Ga naar inhoud

Strafste Stroomstoot Van De Dag


retep

Recommended Posts

Edit Yncke: Afgesplitst van Strafste stoot van de dag

 

Ja...ik vraag me soms af: doet hij dat nu met opzet, of is dat werkelijk niet doorhebben wat er bedoeld wordt?

 

In andere discussies ondervind ik dat ook soms... :e002:

 

ps.: retep: ik wacht nog op een antwoord i.v.m. energie-onafhankelijkheid.

 

Voor iemand die zoveel kritiek op mijn begrijpend vermogen heeft zit je wel alsmaar te hengelen naar mijn oordeel. Ik heb je al eens eerder verteld dat wanneer iedereen zijn eigen centrale in de achtertuin heeft staan niet echt efficient omgegaan wordt met de grondstoffen die we nog hebben. In vroegah tijden stookte een ieder houtjes op die in het bos werden gesprokkeld, gevolg hiervan was:

 

1 De ene helft van de bevolking was bezig met het zoeken naar hout;

2 de bossen verdwenen van ons deel van de aardbol.

 

Ergo, hoe pakken we dit aan? We betalen een klein deel van onze centjes aan een maatschappij die ons energie levert. Je kan zelf kiezen of deze energie grijs is of groen. Ook kun je kiezen voor energie bezuiniging door isolatie, zonneboiler (veel efficienter dan die elektriciteits zonpaneeltjes) of andere vormen van zelfopwekzaamheid. Ik heb daar niets op tegen, wanneer je in een lelijke Prius wil rijden (die bij de bouw  vrij veel milieukosten met zich mee brengt), be my guest, wanneer je je hele huis wil volhangen met chinese zonnepanelen, ga je gang. Wanneer echter iedereen zich loskoppelt van van het energienet voorzie ik echter wat praktische probleemtjes als wat doe je met stroomvoorziening voor nutsvoorzieningen, wat doe je met de opslag van energie (iedereen een brommende generator in de achtertuin), waarom lever je je extra stroom niet aan het net etc etc etc etc..... en nu ga ik het niet nog een keer vertellen, ik ben Kamiel Kafka niet.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Voor iemand die zoveel kritiek op mijn begrijpend vermogen heeft zit je wel alsmaar te hengelen naar mijn oordeel. Ik heb je al eens eerder verteld dat wanneer iedereen zijn eigen centrale in de achtertuin heeft staan niet echt efficient omgegaan wordt met de grondstoffen die we nog hebben. In vroegah tijden stookte een ieder houtjes op die in het bos werden gesprokkeld, gevolg hiervan was:

 

1 De ene helft van de bevolking was bezig met het zoeken naar hout;

2 de bossen verdwenen van ons deel van de aardbol.

 

Ergo, hoe pakken we dit aan? We betalen een klein deel van onze centjes aan een maatschappij die ons energie levert. Je kan zelf kiezen of deze energie grijs is of groen. Ook kun je kiezen voor energie bezuiniging door isolatie, zonneboiler (veel efficienter dan die elektriciteits zonpaneeltjes) of andere vormen van zelfopwekzaamheid. Ik heb daar niets op tegen, wanneer je in een lelijke Prius wil rijden (die bij de bouw  vrij veel milieukosten met zich mee brengt), be my guest, wanneer je je hele huis wil volhangen met chinese zonnepanelen, ga je gang. Wanneer echter iedereen zich loskoppelt van van het energienet voorzie ik echter wat praktische probleemtjes als wat doe je met stroomvoorziening voor nutsvoorzieningen, wat doe je met de opslag van energie (iedereen een brommende generator in de achtertuin), waarom lever je je extra stroom niet aan het net etc etc etc etc..... en nu ga ik het niet nog een keer vertellen, ik ben Kamiel Kafka niet.

Dat men vroegah bezig was met hout te sprokkelen en energie verkreeg door dat hout op te stoken, dat had ik ook  al eens ergens gelezen...maar toch bedankt om mij daar op te wijzen.

 

Praktische probleempjes wanneer iedereen zich loskoppelt van het energienet: let wel; het is wel uitgaande van de veronderstelling dat we het probleem van de opslag opgelost hebben, dus als jij je electriciteit kan opwekken via zonnepanelen en opslaan welke problemen met stroomvoorziening van nutsvoorzieningen zijn er dan?

