Ga naar inhoud

Batman (Family)


Gilles

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

BATMAN THE DARK KNIGHT VOL. TWO: CYCLE OF VIOLENCE.

 

Ik vind Hurwitz wel een goed schrijver. Dit verhaal is best goed met Scarecrow als slechterik. Vooral de momenten waar kinderen het slachtoffer worden zijn aangrijpend. Batman zijn entree in hoofdstuk een is indrukwekkend, zou niet misstaan in een film. Wat mij hier tegenvalt is het karikaturale einde, dat is er volgens mij toch iets te ver over.

 

BATMAN VOL. THREE: DEATH OF THE FAMILY.

 

Hier had ik niet echt problemen mee.Ik vind deze net lang genoeg, het vele babbelwerk begint juist niet te vervelen. Ook heb ik de indruk dat Capullo zijn tekenwerk van een wat mindere kwaliteit is, maar ik kan het mis hebben. Ik verwachtte hier niet veel van, na het zwaar tegenvallende vorige deel met die uilen, maar deze vind ik toch weer goed. Graag gelezen.

 

BATMAN AND ROBIN VOL. THREE: DEATH OF THE FAMILY.

 

Damian mag hier nog een maal schitteren als Robin. Het laatste hoofdstuk van Batman Death Of The Family zit hier ook in verwerkt, maar het stoort niet, de rest sluit er goed op aan. Patrick Gleason zijn tekenwerk blijf ik goed vinden. LIFE IS BUT A DREAM, het laatste hoofdstuk, vind ik schitterend, dit vind je alleen maar in comics.

 

BATGIRL VOL. THREE: DEATH OF THE FAMILY.

 

Wat Gail Simone doet blijf ik goed vinden. Ed Benes verknalt hier deels het plezier met zijn slecht tekenwerk. Ook hier zit het laatste hoofdstuk van Batman Death Of The Family in verwerkt, ook hier stoorde mij dit niet, al was het ondertussen de derde maal vandaag. Ik hoop dat ze Benes hiervan weghouden, of hem dwingen beter te tekenen. Daniel Sampere doet het hier gelukkig beter.

 

De delen Van B & R en Bgirl kocht ik niet speciaal voor Death Of The F, de vorige volumes ervan las ik ook.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

BATMAN INCORPORATED VOL. TWEE: GOTHAM'S MOST WANTED.

 

Het einde van Morrison's wilde rit door Batland. A wild ride it was! Een schitterend einde ook! Ik ga dit missen in de toekomst.

 

BATWOMAN VOL. THREE: WORLD'S FINEST.

 

De vorige volumes waren prachtig om naar te kijken, maar raakten me niet echt. Dit deel brengt daar echter verandering in. Misschien omdat hier een soort van ontknoping in zit of omdat Wonder Woman hier in mee doet. I'm not sure. Maar heb hier het nodige plezier aan gehad. Goed boek!

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Logica in het huidige New 52 DC Universe... Alles wat vooraf ging aan de #1's van september 2011 speelt zich af op een tijdspanne van ongeveer vijf jaar. Als je Batman & Robin #0 leest (gebundeld in Batman & Robin vol. 2) lees je dat Damian op zijn tiende verjaardag te weten komt dat zijn vader Batman is en hij jaren geleden al een batcape van hem vond. Ben ik nu de enige die aan basisrekenen doet? :D

Link naar reactie

Ik zie op het nieuwe forum nog geen apart Batman draadje, behalve deze.

Welke Batman trade(s)/issue(s) kunnen jullie me aanraden die een beetje in de lijn liggen met The Long Halloween? Natuurlijk niet per se dezelfde kwaliteit, want dat kan bijna.. niet imo, maar vooral het detective element wat erin zit vind ik erg gaaf. Ik heb het vervolg Dark Victory al gelezen, evenals 

 

Year One

The Killing Joke

Hush

The Dark Knight Returns

A Death in the Family

Batman & Ego & other Tails

Broken city

 

en nog een paar die ik nu even ben vergeten. 

