Ga naar inhoud

appelflappen onder de loep


Flappen!  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat verkies je?



Recommended Posts

Ik heb heel graag een kleine zoetigheid in de vorm van chocolade/gebak bij de koffie na het eten of tijdens de namiddag. Een appel/kersenflap is daarvoor heel geschikt. Een chololaatje met nootjes zoals een Ferrero Rocher, Cote d'Or of gewoonweg een Mars, Snickers, Twix en Lion mogen daar zeker bij geserveerd worden. Alsook een Eclair en Boule de Berlin. En een scheut rum/cognac in de koffie.

Link naar reactie

Bij onze bakkers waren de abrikozenflappen (bij ons abrikozenkoek) toch ook wel duidelijk meer aanwezig dan de gewone appelflap.  Ik vind ze ook niet zo vergelijkbaar.  Het deeg is heel anders, harder en krokanter, bij veel bakkers net iets te ver gegaan.  En dan zijn ze niet lekker meer.  Dunne lijn.  Op een abrikozenflap ligt ook kristalsuiker.  Appelflappen zijn veel zachter en hebben (normaal gezien) geen suiker bovenop.  Ik eet ze beide even graag.  Alleen met die kersenvariant moet je ver weg blijven.  Yuk!  Enfin, ik ken alleen maar een kriekenflap, die bedoel ik.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Okee ... Als ik appelflap googel, zie ik driehoeken met kristalsuiker.  In onze streek gelijk aan abrikozenvulling.  Ik heb dat nog nooit van mijn leven met appelen geweten en ik heb zelfs bij een bakker gewerkt.  Bij ons, eender bij welke bakker, zien appelflappen er min of meer als volgt uit.  Dat is niet overal zo dan?

 

image.png.30696a253fe993282aeff51d9461893f.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 uren geleden, esteban² zei:

Okee ... Als ik appelflap googel, zie ik driehoeken met kristalsuiker.  In onze streek gelijk aan abrikozenvulling.  Ik heb dat nog nooit van mijn leven met appelen geweten en ik heb zelfs bij een bakker gewerkt.  Bij ons, eender bij welke bakker, zien appelflappen er min of meer als volgt uit.  Dat is niet overal zo dan?

 

image.png.30696a253fe993282aeff51d9461893f.png

 

Dat zijn echte appelflappen. De ouderen alhier noemen dat ook soms 'schietspoelen', vanwege de vorm. Abrikozenvulling kan toch enkel in carré confiture, ik ben daar allemaal niet erg ruimdenkend in.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur terug, esteban² zei:

Maar ... maar ... abrikozen horen toch ook in driehoeken met kristalsuiker? :) 

 

 

 

Abrikozen? Confituur van abrikozen, bedoelt u? Een soort bastaardkindje van de carré-confiture en de appelflap? Dat is toch aberrant? 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 4 weeks later...
1 uur geleden, Air zei:

Iemand ervaring met “perenflappen”?

Er staan fruitbomen in onze buurt, en de peren beginnen te vallen. (Het waait hier flink)

 

 

 

Het geheim is de keuze van de peer, denk ik. Je moet vrij harde peren hebben, zodat je perenmoes niet te nat is. Maar zoals hierboven: probeer het en hou ons op de hoogte.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...