 

Waarom moet ik dan nog extra stroom voorzien aan een net?

 

Maar nu even terug naar het hedendaagse: we hebben dus een probleem met opslag. Maar...dit wil niet zeggen dat we daarom niet massal zouden kunnen investeren in electriciteitsopwekking via zonne-energie. Er zou toch al een hoop minder fossiele brandstoffen verstookt worden.

 

Mits een thoriumcentrale - iets wat men al jaren geleden had moeten beginnnen bouwen - kan dan het dreigende tekort opgevangen worden bij onvoldoende zonlicht. Of windkracht.

 

Dat is een effectieve strategie die daadwerkelijk resultaat heeft, in tegenstelling tot al die maatregelen zoals isolatie, groene energiecertificaten, en andere onzin.

 

Trouwens een gevolg van heel die isolatie-onzin waarvoor de subsidies nu ook al grotendeels teruggevallen zijn- dacht ik - is dat je huis dan meer waard is en je kadastraal inkomen stijgt. Kassa voor de roverheid.

Link naar reactie

Nu om even over hout te spreken. Er zijn bij mij in de buurt een aantal gezinnen die met houtkachels stoken.

Ik begrijp niet waarom dit al niet lang verboden is. Het stinkt ontzettend en geeft hopen kankerverwekkende stoffen vrij.

Als wraak steek ik 'swinters af en toe mijn open haard aan.

 

Ik bezit een Harry Leenders houtkachel met een rendement van meer dan 90 % Helemaal geen giftige stoffen en een lekker vuurtje. Bik die open haard (rendement 15 %) eruit en koop zo'n prachtige Leenders

 

http://leenders.nl/collectie-nieuw

Link naar reactie

Ik bezit een Harry Leenders houtkachel met een rendement van meer dan 90 % Helemaal geen giftige stoffen en een lekker vuurtje. Bik die open haard (rendement 15 %) eruit en koop zo'n prachtige Leenders

 

http://leenders.nl/collectie-nieuw

Er zijn inderdaad een aantal fabrikanten/modellen die stukken beter zijn dan die rotzooi welke je in de brico kan kopen. Probleem is dat ze (veel) duurder zijn en dat het toch emissies geeft op het moment dat je houtblokken toevoegt.
Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Niet zeuren voor die paar blokken hout die verstookt worden. Men geeft groenestroomcertificaten aan bedrijven die pellets opstoken om electriciteit te op te wekken.

 

Voor de mensen die niet begrijpen wat pellets zijn: bomen die met opzet aangeplant worden om dan gerooid vermalen tot pulp en samengeperst te worden tot blokjes=pellets.

Smerige hypocrieten.

 

Er wordt niks gedaan tegen de emissies van de zware industrie: het cap and trade systeem is er gewoon om emissies af te kopen zodat ze nog wat meer co2 de lucht in kunnen blazen.

 

Maar de burger zijn auto en kachel dienen zwaar gereguleerd te worden, dure modellen dienen op de markt gebracht te worden, wetten worden aangemaakt om dergelijke kachels te verplichten, het zal wellicht voor binnenkort zijn om nieuwbouw uit te rusten met dergelijke kachels. Mensen worden schuldgevoel aangepraat indien ze nog een openhaard hebben of een gewone inbouwhaard. Straks GAS boetes omdat je verwarming niet volgens de voorgeschreven wet is.

 

Wat als gevolg heeft dat huizen almaar duurder worden en mensen minder en minder huizen kunnen kopen en bouwen.

 

Zelfde stupide regelwetgeving met isolatie. Het altijd en overal hetzelfde: de wetten zijn er niet om het probleem aan te pakken en op te lossen, ze zijn er om het probleem in stand te houden en de burger te laten betalen. Anders hebben ze geen bestaansrecht.

 

Fuck that shit. Ik ga binnenkort een vracht hout aankopen en dat allemaal verstoken.

Link naar reactie

Euh Mauser, de reglementeringen voor industriele bioverbrandingsinstallaties zijn stukken strenger dan die voor houtkachels. En het ergste is eigenlijk niet de CO, maar de paks, dat is de stank die je ruikt. Kankerverwekkend.

