . Hopelijk was dit een faux-pas en herpakken ze zich; Die Juarez ziet er me wel goed uit. Bowen is ook zeer slecht. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Kool Thing Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Reign, de Feul, Milan K.,... mogen absoluut gezien en gelezen worden. Het eerste deel van Piratenvlag heeft zelfs mijn Top10 gehaald. Voor de rest grossieren ze mi in de betere B-strips. Goed fonds. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Martin Van K Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Lijst 66 en Chateux Bordeaux lees ik steeds met heel veel plezier. Quote Link to comment
joe dalton Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Komen deel 1,2,3, en 4 van Apostata ook los in de verkoop bij Medusa? Dan koop ik deel 4,die staat te verschijnen bij Standaard ook liever op groter formaat van Medusa. Quote Link to comment
joe dalton Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Vorige post was een foutje,deel 4 is al van vorig jaar. Misschien iets te veel strips in de kast? iets met door de bomen...... Quote Link to comment
belgiumdog Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 zouden ze bij Medusa herdrukken maken van de vorige Apostata's ,in zelfde formaat dan als de andere medusa drukken ??? Quote Link to comment
SPeeDy Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 zouden ze bij Medusa herdrukken maken van de vorige Apostata's ,in zelfde formaat dan als de andere medusa drukken ??? Dan beter ineens een integrale van deel1-3. Ondertussen 'ns gekeken waar Apostata bij mij in de kast staat en ontdekt dat ze plat liggen (helaas, heeft te maken met plaatsgebrek) dus momenteel gaat dat groter formaat me niet echt storen denk ik. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Kurt M. Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Ken Broeders over o.a. de verandering van uitgeverij: http://www.stripelmagazine.be/aposta-v-van-standaard-uitgeverij-naar-uitgeverij-medusa/ Quote Link to comment
Chorasan Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Bij Standaard willen ze gewoon dat elke reeks een bepaald bedrag opbrengt zelfs als het "maar enkele duizenden" exemplaren verkoopt, zo komt men aan een veel te hoge prijs voor een reeks als Apostata. Men wil bij SU enkel kippen die gouden eieren leggen als Kiekeboe of Urbanus. Bij een kleinere uitgever zal men zééééér content zijn met een oplage van duizenden maar belangrijker : ook met een kleinere winstmarge. Zo zal men daar dan ook meer belang hechten aan een mooiere, grotere uitgave met eventueel een harde kaft. Belangrijkste is nu : blij zijn dat Apostata wordt voortgezet want het zag er op een bepaald moment echt niet goed uit ondanks de uitmuntende kwaliteit van verhaal en tekeningen. Een wijziging in formaat is dan zeker geen probleem. Moest Medusa ook "Er Was Eens" van Nury en Vallée kunnen overnemen. Het fonds van Medusa kan zo'n kwaliteitstitels gebruiken als ik kijk naar hun website. http://www.uitgeverijmedusa.be/Home.html Wind in de Woestijn... Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
marioboon Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Wind in de Woestijn... Het laatste deel is net in het Frans uit. Quote Link to comment
Aerogi Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Wat ik niet zo goed begrijp wie die heruitgaven zal kopen die bij Medusa zullen verschijnen van deel1-4? De doorsnee stripliefhebber zal deze reeks al in zijn verzameling hebben en niet nogmaals kopen? Ook al is het een mooier formaat. Ik kan me niet voorstellen dat Medusa daar veel zal aan verdienen aan deel 1-4? Quote Link to comment
schoeren Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Apostata ligt in alle ssz in de koopjes bakken. Waarom zouden ze dat opnieuw moeten uitgeven? Omdat enkelingen een ander formaat willen? Quote Link to comment
stripfanaat Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Van strips die verder gaan bij een andere uitgever koop ik de eerdere delen ook niet opnieuw bv, Frank Lincoln heb ik deel 1,2 en 3 van Talent en deel 4 en bijna deel 5 van Medusa. Territorium deel 1 Talent,deel 2 Medusa. Millenium deel 1 van Arboris, delen 2 en 3 van Medusa. Enzovoort. Quote Link to comment
Timhardt Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Deel 7 wordt het laatste he? Wat met de mensen die delen 1 2 en 3 in hc bundelingen gekocht hebben? Kunnen die rekenen op een deel uniform deel 4 met evt extras? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Er komt een hardcover met eenzelfde look & feel. Quote Link to comment
Marinelli Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Hoera, ik zat met dezelfde bedenking als Timhardt. ???? Quote Link to comment
Simon Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Ik heb apostata enkel in luxevorm, komt deze er ook? Quote Link to comment
Timhardt Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Hoera, ik zat met dezelfde bedenking als Timhardt. Great minds think alike Quote Link to comment
shakeitupguy Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Deel 7 wordt het laatste he? Wat met de mensen die delen 1 2 en 3 in hc bundelingen gekocht hebben? Kunnen die rekenen op een deel uniform deel 4 met evt extras? Ik hoop een luxe versie met tegeltje Quote Link to comment
Recommended Posts