 

Thx

Link naar reactie

Ik zou je ook aanraden om de eerste pagina eens te bekijken, ik heb daar eens een lijstje gepost dat handig kan zijn (maar is alles behalve volledig). Batman: Haunted Knight zou ik alvast aanraden, dat is namelijk van hetzelfde team als The Long Halloween.

 

Ik heb nu pas Streets of Gotham gelezen, echt goed. Het is wel best dat je eerst Heart of Hush en Batman RIP enzo ook hebt gelezen. Het speelt zich voor een deel ook af tijdens de Batman & Robin en Batman Inc run af dus je moet ook wel een beetje op de hoogte zijn van wat er daar gebeurt maar los van dat heb ik het heel graag gelezen

Link naar reactie

Ik zou je ook aanraden om de eerste pagina eens te bekijken, ik heb daar eens een lijstje gepost dat handig kan zijn (maar is alles behalve volledig). Batman: Haunted Knight zou ik alvast aanraden, dat is namelijk van hetzelfde team als The Long Halloween.

 

Ik heb nu pas Streets of Gotham gelezen, echt goed. Het is wel best dat je eerst Heart of Hush en Batman RIP enzo ook hebt gelezen. Het speelt zich voor een deel ook af tijdens de Batman & Robin en Batman Inc run af dus je moet ook wel een beetje op de hoogte zijn van wat er daar gebeurt maar los van dat heb ik het heel graag gelezen

Thx. Ik las juist dat Batman Haunted Knight het minste deel was van de Loeb/Sale combinatie, vandaar dat ik hem nog niet gekocht had. Het laatste stuk erin is als ik het me nog goed kan herinneren een gelijkenis met het Scrooge verhaal van Dickens. 

Link naar reactie

Batman: Zero Year is enorm goed. Ben niets anders gewend van super team Snyder-Capullo. Waar ik in eerste instantie geen zin had in nog een hervertelling van de beginperiode kan ik momenteel niet wachten op het vervolg, tevens voegt dit verhaal genoeg nieuwe elementen aan die voor meer verdieping van Batman en Gotham City zorgen. De karakters zijn goed uitgewerkt, het is een pageturner en het teken- en inkleurwerk is van extreem hoog niveau.

 

De Batman van Snyder en Capullo behoort nu al tot een van de klassieke runs die men gelezen moet hebben. (Court of Owls, Death of the Family en Zero Year). Het beste nieuws is dat Zero Year nog even loopt!

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

BATMAN - THE DARK KNIGHT VOL. 3: MAD HC.

 

Gordon: It keeps coming, the filth and toxicity of this place, delivering us an endless stream of corpses, month after month, year after year. It seems sometimes like... like...

Batman: It will never end.

Gordon: Yeah. But one day, WE will.

 

Wie subtiliteit en uiltjes wil met zijn Batman a la Snyder, hier ga je het niet vinden. Hurwitz zijn Bats is meer zoals die van Frank Miller zijn All-Star Batman and Robin, meer die kant uit... Als een-olifant-door-de-porseleinwinkel-kinda-type-thing. Fuck the bat, here's the pterodactyl! :)

 

Soms kan het enorm storen dat twee tekenaars met een totaal verschillende stijl aan het zelfde verhaal werken, de overgang tussen hoofdstukken bedoel ik. Hier versterkt dit juist het verhaal. Van Sciver doet de eerste drie en het laatste hoofdstuk, Kudranski vier en vijf. De twee stijlveranderingen die zo ontstaan, accentueren twee cruciale punten in het verhaal. Zo zie ik het...

 

The Mad Hatter is hier zo mad als een hatter, een irritante freak. Als lezer krijg je al vroeg in het verhaal goesting om op zijn muil te slaan. Naar het einde toe gebruik je al lang je imaginaire vuisten niet meer daarvoor, maar een imaginaire voorhamer of loden pijp of iets dergelijks naar eigen keuze. Als ik hier nog meer vertel, zou ik te veel zeggen. Het is rechtlijnig, er moet niks aan uitgelegd worden. Er zit ook wel humor in (vooral in het begin), maar je moet er waarschijnlijk lomp genoeg voor zijn om die te smaken. Wie hier niet kan inkomen, mist waarschijnlijk de subtiliteit om iets onsubtiels te kunnen waarderen voor wat het is. But hey, ieder zijn ding, eh. :)

 

Dit is ideale lectuur voor als je thuis komt na een fuckdag op het fuckwerk en je al lang elke notie van fijnzinnigheid verloren hebt. Maar ook op andere dagen zou ik dit met plezier lezen...

