Ga naar inhoud

Conan, Red Sonja (& Other R. E. H.)


niemand

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

THE CHRONICLES OF CONAN VOLUME TWENTY SEVEN: SANDS UPON THE EARTH AND OTHER STORIES.

 

Na lezing van dit volume zit men al met tweehonderdveertien Conan The Barbarian comics op de teller, dat begint toch al te tellen. ;)

 

James Owsley is nog steeds de schrijver en Val Semeiks de tekenaar. De verhalen zijn degelijk en het tekenwerk vind ik goed, Semeiks zet een degelijke Conan neer. Na een aantal comics waarin Conan een ganse kudde personages op sleeptouw nam, staan hier weer een aantal verhalen in met hem als loner. Het tweeluik NARROW HOUSE/THE WARRIOR'S WAY, THE GATE en CITY OF LIGHT, daar zwerft hij weer door woestijnen alleen met zijn peird, dringt hij binnen in lang verlaten tempels en spooksteden al vechtend tegen waanzinnige cultussen en anderwereldse monsters. Conan de loner lees ik nog altijd het liefst. Als extra heb je in dit volume THE OFFICIAL HANDBOOK OF THE CONAN UNIVERSE (het was Marvel, eh...), een soort van reisgids doorheen de Hyborian Age, best leuk om lezen.

 

Voila, weer eens den barbaar uitgehangen vandaag. :)

 

Soundtrack:

-Ramones: Loco Live

-Joey Ramone: ...ya know?

post-503-0-15217600-1405379661_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

-Disaster always follows when you and I cross paths, Cimmerian.

-We should draw a line across the belly of the world and stay on either side of it, Sonja.

:) :) :)

 

THE SAVAGE SWORD OF CONAN volume zestien alweer... Wat vliegt de tijd. ;)

 

Charles Dixon zijn verhalen gaan over een jongere Conan. Gerry Conway heeft het dan weer over King Conan. Niet dat het veel uitmaakt, ik las het allemaal graag. THE SLITHERING GOD vind ik het mooist getekend door Ernie Chan. De verhalen getekend door Mike Docherty en geinkt door Chan komen op de tweede plaats. Het tekenwerk van Jorge Zaffino is ook interessant, jammer dat het hier en daar iets te schraal is, maar misschien ben ik hier te streng. Gary Kwapisz tekent meer rudimentair, wat hier ook goed past. Het geestige aan EMERALD LUST is dat onze held opgezadeld wordt met zowel Valeria of the Red Brotherhood als ook een zekere She-Devil, wat best wel grappige momenten oplevert met vinnige dialogen. In de toekomst zal ik nog wel eens op mijn imaginair paard kruipen om wat avonturen te beleven met mijn favoriete Cimmerian. ;)

 

To Arallu with your jealousies and suspicions! Sleep by yourselves and freeze to death for all I care! Curse Crom for creating women only to vex and torment a man! :);)

post-503-0-28959100-1405640610_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Conan vol 15 The Nightmare of the Shallows vind ik zeer goed. Zeer graag gelezen.

De eerste drie comics : ja, hij ziet Bêlit graag, zéér graag !

De laatste drie comics zijn een drugtrip, maar zeer mooi gedaan. Conans ziel wordt blootgelegd. Prachtig en nog nooit eerder gedaan in de reeks.

Door de vele tekst zag ik er in het begin wat tegenop, maar wat is dit een prachtig deel.

Link naar reactie

Volume vijftien herlezen. Het is mooi hoor, al willen de drie eerste hoofdstukken er bij mij niet in. Wordt het hier niet wat te emo? Maar waar ik mijn verstand echt niet rond krijg, wat Belit hier allemaal doet en hoe Conan erop reageert... Al vreet ik gele lotussen tot het einde der tijden, zo'n kapriolen zullen voor mij wel immer een mysterie blijven. Crom beware me!

