Ga naar inhoud

Conan, Red Sonja (& Other R. E. H.)


niemand

Recommended Posts

Als ik King Conan: The Hour of the dragon and the Conqueror wil lezen, heb ik dan nog andere trades ook nodig of kan dit op zich gelezen worden?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb even verder gezocht naar info rond King Conan en ik vermoed dat ik ook The scarlet citadel en The phoenix on the sword zal kopen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Begonnen met hour of the dragon/conquerer te bestellen. Ik zal daarna nog bekijken om die andere 2 te bestellen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Als ik King Conan: The Hour of the dragon and the Conqueror wil lezen, heb ik dan nog andere trades ook nodig of kan dit op zich gelezen worden?

Ik was niet zo overdonderd door Trumans werk in de Conan reeks zelf, met Giorello, maar die King Conan was echt de moeite. Ik weet nu zelf niet meer welke ik al las (conqueror neem ik aan kwam na Hour en Phoenix, dus waarschijnlijk die laatste) maar als die de mindere waren, zullen die laatste 2 zot goed zijn.

Link naar reactie

Conan is op de vlucht voor een bende vunzige verraders die gesteund worden door de terug tot leven gewekte goochelaar... euh, tovenaar Xaltotun. Ze hebben zijn koninkrijk afgepakt en hij kan maar beter maken dat hij weg komt. De verstoten koning moet zich een weg banen doorheen door gevechten verwoeste landen en over door bandieten bevolkte zeeen, door duistere tombes etc... om een magische edelsteen te vinden. En dan weer helemaal terug! Dit alles om zijn troon terug te winnen. Klinkt misschien vermoeiend, het zal wel lastig wezen, maar Conan is niet zo'n seut gelijk gij en ik, eh. :);)

 

"Ten out of ten. Writer Tim Truman adds narration that hits just the right note for a pulp story, mixing his own lines with Robert E. Howard's for a note-perfect comic."

-Newsarama-

 

Ze hebben gelijk. Maar Giorello en Villarrubia deden natuurlijk ook mee. Wreed wel ook! Zonder hen zou dit iets helemaal anders geworden zijn. Dus gelukkig maar dat ze mee deden! ;)

 

Ik was hier ooit al lovend over THE HOUR OF THE DRAGON, wel dit is er hier ook zo een. Je kunt niet missen met dit aan te schaffen! En het is bovendien het vervolg op THE HOUR OF THE DRAGON!

 

Soundtrack:

-Angra: Secret Garden

-Mayan: Antagonize

 

post-503-0-18706900-1422134122.jpeg

 

Door een zware verkoudheid, kon ik me gisteren niet concentreren op dit boek, en zag ik het bijna niet meer zitten om Conan nog te lezen ;)

Maar kijk, vandaag voelde ik mij al stukken beter, en heb ik 'm eens herlezen. 

 

Zéér goed, inderdaad ! 

Prachtig getekend ook (al vind ik dat het zwart soms wat euh... zwarter mag zijn). 

 

Heb me hier ten zeerste mee geamuseerd. 

 

post-503-0-49133900-1422134182.jpg

 

Mijn soundtrack was Megadeth : United Abominations.

Link naar reactie

Reeds het zeventiende Conan telefoonboek.

 

Enkele leukigheden zijn dat er twee verhalen in staan die geschreven zijn door John Arcudi, namelijk A TOMB FOR THE LIVING en BLADE OF THE DEMON SLAYER. Een deel van THE THREE DEATHS OF CONAN is getekend door Timothy Truman.

 

Mijn twee favorieten zijn PILAR OF THE SKY en THE FURY OF THE IRON DAMSELS van Chuck Dixon. In het laatste doen Valeria of the Red Brotherhood en Red Sonja mee, weer lachen geblazen met dit schelmenverhaal.

 

Het tekenwerk is grotendeels ook weer de moeite. Er staan verschillende zaken in die getekend zijn door Ernie Chan, een van mijn favorieten.

 

Aye, dog-brothers! Tonight was a great night to read! :)

post-503-0-24590300-1423095888_thumb.jpeg

post-503-0-16660200-1423095904_thumb.jpeg

post-503-0-42070200-1423095921_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Reeds het zeventiende Conan telefoonboek.

 

Enkele leukigheden zijn dat er twee verhalen in staan die geschreven zijn door John Arcudi, namelijk A TOMB FOR THE LIVING en BLADE OF THE DEMON SLAYER. Een deel van THE THREE DEATHS OF CONAN is getekend door Timothy Truman.

