Ga naar inhoud

Batman (Family)


Gilles

Recommended Posts

BATMAN ARKHAM: POISON IVY, een bundel verhalen met Poison Ivy in de hoofdrol.

 

Er is het eerste optreden van Ivy in Batman #honderdeenentachtig uit negentienzesenzestig, BEWARE OF -- POISON IVY!

 

Er is het Neil Gaiman-achtige verhaal PAVANE uit Secret Origins #zesendertig, negentienachtentachtig. Het is trouwens geschreven door Neil Gaiman.

 

Er is het tweedelige HOTHOUSE uit Legends of the Dark Knight #tweeenveertig en drieenveertig, negentiendrieennegentig. Mooi tekenwerk van P. Craig Russell.

 

POISON IVY uit Shadow of the Bat Annual #drie, negentienvijfennegentig...

 

Etc...

 

Voor als je eens wil weten wie Poison Ivy allemaal is/was. Doorheen de jaren... Er is behoorlijk wat lezen aan.

 

Graag gelezen.

post-503-0-99654400-1488717517_thumb.jpeg

post-503-0-50293800-1488719075_thumb.jpeg

post-503-0-57332800-1488719128_thumb.jpeg

post-503-0-49679500-1488719182_thumb.jpeg

post-503-0-31481900-1488719197_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
14 minuten geleden, Stuvio zei:

 

Ik vergat wellicht te zeggen dat ik ondertussen Ego en een Arkham Asylum (niet a serious... Chimi weet wel welke. Ik heb het boek moeten terugdoen alvorens ik een mening kon schrijven, dus dat is kwijt.) gelezen heb. 

Ego vond ik niet zo sterk. 'n Moderne aanpak, maar nogal zwak uitgewerkt, vond ik. Veel te traag en weinigzeggend ook. 

De Arkham vond ik tof omdat het eens afweek van de normale Batmans. Hier zijn ze niet gegaan om 'm zo donker mogelijk te maken (op 'n bepaald ogenblik kan je niet anders dan met een zwarte pagina overblijven), maar hebben ze bewust gekozen voor een erg lichte, pastel-achtige invulling. Dat werkte. Het verhaal was gitzwart, en dan die naïeve tekeningen daartegenover.. Uiteindelijk duurde het verhaal me wel te lang en werden er te veel bij-verhalen bijgesleurd om het boeiend te houden, maar de verfrissende techniek zal me toch nog even bijblijven. Chimi moet dus meer duidelijkheid verschaffen over welke Arkham het precies ging. 

Akham Asylum Madness van Sam Kieth

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 months later...
Op 3-2-2017 om 17:53, kuzuri zei:

post-585-0-57081000-1486140648_thumb.jpg

 

Batman vol. 1: I am Gotham heb ik zeer graag gelezen, alhoewel ik het toch eerst wat gewoon moest worden. Er staat dan wel Rebirth op, het verhaal bouwt toch ook verder op wat in New 52 is gebeurd, en dat heb ik niet gelezen, ik heb Snyders Batman opgegeven na volume 3. Maar King maakt er al gauw 'zijn' Batman en 'zijn' verhaal van, zonder de overdaad aan tekst zoals Snyder dat deed, maar wel met twee keer meer fun :)

 

ps: ik heb ook nog vol. 4 van Snyder gelezen, maar dat was deel één van een tweeluik, en ik heb het terug naar de winkel gebracht. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Op 27-10-2017 om 11:56, mojo zei:

Die verschijnt ook in het Engels en het Nederlands, getekend door Marini.

Verschijnt The Dark Prince Charming inderdaad ik het Engels?

Ik verbaasde me erover dat dat nog niet het geval is, maar heb nog nergens gelezen dat het op stapel staat (sterker nog, meen opgevangen te hebben dat er nog geen besluit is genomen om dit album ook in het Engels uit te geven).

Link naar reactie
30 minuten geleden, Bart 01 zei:

Die is volgens mij al een tijdje geleden in het Engels verschenen in hardback. Ik heb nog getwijfeld om die te kopen op cheap-comics. Is op cheap wel uitverkocht momenteel. Ik denk dat Kuzuri die hier al gepost heeft in de topic aangekocht. Of was dat ook de NL hardback?

Op Amazon is alleen de Franse editie te vinden, wat mijn vermoeden versterkt dat er (nog) helemaal geen Engelstalige editie is.

Link naar reactie
6 uren geleden, Bart 01 zei:

Ik heb de NL softcover gekocht (in vergelijking met Engelse hc wel heel duur). Als ik het geheel echt goed vind, zal er wel een mooie bundeling in HC verschijnen om te kopen denk ik.

De Nederlandse HC (EUR 16,95, 80 pag.) lijkt me wel wat, vanwege het extra schetsdossier!

Edit: heb hem achter laten leggen bij m’n SSZ.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...