Ga naar inhoud

Kunstig VINYL: strip/comic-artiesten die de hoezen van LP's en CD's verfraaien


Recommended Posts

Gisteren was ik bij mijn zwager (groot LP-verzamelaar, met toevallig de grootste Santana-collectie in de wereld, dus wow) en die liet me een boek zien met daarin prachtige plaatjes van Star Wars picture discs en de magnifieke getekende covers van Santana (in ook gecensureerde black topless woman variants uit Zuid-Afrika zelfs... ) ...

Echt lyrisch werd ik toen ik MOLLY HATCHET zag met de prachtige klassieke Frazetta-deathdealer cover, en ook zag dat die band eigenlijk wel meer covers zo had. Frazetta, Valleijo en meer...

 

image.png.ab4c6a83489b4a0cd9787e75a0a57e20.png

 

Natuurlijk weet ik van ICED EARTH met hun magnifieke Spawn-cover

 

image.png.de2c2e8e7d54e8744dcf5fe9402c124f.png

 

en ik werd vandaag nog door @shakeitupguy herinnerd aan "onze" Romano, die niet enkel een complete comic-serie met Within Temptation heeft gemaakt, maar ook een LP-hoes

image.png.f9e9cf6637e913b4dc18fab3953b9ffa.png

 

En wie kent niet Richard Corben's werk op de klassieker van Meat Loaf?

 

image.png.e03b64b50364e8e8db564401930c460a.png

 

 

 

 

Welke LP-hoes en van welke comic/striptekenaar dacht jij nu "wow" of heb je er nog meer die je zo kan bedenken?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
32 minutes ago, dutch lines said:

Peter de Smet voor Pater Moeskroen.

 

 

 

o super!!! Die gaat op mijn lijstje :)

20 minutes ago, Peter Motte said:

 

Dat was niet bedoeld als een positieve bijdrage, laat staan als een ongelofelijk positieve bijdrage, maar als opbouwende kritiek. 😑

joh! Moeite met sarcasme te onderscheiden?
En waarom je wél de moeit neemt om een mineur te bieden, begrijp ik dan helemáál niet. Je uitleg dat het opbouwende kritiek is, is ook erg far-fetched!
Maar goh... leuk dat je leeft enzo. Maar ga dan even elders Grim Reaper spelen? :) voordat ik in mijn broek plas van het lachen enzo?  :D

even voor de duidelijkheid: all good all good !!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

De enige die ik zelf heb zijn de dubbel-elpee van Spike Jones met een cover van Jack Davis (die nog meer albumcovers heeft gemaakt volgens de site hierboven). Als je de lp openslaat zie je nog een tekening van Davis.

 

spike jack davis.jpg

 

En deze albumcover van Franquin, die dit enigszins met tegenzin heeft getekend.

 

franquin dennie.jpg

Link naar reactie
On 6/10/2022 at 4:10 PM, Waldorf said:

Brick by brick van Iggy Pop, getekend door Charles Burns, is het eerste wat bij me opkomt.

 

 

ja, die komt op mijn lijst! Merci!!

On 6/10/2022 at 6:55 PM, Willem said:

ik zat te kijken en dacht qua tekenen hoes gelijk aan Iron Maiden.

Nu blijk dat de hoezen door Derek Riggs getekend zijn

 

 

tsja... die maakte geen naam buiten deze sleeves dus voor mij past het niet helemaal. Wel zijn ze stiekem stuk voor stuk immens geweldig!

On 6/11/2022 at 11:39 AM, bouncer said:

 

 

@Richard Boom-vavavoom

 

Hoi Rich, ik neem aan dat deze van Bernie ook wel bekend bij je is.

Charles van C.I.A comics heeft prive ook een prachtige verzameling van comics gerelateerde lp hoezen.

ja, die ken ik! Moet ik nog zien te vinden!

 

On 6/11/2022 at 11:43 AM, bouncer said:

@Richard Boom-vavavoom

image.png.6d8471c9acd0d9de28166ef7951b74d6.png

 

Deze lijkt mij echt wat voor jouw!

o geweldig!!

On 6/11/2022 at 3:06 PM, AHMO said:

Helaas een verouderde site.