 

Mijn twee favorieten zijn PILAR OF THE SKY en THE FURY OF THE IRON DAMSELS van Chuck Dixon. In het laatste doen Valeria of the Red Brotherhood en Red Sonja mee, weer lachen geblazen met dit schelmenverhaal.

 

Het tekenwerk is grotendeels ook weer de moeite. Er staan verschillende zaken in die getekend zijn door Ernie Chan, een van mijn favorieten.

 

Aye, dog-brothers! Tonight was a great night to read! :)

Alleen al die art geeft mij zoveel goesting om mijn SSoC nog eens te lezen. Oh to have nothing but time!

Link naar reactie

ACCEPT THE DAWN TO EASE THE FEAR

ONE DAY I WILL NOT BE HERE

-Robert Flynn-

 

Al de derde maal dat Belit sterft voor mij. Eerst in het origineel, jaren later bij Marvel en nu hier. Al de derde maal dat het me pakt.

 

Het onheil komt je al direct tegemoet als je aan dit volume begint. A foreboding sense of doom, zou je kunnen stellen. No more fun & games this time, death awaits, with sharp & pointy teeth!

 

En ik, wetende wat er komt, als een onnozelaar verder lezen en toch hopen dat het nog allemaal zo erg niet zal eindigen...

 

Hoop is voor goedgelovigen en hen die zichzelf iets wijs maken. No happy endings on these dark settings, for soon we too shall join the shades in the depths of Arallu!

 

A mighty fine yarn!

 

Soundtrack:

-Machine Head: Through The Ashes Of Empires

-Cavalera Conspiracy: Pandemonium

post-503-0-80925700-1423349865_thumb.jpeg

post-503-0-91105300-1423349884_thumb.jpeg

post-503-0-75174400-1423349908_thumb.png

post-503-0-28683300-1423349923_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

-Kalas-Ra: One so rarely gets female company. That isn't pleading for death, one means.

-Sonja: And how, Sonja wonders, does one feel about getting a boot all the way up one's wrinkled, fetid arse?

 

Na lezen van het duister relaas hierboven aangehaald, smachtte ik naar iets wat meer lichtvoetigs. It just so happened dat ik deze twee ongerepte boekjes ontdekte welke aan mijn noden tegemoet schenen te komen. Op de covers pronkten afbeeldingen van een roodharige, onschuldig ogende deerne. Weliswaar ene met niet al te veel kleren aan, maar wat zou dat? Een meiske met een peird en hetzelfde meiske tussen de blommekes, geef toe, ze ziet er eerder guitig en lief uit, eh...

 

Wel, de eerste bladzijden vielen nog mee qua guitig en lief. Een beetje humor en zo, misschien een tikkeltje grof wat taal betreft, verder alles fijn en onberispelijk. Maar gaandeweg werd het almaar zwarter en agressiever van toon en ging alles maar verder de dieperik in en... Etc...

 

Het liep niet goed af met het meiske Belit hierboven en het ziet er voor het meiske Sonja ook al niet goed uit op het eind van het tweede boekje. Met nog vier hoofdstukken te gaan... BRRR! Ik durf er niet aan denken!

 

Is she to join the shades in Arallu too??? Maybe, one day, I'll meet her there... Wie was het ook al weer die ooit zong van: "Arallu ain't a bad place to be"? Bon Scott?...

post-503-0-69809200-1423355001_thumb.jpeg

post-503-0-66013800-1423355021_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Conan vol. 16 The Song of Bêlit ook zeer graag gelezen. 

Dit was het laatste deel van Wood. Is er nu nog een Conan ongoing naast de King Conan reeks ? 
In de genummerde reeks hebben we Conan de dief, Conan de huurling en Conan de piraat gehad. Is er nog een periode in zijn leven alvorens hij koning wordt ? 

Link naar reactie

Was X-Men Noir niet van Van Lente?

Yessir. Ook Cowboys & Aliens (de comic) maar je moet ergens beginnen.

Dan deed hij ook Incredible Herc met Greg Pak, nog steeds uitmuntend. Daarvoor (en zo ontdekte ik hem) 

een van die late 'Tsunami' pogingen met de vrouwelijke Scorpion als SHIELD spy (Leonard Kirk on art).

Een resem superleuke Wolverine First Class nummers.

