Suske Posted August 8, 2022 Share Posted August 8, 2022 21 hours ago, Ambreville said: Ik meen dat Oberon indertijd enkele delen van Al Crane vertaald heeft. Dat klopt. Er verschenen twee albums met Lauzier als scenarist. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
acor Posted August 9, 2022 Share Posted August 9, 2022 De Franse synthtovenaar Jean-Michel Jarre gebruikt regelmatig kunstwerken van zijn kameraad de Franse kunstenaar Michel Granger. Alles begon in 1976 met een expositie van het werk van jonge kunstenaars met o.a. Granger waar de Britse actrice Charlotte Rampling - de toenmalige vrouw van Jarre - het schilderij 'Oxygène' kocht. Jarre kreeg het als cadeau. Hij was op dat moment bezig met zijn toen nog - zonder titel - toekomstige album af te werken. Jarre was zo onder de indruk van het werk dat hij meteen Michel Granger contacteerde om zowel het schilderij als de titel 'Oxygène' te mogen gebruiken. En de rest is geschiedenis ... Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted August 9, 2022 Author Share Posted August 9, 2022 1 hour ago, acor said: Franse kunstenaar Michel Granger. dit heeft toch niets met comics of strips te maken? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
lordofindifference Posted August 9, 2022 Share Posted August 9, 2022 'k Was een beetje verbaasd dat deze nog niet vermeld is : Chris Achilleos' poster voor Heavy Metal the movie, ook gebruikt voor de hoes van het bijhorende album. Poster heeft lange tijd op mijn tienerkamer gehangen, en de elpee heb ik grijsgedraaid... ( met het ongelooflijk sterke 'Blue Lamp' van Stevie Nicks - die groove switch op het laatste kwart van het nummer : geniaal. Dat nummer zou eigenlijk op haar 1e solo album Bella Donna moeten gestaan hebben maar om een of andere reden is dat er pas bij deluxe reissue van 2016 op gekomen. Gelukkig was er dus de Heavy Metal soundtrack. Ook een leuke versie van Trusts 'Prefabiqué' in een Engelse vertaling trouwens... Echt een top album voor wie van hardere rock houdt ( de muziek is echt niet wat nu verstaan wordt onder Heavy Metal hoor ) Voor wie het horen wil : have fun Richard Boom-vavavoom and bouncer 1 1 Quote Link to comment
bouncer Posted August 9, 2022 Share Posted August 9, 2022 2 uren geleden, lordofindifference zei: 'k Was een beetje verbaasd dat deze nog niet vermeld is : Chris Achilleos' poster voor Heavy Metal the movie, ook gebruikt voor de hoes van het bijhorende album. Poster heeft lange tijd op mijn tienerkamer gehangen, en de elpee heb ik grijsgedraaid... ( met het ongelooflijk sterke 'Blue Lamp' van Stevie Nicks - die groove switch op het laatste kwart van het nummer : geniaal. Dat nummer zou eigenlijk op haar 1e solo album Bella Donna moeten gestaan hebben maar om een of andere reden is dat er pas bij deluxe reissue van 2016 op gekomen. Gelukkig was er dus de Heavy Metal soundtrack. Ook een leuke versie van Trusts 'Prefabiqué' in een Engelse vertaling trouwens... Echt een top album voor wie van hardere rock houdt ( de muziek is echt niet wat nu verstaan wordt onder Heavy Metal hoor ) Voor wie het horen wil : have fun Inderdaad, same here, grijsgedraaid. Captain Stern van Bernie Wrightson. Quote Link to comment
bouncer Posted August 9, 2022 Share Posted August 9, 2022 https://www.midnightonly.com/2011/09/16/heavy-metal-1981/ lordofindifference 1 Quote Link to comment
acor Posted August 9, 2022 Share Posted August 9, 2022 10 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: dit heeft toch niets met comics of strips te maken? Sorry, uwe hoogheid. Het gepeupel zal zich niet meer moeien in uw thread. Daarom je titel van de topic gewijzigd Boom boom, va voom ... Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted August 10, 2022 Author Share Posted August 10, 2022 18 hours ago, lordofindifference said: Chris Achilleos' poster voor Heavy Metal the movie, o goeie!!! Die neem ik mee in mijn lijstje! Leuk om Taarna hier te zien! 10 hours ago, acor said: Sorry, uwe hoogheid. Het gepeupel zal zich niet meer moeien in uw thread. LOL zo erg is het toch niet? Ik dacht dat de plaatsing van de topic (strip) en de vraag in de eerste post, duidelijk genoeg waren. Dus niet.. dus titel aangepast Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Tanuki Posted August 17, 2022 Share Posted August 17, 2022 Fleddy Melculy, geen idee wie de tekenaar is, maar de stijl doet wel bekend aan. Quote Link to comment
Tanuki Posted August 17, 2022 Share Posted August 17, 2022 Fireforce, band van een collega van me. $tripofiel 1 Quote Link to comment