En studies hebben aangetoond dat individuele houtkachels samen meer lozen dan industriele verbrandingsinstallaties (die extreem streng gecontrolleerd worden).

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ze hadden al veel eerder een thoriumcentrale moeten bouwen. En een beleid hebben uitgedokterd om op grote schaal steden en huizen zoveel mogelijk energie-onafhankelijk te verkrijgen. Modulair met kernenergie want we hebben nog steeds het opslagprobleem met alternatieve energie.

 

En natuurlijk, tot afschuw van de liberalen met hun privatiseringsfetisj, die thoriumcentrale nationaliseren. Je moet al krankzinnig zijn om iets dat fundamenteel is: energie dus, in private handen overlaten. Zij zien dat als een luxegoed dat kan verhandeld worden. Terwijl het een basisproduct hoort te zijn dat vrijwel kosteloos moet zijn.

 

Nu ja, liberalen zijn dan ook knetter. Ik vraag mij af wat er feitelijk nodig is om liberaal te worden? Kun je zo geboren worden? Is het een mentale afwijking? Of iets dat je oploopt tijdens de mentale ontwikkleing? Foute lectuur? Vrienden uit Gent met een hooivorkgebit? Vrienden uit Antwerpen die maatjes zijn met Sonja Kimpen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is dus het vermarkten van het klimaatprobleem. Men gaat geen effectieve oplossingen uitdokteren die het probleem kunnen verminderen of elimineren, maar een complete markt genereren met lapmiddelen.

 

Walgelijk. Zolang de burger maar werkt en melkkoe kan zijn.

Schoften zijn het. Stuk voor stuk. Ik blijf erbij: er is dringend nood aan technocratisch anarchofascisme. De fascistische component is nodig  vanwege de gewapende en paramilitaire ( zoals partizanen of EZLN in Chiapas, mexico ) eenheden die nodig zijn om essentiële zaken nodig voor een samenleving te kunnen ontnemen uit de handen van het liberale grootkapitaal dat geprivatiseerd is.

 

Voor mensen die problemen hebben met de fascistische component: de communistische variant kan ook gehandhaafd worden. In zo'n stadium van maatschappelijke omwenteling komt het op hetzelfde neer. :e007:

Link naar reactie

Euh Mauser, de reglementeringen voor industriele bioverbrandingsinstallaties zijn stukken strenger dan die voor houtkachels. En het ergste is eigenlijk niet de CO, maar de paks, dat is de stank die je ruikt. Kankerverwekkend.

En studies hebben aangetoond dat individuele houtkachels samen meer lozen dan industriele verbrandingsinstallaties (die extreem streng gecontrolleerd worden).

 

oh jee, ik doe het weer verkeerd ! Mijn harry leenders kachel stook ik met ovenrgedroogd berkenhout. Het rendement ligt rond de 90 %. De hoge verbrandingstemperatuur zorgt voor een minimale uitstoot van enge dingen. Ik distantieer me nadrukkelijk van de vuurkorf en mexicaantje stokers of van de idioten die "bewerkt" hout in de kachel smijten. 

 

Hieronder staat onze kachel, de Fuga, je kan hem draaien en achteropzit een kachel gedeelte wat zorgt voor optimale warmteverdeling !

 

contemporary-central-wood-burning-stove-

 

 

http://www.clubgreen.nl/vraag/Hoogrendement-houtkachel.html

Link naar reactie

Met een goede kachel en goede brandstof valt het inderdaad nog wel mee. Probleem is dat er helemaal geen controle op is. In België moeten stookolieketels jaarlijks en gasketels tweejaarlijks opgemeten worden terwijl zij veel minder vervuilend zijn.

En het idee daarachter is dat het toch allemaal voor de gezelligheid is. Maar momenteel wordt hout meer en meer als hoofdbrandstof gebruikt en dan is het volkomen onlogisch dat die niet gecontrolleerd zouden worden.

En ondertussen zit ik 'swinters met die pekgeur.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Met een goede kachel en goede brandstof valt het inderdaad nog wel mee. Probleem is dat er helemaal geen controle op is. In België moeten stookolieketels jaarlijks en gasketels tweejaarlijks opgemeten worden terwijl zij veel minder vervuilend zijn.