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Het is nochtans niet zo moeilijk. Belit heeft op het eind van het vorig boek een miskraam gehad, en is wat in de war. Ze is ook kwaad op Conan, en ook vooral op zichzelf, dat ze verliefd geworden is op Conan en zo niet meer de zelfstandige vrouw denkt te kunnen zijn die ze was. Ze vlucht naar de plaats van haar jeugd, waar ze ooit gelukkig was. Conan laat begaan, ze zal wel terugkeren, en helpt het schip herstellen. Maar het blijft maar duren, hij houdt van haar, dus gaat hij haar achterna en komt ongewild in een plaatselijke oorlog terecht.

 

In het tweede deel van het boek verwerkt Conan alles wat hem de laatste tijd overkwam en zien we dat ook hij een rustiger leven met Belit wel zou zien zitten.

 

Ik vind het prachtig. Eindelijk eens iets anders dan de andere boeken :) het werd eens tijd.

Link naar reactie
  • 3 months later...

"My name is not important. What is important is the story I tell. The tale of the she-devil who wielded a sword. The tale of the warrior woman who shaped the Hyborian Age. The tale of Sonja the Red. And the tale of the day she died."

 

Als ze zo beginnen weten ze me alvast niewsgierig te maken. Frank Tieri doet dat hier. Cezar Razek is een van de betere tekenaars die ik bij Dynamite tegenkwam. Covers door Amanda Conner... Het kan allemaal vEEl slechter.

 

Ondertussen de twee eerste nummers gelezen van wat een vierdelige minireeks moet worden en ik vind het niet slecht. Ben benieuwd hoe dit zal verder evolueren.

post-503-0-65511600-1414445826_thumb.jpeg

post-503-0-29731300-1414445851_thumb.jpeg

post-503-0-93125500-1414445866_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Het gaat er dus nog van komen...

 

Geschreven door Gail Simone en Jim Zub, getekend door Dan Panosian, een vierdelige minireeks.

Geen Brian Wood meer dan? Was die er niet oorspronkelijk bij betrokken als schrijver?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 months later...

die crossover met Conan: volgens mij doet Dynamite een miniserie en ook Dark Horse doet een crossover.

Dus Brian Wood zal dan wel de Dynamite versie doen

 

http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/conan-red-sonja-meet-again-645104

 

red_sonja.jpg
 

Just a day after indie publishers Dark Horse and Dynamite announced their first crossover series, the two have revealed the second -- and it's one that just might fulfill the traditional claim of "because you demanded it." For the first time in more than 15 years, Conan the Barbarian and Red Sonja, She-Devil with a Sword are going to come face to face.

Unlike The Shadow vs. Grendel, the Conan/Red Sonja crossover will take the form of two different miniseries, with both Dynamite Entertainment and Dark Horse Comics releasing their own take on the idea written by the regular writers of the Conan and Red Sonja series, Brian Wood and Gail Simone.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

"KNOW YOU, O PRINCE, THAT THERE IS A HISTORY OF THIS GREAT LAND WRITTEN NOT IN THE BLOOD OF ARMIES OR THE WHIMS OF KINGS, BUT IN THE CRIMSON-STAINED BLADES OF TWO LOWBORN WARRIORS. KNOW THAT THE FATES OF MULTITUDES RESTED NOT IN LOFTY PALACES OR SECRET TEMPLES, BUT IN THE ROUGH-SKINNED HANDS OF TWO EXCEPTIONAL BEINGS. THEY CARRIED NO ROYAL ALLEGIANCE, THEY BORE NO COUNTRY'S STANDARD. BUT THE BORDER'S OF ALL THAT WE KNOW, ICE, MOUNTAIN AND DESERT, WOULD BE SHAPED BY THESE TWO FIGHTERS AND THE NAMES THAT MADE BATTALIONS FALTER AND EMPERORS TREMBLE... CONAN AND RED SONJA."

