Ga naar inhoud

Batman (Family)


Gilles

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ik zou nog'ns graag een knallende Batman lezen. Iets in de trend van A serious House on serious Earth of Court/City of Owls of Year One... Aanraders iemand? 

 

Heb je the Black Mirror al gelezen?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Zijn dat de Nightwing issues geschreven door Chuck Dixon?

 

Ik ga beginnen met Robin Year One (geschreven door Dixon en getekend door Javier Pulido en Marcos Martin - mometeel in een bundel met Batgirl Year one). Daarna zoek ik nog 1 of 2 goeie Nightwing TPB's (of mss zelfs iets vd Teen Titans als het echt de moeite is) om daarna Grayson (zou eerder een spionage verhaal zijn) eens uit te proberen. Ik moet zeggen dat er weinig superhelden zijn die zo evolueren als Dick Grayson en dat intrigeert me wel.

 

grayson_6_int2-front.jpg?1422403997

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb online eens gekeken naar die Dixon trades, maar ik moet zeggen dat het tekenwerk me een beetje afschrikt. Heel superhero over the top 90's.

 

Het tekenwerk van de N52 verhalen bevalt me meer. Iemand een idee of die goed zijn? Vol 2: Night of the Owls en Vol 3 Death of the family lijken me meer tie-ins van de Batman serie en overbodig. De andere 3 delen lijken me interessanter.

 

708548bd546f63fd5c4289770efc5403._SX640_

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Hmmm, misschien toch maar die eerste herbundeling Bludhaven eens uitproberen. Alvast bedankt voor de info!

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

BATMAN ENDGAME gelezen en ben daar, ik had het niet verwacht, eigenlijk serieus van onder de indruk. Amaai...

 

Een beetje gone Crossed van sfeer, groots van opzet, vol waanzin, een radeloze Batman die almaar verder de pedalen verliest, de Joker nog wreder dan anders, alles al tandenknarsend verder wegzakkend in de verdoemenis... Ik noem maar enkele zaken. Knap! Ik ga nog fan worden van Scott Snyder...

 

"Live bravely in the time you have and smile at the void."

post-503-0-27210800-1442699512_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Bedoel je Batman Eternal? Om eerlijk te zijn heb ik die niet gelezen, maar die komen als single wel zeer snel uit. Wekelijks zelfs als ik me niet vergis. 

Dat tempo lijkt me toch te hoog om een zeker niveau te blijven aanhouden. Ik ga er nog eens bij vermelden dat ik dit enkel kan vermoeden gezien ik de reeks niet las.

Link naar reactie

CATWOMAN VOLUME ONE: THE GAME.

 

"An exciting crime caper book with snappy dialogue and some gorgeous art." - The Christian Science Monitor

 

Ja, die lezen dat blijkbaar ook...

 

Voor mij is hier niks mis mee, heb dit graag gelezen. Een geloofwaardig nieuw begin voor Selina Kyle. Jong, wild, wat zorgt dat er slachtoffers vallen natuurlijk. Selina gaat met de nodige schwung door het leven met in haar kielzog een hoop drama. Humor, maar ook de niet humor komt aan bod.

 

Judd Winick zet hier een bruisende Catwoman neer en Guillem March maakt dat ze er goed uitziet.

post-503-0-09419700-1442958309_thumb.jpeg

post-503-0-17580900-1442960143_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

CATWOMAN VOL. TWO: DOLLHOUSE.

 

Het verhaal gaat verder waar het in het eerste volume stopte. Het komt iets minder WOW over. Hier geen sex tussen Catwoman & Batman, maar dan valt er natuurlijk wel iets anders te beleven. Dollhouse bijvoorbeeld, toch wel een rare kwiet van een slechterik...

 

Voor mij is deze iets minder dan de eerste, omdat Guillem March als tekenaar voor twee/derde vervangen wordt door Adriana Melo. Niet dat het nu plots alemaal gekrabbel is, maar Guillem March is toch Guillem March.

 

Ondanks alles, toch graag gelezen.

post-503-0-16746900-1443045770_thumb.jpeg

post-503-0-88510500-1443045793_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"Long ago, chess pawns were so diposable, they were shaped like trash-cans."

 

CATWOMAN VOL. THREE: DEATH OF THE FAMILY.