En het idee daarachter is dat het toch allemaal voor de gezelligheid is. Maar momenteel wordt hout meer en meer als hoofdbrandstof gebruikt en dan is het volkomen onlogisch dat die niet gecontrolleerd zouden worden.

En ondertussen zit ik 'swinters met die pekgeur.

Hoe zou dat nu toch komen...?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Is toch leuk, ik stook een hele avond op 6 blokjes berk. Geeft mooie vlammen en een aangename warmte. 2 keer per jaar wordt een grote pellet berk bezorgd, ik geef de hout chauffeur een paar bankbiljetten in de vettige klauw and that is it.

Doe je er nu weer om? :e005:

 

Dat weet ik ook dat het gezellig is. Naast de warmtefunctie is er dus voor mij ook de gezelligheidsfunctie. Vuur is mooi om naar te kijken.

 

Maar het gaat erom dat men stoken met hout in het kader van alle fossiele brandstoffen drastisch verminderen, meer en meer gaat reguleren en aanmaant om over te gaan naar alternatieve energievormen. Maar anderzijds drijft Electrabel de energieprijzen op tot een  hoogte dat het stoken met hout gezelliger lijkt.  Electrabel krijgt dan nog groene stroomcertificaten omdat ze met hout stoken om electriciteit op te wekken. Maar de burger dient wel zijn huis vol te stouwen met isolatiemateriaal, te voldoen aan allerlei absurde eisen en overgaan op alternatieve energie.

 

Als je als samenleving de productie van je levensnoodzakelijke middelen laat reguleren binnen een commerciële economie, eentje waar het vermarkten van het eerste tot het laatste het summum is, dan ben je gezien.

 

Maar ja, anders ontneem je de vrijheid van enkelen hé. De vrijheid om te ondernemen. De vrijheid om een meerderheid van je afhankelijk te maken. Dat mag toch niet, de voortrekkers van de economie reguleren en hun centjes afsnoepen. Vuil communisme. Zelf niks doen, zitten wachten tot iemand een initiatief neemt, daar succesvol mee is en dan die persoon zijn winst afpakken.

 

Voor diegenen met een liberale privatiseringsfetisj: er is een reden waarom autonome stammen en volken zo weinig mogelijk overheid willen, vanuit hun eigen volk dan nog, maar binnen hun volk het niet toelaten dat 1 persoon of de clan errond zich verrijkt met hun basisbehoeften en bronnen voor levensnoodzakelijke middelen.

 

Ga maar eens kijken bij diverse indianenstammen. Zij wensen geen overheid, maar binnen hun stam is er geen familie die zich alle waterbronnen of voedselvoorraden eigen maakt en zich daarmee verrijkt. Die stammen die het wel doen, die blijven niet zolang meegaan.

 

Het verschil tussen een humane economie en een commerciele economie.

 

Voor retep: humane= geen interest/rentesysteem. Weinig vermarkten.  zeker geen levensnoodzakelijk middelen privatiseren. Commerciële= alles vermarkten tot de laatste vierkante centimeter grond en alles wat er in zit. Rente/interestsysteem met ingewikkeld kluwen van banken gesteund door een overheid met geweldsmonopolie.

Link naar reactie

Ik snap geen reet van je hele verhaal, mag ik nu wel of niet in de periode oktober-mart, 6 blokjes hout (berk dat brandt zo mooi) stoken of niet ? Zo ja dan heb je met mij geen problemen. Zo neen dan zeg ik: bemoei je met je eigen zaken, vuile individuele vrijheidsbeknotter, communist, milieu hippie etc etc etc

Link naar reactie

Doe je er nu weer om? :e005:

 

Dat weet ik ook dat het gezellig is. Naast de warmtefunctie is er dus voor mij ook de gezelligheidsfunctie. Vuur is mooi om naar te kijken.

 

Maar het gaat erom dat men stoken met hout in het kader van alle fossiele brandstoffen drastisch verminderen, meer en meer gaat reguleren en aanmaant om over te gaan naar alternatieve energievormen. Maar anderzijds drijft Electrabel de energieprijzen op tot een  hoogte dat het stoken met hout gezelliger lijkt.  Electrabel krijgt dan nog groene stroomcertificaten omdat ze met hout stoken om electriciteit op te wekken. Maar de burger dient wel zijn huis vol te stouwen met isolatiemateriaal, te voldoen aan allerlei absurde eisen en overgaan op alternatieve energie.

