Ga naar inhoud

de beste Nederlandstalige song?


Recommended Posts

Urbanus is het best gekend van zijn shows en zijn strips, maar is daarnaast een zeer begenadigd tekstschrijver.

Hoe zeggen ze dat weer? Al lachend vertelt de zot de waarheid?

Zijn schoonste tekst vind ik nog altijd deze. Pure poëzie

 

Maar deze bijvoorbeeld bevat een minder leuke boodschap, ook al lijkt het niet zo.

 

Ook Willem Vermandere verdient hier een plekje

 

Link naar reactie
Op 8/7/2022 om 21:25, cinco zei:

Al is dat wel een cover.

 

Zoveel Nederlandstalige nummers zijn covers. Van sommige Nederlandstalige zangers (m/v) was hun enige bestaansreden dat ze populaire nummers uit het buitenland vertaalden in het Nederlands.

En soms ook bij mensen waarbij je het niet verwacht. Raymond van het groenewoud bvb.

Link naar reactie
Op 7/7/2022 om 11:34, Tanuki zei:

Urbanus is het best gekend van zijn shows en zijn strips, maar is daarnaast een zeer begenadigd tekstschrijver.

Ik vind de liedjes van Urbanus al sinds mijn prilste jeugd heel erg leuk en mooi! Niet alleen de bekendste liedjes maar ook de minder bekende liedjes, zoals : De Jager, De Vampier, Zieltje, De kampioen, enz. 

 

michel vs technologie 1 detail.jpg

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

 

Ik hou van veel muziekjes maar dit is toch de absolute top: geschreven door het duo Boudewijn de Groot (muziek) en Lennaert Nijgh (tekst).  Onnavolgbaar vertolkt door Ramses Shaffy en Liesbeth List die worden begeleid door een orkest in een fantastisch arrangement.  Dit lied heeft gewoon alles.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
3 uren geleden, bouncer zei:

 

 

Er gaat natuurlijk niets boven het origineel.

 

Wat ik mij dan afvraag: kunnen de Nederlanders iets maken van het dialect uit Oosteeklo van Ivan Heylen? 

 

Todde mei! Todde mei! Todde mei!

Todt mei guul de noacht!

Doe ut tan, schuun wijveken!

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...