Ga naar inhoud

Haarlem 4+5 juni


Recommended Posts

Van weekendje Leiden geprofiteerd om naar Haarlem te fietsen. Was wel minder als enkele jaren terug maar toch nog een paar boekjes gevonden. Ik wilde ook een dedi van Robert van der Kroft maar die heb ik de hele dag niet gezien.

 

PS: wat is dat eigenlijk met die verengelsing? In twee van de drie resto's kon je enkel in het Engels bestellen. Zie je zo wat oudere mensen wat sukkelen om te bestellen.

Link naar reactie

Ben ik de enige die de beurs tegen vond vallen?

Het was (binnen en buiten) de helft van 4 jaar geleden

Weinig kramen met tweedehands materiaal.

Zondag waren heel veel kramen leeg (ivm regen).

 

Robert van de Kroft kwam trouwens alleen maandag.

Ik geloof ivm een groot optreden als DJ op zaterdagavond.

Robert timmert trouwens de laatste tijd goed aan de weg als DJ en als bandlid van de band DIT

Link naar reactie
4 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Van weekendje Leiden geprofiteerd om naar Haarlem te fietsen. Was wel minder als enkele jaren terug maar toch nog een paar boekjes gevonden. Ik wilde ook een dedi van Robert van der Kroft maar die heb ik de hele dag niet gezien.

 

PS: wat is dat eigenlijk met die verengelsing? In twee van de drie resto's kon je enkel in het Engels bestellen. Zie je zo wat oudere mensen wat sukkelen om te bestellen.

Ik was zaterdag in Haarlem en later paar uurtjes Bloemendaal aan zee gedaan, ook daar groot gedeelte Engelstalige bediening, zal alles met gebrek aan personeel te maken hebben schat ik in waardoor er snel voor buitenlandse (studenten) gekozen wordt...

Link naar reactie
1 minute ago, AHMO said:

Ben ik de enige die de beurs tegen vond vallen?

Het was (binnen en buiten) de helft van 4 jaar geleden

Weinig kramen met tweedehands materiaal.

Zondag waren heel veel kramen leeg (ivm regen).

 

Robert van de Kroft kwam trouwens alleen maandag.

Ik geloof ivm een groot optreden als DJ op zaterdagavond.

Robert timmert trouwens de laatste tijd goed aan de weg als DJ en als bandlid van de band DIT

Was idd een stuk minder. Volgens het programma had ik toch begrepen dat hij za en zo kwam.

Link naar reactie

Aantal tweedehandskramen viel inderdaad een beetje tegen. Toch 2 zeldzame strips kunnen kopen waar ik erg blij mee was en verder 8 handtekeningen verzameld en 2 tekeningen. Dus de enkele reis van 3,5 uur was wat mij betreft wel weer de moeite waard.  Ik kijk dan ook weer uit naar 2024.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Lamme Goedzak zei:

Was idd een stuk minder. Volgens het programma had ik toch begrepen dat hij za en zo kwam.

Heel veel tekenaars stonden voor Zaterdag en Zondag.

Maar heel veel kwamen maar één dag.

En van Robert van der Kroft wisten ze dat al ruim van te voren dat hij alleen maar op maandag zou komen

Link naar reactie
Op 5/6/2022 om 01:22, Johan zei:

Domme, niet gezien, waar zat je ??  Ik zal er weer gewoonweg voorbij gelopen zijn ;-(

Ik zat als je de zaal binnenkwam in het linkse deel. Ik zag je en Pierre binnenkomen, jullie zijn niet bij me gepasseerd. je kan me op een foto linksachter Paul Teng zien zitten.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
1 uur geleden, Yan zei:

Ik zat als je de zaal binnenkwam in het linkse deel. Ik zag je en Pierre binnenkomen, jullie zijn niet bij me gepasseerd. je kan me op een foto linksachter Paul Teng zien zitten.

Ik had een lijstje opgesteld met tekenaarsnamen die ik nog niet had gezien en hun respectievelijke uitgeverijnummers.  En inderdaad, ik dacht zelfs niemand in het linkse deel van de zaal.  En na de middag waren we vooral buiten ondanks de vele windstoten.  En Pierre (mijn chauffeur) volgde me omdat ik mijn GSM thuis was vergeten...

Link naar reactie
6 uren geleden, shakeitupguy zei:

Vooral Thorgal (of eerder Aaricia's) maar soms ook bootjes en meeuwtjes voor de minder gelukkigen.

Tja die bootjes... Dan is een krabbel alleen haast nog beter..

 

Wel mazzel voor degenen die n Thorgal kregen... Een commission van Thorgal was destijds mijn heilige graal... Destijds maar een op eBay gekocht uit de vroege jaren 80 omdat ik er niet vanuit ging dat Rosinski ooit nog naar Nederland zou komen..