Die uitstekende Taskmaster mini die niemand wellicht las, met Jefte Palo on art.

Archer & Armstrong bij Valiant, of coorse en binnenkort Ivar, Timewalker

Het essentiële Comic book Comics, over de geschiedenis van & Action Philosophers.

Boel andere dingen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

BLOOD AND ICE and other stories, volume achtentwintig van THE CHRONICLES OF CONAN THE BARBARIAN.

 

Zes verhalen door Charles Santino en Val Semeiks. DEATH PIT, THE BLADE OF ZED, BENEATH THE CITY OF SHADOWS, ISLAND LIFE, DEVIL'S GATE en BLOOD AND ICE. Het tekenwerk en de settings zijn dik in orde, maar Conan is hier te veel een unstoppable force. Zes hoofdstukken lang een stormram die zich overal door een weg baant, het komt op de lange duur wat lachwekkend over.

 

DRUM SONG door Larry Hama en Gary Kwapisz. Moesten ze het normaal verteld hebben dan was het waarschijnlijk in orde geweest. Maar nee, ze moesten het met captions gevuld met onleesbare tekst doen en zonder dialogen. Het kon zo lekker en luguber geweest zijn.

 

MASK OF VENGEANCE geschreven en getekend door Don Perlin is verdienstelijk, maar ik ben geen fan van zijn houterige tekenstijl.

 

THE WHEEL OF LIFE AND DEATH door Michael Fleisher en Gary Kwapisz als laatste en beste. Niet perfect, but a GOOD yarn.

post-503-0-81860100-1424206902_thumb.jpeg

post-503-0-31182100-1424206928_thumb.jpeg

post-503-0-22392400-1424206953_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"Watch now as two legendary warriors are brought together once more by unexpected fate and twisted vines. These are the days of HIGH ADVENTURE."

 

Simone en Zub doen jolig verder in deze nummer twee, het plezier straalt er vanaf. Zes jaren scheiden deze AGE OF ADVENTURE met de AGE OF INNOCENCE uit deel een. Conan en Sonja ontmoeten elkaar terug en beiden brengen ze nog wat gekenden mee... The plot thickens.

 

Ik vind het ENORM fijn dat dit hier geplaatst wordt in de tijd ten opzichte van de gebeurtenissen uit de Conan (Wood zijn Dark Horse) en Sonja (Simone haar Dynamite) reeksen. Als je beide tot nu volgde geeft dit het verhaal een mooie extra. Sentimental me... ;)

 

COOL boekje!

post-503-0-67010000-1424210344_thumb.jpeg

post-503-0-87822200-1424210362_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"Watch now as two legendary warriors are brought together once more by unexpected fate and twisted vines. These are the days of HIGH ADVENTURE."

 

Simone en Zub doen jolig verder in deze nummer twee, het plezier straalt er vanaf. Zes jaren scheiden deze AGE OF ADVENTURE met de AGE OF INNOCENCE uit deel een. Conan en Sonja ontmoeten elkaar terug en beiden brengen ze nog wat gekenden mee... The plot thickens.

 

Ik vind het ENORM fijn dat dit hier geplaatst wordt in de tijd ten opzichte van de gebeurtenissen uit de Conan (Wood zijn Dark Horse) en Sonja (Simone haar Dynamite) reeksen. Als je beide reeksen tot nu volgde geeft dit het verhaal een mooie extra. Sentimental me... ;)

 

COOL boekje!

 

Ik kijk al uit naar de TPB...

 

Heb trouwens naar aanleiding van je bespreking 'King Conan, the hour of the dragon' en 'the conqueror' aangeschaft en inderdaad : zéér entertainend.  Bedakt voor de tip :)

De Gail Simone's Red Sonja's liggen nu klaar om te lezen, 't ziet er in elk geval al goed uit :)

Link naar reactie

Een leuk boekje met het soort van Red Sonja verhaaltjes zoals er in SAVAGE SWORD wel eens stonden. Misschien iets voor eerder sentimentele lieden gelijk ik.

 

Er staan er vijf in. Verhaaltjes... THE SNARE (Eric Trautmann/Dave Acosta), TRESSES (Roy Thomas/Pablo Marcos), STICKS AND STONES (Michael Avon Oeming/Taki Soma), THE TORCH (Gail Simone/Noah Salonga) en THREE WISHES (Luke Lieberman/Sergio Fernandez Davila).

post-503-0-94914300-1424620118_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...