Lestat Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Ik zag hier nog geen topic voor, en start er dus eentje op. Mocht dit er toch al zijn, dan mogen moderatoren dit gerust samenvoegen. En ik start al met een vraag. Gisteren was ik voor het werk op pad in Brussel om de striproute deels te doen. Bij de muur van XIII viel me een symbool/logo bovenaan op. iemand enig idee wat het is? Het is sowieso ook al lang geleden dat ik XIII nog eens las. Quote Link to comment
Waldorf Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Geen flauw idee. Het staat gewoon op die tekening die vanaf deel 6 de achterkaft siert. Het is voor zover ik weet geen scène uit de reeks. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Peter Motte Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Die tekening saat op elke achterkant van XIII Mysterie, met telkens een ander personage, nl. het hoofdpersonage van die aflevering. Overigens is XIII Mysterie een goede nevenreeks. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Bonte Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Ik heb de topic aangepast naar stripmuren, over stripstandbeelden is er al een uitstekende topic Lestat and cartoonesk 2 Quote Link to comment
cinco Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Vele stripmuren in Hasselt zijn helaas van hun tekeningen gestript. Geen Nero en co meer in het hart van de Limburgse hoofdplaats. Die is in 2011 verwijderd. In Brussel is de stripmuur van Nero wel nog aanwezig. Quote Link to comment
Lestat Posted July 16, 2022 Author Share Posted July 16, 2022 Zeer leuk is dat die Belgische Witblauw boven Adhemar ook effectief wit-blauw is Quote Link to comment
cartoonesk Posted July 18, 2022 Share Posted July 18, 2022 Op 16/7/2022 om 17:59, Bonte zei: Ik heb de topic aangepast naar stripmuren, over stripstandbeelden is er al een uitstekende topic Dank je, @Bonte ! Quote Link to comment
Koen Claeys Posted July 18, 2022 Share Posted July 18, 2022 Niet een striptekening maar zou kunnen van een manga zijn geweest (maar dat is het niet), deze mooie nieuwe muurschildering om de hoek van Worlds' End te Gent. Quote Link to comment
Lestat Posted July 19, 2022 Author Share Posted July 19, 2022 Officieel geen stripmuur, of ze komt toch niet in de lijst voor, maar wel gemaakt door striptekenaar Ralph König. die mag er toch wel bij. Muur in Brussel in de Lollepotstraat. Quote Link to comment
TDPB Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 er is daar al veel kritiek op gekomen vanuit de ultralinkse kant. Niet woke genoeg. Quote Link to comment
cinco Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 De muur is beklad geworden en König werd beschuldigd van racisme en transfobie. Quote Link to comment
cinco Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 Ook de muur van Govert Suurbier is beklad geworden omdat sommigen het als een verheerlijking van het kolonialisme beschouwden. de muur in zijn oorspronkelijke staat: Quote Link to comment
cinco Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 @Veto heeft trouwens heel wat stripmuren bezocht en er telkens een verslag van gemaakt. https://vetostript.weebly.com/stripmuren.html Quote Link to comment
Waldorf Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 Ik vind het schrijven van boeken een uiting van analfabetofobie. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
TDPB Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 36 minuten geleden, cinco zei: De muur is beklad geworden en König werd beschuldigd van racisme en transfobie. Terwijl die zogezegde trans duidelijk een dragqueen is. Quote Link to comment
Veto Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 2 uren geleden, cinco zei: @Veto heeft trouwens heel wat stripmuren bezocht en er telkens een verslag van gemaakt. https://vetostript.weebly.com/stripmuren.html Idd. Dat klopt. Merci om mijn blog hier nog eens te ´droppen´... Thanks! Peter Motte, Lestat and Richard Boom-vavavoom 3 Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Lestat Posted August 3, 2022 Author Share Posted August 3, 2022 Stripmuur van Meneer Johan in de Bogaardenstraat in Brussel. Niet alleen het restaurant en de tram verraden dat we in Brussel zitten ipv Parijs, maar ook dat het Kuifje-logo van Lombard te zien is. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted August 4, 2022 Share Posted August 4, 2022 Ik vond deze zijstraat in Brussel ook mooi... geen idee of het striprelated is , maar wow Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted August 4, 2022 Share Posted August 4, 2022 Hier moest ik even voor zoeken, maar toch gevonden! Zeker leuk omdat ik een uurtje later ook de tekenaar (DANY) zou ontmoeten voor het eerst! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted August 4, 2022 Share Posted August 4, 2022 ook een té gekke muur, die ik in Brussel zag Ambreville 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Ambreville Posted August 4, 2022 Share Posted August 4, 2022 2 hours ago, Richard Boom-vavavoom said: Hier moest ik even voor zoeken, maar toch gevonden! Zeker leuk omdat ik een uurtje later ook de tekenaar (DANY) zou ontmoeten voor het eerst! Een Nederlander voor een vuurwerk winkel. Ook vrij stereotiep. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 5, 2022 Share Posted August 5, 2022 Ja, en hij heeft nog al zijn handen! Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 de stripmuur van Aimée de Jongh in Neder-Over-Heembeek Lestat, kbellon and Tanuki 3 Quote Link to comment
mojo Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/07/stripmuur-stam-pilou-bedekt/ Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Peter Motte Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 Pfff.... Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Waldorf Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 27 minuten geleden, mojo zei: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/07/stripmuur-stam-pilou-bedekt/ Het is inderdaad seksistisch om een man af te beelden als een pervert die onder de rok van een jonge vrouw loert. Peter Motte 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 41 minutes ago, Waldorf said: Het is inderdaad seksistisch om een man af te beelden als een pervert die onder de rok van een jonge vrouw loert. Wat zouden ze doen in die straat achter het Noordstation? Quote Link to comment
Waldorf Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 41 minuten geleden, Ambreville zei: Wat zouden ze doen in die straat achter het Noordstation? Achter die gordijnen? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Peter Motte Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 Nu merk ik wel dat hij niét onder de jurk van die vrouw gluurt. Als die uitbaters dat hebben gezegd, liegen ze. Maar het is wel kassa-kassa voor hen, want ze staan in de krant. Dat is een boel gratis reclame. Misschien hebben ze het zelfs daarom gedaan. En zolang zulke initiatieven gratis reclame opleveren, zal het blijven gebeuren. Het is pas op het moment dat het geen publiciteit meer oplevert, dat het zal stoppen. We kunnen natuurlijk allemaal, als stripliefhebbers onder elkaar, uit solidariteit met de tekenaar, besluiten daar nooit meer heen te gaan. bouncer 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
TDPB Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 29 minuten geleden, Peter Motte zei: Nu merk ik wel dat hij niét onder de jurk van die vrouw gluurt. erger nog, hij kijkt niet eens naar die vrouw. Zijn hoofd bevindt zich veel dichter bij die achtermuur dan haar achterwerk. Quote Link to comment
sporoi Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 13 uren geleden, Peter Motte zei: Nu merk ik wel dat hij niét onder de jurk van die vrouw gluurt. Als die uitbaters dat hebben gezegd, liegen ze. Maar het is wel kassa-kassa voor hen, want ze staan in de krant. Dat is een boel gratis reclame. Misschien hebben ze het zelfs daarom gedaan. En zolang zulke initiatieven gratis reclame opleveren, zal het blijven gebeuren. Het is pas op het moment dat het geen publiciteit meer oplevert, dat het zal stoppen. We kunnen natuurlijk allemaal, als stripliefhebbers onder elkaar, uit solidariteit met de tekenaar, besluiten daar nooit meer heen te gaan. ... Hij probeert zich voor te stellen hoe haar ronde gladde welgevormde billen er zouden kunnen uitzien met ertussen die fascinerende rechte nauwe afgrond en alles wat er van geheimen zich in die diepte koestert. Heeft ze streepjes van het zonnebaden op haar zacht glooiend velletje of is dat wichtje een egaal gebruind dartelend naaktloopstertje in haar vrije tijd? Welke kleur van haar weet ze daarachter toch te verbergen? En zijn ze recht of met krulletjes, of helemaal niets? Boeiender nog: trimt ze haar haartjes regelmatig? Welke vorm zou ze dan gekozen hebben ,dat merrietje? Zou ze erbij nog een piercing dragen, dan is ze wel