TDPB Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 Cinco moet dringend een hobby zoeken. Quote Link to comment
Waldorf Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 Hmmmmmm... appelflappen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted June 17, 2022 Author Share Posted June 17, 2022 Ik heb een winkel gekend waar je zowel strips als appelflappen kon kopen. Het hoeft niet altijd koffie op zijn Mokka Wokkas te zijn. Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 Hoeveel appel zou er effectief in zo'n flap zitten? Quote Link to comment
Rataplan Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 Ik heb heel graag een kleine zoetigheid in de vorm van chocolade/gebak bij de koffie na het eten of tijdens de namiddag. Een appel/kersenflap is daarvoor heel geschikt. Een chololaatje met nootjes zoals een Ferrero Rocher, Cote d'Or of gewoonweg een Mars, Snickers, Twix en Lion mogen daar zeker bij geserveerd worden. Alsook een Eclair en Boule de Berlin. En een scheut rum/cognac in de koffie. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 18, 2022 Share Posted June 18, 2022 Abrikozenflappen? Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted June 18, 2022 Author Share Posted June 18, 2022 15 minuten geleden, Peter Motte zei: Abrikozenflappen? had de indruk dat die populairder waren dan appelflappen waar ik in mijn jeugd woonde Quote Link to comment
esteban² Posted June 18, 2022 Share Posted June 18, 2022 Bij onze bakkers waren de abrikozenflappen (bij ons abrikozenkoek) toch ook wel duidelijk meer aanwezig dan de gewone appelflap. Ik vind ze ook niet zo vergelijkbaar. Het deeg is heel anders, harder en krokanter, bij veel bakkers net iets te ver gegaan. En dan zijn ze niet lekker meer. Dunne lijn. Op een abrikozenflap ligt ook kristalsuiker. Appelflappen zijn veel zachter en hebben (normaal gezien) geen suiker bovenop. Ik eet ze beide even graag. Alleen met die kersenvariant moet je ver weg blijven. Yuk! Enfin, ik ken alleen maar een kriekenflap, die bedoel ik. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Tanuki Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Zolang er maar geen parelsuiker op ligt is het voor mij allemaal goed. Quote Link to comment
cinco Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 Zolang het maar met bladerdeeg is gemaakt. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Zolang het maar met appels is. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
esteban² Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Okee ... Als ik appelflap googel, zie ik driehoeken met kristalsuiker. In onze streek gelijk aan abrikozenvulling. Ik heb dat nog nooit van mijn leven met appelen geweten en ik heb zelfs bij een bakker gewerkt. Bij ons, eender bij welke bakker, zien appelflappen er min of meer als volgt uit. Dat is niet overal zo dan? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted June 20, 2022 Author Share Posted June 20, 2022 In de wereld van de flappen is er nu eenmaal veel diversiteit. Quote Link to comment
Waldorf Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 9 uren geleden, esteban² zei: Okee ... Als ik appelflap googel, zie ik driehoeken met kristalsuiker. In onze streek gelijk aan abrikozenvulling. Ik heb dat nog nooit van mijn leven met appelen geweten en ik heb zelfs bij een bakker gewerkt. Bij ons, eender bij welke bakker, zien appelflappen er min of meer als volgt uit. Dat is niet overal zo dan? Dat zijn echte appelflappen. De ouderen alhier noemen dat ook soms 'schietspoelen', vanwege de vorm. Abrikozenvulling kan toch enkel in carré confiture, ik ben daar allemaal niet erg ruimdenkend in. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
esteban² Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Maar ... maar ... abrikozen horen toch ook in driehoeken met kristalsuiker? Dat zijn inderdaad de échte appelflappen voor mij. Maar een mix van beide kan blijkbaar ook. The best of both worlds? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Waldorf Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 1 uur terug, esteban² zei: Maar ... maar ... abrikozen horen toch ook in driehoeken met kristalsuiker? Abrikozen? Confituur van abrikozen, bedoelt u? Een soort bastaardkindje van de carré-confiture en de appelflap? Dat is toch aberrant? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