 

Die heeft toen lange tijd (met boek en al(!)) ingelijst aan de muur gehangen... 🙂

Link naar reactie

Op groot formaat kan Rosinski best nog mooie dédi's uit zijn mouw schudden maar in strips van 'De Klaagzang' (relatief klein formaat) en dan nog verhalen die voor hem al héél lang geleden gemaakt zijn, dan heeft hij het niet meer zo makkelijk. Beste is om een Chninkel aan te bieden. J'On zit écht nog altijd héél goed in zijn vingers.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
5 minutes ago, Veto said:

Op groot formaat kan Rosinski best nog mooie dédi's uit zijn mouw schudden maar in strips van 'De Klaagzang' (relatief klein formaat) en dan nog verhalen die voor hem al héél lang geleden gemaakt zijn, dan heeft hij het niet meer zo makkelijk. Beste is om een Chninkel aan te bieden. J'On zit écht nog altijd héél goed in zijn vingers.

Dit zijn 10-seconden dédi's. Een echte is toch van een ander niveau. Straf wel dat je hem er 5 hebt kunnen laten doen. 5 keer aangeschoven met tickets of een rij ongeduldige, woeste Hollanders achter U?

 

 

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Ambreville zei:

Dit zijn 10-seconden dédi's. Een echte is toch van een ander niveau. Straf wel dat je hem er 5 hebt kunnen laten doen. 5 keer aangeschoven met tickets of een rij ongeduldige, woeste Hollanders achter U?

Nee nee. Ik was helemaal niet in Haarlem. Ik heb deze vijf gewoon verzameld hier en daar op social media.

 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
40 minuten geleden, Ambreville zei:

Ik durfde het al niet zeggen. Ze kunnen hopen dat er een beetje DNA van Rosinski op die bladeren blijft plakken, zodat ze hem kunnen klonen.

 

Misschien ben ik hier alleen in, maar voor mij is het toch vooral de ontmoeting die in de eerste plaats telt en de tekening is een mooi souvernir.

Link naar reactie
3 uren geleden, shakeitupguy zei:

 

Misschien ben ik hier alleen in, maar voor mij is het toch vooral de ontmoeting die in de eerste plaats telt en de tekening is een mooi souvernir.

Je bent niet alleen en ik bespeur ook een zekere afgunst in dit soort hoongelach......Rosinski is 80 jaar, kwam ondanks zijn leeftijd met gebreken toch langs op het festival en zou nog wat handtekeningen zetten na een opening van een expositie en een vraaggesprek. Uit goedheid maakt hij er toch een paar krabbels bij op het signeermoment. Dat zijn geen betaalde commissies of uitgebreide dedies, maar gewoon een (onverwacht) extraatje naast de handtekening. Ik denk dat er velen zijn die liever dit van Rosinski hebben dan de zoveelste (gekochte) dedie of commissie, die hier op de reep vaak langskomen. Ik zie op de topics "origineel werk" of "dedies" ook continu zaken voorbij komen die ik helemaal niks vind, maar als de ontvanger deze verkregen heeft uit een ontmoeting of op verzoek en hij/zij is daar blij mee, dan is dat toch prima. 
Kortom, natuurlijk is het teken technisch gezien niet best, maar het is wel Rosinski en dit is wat hij nog doet/kan op dit moment. Als je had verwacht dat hij even Kriss met handboog of Thorgal vechtend met een beer zou tekenen voor de aanwezigen, dan zegt dat meer over degene die dit verwacht................    
   

Link naar reactie
2 uren geleden, Lecram zei:

Kortom, natuurlijk is het teken technisch gezien niet best, maar het is wel Rosinski en dit is wat hij nog doet/kan op dit moment. Als je had verwacht dat hij even Kriss met handboog of Thorgal vechtend met een beer zou tekenen voor de aanwezigen, dan zegt dat meer over degene die dit verwacht................    
   

 

Probleem is dat een hoop tekenaars ('stielbedervers' noemen sommige concullega's hen wel eens) de lat ondertussen zo hoog hebben gelegd, dat dit exact is wat tegenwoordig verwacht wordt van signerende tekenaars. De tijd dat een simpel hoofdje een leuk extraatje was op signeermomenten ligt al heel ver achter ons.

Link naar reactie
19 hours ago, TDPB said:

dat dit exact is wat tegenwoordig verwacht wordt van signerende tekenaars. De tijd dat een simpel hoofdje een leuk extraatje was op signeermomenten ligt al heel ver achter ons.

ik vind juist dat het steeds duidelijker wordt, dat als je MEER dan een 10 sec schets wil, dat je gewoon even je beurs trekt.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...