Ga naar inhoud

Strafste Stroomstoot Van De Dag


retep

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Als iedereen teveel heeft?Het is nu al een probleem. Het electriciteisnet is daar niet op voorzien. Het is grotendeels daarom dat de electriciteit de laatste paar jaar duurder geworden is.

Dat komt ervan als je zo'n productiebedrijven via een kapitalistisch op winstbejag gebaseerd systeem laat opereren.

 

Wat gaat dat geven indien men opslag kan realiseren voor electriciteit uit zonne-energie? Zal dat geboycott worden? Of gaan de energieproducenten hun handel sluiten en dameslingerie gaan verkopen?

Link naar reactie

Wat gaat dat geven indien men opslag kan realiseren voor electriciteit uit zonne-energie?

 

Hier en daar wordt er beweerd dat oliemaatschappijen geld toeschuiven aan allerlei goedbedoelende groene verenigingen zodat deze wat meer middelen hebben om te lobbyen voor groene energie zoals windmolens en zonnepanelen, omdat ze weten dat ze van die groene stroom niets te vrezen hebben omdat dat toch niet efficient genoeg is, in tegenstelling tot kernenergie.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hier en daar wordt er beweerd dat oliemaatschappijen geld toeschuiven aan allerlei goedbedoelende groene verenigingen zodat deze wat meer middelen hebben om te lobbyen voor groene energie zoals windmolens en zonnepanelen, omdat ze weten dat ze van die groene stroom niets te vrezen hebben omdat dat toch niet efficient genoeg is, in tegenstelling tot kernenergie.

 

 

Zolang de opslagmogelijkheid er niet is, neen.

 

Nu, wat er daar van zo'n beweringen waar is, weet ik niet.  Waarom zouden ze zoiets doen? Imago?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De energieuitbaters kunnen doen wat ze willen omdat mensen als Mausert te lui zijn om ieder jaar van producent te wisselen........

De energie-uitbaters kunnen doen wat ze willen omdat een overheid die ons dwingt om belastingen te betalen hun verplichting: de burger te beschermen, niet nakomt en basisvoorzieningen uithanden geeft aan woekeraars die enkel aan hun beurs denken. En dan mag Mauser weer aan de slag om zich min of meer wat te behoeden door elk jaar uit te vissen wie enkele centen goedkoper is.

 

Waarom betaal ik dan nog belastingen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik zie Mausert wel in een yurt leven, volledig zelfvoorzienend. Wel even en bedel website openen want zelfvoorzienend leven kost geld !

 

http://www.gofundme.com/Delaatstedingen

Misschien moet hij maar wat harder bidden tot Yashua. Kan er wat manna nederdalen vanuit de hemel...

 

Dit jolig amateurtje terzijde: jij denkt altijd in afwezigheid van technologie, retep. Uiteraard eindig je steeds bij dergelijke figuren.

Link naar reactie

Misschien moet hij maar wat harder bidden tot Yashua. Kan er wat manna nederdalen vanuit de hemel...

 

Dit jolig amateurtje terzijde: jij denkt altijd in afwezigheid van technologie, retep. Uiteraard eindig je steeds bij dergelijke figuren.

Deze lieden spraken wel over zonnepanelen, dat is toch technologie waar centjes voor nodig zijn. Die centjes verkrijg je dan niet door iets raars als werken, nee die centjes bedel je bij elkaar...... 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel eigenlijk zou de overheid mogen tussenkomen, ja. In ruil voor belastingen die wij betalen. Mocht het nu eens 1 project zijn dat op een ernstige manier wordt aangepakt. Een stad of stadsdeel energie-onafhankelijk verkrijgen. Maar dat zal natuurlijk niet gebeuren. Je kan niet ontkennen dat de overheid daar niet aan mee zal werken omdat er geen winst uit te halen valt. Er is dan namelijk geen grote speler meer met een hoop inwoners als klant. Nochthans claimt de overheid dat ze nodig zijn om een staat te kunnen vormen en de bestaanszekerheid van een volk te garanderen. En dan mag er zoiets niet verwacht worden van een overheid...

 

Maar de overheid mag welk belastingen eisen. En u als burger onteigenen indien je weigert mee te draaien in de maatschappij.

Link naar reactie

Tja belastingen, daar heeft iedereen een mening over. De een vindt dat er teveel geld wordt besteed aan defensie/onderwijs/gezondheidszorg/snel- en andere wegen. De ander vindt dat het te weinig is. Een discussie over belastingen is zinloos om die reden en die ga ik niet met je voeren. Bijna ieder jaar kun je trouwens lieden kiezen die, in jouw naam, beslissen waar die fiscus centjes wel of niet naar toe gaan. Oh wacht, je stemt nooit..........

