Ga naar inhoud

Erwtjes, Zeurkool En Vergeten Groenten


Wäsp

Recommended Posts

Ik heb enkele dagen geleden dit forum geopend en de eerste pagina's van m'n album opgeladen. In pdf. Maar omdat een pdf een drempel is, laad ik nog een paar afbeeldingen op.

 

Zoals je ziet, kleur ik buiten de lijntjes. Ik heb het over het systeem met pijltjes die alle kanten uitgaan, waardoor je de strip soms zelfs in meerdere richtingen kan lezen. Sommige stripkenners vinden dat blijkbaar in de kerk, heb ik al gemerkt, maar ik heb het bewust gekozen omdat het volgens mij past bij het verhaal. Een verhaal zoals het leven zelf: van de hak op de tak. Het vraagt wat meer moeite van de lezer maar wIe bereid is om zich even te concentreren, vind z'n weg er wel in, denk ik.

 

Groetjes

 

Wäsp

post-524-0-41245200-1381307485_thumb.jpg

post-524-0-13059200-1381307728_thumb.jpg

post-524-0-12284300-1381307739_thumb.jpg

post-524-0-97184500-1381307757_thumb.jpg

Link naar reactie

Ja, dat is een gefundeerde opmerking. Positionering van de tekst blijft een zoektocht binnen dit concept idd. Ik heb daar ondertussen al wat meer ervaring mee dan toen ik deze platen tekende maar ik vrees dat het een aandachtspunt blijft.

 

En wat fonts betreft... heb je suggesties?

 

Vriendelijke groeten en bedankt voor de feedback.

 

Wäsp

www.waspstrips.net

Link naar reactie
  • 11 months later...

Blinde Zielen & Roze Prinsessen

 

 

 

Beste mensen, ik heb net het tweede album uit van een reeks rond het schuchtere kleine meisje parkietje en haar knotsgekke entourage (haar smeuïge maatje bord erwtjes, de keukenprinses Esmeralda en haar hofmaarschalk, en de oermens Ne-Jan. Het album, dat boven de doopvont hing met de Christelijke naam 'Blinde Zielen & Roze Prinsessen', brengt een mengeling van herkenbare gezinstaferelen en absurde plotwendingen.
De lezer krijgt een heel nieuwe kijk op lichaamstaal, spraakgebreken en huishoudelijke apparaten, en ontdekt het 2de grootste probleem van deze tijd! Zij of hij geraakt voorts overtuigd van de zegeningen van privatiseringen van het onderwijs, maakt kennis met de vijand nummer 1 van elk gezin, de must have accessoires voor elke vrouw en met de ultieme test qua mannelijkheid.

 

 

 

 

 



Het verhaal zoekt het verrassende binnen de routines van een gemiddeld gezin. Het fascineert me hoe het avontuur kan ontstaan aan de keukentafel. Daarvoor hoe je helemaal niet naar Zweinstein of MiddenAarde.

Een voorproefje van dit doldrieste album vind je op http://www.waspstrips.net/uploads/1/6/7/5/16757756/parkietje2voorproeflr.pdf.
 
Veel plezier er mee.
 
Wäsp

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...