Patrick (Brabants Stripspektakel) heeft heel veel LP / Single hoezen van stripmakers.

Ooit geprobeerd om het op een website te zetten

https://recordcoverart.nl/artists/?char=f

Helaas....

Nooit afgemaakt! 😥

 

 

o kijk er zijn er meer met hetzelfde idee :D

22 hours ago, Neat Stuff said:

Dan moet ie er wel even zelf 4 paar tieten in photo-shoppen...

 

😛

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
3 hours ago, Rene said:

Ken Kelly heeft er 2 gemaakt voor Kiss.

kijk! Goeie tip!! DIe heeft genoeg werk gedaan in comics dus die keur ik goed. EN prachtig getekend, dus die wil ik wel.
Want er zijn er ook die gewoon comic- of stripconnecties hebben, maar ronduit niet mooi zijn...

 

 

3 hours ago, Rene said:

deze van Gerard Lauzier

geen idee wie dat is... zelfs niet toen ik google gebruikte.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 11/6/2022 om 11:39, bouncer zei:

image.thumb.png.01f5887a98f14b6d49cf028ea18b6b48.png

 

Het is toch soms moeilijk weten wanneer iets een parodie is en wanneer niet. Manowar had ook van dat soort covers:

afbeelding.png.7b1c6785ff687921a2f6fb1bf0912cb8.png

 

afbeelding.thumb.png.43f7e1329dc0ca038f49751bd9619e0e.png

 

alhoewel die groep zelve eruit ziet als één grote parodie.

afbeelding.thumb.png.711989694f6bf7bc71168593bf95dbd6.png

Ik zie dat ze nog steeds toeren. Ik wil niet weten hoe die er nu uitzien.

Link naar reactie
14 minutes ago, TDPB said:

Ik kan enkel maar hieraan denken:

 

Niet echt een striptekenaar, maar de tekenaar was wel bekend voor zijn illustraties voor sci-fi-verhalen. Waarvan dit gewoon een bewerking was.

nou!! Die valt er voor mij vol in! Magnifiek!!


 

Quote

 

The album's cover was a painting by American sci-fi artist Frank Kelly Freas. Taylor had an issue of Astounding Science Fiction (October 1953) whose cover art depicted a giant intelligent robot holding the dead body of a man. The caption read: "Please... fix it, Daddy?" to illustrate the story "The Gulf Between" by Tom Godwin.

The painting inspired the band to contact Freas, who agreed to alter the painting for their album cover, by replacing the single dead man with the four "dead" band members (with Mercury and May dead in the robot’s hand, Freddie bleeding from his chest and blood on the robot’s middle finger of its opposite hand, and with Taylor and Deacon falling to the ground, Taylor only visible on the back cover).
 

The inner cover (gatefold) has the robot extending its hand to snatch up the petrified fleeing audience in the shattered auditorium where the corpses were removed.

 

mooi achtergrondverhaal!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, TDPB zei:

Het is toch soms moeilijk weten wanneer iets een parodie is en wanneer niet. Manowar had ook van dat soort covers:

afbeelding.png.7b1c6785ff687921a2f6fb1bf0912cb8.png

 

afbeelding.thumb.png.43f7e1329dc0ca038f49751bd9619e0e.png

 

alhoewel die groep zelve eruit ziet als één grote parodie.

afbeelding.thumb.png.711989694f6bf7bc71168593bf95dbd6.png

Ik zie dat ze nog steeds toeren. Ik wil niet weten hoe die er nu uitzien.

 

image.thumb.png.f98f7220448c0ea8f42e7642d074ff91.png

 

Of een parodie op een parodie, de Italiaanse metal band Nanowar.

Link naar reactie
16 hours ago, bouncer said:

image.thumb.png.deb17b54a50dd34482a68957e24a023d.png

 

Simon Bisley

o deze topic maakt dat ik een nieuwe hobby ga krijgen :)

20 hours ago, TDPB said:

afbeelding.png.74177e8853c42f8f77b649c2d9c1a820.png

erg underground? erg oud? of gewoon erg frans? Ik ken het niet, in ieder geval.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...