esteban² Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Tjah, een appelflap bevat ook geen appelschijfjes, wel een compot met brokjes. En dat noemen we ook geen appelmoesflap. Ik vind de abrikozenflap perfect aanvaardbaar en op z'n plaats in de bakkerstoog der lekkernijen. Miljaar, Cinco, ik krijg altijd honger van jouw threads. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Peter Motte Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Maar een appelflap moet wel appels bevatten, anders is het een abrikozenflap of een kersenflap, net zoals een achterflap geen voorflap is. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
esteban² Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Als een appelflap geen appels bevat, is het volgens mij gewoon een flap. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Peter Motte Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Of een flapdrol. esteban² 1 Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Lamme Goedzak Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 On 6/20/2022 at 5:51 PM, esteban² said: Miljaar, Cinco, ik krijg altijd honger van jouw threads. Ik kan je volledig volgen hierin Tot voor kort kon je die flappen hier in de lokale delhaize kopen aan 0,70€. Helaas heeft de nieuwe eigenaar dat nu opgetrokken naar 1,75€. Toch maar eentje gaan halen zondag. esteban² 1 Quote Link to comment
cinco Posted August 24 Author Share Posted August 24 De van pudding voorziene flappen en de met slagroom aangevulde flappen, want blijkbaar zijn die flappen op zich nog niet zoet genoeg voor sommigen. Van chocolade voorziene flappen in deze vorm moet ik echter nog tegenkomen. Misschien is het iets lokaals. Quote Link to comment
Waldorf Posted August 24 Share Posted August 24 2 minuten geleden, BobFish zei: Ik haat appelflappen... Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
BobFish Posted August 24 Share Posted August 24 Appels in gebak, altijd van gehuiverd. Ik heb nog samengewoond met een meisje dat veel te vaak appel crumble maakte, de geur alleen al! Quote Link to comment
BobFish Posted August 24 Share Posted August 24 Sinds mijn fruitverslaving kan ik eigenlijk geen enkel stuk meer ruiken of zien, buiten avocado en tomaat. Quote Link to comment
cinco Posted Monday at 09:28 PM Author Share Posted Monday at 09:28 PM aardbei-rabarberflap esteban² 1 Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted Tuesday at 03:16 PM Share Posted Tuesday at 03:16 PM 17 hours ago, cinco said: aardbei-rabarberflap Rabarber kan ik nu echt niet ruiken of proeven. Quote Link to comment
Air Posted yesterday at 12:37 PM Share Posted yesterday at 12:37 PM Iemand ervaring met “perenflappen”? Er staan fruitbomen in onze buurt, en de peren beginnen te vallen. (Het waait hier flink) Quote https://steunactie.be/actie/help-een-jaar-comfortabel-gevolgen-hersenontsteking-lyme/-20538 Link to comment
cinco Posted yesterday at 01:02 PM Author Share Posted yesterday at 01:02 PM 24 minuten geleden, Air zei: Iemand ervaring met “perenflappen”? Er staan fruitbomen in onze buurt, en de peren beginnen te vallen. (Het waait hier flink) Probeer het uit en laat het ons weten. Quote Link to comment
cinco Posted yesterday at 01:11 PM Author Share Posted yesterday at 01:11 PM Elke vrucht is blijkbaar flapbaar. Quote Link to comment
Waldorf Posted 22 hours ago Share Posted 22 hours ago 1 uur geleden, Air zei: Iemand ervaring met “perenflappen”? Er staan fruitbomen in onze buurt, en de peren beginnen te vallen. (Het waait hier flink) Het geheim is de keuze van de peer, denk ik. Je moet vrij harde peren hebben, zodat je perenmoes niet te nat is. Maar zoals hierboven: probeer het en hou ons op de hoogte. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
esteban² Posted 22 hours ago Share Posted 22 hours ago Op 18/9/2023 om 23:28, cinco zei: aardbei-rabarberflap 'k Was vroeger wel te vinden voor de aardbei-rabarber confituur van Effi, dus waarschijnlijk ook voor dit. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted 22 hours ago Author Share Posted 22 hours ago Zojuist, esteban² zei: 'k Was vroeger wel te vinden voor de aardbei-rabarber confituur van Effi, dus waarschijnlijk ook voor dit. Yep, ik prefereer meestal confituur die afwijkt van de traditionele smaken. Hetzelfde bij yoghurt. Rabarber-yoghurt is een aanrader. esteban² 1 Quote Link to comment
Recommended Posts