Ga naar inhoud

Batman (Family)


Gilles

Recommended Posts

Ik had begrepen dat die min of meer losstaan van de vorige delen, dus ik heb met tot die 6 trades beperkt. Maar mss wel interessant voor daarna.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
9 uren geleden, mojo zei:

Ik had begrepen dat die min of meer losstaan van de vorige delen, dus ik heb met tot die 6 trades beperkt. Maar mss wel interessant voor daarna.

 

Niet echt losstaand, want ze gaan over de nasleep van Endgame en geven toch wel behoorlijk nieuwe inzichten bij enkele belangrijke personages. Het heeft ook één van de meest existentiële momenten van de ganse Snyder/Capullo-run.

 

afbeelding.thumb.png.cb2eb2281837f7de44adbd7a0745e871.png

 

De tragiek van lotsbestemming.

Link naar reactie
  • 1 month later...
On 3/24/2021 at 10:50 PM, cinco said:

Die reeks focust puur op het Batman-universum zonder de rest van de DC-catalogus erbij te halen.

 

tot vandaag :)

Ik lees net dit artikel dat Harley Quinn, Wonder Woman en ook Superman zal inlijven in dit aparte WhiteKnight-universum...

Wat een feest voor Murphy hier zeg... hij mag een compleet eigen universum/esleworld in vele series uitbrengen. En 1 serie wordt zelfs door Mirka Andolfo getekend! Respect!!

 

https://bleedingcool.com/comics/generation-joker-worlds-finest-for-white-knight-murphyverse/

 

afbeelding.thumb.png.d8333ee3c55a3ed47302b5a3d06f4e69.pngafbeelding.thumb.png.6b96a542ec3c182485ac3d319d5fbf8d.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik heb de Zero year verhaallijn van Snyder/Capullo herlezen. Ik mis het donkere thriller/horror sfeertje van mijn favoriete Batmans en dat Snyder in Black Mirror nog wel bracht. Dit is een Batman die zich vooral in het daglicht beweegt. Het is eerder een actie blockbuster dan een donker misdaad verhaal, maar wel een enorm goed gemaakte actie blockbuster. De eerste keer dat ik dit las was ik teleurgesteld, maar nu ik het met andere verwachtingen lees, heb ik er wel van genoten. 
 

Secret City. 
Strijd tegen de Red Hood gang. Bruce Wayne creëert zijn Batman personage. Enkele hints naar the Joker en introductie van the Riddler. Veel beter dan ik me herinnerde. 
 

Dark city

The Riddler neemt het over als tegenstander. De eerste helft heeft duidelijk Matt Reeves geïnspireerd voor zijn Batman film. De tweede helft is Snyder zijn versie van No Man’s Land. Nooit mijn favoriete verhaallijn geweest, maar het was amusant. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Oh ja, wat me indertijd mateloos irriteerde en ik nu ook nog altijd een beetje dom vindt, is dat op een bepaald moment ze Bruce Wayne heel hard op Scott Snyder laten lijken. Het leidde me ook nu weer af van het verhaal. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Na zero year ben ik andere strips/comics en boeken beginnen lezen en ik heb nog wel een stapeltje liggen. Tenzij ik op een moment heel hard de kriebels krijg, gaat het nog niet voor vandaag of morgen zijn. 

 

Van Sean Muprhy heb ik enkel White Knight gelezen en niet de vervolgen. Zou ik mss ook eens moeten doen, maar eerst Snyder/Capullo.

 

 

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
7 uren geleden, mojo zei:

 

Van Sean Muprhy heb ik enkel White Knight gelezen en niet de vervolgen. Zou ik mss ook eens moeten doen, maar eerst Snyder/Capullo.

 

 

Eén van zijn White Knight sequels speelt zich in de Batman Beyond-periode af, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

 

afbeelding.thumb.png.5e0a89e68e2911668be1c281bec384bb.png

 

3ff541ca-2c69-42f6-8e05-74e49c8f81ef.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 3/4/2023 om 10:28, Ambreville zei:

The Riddler Year One van Stevan Subic eventueel?

 

Ah, dit is gelinkt aan de film van Matt Reeves.

 

Ik ben eerder op zoek naar recente boeiende Batmanverhalen binnen het canon van de mainline comics.

Iets wat de mythologie uitbreidt zoals Grant Morrison deed met bijvoorbeeld the Black Hand, Damian and Pyg of  Scott Snyder met oa. the Court of Owls, Bloom en the Black Mirror.

Link naar reactie
  • 2 months later...

 

Op 22/3/2023 om 14:56, mojo zei:

Na zero year ben ik andere strips/comics en boeken beginnen lezen en ik heb nog wel een stapeltje liggen. Tenzij ik op een moment heel hard de kriebels krijg, gaat het nog niet voor vandaag of morgen zijn. 

 

 

@cinco Gisteren begonnen aan het Owls tweeluik.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
34 minuten geleden, mojo zei:

 

@cinco Gisteren begonnen aan het Owls tweeluik.

 

“Beware the Court of Owls, that watches all the time, ruling Gotham from a shadowy perch, behind granite and lime.

They watch you at your hearth, they watch you in your bed,

speak not a whispered word of them or they'll send the Talon for your head.”

 

afbeelding.png.e9a22029974b05a9edbe1007b3580018.png

 

Link naar reactie
On 6/8/2023 at 11:55 AM, cinco said:

 

“Beware the Court of Owls, that watches all the time, ruling Gotham from a shadowy perch, behind granite and lime.

They watch you at your hearth, they watch you in your bed,

speak not a whispered word of them or they'll send the Talon for your head.”

 

afbeelding.png.e9a22029974b05a9edbe1007b3580018.png

 

Moeilijkste tegenstanders in Gotham Knights. Vooral die snelle.

 

 

 

Link naar reactie

Gotham City Year 0 is een fun boekje. Een jonge Slam Bradley geraakt betrokken bij de Waynes en de start van het verval van Gotham. Het is een puur film noir verhaal en deed me wat denken aan de tv serie Perry Maison op HBO.

GothamCityY0.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...