Ga naar inhoud

Anime


Timhardt

Recommended Posts

ik probeer s'avonds, als ik geen zin meer heb om te lezen, wat anime te zien tegenwoordig.

ik probeer het in eerste instantie aan te knopen met mijn strip/mangaverslaving en ben met berserk begonnen. Dat vond ik erg goed, maar mijn vrouw niet en dus ben ik na een paar afleveringen overgeschakeld naar Death note, hetgeen meer haar ding is.

 

Zijn er hier kenners? Anders mogen jullie me steeds nog dingen aanraden die het bekijken waard zijn (en die ook worden geapprecieerd worden door echtgenotes ;))

Link naar reactie

Ik denk dat Monster dan wel in de smaak zal vallen, en daar ben je ook wel even zoet mee. En wat dacht je van Nana? Stuntelig begin maar doorspekt met leuke deuntjes... En die leuke deuntjes vind je ook in Beck terug. Maar geen idee of je graag muziek combineert met anime ;)

 

Wat ik qua recentere reeksen ook leuk vond is Space Brothers, maar geen idee of de echtgenote dat ook zo leuk gaat vinden. Dat is over twee broers die astronaut willen worden...

Link naar reactie

Weet niet of je vrouw het ook leuk zal vinden maar ik beleef erg veel plezier aan Naruto, vind het heerlijk.

Samurai Champloo en Samurai 7 zijn ook goed en Hajime no Ippo misschien wel mijn favoriet (gaat over boxen en dus misschien niets voor je vrouw...). 

Link naar reactie

Ik denk dat Monster dan wel in de smaak zal vallen, en daar ben je ook wel even zoet mee. En wat dacht je van Nana? Stuntelig begin maar doorspekt met leuke deuntjes... En die leuke deuntjes vind je ook in Beck terug. Maar geen idee of je graag muziek combineert met anime ;)

 

Wat ik qua recentere reeksen ook leuk vond is Space Brothers, maar geen idee of de echtgenote dat ook zo leuk gaat vinden. Dat is over twee broers die astronaut willen worden...

 

 

Ik ga haar eerst verslaafd proberen maken aan Death Note en Monster om daarna de dosis wat te verhogen naar het zwaardere spul. That's the plan ;) Bedankt voor de tips!

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Moesten er nog goede reeksen zijn die u zoekt dan zijn de klassiekers zoals Elfen Lied zeker aan te raden!

 

-Elfen Lied: (Redelijk wat bloed en gore maar prachtig verhaal)

-Hellsing: (Vampire anime! Why not, heel wat religieuze referenties)

 

Dan iets recenter

 

Sword Art Online: (vooral leuk voor gamers of mensen die het genre MMORPG kennen)

Attack on Titan:

Code Geass: (zeer sublieme reeks een beetje a la Death Note maar in een andere setting)

Link naar reactie

wij kijken niet zo veel anime. Waarom weet ik niet, want elke keer als ik dat kijk vind ik dat best goed, maar het komt er gewoon niet van (te weinig tijd, te veel te doen?)

 

Cowboy bebop kon mr en mrs aap wel bekoren. Zeker geen absolute topreeks, maar wel leuk om naar te kijken als ontspanning. Al moest mrs aap toch de eerste 4 afleveringen effe door voor ze kon meeleven met de personages.

 

Is er eigenlijk een anime van 20th century boys?

Link naar reactie

Helaas geen anime van 20th Century Boys, wat ik opvallend vind. Bij ieder goed verkopende manga verschijnt er wel meestal een anime.

Cowboy Bebop en Trigun zijn animes die ik zeker eens zal moeten zien.

Verder maakt Studio Ghibli anime films die vrijwel allemaal de moeite waard zijn en zijn er in iedere genre wel goeie anime series te vinden.

Link naar reactie

Helaas geen anime van 20th Century Boys, wat ik opvallend vind. Bij ieder goed verkopende manga verschijnt er wel meestal een anime.

 

Cowboy Bebop en Trigun zijn animes die ik zeker eens zal moeten zien. Studio Ghibli maakt anime films die vrijwel allemaal de moeite waard zijn en verder zijn er in iedere genre wel goeie anime series te vinden.

 

Theeft trouwens ook vrij lang geduurd voor er merchandise kwam van 20th century boys (non-bootleg dan).

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Van die top 10 heb ik er toch zeker 5 gezien. Ik ben meer in de manga dan in de anime maar af en toe kan wel eens een anime smaken. Misschien grave o t fireflies eens samen met mijn vrouw kijken als ik de engels gedubde versie vindt en franse ondertitels :)

Link naar reactie

 Ik was heel erg tegen anime in gedubte versie kijken. Nu boeit het mij niet hoe jij het kijkt, als je maar kijkt :)

 

het is zo of niet :)

Ik en mijn vrouw begrijpen niet genoeg Japans (ja, als er eens een hai of een aishitematsu voorbij komt, dan heb ik m' wel, maar verder ... ). Mijn vrouw kan geen Engelse ondertitels volgen en als ik Franse ondertitels moet volgen, dan ben ik me te veel aan het concentreren op het begrijpen van de tekst ipv het genieten van de film :)

Link naar reactie

death note gezien en goedbevonden, op het einde wat langdradig, zoals de manga eigenlijk. daarna toch weer meer gaan lezen.

van de top van ign heb ik gezien:

 

spirited away (alles van ghibli is fantastisch)

akira (ook erg goed)

mononoke (tja, ik heb alle ghiblis gezien)

grave of the fireflies (de beste ghibli)