 

 

 

Op zich is het toe te juichen dat mensen hun huizen volstouwen met isolatie. Het is de goedkoopste manier om minder energie te moeten kopen of maken.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Op zich is het toe te juichen dat mensen hun huizen volstouwen met isolatie. Het is de goedkoopste manier om minder energie te moeten kopen of maken.

 

Mauser en iets of iemand toejuichen, dat zie ik niet zo snel gebeuren. Of het moet met goelags, doodschieten of andere akelige zaken te maken hebben.......

Link naar reactie

In een vorig leven was ik nog actief bij een kachelproductent, en zetelde er in de Europese adviesraad. Houtverbranding is nog steeds C0-neutraal, dwz of je nu natuurlijk hout verbrandt of gewoon laat rotten in het bos, je krijgt evenveel CO. Ik houd geen pleidooi dat iedereen hout als brandstof gebruikt daarvoor is er gewoonweg te kort.

Ik kan je wel verzekeren dat alle kachelproductenten elkaar innovatief de loef af te steken met hoog rendement, de zoveelste naverbranding,... tot warmterecuperatie van de rookdampen. De combinatie kachel-boilers-warmtevaten is ook aan felle opgang bezig, en dan bedoel ik niet de amateuristische Ierse toestanden.

Een serieuze kachel ( geen toestanden in plaatstaal van 200€ dus ) is echt wel een alternatief op bepaalde plaatsen.

 

En wat kan je nu tegen isolatie hebben? Vroeger stonden er in alle keukens/livings overal 11K gaskachels, en nu komt een beetje geisoleerd huis toe met een 4K. Ik heb ooit een kachel gelanceerd die uren kon branden op 1 enkele houtsblok, en als je het eind van onderstaand filmpje bekijkt, zie je hoeveel as er overbleef...

 

http://www.youtube.com/watch?v=JoN2vLl6PSk

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Op zich is het toe te juichen dat mensen hun huizen volstouwen met isolatie. Het is de goedkoopste manier om minder energie te moeten kopen of maken.

Het implementeren van alternatieve energie is nog goedkoper. En duurzamer. En helpt ons minder afhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen.

Want die dienen gedolveen te worden, opgepompt, aangeboord en verwerkt te worden. Door pirvépersonen. En wij moeten dat aankopen. Of je hebt geen brandstof.

 

Ik heb liever dat ik daar niks voor hoef te doen en de natuur zijn gang laat gaan. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? Ik vraag mij toch werkelijk af waarom mensen dat zo vreemd vinden: onafhankelijk willen zijn van bedrijven.

 

Hetgeen er nu gebeurd zijn gewoon lapmiddelen. Opnieuw een markt creeeren voor allerhande materialen. Wie verdient daar weer aan? Ik alleszins niet. Huizen worden duurder en grond wordt duurder.

 

" BRUSSEL - In het eerste half jaar van 2013 was er tien procent minder vraag naar woonhuizen. Het zijn vooral jonge gezinnen die het nu laten afweten.

 

In Limburg, dat met een hoge werkloosheid en onzekerheid kampt, loopt de vraaguitval zelfs op tot 20 procent. "Het is zowat het zwakste semester van het voorbije decennium. Vooral jonge gezinnen met een modaal inkomen en beperkte eigen middelen haken af.", verduidelijkt Johan Romain van Immotheker. Voor de nieuwbouw is de vraaguitval in de eerst 5 maanden van dit jaar het grootst : 42,8 procent in vergelijking met 2006 en 36,8 procent ten opzichte van 2011. "Door de duurdere energienormen is bouwen en verbouwen al sinds 2012 te duur voro de modale Belg", zegt Romain. (SB)"

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik snap geen reet van je hele verhaal, mag ik nu wel of niet in de periode oktober-mart, 6 blokjes hout (berk dat brandt zo mooi) stoken of niet ? Zo ja dan heb je met mij geen problemen. Zo neen dan zeg ik: bemoei je met je eigen zaken, vuile individuele vrijheidsbeknotter, communist, milieu hippie etc etc etc

Ik heb zelf een inbouwhaard retep. Dat staat toch te lezen in mijn vorige posts...? Als ik zeg dat ik een vrachtje hout zal aankopen om te verstoken is dat niet omdat ik een gaskachel heb, hé...