Bonte Posted August 17, 2022 Share Posted August 17, 2022 Mijn mooiste LP hoes is nog steeds deze van Jimi Hendrix getekend door Moebius. linthout 1 Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted August 17, 2022 Author Share Posted August 17, 2022 9 hours ago, Tanuki said: Fleddy Melculy, geen idee wie de tekenaar is, maar de stijl doet wel bekend aan. dat is nog eens een goede tiP! 6 hours ago, Bonte said: Mijn mooiste LP hoes is nog steeds deze van Jimi Hendrix getekend door Moebius. oo owowwww! Nou... ik begrijp dat ik binnenkort naar een platenbeurs ga. Dan print ik deze hele topic uit want er zitten goede zaken tussen!! ondertussen heb ik deze op CD binnen... omdat de LP niet te betalen is! Iced Earth, met magnifiek artwork door Jim Balent (reprint van art van Chaos!Comics) Wel gaaf dat ze hun CD met een vynil-opdruk deden Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
bouncer Posted August 25, 2022 Share Posted August 25, 2022 Picture disc, RST item uit 2017 Quote Link to comment
Ambreville Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 https://facebook.com/events/s/exposition-vinyles-et-bande-de/608735754102506/ Quote Link to comment
fenip Posted September 28, 2022 Share Posted September 28, 2022 C Ware Quote http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=33998 http://www.2dgalleries.com/browse/profile?id=190 Link to comment
cartoonesk Posted October 24, 2022 Share Posted October 24, 2022 Covers van Evan Dorkin (bekend van de comic books Milk and Cheese en Dork), voornamelijk voor ska-albums. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 24, 2022 Share Posted October 24, 2022 Joost Swarte heeft ook covers getekend, o.a. voor Fay Lovsky met wie hij samen Jopo in Mono heeft uitgebracht. De laatste tekening is voor de nieuwe vinyl-uitgave Jopo in Mono XL. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 Op 24/10/2022 om 09:56, cartoonesk zei: Joost Swarte heeft ook covers getekend, o.a. voor Fay Lovsky met wie hij samen Jopo in Mono heeft uitgebracht. De laatste tekening is voor de nieuwe vinyl-uitgave Jopo in Mono XL. Een verrassing voor mezelf : Ik had mijn cd-singletje Jopo in mini (met o.a. Appelation controlée) teruggevonden en het is gesigneerd door Joost Swarte en Fay Lovsky! Ik moet ze eens op een stripbeurs gezien hebben. Richard Boom-vavavoom 1 Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 26, 2022 Author Share Posted October 26, 2022 Ik geloof dat ik eens onder "ROB ZOMBIE" moet gaan snuffelen Alex Horley heeft deze gedaan en deze van Dan Brereton (al moet ik bekennen dat ik er niet achter kan komen wáár dit artwork nu voor is gebruikt... het schijnt voor de muziek te zijn gedaan, maar wellicht toch iets anders?) Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 26, 2022 Author Share Posted October 26, 2022 Dan Brereton heeft ook voor TOTO nog een album gedaan, genaamd TAMBU Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 26, 2022 Author Share Posted October 26, 2022 ooo glenn fabry !! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
lordofindifference Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 7 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: Ik geloof dat ik eens onder "ROB ZOMBIE" moet gaan snuffelen en deze van Dan Brereton (al moet ik bekennen dat ik er niet achter kan komen wáár dit artwork nu voor is gebruikt... het schijnt voor de muziek te zijn gedaan, maar wellicht toch iets anders?) 'k Heb me altijd afgevraagd of Rob zich voor zijn look inspireerde op Arthur Brown... ... en of Arthur Brown een inspiratie geweest is voor onderstaande discipel... Waarschijnlijk eerder toeval ('t is nogal een voor de hand liggend archetype ) maar wie weet Edit : blijkbaar was er ook nog een seventies band Wizard, met onderstaande als frontman... Quote Link to comment
Lestat Posted October 27, 2022 Share Posted October 27, 2022 17 uren geleden, lordofindifference zei: 'k Heb me altijd afgevraagd of Rob zich voor zijn look inspireerde op Arthur Brown... Hij was alleszins inspiratie voor King Diamond en Alice Cooper, dus ik gok voor Rob Zombie ook Quote Link to comment
Lestat Posted October 27, 2022 Share Posted October 27, 2022 Op 26/10/2022 om 12:53, Richard Boom-vavavoom zei: Ik geloof dat ik eens onder "ROB ZOMBIE" moet gaan snuffelen Alex Horley heeft deze gedaan en deze van Dan Brereton (al moet ik bekennen dat ik er niet achter kan komen wáár dit artwork nu voor is gebruikt... het schijnt voor de muziek te zijn gedaan, maar wellicht toch iets anders?) Hij brengt redelijk veel verschillende edities uit van albums, en dit kan erbij zitten. Daarnaast is hij ook actief in de filmwereld, waarbij hij nog soundtracks doet en filmfestivals organiseert. Voor al die zaken kunnen die tekeningen ook dienen. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted November 11, 2022 Author Share Posted November 11, 2022 On 8/17/2022 at 4:23 PM, Bonte said: Mijn mooiste LP hoes is nog steeds deze van Jimi Hendrix getekend door Moebius. heb je die ook zelf? is inderdaad magnifiek en trippy! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted November 14, 2022 Author Share Posted November 14, 2022 Ben naar de Platenbeurs geweest in Den Bosch. Groot, veel te vinden, lelijke decoratie... Maar wel wat kunnen scoren! Die Abraxas moest ik gewoon hebben want de cover is waanzinnig! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted November 14, 2022 Author Share Posted November 14, 2022 Jim Steinsman: die is dan door Richard Corben. Queen: dat is dan Frank Kelly Freas. Niet echt comic-y related maar het is een prachtig verhaal. Santana: door Mati Klarwein. Ook niet comic-y maar wow wat istie mooi! KISS Unmasked: dat is eigenlijk een 1-page stripverhaal! Victor Stabin is de artiest, maar heeft geen connectie met comics. BAP: lijkt me een Russ Manning tekening van Tarzan, Korak en Jane. Bliss Band: cover door Bill Stout aka William Stout. Die begon zijn carrière als assistent van Russ Manning op Tarzan. Maar is voornamelijk door zijn dino-tekeningen (grote inspiratiebron voor "Jurrassic Park" schrijver Michael Chrichton, zo blijkt) bekend. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted November 14, 2022 Author Share Posted November 14, 2022 Ik had ook nog rondgekeken voor de GORILLAZ, maar er was niets van te vinden, op de Platenbeurs Al moet ik bekennen dat artiest Jamie Hewlett veel beter KAN als hij wil. Voor het coverwerk hier, vind ik hem ondermaats. Dan zijn Tank Girl of andere zaken Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
esteban² Posted November 28, 2022 Share Posted November 28, 2022 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Tanuki Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 Weer een prachtstuk. esteban² 1 Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 11 Author Share Posted January 11 wel benieuwd wie de tekenaar hiervan was. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 11 Author Share Posted January 11 rock-ster LITA FORD heeft met Jim Balent samengewerkt. Ik weet niet zeker of dit op de cover van een CD/LP is terecht gekomen, maar wil nu graag de comic Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
cartoonesk Posted February 7 Share Posted February 7 Nog eentje van Joost Swarte maar deze keer voor Drs. P. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 22 Author Share Posted March 22 ADI GRANOV... wie kent hem niet? (dan google maar eens!!) heeft dan niet een hoes gemaakt, maar wel een mooie poster voor DON BROSCO Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 22 Author Share Posted March 22 geen hele groot naam in de comic/stripwereld maar Mark Wilkinson heeft wel in de jaren 90 coverwork voor Judge Dredd gedaan alsook een Judge Anderson strip. meer van zijn werk (en interiors voor Judge Anderson) kan je hier vinden: https://mark-wilkinson.co.uk/judge-dredd/ Hij blijkt ook de artiest te zijn voor een stel iconische albumcovers van oa Marrillion, Iron Maiden, Judas Priest, Fish.... Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 22 Author Share Posted March 22 On 6/13/2022 at 10:37 AM, cartoonesk said: Eentje van Janis Joplin is een bekende, waarvan het origineel nooit teruggegeven is aan Robert Crumb, waarover hij graag verteld tijdens lezingen. dat zou dan deze moeten zijn... toch even showcaseren Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 26 Author Share Posted March 26 Een misser... zou zomaar een comicartiest kunnen zijn, maar helaas. Is een "gewone" artiest En nog een misser... maar wel heel mooi. Frank McCarthy op de cover van James Bond. Maar ook Frank is nooit met comics in aanraking gekomen Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
cartoonesk Posted March 27 Share Posted March 27 Op 22/3/2023 om 15:57, Richard Boom-vavavoom zei: dat zou dan deze moeten zijn... toch even showcaseren Nee, Richard, ik bedoel wel degelijk de "Cheap Thrills"-cover, de afbeelding bij het oorspronkelijke bericht. In de documentaire waar we het over hadden in de Mr. Natural en co-topic heeft Crumb het over het origineel van deze cover-art. Voor een uitgebreid artikel over deze Joplin-cover, zie deze blog : https://musicaficionado.blog/2020/01/28/cheap-thrills-an-album-cover-by-robert-crumb/ Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 27 Author Share Posted March 27 helder. Die gaat ook bij mij in mijn lijst cartoonesk 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted April 7 Author Share Posted April 7 net binnen!! fenip 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Recommended Posts