 

"BUT THERE WAS A TIME WHEN THOSE NAMES MEANT NOTHING, PRINCE. EXCEPT TO THE TWO EMPOVERISHED AND UNPOLISHED SOULS THAT CARRIED THEM."

 

En het is in die dagen dat het verhaal zich afspeelt. THE AGE OF INNOCENCE. :) CONAN/RED SONJA #ONE!

 

Het is met een kwinkslag, een schelmenverhaal, maar ik vind het OZOOO mooi. Van ontroering eventjes een traantje weggepinkt, het werd me even te machtig. Dat ik dit nog mocht meemaken...

 

Simone, Zub en Panosian schrijven geschiedenis hier. Carved in stone!

 

Ik zou zeggen: JUICHT, O VOLKEREN DER AARDE! ;)

post-503-0-77781900-1421625195_thumb.jpeg

post-503-0-50167300-1421625218_thumb.jpeg

post-503-0-65148600-1421625240_thumb.jpeg

post-503-0-47306400-1421625259_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Met dit vierde deeltje is het afgelopen met deze minireeks. Sonja sterft in het derde nummer en in het vierde krijg je dan hoe het eindigt voor de bewoners van Lur onder de dictatuur van Thraxis van de Zwarte Toren.

 

Dit is Sonja in een aflevering van The Twilight Zone, zo'n oude in zw/w. Het verhaal is hier natuurlijk in kleur, ik bedoel de sfeer en ook het soort inhoud (of manier van vertellen) die eigen waren aan de oude TZ. Ik weet niet of het Tieri zijn bedoeling was om die richting uit te gaan, maar zo komt deze mengeling van fantasy en science fiction bij mij over.

 

Het is een beetje kort van stof. Van mij mochten er gerust zes hoofdstukken zijn geweest, dan was het een beetje smoother (met wat meer oog voor detail) en minder TZ geworden.

 

Razek zijn tekenwerk is degelijk. Amanda Conner's cover voor dit laatste deel vind ik mooi.

 

Puristen (voor zover die er zijn wat RS betreft) laten dit beter liggen. Als je eens een andere Sonja wil, dan is dit misschien iets voor jou.

post-503-0-11255300-1422123900_thumb.jpeg

post-503-0-38685900-1422123920_thumb.jpeg

post-503-0-51249700-1422123940_thumb.jpeg

post-503-0-64223800-1422123957_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Conan is op de vlucht voor een bende vunzige verraders die gesteund worden door de terug tot leven gewekte goochelaar... euh, tovenaar Xaltotun. Ze hebben zijn koninkrijk afgepakt en hij kan maar beter maken dat hij weg komt. De verstoten koning moet zich een weg banen doorheen door gevechten verwoeste landen en over door bandieten bevolkte zeeen, door duistere tombes etc... om een magische edelsteen te vinden. En dan weer helemaal terug! Dit alles om zijn troon terug te winnen. Klinkt misschien vermoeiend, het zal wel lastig wezen, maar Conan is niet zo'n seut gelijk gij en ik, eh. :);)

 

"Ten out of ten. Writer Tim Truman adds narration that hits just the right note for a pulp story, mixing his own lines with Robert E. Howard's for a note-perfect comic."

-Newsarama-

 

Ze hebben gelijk. Maar Giorello en Villarrubia deden natuurlijk ook mee. Wreed wel ook! Zonder hen zou dit iets helemaal anders geworden zijn. Dus gelukkig maar dat ze mee deden! ;)

 

Ik was hier ooit al lovend over THE HOUR OF THE DRAGON, wel dit is er hier ook zo een. Je kunt niet missen met dit aan te schaffen! En het is bovendien het vervolg op THE HOUR OF THE DRAGON!

 

Soundtrack:

-Angra: Secret Garden

-Mayan: Antagonize

post-503-0-18706900-1422134122_thumb.jpeg

post-503-0-61027500-1422134138_thumb.jpeg

post-503-0-49133900-1422134182_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...