 

Dus ik heb niks tegen hout stoken als energiebron. Jij leest waarschijnlijk mijn posts niet... :e002:  Enfin.

 

Het gaat erom dat dat de burger kan opdraaien voor die hele hetze rond het klimaatprobleem. Men creeert er markten rond met zogezegde oplossingen om de CO2 uitstoot te verminderen, maar in de praktijk is het de burger die ervoor opdraait.

 

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen, retep?

 

Electrabel opent centrales die pellets verbranden om electriciteit te leveren. Daarvoor worden bomen aangeplant en verwerkt en verbrand. En daar krijgen ze centen voor. De burger daarentegen wordt aangeraden om minder met fossiele brandstoffen te stoken en op kosten gejaagd door te gaan isoleren.

 

Jij ziet daar geen commerciële zet achter. Ik wel.

 

Jij ziet geen graten in dat zaken zoals energievoorziening en andere nutsvoorzieningen in handen vallen van privé-ondernemingen. Ik dus wel.

Link naar reactie

Als we Lord Mauser gelijk geven vindt hij wel iets anders om het oneens mee te zijn.

 

Het implementeren van alternatieve energie is nog goedkoper. En duurzamer. En helpt ons minder afhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen.

Want die dienen gedolveen te worden, opgepompt, aangeboord en verwerkt te worden. Door pirvépersonen. En wij moeten dat aankopen. Of je hebt geen brandstof.

 

Ik heb liever dat ik daar niks voor hoef te doen en de natuur zijn gang laat gaan. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? Ik vraag mij toch werkelijk af waarom mensen dat zo vreemd vinden: onafhankelijk willen zijn van bedrijven.

blahblah1.gif

 

Hoe meer je isoleert, hoe minder afhankelijk je bent van energiebedrijven. Om te isoleren kan je ook stro, of zoals ik, vlas, gebruiken. Je hebt wel veel gratis grond nodig om dat te kweken.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Hoe meer je isoleert, hoe minder afhankelijk je bent van energiebedrijven.

 

Geen probleem. Als je minder afhankelijk bent, kunnen de prijzen zonder problemen verhoogd worden, en hoeven zij minder te produceren, waardoor ze toch dezelfde winst behouden. Jijzelf verbruikt stukken minder dan 10 jaar geleden, maar je betaalt toch nog altijd minstens evenveel.

Da's nu al enkele jaren achter mekaar dat wij zowel met electriciteit als met water telkens minder verbruiken, maar toch verhoogt elk jaar weer opnieuw onze maandelijks te betalen som.

Link naar reactie

Geen probleem. Als je minder afhankelijk bent, kunnen de prijzen zonder problemen verhoogd worden, en hoeven zij minder te produceren, waardoor ze toch dezelfde winst behouden. Jijzelf verbruikt stukken minder dan 10 jaar geleden, maar je betaalt toch nog altijd minstens evenveel.

Da's nu al enkele jaren achter mekaar dat wij zowel met electriciteit als met water telkens minder verbruiken, maar toch verhoogt elk jaar weer opnieuw onze maandelijks te betalen som.

 

Een winwinwin situatie: de familie mask gebruikt minder energie, dit is goed voor het milieu. Door prijsverhogingen beurt het energiebedrijf net zoveel van de Maskjes als vroegah (en kunnen de salarissen van de toplui in stand blijven). De masken hoeven niet meer te betalen voor hun energie door die prijsverhoging gekoppeld aan hun besparing en ze voelen zich heel goed omdat ze de planeet hebben gered. Geen verliezers, iedereen blij, toch ???

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een winwinwin situatie: de familie mask gebruikt minder energie, dit is goed voor het milieu. Door prijsverhogingen beurt het energiebedrijf net zoveel van de Maskjes als vroegah (en kunnen de salarissen van de toplui in stand blijven). De masken hoeven niet meer te betalen voor hun energie door die prijsverhoging en ze voelen zich heel goed omdat ze de planeet hebben gered. Geen verliezers, iedereen blij, toch ???