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Da's dan ook waarom ik niet voor een representatieve democratie ben. Op dat vlak hadden de Atheners dat goed bekeken.

 

Wat je zelf doet doe je beter. Als je een ander zaken laat beslissen en uitvoeren in jouw naam, dan kan er al eens iet mislopen...

 

Het is gewoon een naar gevoel dat ik heb doordat er een hoop mogelijkheden zijn om zaken een stuk aangenamer en beter te laten verlopen. En terwijl je denkt over hoe dit en dat op die manier zou kunnen verlopen voeren anderen die zaken uit, maar op een nare manier.

 

Alsof je niet uit een stramien geraakt. Nu kun je wel aanbrengen, 'jamaar, indien het je niet aanstaat: doe het dan op jouw manier'. Maar dat is niet altijd mogelijk. Zoiets is dan ook gemakkelijk gezegd, wanneer je de middelen wordden ontnomen.

Link naar reactie

Da's dan ook waarom ik niet voor een representatieve democratie ben. Op dat vlak hadden de Atheners dat goed bekeken.

 

Wat je zelf doet doe je beter. Als je een ander zaken laat beslissen en uitvoeren in jouw naam, dan kan er al eens iet mislopen...

 

Atheense democratie had wel enkele leuke facetten. Het 'parlement' werd via loting gekozen.

Regeringsleden die verantwoordelijk waren voor geld werden gekozen. Men koos enkel uit de rijkste burgers zodat men hun prive bezittingen in beslag kon nemen als ze teveel verkwist hadden.

Als ze gesjoemeld hadden werden ze simpelweg terechtgesteld.

 

Al bij al een niet zo slecht systeem.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Welke middelen worden je ontnomen ? Je kan toch een stukje land kopen en daar allerlei Mausert instrumenten opstellen die stroom, water en god mag weten wat nog meer aan moeder aarde onttrekken. 

Daar begint het al.

 

En als je dan toch die stap zet, dan moet je nog altijd je grondbelasting betalen. In feite is die grond nooit echt je eigendom.

Verder vind ik die afwijzende houding t.o.v. autarkie vreemd. Ik snap niet welk nadeel je daarin ziet...

Link naar reactie

Daar begint het al.

 

En als je dan toch die stap zet, dan moet je nog altijd je grondbelasting betalen. In feite is die grond nooit echt je eigendom.

Verder vind ik die afwijzende houding t.o.v. autarkie vreemd. Ik snap niet welk nadeel je daarin ziet...

De landen waar dat uitgetest werd zijn nu niet direct als voorbeeld te nemen

Momenteel kan ik enkel Turkmenistan en Noord Korea bedenken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hrmm...moet ik nu telkens ik de term autarkie hanteer erbij vermelden hoe ik dat invul?  Het gaat hem  niet om jezelf te isoleren waarbij er niks meer mag verhandeld worden. Het gaat hem om de basisvoorzieningen onafhankelijk te maken van de overkoepelende structuur.

 

Dus Noord-Korea is al zeker uit den boze. Daar is niks gedecentraliseerd.

Link naar reactie

Het probleem is dat jij van mening bent dat hier in W Europa een ieder stukken land zou moeten kunnen toe-eigenen en daar dan gezellig autarkisch kan wezen zonder verder te betalen voor wat dan ook. De verkoop van grond/erfpacht/WOZ belasting zijn inkomsten voor een gemeente. Die gemeente bekostigt daar dan zaken van als: de weg naar al die autarkische zonderlingen, schoolgebouwen waar de autarkische kindertjes leren schrijven en aanvullende uitkeringen wanneer de autarken arbeidsloos geworden omdat ze hun werkgevers maar aan de kop blijven zeuren over de zegeningen van autarkisme.

 

Als je nu echt een autark wil zijn dan ga je naar Amerika en koop je een paar hectaren bush op (erg goedkoop), je bouwt er een hutje en legt zelf een weg aan (dat doen ze nl niet voor je), als je geen centjes meer hebt kan je geloof ik een half jaartje op uncle sam teren en daarna kun je verrotten. Wel voordelig is dat je daar gewoon met mauser kan lopen zwaaien.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Gast Kameraad Mauser

http://www.treehugger.com/solar-technology/future-solar-cells-could-be-made-wood-fibers.html

 

Future solar cells could be made from wood fibers The one downside to solar technologies is what materials are used to make them. From rare earth metals to plastics, solar cells can be made from a host of not so environmentally-friendly items. In the future though, solar cells may be green energy producers and greenly produced.
Link naar reactie
  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...