Ga naar inhoud

Conan, Red Sonja (& Other R. E. H.)


niemand

Recommended Posts

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dit volume vind ik nog een stuk beter dan het vorige. Het tekenwerk is over gans de lijn degelijker van kwaliteit.

 

Naast de hieronder aangehaalde verhalen ook nog even vermelden:

-THE DEVOURERS (Doug Murray/Rich Buckler)

-MATTERS OF LIFE AND DEATH (Steve Proudfoot/Armando Gil)

-THE DECAPITATING GOD (Chuck Dixon/Ernie Chan)

-THE HORROR OUT OF TIME (Chuck Dixon/Steve Carr)

-BLOOD BOND (Larry Yakata/Ernie Chan)

-SKULL ON THE SEAS PART ONE (Roy Thomas/John Buscema)

 

Het liefst las ik THE MASQUE OF THE DEMON, zie hier onder.

 

Enorm mee geamuseerd!

post-503-0-50269900-1425426967_thumb.jpeg

post-503-0-37254200-1425427001_thumb.jpeg

post-503-0-26549700-1425427025_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Deze nog eens herlezen. RS #vijfendertig t.e.m. vijftig. Brian Reed schreef dit en Walter Geovani deed het tekenwerk t.e.m. negenenveertig.

 

De #vijftig bevat drie korte verhaaltjes. THE FROST GIANT'S CURSE door Kevin McCarthy/Johnny Desjardins vind ik persoonlijk het beste.

 

Dit is van voor Gail Simone.

 

Goede ontspanning.

post-503-0-61077300-1426111120_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"Some say she drowned at sea. Some say she drew her final breath quietly, succumbing to the gentle death of the aged. Others still would have you believe that Red Sonja was killed in battle on the Nomad Plains by the dark sorcerer Kulan Gath."

 

Dit is het RS deeltje van Dynamite's Altered States. Er komen er ook nog van The Shadow en Doc Savage, maar die zullen me worst wezen...

 

Eerlijk gezegd is de Altered States Vampirella vindingrijker, maar deze hier is best een fun dinkske. Sonja Majeure, special exhibits curator in het Metropolitan in NYC brabbelt een vergeten stuk tekst luidop en zie, Kulan Gath zijn mummie komt tot leven! Gelukkig slingert het zwaard dat ooit toebehoorde aan een zekere She-Devil daar ook ergens rond...

 

Gewoon een geestige comic waarbij men zich niet moet afvragen wie de banden van de Batmobile tijdig opblaast. Niet meer en niet minder. ;)

post-503-0-70021900-1426462722_thumb.jpeg

post-503-0-60016900-1426462737_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

De rest van de Red Sonja kortverhalen zijn nu gebundeld in RED SONJA TRAVELS VOLUME TWO.

 

Deze twaalf staan er in:

MASKS (Michael Avon Oeming/Stephen Sadowski)

REVENGE IS A BITCH (Michael Avon Oeming/Ron Adrian)

CRIMSON KATHERINE (Christos Gage/Adriano Batista)

DRAGONS (Christos Gage/Pablo Marcus)

RED SONJA AND THE LONELY KING (Dan Brereton/Adriano Batista & Chris Bolson)

DELUGE (Dan Brereton/Chris Bolson)

BREAK THE SKIN (Jan Van Meter/Edgar Salazar)

RAVEN (Marc Mason/Lui Antonio)

DOG YEARS (Scott Beaty/Edu Mena)

BERSERKER (Nancy A. Collins/Fritz Casas)

HONOR BOUND (Jim Zub/Jonathan Lau)

SANCTUARY (Marc Mason/Noah Salonga)

 

Mijn favoriet is Honor Bound, zowel verhaal als tekenwerk. Het hartverwarmende Berserker komt op de tweede plaats. Derde is Deluge. De rest heb ik echter ook graag gelezen.

post-503-0-44800000-1430431501_thumb.jpeg

post-503-0-98614800-1430431692_thumb.jpeg

post-503-0-02185100-1430431721_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

TWO SELLSWORDS,

BOTH DISCARDED IN THEIR YOUTH,

WANTED BY NONE, FEARED BY ALL.

THE CIMMERIAN AND THE HYRKANIAN.

THE BARBARIAN AND THE SHE-DEVIL.