Link naar reactie

ik vond cowboy bebop ook best wel goed. Ik heb de serie gezien, ik weet niet of er ook films bij waren. Niet elke aflevering was even sterk, maar toch best te pruimen. Op nr1 zou ik het nu ook weer niet zetten, daarvoor vond ik Howl's moving castle, spirited away, monoke hime en de K3 hentai's veel te goed :)

Link naar reactie

death note gezien en goedbevonden, op het einde wat langdradig, zoals de manga eigenlijk. daarna toch weer meer gaan lezen.

van de top van ign heb ik gezien:

 

spirited away (alles van ghibli is fantastisch)

akira (ook erg goed)

mononoke (tja, ik heb alle ghiblis gezien)

grave of the fireflies (de beste ghibli)

 

Death Note is geniaal tot een zeer belangrijk personage het loodje legt...De rest hoefde niet zo van mij eigenlijk.

 

Ik raad iedereen Full Metal Alchemist aan. Ook als je de manga gelezen hebt ;)

Full Metal Alchemist: Brotherhood volgt de manga heel erg trouw. De anime Full Metal Alchemist gaat op een gegeven moment een andere kant op, maar is net zo fantastisch, en dat komt maar zelden voor. 

Link naar reactie

Ik ben absoluut geen groot anime kenner maar ik ben een klein beetje een inhaalslag aan het maken. Van wat ik tot nog toe gezien heb kon onderstaanden mij het beste smaken. Geen idee of je het al gezien hebt maar dit is mijn duit in het zakje zogezegd.

 

Aanraders:

Alles van Mamoru Oshii: Mamoru Oshii is absoluut een love or hate regisseur. Hij heeft een heel eigen stijl die totaal afwijkt van alle andere anime films met als gevolg dat er legio mensen zijn films niet kunnen waarderen maar ook een aantal waaronder ondergetekende die juist weg zijn van zijn films. Zijn films zijn traag, bedachtzaam, meestal nogal filosofisch en meestal met heel weinig actie. Ik zou zeggen probeer eerst eens één van zijn films. As je die goed vind ga je ze allemaal goed vinden. Als je die slecht vind ga je ze allemaal slecht vinden. Mamoru Oshii heeft een heel erg vaste stijl waar hij nauwelijks vanaf wijkt. Ik raad je aan te beginnen met Ghost in the Shell. Dat is zijn meest beroemde film, één van zijn meest toegankelijke films en één van zijn besten. Anders is Patlabor 2 ook een goeie. Patlabor 1 is ook van hem maar is één van de weinige films die niet helemaal in zijn stijl is. Oshii heeft overigens ook een aantal live-action films gemaakt die ook heel goed zijn.

Perfect Blue: Een bijzonder goeie thriller die je van begin tot eind op eht puntje van je stoel houdt. Kan zo naast thrillers als Misery en Cape Fear.

Grave of the Fireflies: Een enorm krachtige maar emotioneel slopende film. Extreem aangrijpend maar soms ook wondermooi. Eén van de beste oorlogsfilms die ik gezien heb,

Monster: Zeer spannende thrillerserie, echt gemaakt voor een volwassen publiek.

Texhnolyze: Ben ik momenteel aan het kijken: laat je niet misleiden door de walgelijke intro. Texhnolyze is één van de meest mooi gemaakt, meest donkere series die ik gezien heb. Eén van de weinige series die ik echt als kunst beschouw. Prachtig geanimeerd en met een erg goed verhaal. Er zit nauwelijks actie in en er wordt nauwelijks in gesproken maar het is overdonderend mooi en akelig beklemmend.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Perfect Blue: Een bijzonder goeie thriller die je van begin tot eind op eht puntje van je stoel houdt. Kan zo naast thrillers als Misery en Cape Fear.

 

Texhnolyze: Ben ik momenteel aan het kijken: laat je niet misleiden door de walgelijke intro. Texhnolyze is één van de meest mooi gemaakt, meest donkere series die ik gezien heb. Eén van de weinige series die ik echt als kunst beschouw. Prachtig geanimeerd en met een erg goed verhaal. Er zit nauwelijks actie in en er wordt nauwelijks in gesproken maar het is overdonderend mooi en akelig beklemmend.

 

godmiljaar Dio, moet dat nu, zeg gewoon dat je dat allemaal dikke rommel vindt. Nu kan ik weer op zoek gaan, downloaden, hele avonden kijken, reageren op de reep, ... allemaal omdat je me getriggerd hebt om het te bekijken :)

 

die tex klinkt best goed als ik je zo bezig hoor. Zelfs met de gebruikelijke korrel Dio-zout klinkt het nog steeds interessant :)

Link naar reactie

godmiljaar Dio, moet dat nu, zeg gewoon dat je dat allemaal dikke rommel vindt. Nu kan ik weer op zoek gaan, downloaden, hele avonden kijken, reageren op de reep, ... allemaal omdat je me getriggerd hebt om het te bekijken :)

 

die tex klinkt best goed als ik je zo bezig hoor. Zelfs met de gebruikelijke korrel Dio-zout klinkt het nog steeds interessant :)

:lachuuh:

 

Van Texhnolyze heb ik trouwens wel pas 8 van de 22 afleveringen gezien dus het zou nog bergafwaarts kunnen gaan.

 

En "Dio zout"? Waar wordt dat uit gewonnen? ;)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...