Ga naar inhoud

Batman (Family)


Gilles

Recommended Posts

Batman Earth One 2
Ik vind deze origin verhalen veel beter dan wat Snyder met Zero Year deed. Ik heb me hier prima mee geamuseerd. Ik hoop alleen dat er nog een vervolg komt nu Johns zich meer met de films gaat bemoeien.

 

BME1-v2-(page-074-075)_900_55516db44f24a

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik ben een beetje op zoek naar min of meer losstaande Batman verhalen (of korte runs) en kwam Batman Beyond van Kyle Higgins tegen. Iemand hiermee bekend?

 

1375418444000-BMB20SF-Cover-1308020045_3

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Enkele oudere Batman's besteld. Ik zit in een periode dat ik echt zin heb om Batman te lezen, maar Snyder en N52 interesseerde me niet echt en Rebirth begint nog maar net. Daarom onderstaande besteld:

 

Batman: Birth of the demon (Rha's al Ghul verhalen)

Batman and Son (nieuwe editie bevat ook Black Glove)

Batman: Heart of Hush (vervolg op Hush)

 

De Morrison Batman and Son en Black Glove heb ik ooit gehad, maar verkocht omdat ik RIP maar niets vond, wat wss deels te maken had met de ingewikkelde leesvolgorde. Ik heb nu toch zin om ze nog eens te lezen. Ik zie wel of ik er daarna mee verder doe.

 

Het leuke aan deze trades is dat je veel pagina's hebt voor relatief weinig geld, zeker in vergelijking met wat Marvel doet tegenwoordig.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"We're in this together if we want to live to see the day we kill each other."

 

BATMAN EUROPA is zeer sfeervol.

Berlijn en Praag en Parijs en Rome zijn de steden die worden bezocht.

Jim Lee en Giuseppe Camuncoli en Diego Latorre en Gerald Parel zijn de mensen die voor de prentjes zorgden.

Matteo Casali en Brian Azzarello deden het verhaal.

Visueel ZEER dik in orde.

Verhaal ook in orde.

 

GRAAG gelezen.

post-503-0-47384400-1467137686_thumb.jpeg

post-503-0-04092300-1467137919_thumb.jpeg

post-503-0-73809800-1467138006_thumb.jpeg

post-503-0-10077400-1467138054_thumb.jpeg

post-503-0-20291100-1467139140_thumb.jpeg

post-503-0-37021000-1467139198_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Batman: Birth of the Demon

 

Deze bundel bevat 3 verhalen met Ra's Al Ghul in de hoofdrol en kunnen als een soort van prequel op Morrison's run op Batman beschouwd worden. Het interessantste vond ik de relatie en verhoudingen tussen Batman, Talia en Ra (en de geboorte van Damian), maar over het algemeen vond ik het maar matig leesbaar na al die jaren. Leuk als achtergrond voor de Al Ghuls die ik niet zo goed ken, maar niet echt onmisbaar.

 

post-39-0-47691700-1467190267_thumb.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De laatste weken bijna uitsluitend Batman gelezen en enkele trades bijgekocht. Ik heb ze niet allemaal in deze volgorde gelezen, maar op deze manier vormt het een mooi epos vind ik: Van de geboorte van Damian naar de dood van Bruce en zijn terugkeer.

 

Birth of the Demon

Hush

Private Casebook

Batman and Son / The Black Glove

Heart of Hush

RIP

Time and The Batman

Batman & Robin 1

Black Mirror

Batman & Robin 2

Batman & Robin 3

 

Er ontbreken nog enkele Morrison delen, maar voorlopig vind ik het einde wel goed zo. Mss dat ik die later nog eens bijkoop. Enorm van genoten, maar nu is het tijd om iets ander te lezen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

In een ouder overzichts intreview van het werk van Rucka en Brubaker op Batman, kwam ik de verhaallijn Officer Down tegen, de onofficiele voorloper van Gotham Central. Gordon wordt neergeschoten en de politie en Batman en Co gaan op zoek naar de dader. Nu ja, Batman doet niet veel, het is vooral de GCPD en Batman's hulpjes (Robin, Nightwing,...) die op zoek gaan. De TPB is bkijkbaar niet meer in print, dus heb het digitaal gekocht. Leuk verhaaltje, tekeningen vallen goed mee. Qua Batman event vond ik dit wel geslaagd. 

 

Birds%20of%20Prey%20027-00fc.JPG

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

-BLACK CANARY: OVER?!

-DEEP CUTS

-HEART FULL OF NAPALM

-ROCK & ROLL SUICIDE

-...

 

OOK al weer het einde van een (te korte) reeks. NEW KILLER STAR is de titel van deze tweede Black Canary trade. Punk rock en martial arts, een leuke mix die een meer dan degelijke reeks(je) opleverde. Ik plaats het hier omdat het ergens samen gaat met de BG of Burnside reeks hier boven.

 

Mooi getekend, amusante verhalen en bovenal verfrissend (als in "eens wat anders") gebracht. GRAAG gelezen!

post-503-0-74890800-1483549024_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

post-585-0-57081000-1486140648_thumb.jpg

 

Batman vol. 1: I am Gotham heb ik zeer graag gelezen, alhoewel ik het toch eerst wat gewoon moest worden. Er staat dan wel Rebirth op, het verhaal bouwt toch ook verder op wat in New 52 is gebeurd, en dat heb ik niet gelezen, ik heb Snyders Batman opgegeven na volume 3. Maar King maakt er al gauw 'zijn' Batman en 'zijn' verhaal van, zonder de overdaad aan tekst zoals Snyder dat deed, maar wel met twee keer meer fun :)

Link naar reactie

Omdat het er op facebook over ging zet ik hier enkele batman titels (in willekeurige volgorde) die ik persoonlijk erg leuk vond maar die ook zeer toegankelijk zijn voor mensen die zich niet met continuïteit willen bezig houden. Ik ga er waarschijnlijk nog verschillende vergeten maar het is dan aan de rest om eventueel aan te vullen :)

 

Batman Ego (kortverhalen)

Batman Black & White (ook kortverhalen maar heb enkel volume 1 en 2 gelezen dus kan niet oordelen over de rest)

Batman Long Halloween (+ Dark Victory, het vervolg erop)

Batman Haunted Knight

" "          Killing Joke

" "          Arkham Asylum: A serious house on a serious earth

" "          Year One

" "          No Man's Land (met eventueel de voorloper, Cataclysm)

" "          Dark Knight Returns

" "          Contagion

" "          Broken City

 

En wat niet echt een Batman verhalen zijn maar wat je wel los van continuiteit kan lezen zijn Gotham Central en Penguin Pain and Prejudice

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...