:wat:

Link naar reactie

:wat:

 

De maskertjes blijven tot in het einde der tijden hetzelfde betalen, ze worden steeds zuiniger en de prijzen steeds iets hoger. De rekening blijft hetzelfde terwijl de masken steeds meer verdienen, ze gaan er zelfs op vooruit. Een ontwikkleing met slechts winnaars en dat is opmerkelijk in deze barre tijden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
en

De maskertjes blijven tot in het einde der tijden hetzelfde betalen, ze worden steeds zuiniger en de prijzen steeds iets hoger. De rekening blijft hetzelfde terwijl de masken steeds meer verdienen, ze gaan er zelfs op vooruit. Een ontwikkleing met slechts winnaars en dat is opmerkelijk in deze barre tijden.

Wie zegt dat? Er zijn nog andere factoren die nogal variabel zijn...zelfde inkomen maar voedsel duurder. Of water...

Binnen zo'n systeem ben je steeds speelbal van enkele spelers. Jij kan je daar misschien best in vinden door continu te anticiperen op: enerzijds komende veranderingen inzake energieprijsstijgingen, een voedselcrisisje,...waarbij je anderzijds dan weer een interessante belegging doet ofzo waardoor je een eventueel verlies - door voornoemde prijsstijgingen - ongedaan kunt maken.

 

Maar niet iedereen gaat zo door het leven. Ik vind zoiets nogal omslachtig en lastig.  Ik ben graag op mij gemak wat betreft nutsvoorzieningen. Dat betekent: zo min mogelijk afhankelijk van bedrijven, indien de technologie het toelaat. Dat is dan ook alweer een zorg minder.

 

Het communicerende vatengehevel met inkomen, beleggingen en investeringen, anticiperen dit, dat...kan mij gestolen worden.

Ik wens geen marktonderhevig produkt  te zijn.

Link naar reactie

 

Ik wens geen marktonderhevig produkt  te zijn.

 

Je moet de markt uitbuiten voor je eigen profijt. Mevrouw Waldorf maakt elk jaar de oefening welke elektriciteitsproducent de goedkoopste is. Door regelmatig te veranderen speel je die knullen tegen elkaar uit, en ben je als consument goedkoper gesteld. Lekker liberaal.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zie je, dat vind ik dus lastig. Ik wil daar vanaf. Gewoon een technologie dat zonne-energie omzet naar electriciteit, waarmee dan een boel toestellen voorzien worden van stroom. Geen zorgen, niet hoeven te denken aan al die contracten en facturen, prijzen bijhouden en ander gezever.

Link naar reactie

Tis niet allemaal zo simpel. Efficientere huizen (epc) gaat het basisverbruik (kerncentrales)doen dalen. Dat betekent dat er meer dure piekcentrales moeten komen en dat de prijs van electriciteit gaat stijgen. De gezinnen met een oudere woning zullen dan de klos zijn.

 

Een beetje zoals met de zonnepanelen. Gezinnen die er nog geen hebben betalen nu voor degenen die er wel hebben.

Maar globaal gezien is een lager energieverbruik wel het eerste waarnaar moet gestreefd worden.

 

En meer zonnepanelen, ok voor eigen gebruik, maar waar moet je met het overschot naartoe als iedereen zonnepanelen heeft?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tis niet allemaal zo simpel. Efficientere huizen (epc) gaat het basisverbruik (kerncentrales)doen dalen. Dat betekent dat er meer dure piekcentrales moeten komen en dat de prijs van electriciteit gaat stijgen. De gezinnen met een oudere woning zullen dan de klos zijn.

 

Een beetje zoals met de zonnepanelen. Gezinnen die er nog geen hebben betalen nu voor degenen die er wel hebben.

Maar globaal gezien is een lager energieverbruik wel het eerste waarnaar moet gestreefd worden.

 

En meer zonnepanelen, ok voor eigen gebruik, maar waar moet je met het overschot naartoe als iedereen zonnepanelen heeft?

 

 

Terug op het net? Ontladen? Indien er opslagmogelijkheid wordt gerealiseerd, opslaan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...