CONAN AND RED SONJA.

 

THE AGE OF WAR en THE AGE OF DEATH, #drie en #vier, de laatste hoofdstukken... Het is ook al weer gedaan. :(

 

Nog een sprong in de tijd verder, dit speelt zich af na de dood van Belit. Deze hoofdstukken verhalen de gebeurtenissen van wanneer Conan en Sonja elkaar voor de derde maal ontmoeten.

 

Randy Green tekende deze delen, maar dat maakt geen groot verschil met de vorige, mij viel het nauwelijks op. De kwaliteit moet er niet onder lijden.

 

Voor de laatste keer strijden Conan en Sonja hier naast elkaar, zij aan zij, rug aan rug. Mooi is de dynamiek tussen deze twee personages en hun verschillende karakters die hier neer gezet wordt. Zo verschillend en toch zo elkaar aanvullend... Niet als geliefden maar kameraden, brother and sister in arms.

 

Ik heb hier geen slechte dingen over te melden. Ik weet niet hoe ik het onder woorden moet brengen wegens een te sentimentele binding... Voor mij is dit ZEER goed. The stuff of legends. Wellicht van mijn legenden... Soit, so be it!

post-503-0-00404500-1430770059_thumb.jpeg

post-503-0-43692800-1430770082_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 months later...

Met Conan vol. 17: Shadows over Kush kan er mee door, al is het geen volledig succes en is het bij momenten nogal chaotisch verteld. 

Het is een soort overgangsverhaal. Conan moet Bêlits dood verwerken en op het einde van het boek moet er een nieuw status quo zijn.

En dat is er ook. 

 

De tijd dat Conan prachtig getekend was is jammer genoeg al lang voorbij. Lelijk is het niet, maar het was indertijd véél beter getekend. 
preview: http://www.darkhorse.com/Books/Previews/24-711?page=1 
Deze preview is van deel 1.  De eerste drie comics zijn het best getekend. Het tweede deel van het boek is een stuk minder van tekeningen. 

 

Het is al een tijdje dat ik er steeds meer tegenop zie om die boeken nog te lezen. Ik weet niet hoe lang ik Conan nog blijf volgen...

 

24711.jpg

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Een geestig boekje, deze kleine anthology. Zes verhaaltjes. Mijn favoriet is SILENT RUNNING door Cullen Bunn en Jonathan Lau. Da's zonder tekst met schoon tekenwerk van Lau. Hij mag nog wel eens RS tekenen.

 

Gans het boekje is retro-tinted to capture the flavor of her classic comics era! Volgens mij zijn ze daarin goed geslaagd.

post-503-0-52870400-1442611526_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Voila, ik heb het weer gemakkelijk, ik kan gewoon quoten. Ik heb de Conan/Red Sonja HC zeer graag gelezen. Ik heb dan misschien die jarenlange sentimentele binding niet, maar ik begrijp je volkomen (door andere franchises die ik volg). De tekeningen vond ik soms iets minder, maar voor 't overgrote deel is het een zeer goed gemaakte strip, zowel het scenario, de dialogen, de actie en het avontuur als de afwerking. No complaints here. 

 

post-503-0-65148600-1421625240.jpeg

Als ik toch een klein klachtje mag uiten: de narration die zogezegd uit de Nemedian Chronicles komt, vond ik totaal niet overtuigend & droeg ook weinig tot niks bij aan het geheel. Het was beter geweest zonder. Tevens is het bijzonder jammer dan Panosian maar de helft van dit boek tekende. Randy Green is OK, maar heel standaard. Panosian had rond die tijd blijkbaar een baby (en een verhuis misschien?). Begrijpelijk, maar jammer.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ik heb nog nooit een Conan-strip gelezen die beter was dan wat deze heren maakten.

I shall refer you, sir, to exhibit Alcala or Alcatena, maar je hebt zeker even goed gelijk.

 

http://www.kozmetikcerrahi.com/resimler11/alfredoalcala.jpg

 

http://www.byrnerobotics.com/forum/uploads/JasonCzeskleba/2009-06-13_011801_Conan_black_colossus.png

 

http://www.gwthomas.org/consav04-05.jpg

Sorry van de lullige links, ik krijg hier nooit images in gepost.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...