 

De eerste annual van deze reeks staat er ook nog in, om uit te bollen en af te koelen. Een sfeervol twaddeke... :)

 

Tell me people, am I going insane?

This was me, in pterodactyl mode. :);)

 

Soundtrack:

-Black Sabbath: Sabotage

-Black Sabbath: We Sold Our Soul For Rock 'n' Roll

post-503-0-90449800-1395104808_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

BATMAN - DETECTIVE COMICS VOL. 3: EMPEROR PENGUIN HC.

 

Ik ben onder de indruk van John Layman en Jason Fabok hun Batman. Donker, zit goed in elkaar. Ja, zeer degelijk materiaal!

 

Een deel van dit boek speelt zich af in de kantlijn van Death of the Family. Vind het, hoe moet ik het zeggen, dreigender dan DOTF zelf. De nieuwe Emperor Penguin, Poison Ivy, Clayface en dergelijke, komen allemaal overtuigend over. Ik heb hier niks negatiefs over te zeggen.

 

Good stuff!

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Catwoman vol. 3 : Under Pressure heb ik zeer graag gelezen. Dit is het laatste deel van Brubakers run. Drie dikke trades die volgens mij meer dan de moeite waard zijn om te kopen ;)

Ik las de vorige delen jaren geleden, ik heb de oude uitgave, maar wist nog meer dan genoeg om dit boek zonder problemen te kunnen volgen. Goeie dingen onthou je beter.

Dit laatste boek bevat wel drie nummers uit de War Games crossover, maar ik heb die ook graag gelezen. Bru is een goed schrijver, hij maakt daar ook leuke comics van. En hij geeft zijn run een mooi einde, ook al zijn niet alle verhaallijnen volledig afgesloten. Maar dat heb je altijd met een ongoing.

De tekeningen van Gulacy vragen wat gewenning, maar ik vind ze goed. Niet iedereen vindt dat ;) en er zitten ook wel enkele foutjes in, maar dat stoort me niet.

Drie Catwoman bundels van Bru, twee zeer goeie, en de derde iets minder maar toch nog steeds goed, ik kan het maar zeggen : they‘re out there to be read ! :)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Batman Incorporated (de dikke van voor New 52) herlezen. En ik vind dat een zeer goeie strip. Morrison doet dat goed. ;)

Nu zou ik de twee N52 HC's natuurlijk ook eens moeten opnieuw lezen, maar daar heb ik voorlopig geen tijd voor. zucht.

En ik ga trouwens eerst Snyders Batmans vols 1 en 2 herlezen. In SC deze keer. No More HC's !

 

Ik heb net ook de eerste twee Batman - Detective Comics bundels doorverkocht. Ik geraak niet door Daniels verhaal. Goed getekend, daar niet van, maar ik ben helemaal niet aan zijn scenario's.

 

Maar ik ben wel vast van plan om Vol. 3, op scenario van Layman te kopen. De recensies op Amazon hebben mij nog meer overtuigd. ;)

http://www.amazon.com/Batman-Detective-Comics-Emperor-Penguin/dp/1401242669

 

51SpvmSWNaL._SY344_BO1,204,203,200_.jpg

Link naar reactie

Court en City of Owls gelezen en dat is véél beter nog als ge dat na mekaar kunt lezen. Ze moesten daar één bundel van gemaakt hebben, zonder de twee laatste comics die er in staan. Maar die zouden dan ook niet in vol 3 gepast hebben, dus ik begrijp het wel ;) zeer goed, vond ik dit.

 

Vol 1 vond ik altijd al zeer sterk, maar vol 2 viel me wat tegen, indertijd. Ze na elkaar lezen, geeft een heel ander resultaat.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...