 

De schrijfstok wordt hier overgenomen door Ann Nocenti. Al zoekend naar prentjes zag ik negatieve kritiek op haar aandeel in dit boek. Mijn ervaring is eerder positief. Ik vind het een mooie verderzetting van wat er in de vorige delen gebeurde. Van alles wat ik van Death of the Family las, vind ik haar twee hoofdstukken hierin van het beste. Het komt een beetje surealistisch, zelfs dromerig over. Dat past wel bij de waanzin die de Joker is. Maar bovenal ook weer een frisse Catwoman, misschien nog hyperkinetischer dan in de vorige delen. Na de Joker springt Selina nog vijf hoofdstukken alle richtingen uit. Onder alle zottigheden zit ook steeds een sluimerende tristesse, die het verhaal de nodige dramatiek geeft, met een mooi Cat-Bat moment naar het einde toe.

 

De tekenstok wordt hier overgenomen door Rafa Sandoval, die doet het in mijn ogen even goed als Guillem March. Sandoval zijn voeten zijn groot genoeg om in March zijn schoenen te passen. Bij momenten vindt ik Sandoval zelfs beter.

 

Er valt een hoop te lezen en te bekijken in deze trade, waar voor uw geld.

 

Fun aan beleefd!

post-503-0-64223500-1443134142_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"What you lose in the fire, you will find in the ashes." - Haitian proverb.

 

CATWOMAN VOL. FOUR: GOTHAM UNDERGROUND.

 

"Sandoval draws a fantastic Catwoman..." - Comic Book Resources.

 

Eerst wordt Selina opgesloten in Arkham. Dan heeft ze het aan de stok met de Penguin. Om af te sluiten dan nog wat helse avonturen in Gotham's ondergrond, letterlijk ondergronds Gotham.

 

En zoals ze bij Comic Book Resources ook zeggen: "Sandoval tekent een fantastische Catwoman."

 

Een beetje een zot boek qua verhaal, maar het is fun om lezen.

post-503-0-02401600-1443233407_thumb.jpeg

post-503-0-55252400-1443234132_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

CATWOMAN VOL. FIVE: RACE OF THIEVES.

 

Ook geschreven door Ann Nocenti (op enkele uitzonderingen na) en deze keer hoofdzakelijk getekend door Patrick Olliffe. Weer eens wat ander tekenwerk en zeker niet mis.

 

Er staat om te beginnen een Zero Year verhaaltje in door John Layman en Aaron Lopresti, een leuk dingetje. Gevolgd door twee hoofdstukken Gothtopia, deze hoefden voor mij niet. Dan CRASH AND GRAB met Sholly Fisch als schrijver, goed! Vier hoofdstukken Race of Thieves volgen, met nog enkele antwoorden op vragen die open bleven in de vorige bundel. THE DEATH OF SELINA KYLE (Futures End), ook door Sholly Fisch, is de afsluiter.

 

Het geheel straalt voor mij de vergane glorie uit van de oude DC. Daar hou ik wel van.

post-503-0-53549300-1443315785_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Endgame (vol 7) is een goede Batman met een magistrale beginscène en een magistrale eindscène. Ertussen kan wat mij betreft nog wat gesnoeid worden, maar al bij al een zeer degelijke read.

 

Heb jij de rest ook gelezen, of alleen vol. 7?

 

Is volume 6 nodig? 

 

aan de anderen: 

Wat zijn de Zero Year bundels? Die interesseren me namelijk lang geen kanten. 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Alweer het vijfde volume van LEGENDS OF THE DARK KNIGHT, vijf verhaaltjes deze keer.

 

-I... BATMAN (Aaron Lopresti)

-ASHES TO ASHES (Doug Wagner/Matthew Dow Smith)

-HERDED LIMITS (Marc Guggenheim/Federico Dallocchia)

-NEVERMORE (Ron Marz/Cully Hamner)

-WHAT WOULD BATMAN DO? (Torres/Matthew Clark)

 

Het derde is mijn favoriet, eens een andere kijk op de Riddler + mooi tekenwerk.

Het vijde is eigenlijk hilarisch, Robin en Batgirl zich voortdurend afvragend hoe Batman het zou oplossen.

 

Weer graag gelezen.

post-503-0-68120600-1447102161_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"Son, we're the Gotham City Police Department. What do we do when we come face-to-face with hell on earth? We get to work."

- Jim Gordon-

 

In the months since Commissioner Jim Gordon fell from grace, criminal empires have risen. Martial law has been declared. Arkham Asylum has been emptied. Bruce Wayne has been bankrupted. Etc...

 

BATMAN ETERNAL VOL. THREE ook gelezen. Een mooie verderzetting en einde van deze reeks. Wie No Man's Land en War Games goed vond zal dit ook wel graag lezen. Ik heb het alvast GRAAG gelezen.

 

Dit is het soort comics waar je plezier aan mag beleven... FUN.

 

CATWOMAN VOL. SIX is ook een tie-in van deze reeks, maar niet essentieel.

post-503-0-66728100-1447207291_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...