Wäsp Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Beste mensen, ik dien nu voor u op... één dampende schotel pagina's uit mijn eerste album, 'erwtjes, zeurkool en vergeten groenten'. Ik hoop dat dit in enigzins in de smaak valt want ik ben al volop bezig aan de opvolger. Meer info op www.waspstrips.net. Wäsp. erwtjes_zeurkool_vergetengroenten_deel1_LR.pdf Quote Link to comment
Wäsp Posted October 9, 2013 Author Share Posted October 9, 2013 Ik heb enkele dagen geleden dit forum geopend en de eerste pagina's van m'n album opgeladen. In pdf. Maar omdat een pdf een drempel is, laad ik nog een paar afbeeldingen op. Zoals je ziet, kleur ik buiten de lijntjes. Ik heb het over het systeem met pijltjes die alle kanten uitgaan, waardoor je de strip soms zelfs in meerdere richtingen kan lezen. Sommige stripkenners vinden dat blijkbaar in de kerk, heb ik al gemerkt, maar ik heb het bewust gekozen omdat het volgens mij past bij het verhaal. Een verhaal zoals het leven zelf: van de hak op de tak. Het vraagt wat meer moeite van de lezer maar wIe bereid is om zich even te concentreren, vind z'n weg er wel in, denk ik. Groetjes Wäsp Quote Link to comment
Wäsp Posted October 14, 2013 Author Share Posted October 14, 2013 Een glimp van losstaand grafisch werk. "Off course she was an activist, but mostly in her sleep." Quote Link to comment
Lav Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Leuk gedaan, ik vind je typografie wel een beetje een breuk met de rest van je tekeningen, misschien moet je nog eens wat spelen met verschillende fonts en positionering Quote Lav A Fistful of Lines Link to comment
Wäsp Posted October 14, 2013 Author Share Posted October 14, 2013 Ja, dat is een gefundeerde opmerking. Positionering van de tekst blijft een zoektocht binnen dit concept idd. Ik heb daar ondertussen al wat meer ervaring mee dan toen ik deze platen tekende maar ik vrees dat het een aandachtspunt blijft. En wat fonts betreft... heb je suggesties? Vriendelijke groeten en bedankt voor de feedback. Wäsp www.waspstrips.net Quote Link to comment
Yncke Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Eens rondneuzen op blambot voor stripfonts? Quote yncke.be Link to comment
Wäsp Posted October 14, 2013 Author Share Posted October 14, 2013 Dank je wel. Kende ik niet. Groeten. Wäsp. www.waspstrips.net Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 http://www.dafont.com/ Quote Link to comment
Wäsp Posted September 15, 2014 Author Share Posted September 15, 2014 Blinde Zielen & Roze Prinsessen Beste mensen, ik heb net het tweede album uit van een reeks rond het schuchtere kleine meisje parkietje en haar knotsgekke entourage (haar smeuïge maatje bord erwtjes, de keukenprinses Esmeralda en haar hofmaarschalk, en de oermens Ne-Jan. Het album, dat boven de doopvont hing met de Christelijke naam 'Blinde Zielen & Roze Prinsessen', brengt een mengeling van herkenbare gezinstaferelen en absurde plotwendingen.De lezer krijgt een heel nieuwe kijk op lichaamstaal, spraakgebreken en huishoudelijke apparaten, en ontdekt het 2de grootste probleem van deze tijd! Zij of hij geraakt voorts overtuigd van de zegeningen van privatiseringen van het onderwijs, maakt kennis met de vijand nummer 1 van elk gezin, de must have accessoires voor elke vrouw en met de ultieme test qua mannelijkheid. Het verhaal zoekt het verrassende binnen de routines van een gemiddeld gezin. Het fascineert me hoe het avontuur kan ontstaan aan de keukentafel. Daarvoor hoe je helemaal niet naar Zweinstein of MiddenAarde.Een voorproefje van dit doldrieste album vind je op http://www.waspstrips.net/uploads/1/6/7/5/16757756/parkietje2voorproeflr.pdf. Veel plezier er mee. Wäsp Quote Link to comment
Recommended Posts