een echt bengeltje! Hoe zien haar openingen er toch uit en hebben ze een wel gevormde maat voor het echte werk? En hoeveel keren zijn ze al gebruikt geweest tot haar genot? Wat een tantaluskwelling!! Hij moet zijn kwijl inslikken, zo smachtend is hij om al deze antwoorden te achterhalen. Zijn bloed suist tussen zijn oren, het gerikketik van zijn oude hart is voelbaar in zijn slapen en zijn kruis. En hij voelt ondertussen dat er ergens anders bij hem ook wat druipt. O dat genadeloos dunne textiel die meedogenloos verbergt en tegelijk zoveel ontsluiert! Zijn ogen puilen uit alsof ze röntgenstralen willen flitsen om alles tot in de allerdiepste holen te kunnen doorgronden. Zijn broek blijft maar ongenadig knellen door die aanvallen achter zijn kruis en dit door het martelend gemis aan klare antwoorden. Gelukkig merken de kinderen niets op van het voor grootva's geestenoog smikkelen van dat groen en fris slaatje ... Ach, ieder zijn (onschuldige) hobby. Oudemannengeilheid, wat is er toch normaler en gezonder? De natuur in zijn meest pure vorm! Dus er mee uitpakken op een openbare plaats via een "grappige" tekening van een geilaard en een netjes ingepakt lonkend meisjesvleesprooi, dat is toch niet verkeerd maar uit des levens? Tot lering en (veel) vermaak van (sommigen van) de goegemeente. .... (Die vrouwen moeten maar niet zo paraderen! .... Dan vraag je er toch zelf om - zeg nu zelf!!) Moet kunnen hoor .......... Althans volgens sommigen. Quote Link to comment
TDPB Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 Die vent bovenaan, da's pas een gluurder! Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 Grappigste vind ik dat ze spreken van een generatiekloof. Dus tieners en jonge mannen dezer dagen kijken niet meer naar knappe grieten? Slecht nieuws voor de demografische evolutie. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 Dat schijnt zelfs al te merken te zijn. Niet alleen neemt de bevolking in België af, als je de migratie niet meetelt en de kinderen van migranten niet meetelt, maar er zijn ook altijd meer alleenstaanden. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Olav Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 Die vrouw op de ladder schijnt er anders wel van te genieten. Een heimelijk lachje terwijl ze naar achter gluurt. Volle borsten vooruit en kont goed naar achter geschoven. O wee als een man daar dan naar kijkt. Misschien moet die vrouw in een lang gewaad gehuld worden? Ik stel mij de vraag wat auteur De Marck van dit alles zou denken.... Quote Link to comment
bouncer Posted June 8, 2023 Share Posted June 8, 2023 12 uren geleden, sporoi zei: ... Hij probeert zich voor te stellen hoe haar ronde gladde welgevormde billen er zouden kunnen uitzien met ertussen die fascinerende rechte nauwe afgrond en alles wat er van geheimen zich in die diepte koestert. Heeft ze streepjes van het zonnebaden op haar zacht glooiend velletje of is dat wichtje een egaal gebruind dartelend naaktloopstertje in haar vrije tijd? Welke kleur van haar weet ze daarachter toch te verbergen? Recht of gekruld, of helemaal niets? Boeiender nog: trimt ze haar haartjes regelmatig? Welke vorm zou ze dan gekozen hebben ,dat merrietje? Zou ze erbij nog een piercing dragen, dan is ze wel een echt bengeltje! Hoe zien haar openingen er toch uit en hebben ze een wel gevormde maat voor het echte werk? En hoeveel keren zijn ze al gebruikt geweest tot haar genot? Wat een tantaluskwelling!! Hij moet zijn kwijl inslikken, zo smachtend is hij om al deze antwoorden te achterhalen. Zijn bloed suist tussen zijn oren, het gerikketik van zijn oude hart is voelbaar in zijn slapen en zijn kruis. En hij voelt ondertussen dat er ergens anders bij hem ook wat druipt. O dat genadeloos dunne textiel die meedogenloos verbergt en tegelijk zoveel ontsluiert! Zijn ogen puilen uit alsof ze röntgenstralen willen flitsen om alles tot in de allerdiepste holen te kunnen doorgronden. Zijn broek blijft maar ongenadig knellen door die aanvallen achter zijn kruis en dit door het martelend gemis aan klare antwoorden. Gelukkig merken de kinderen niets op van het voor grootva's geestenoog smikkelen van dat groen en fris slaatje ... Ach, ieder zijn (onschuldige) hobby. Niet meer aan sleutelen, prima songtekst, maar wie gaat dit zingen ?, een oude chansonnier, of een vliegensvlugge rapper. Quote Link to comment
sporoi Posted June 8, 2023 Share Posted June 8, 2023 7 uren geleden, Olav zei: Die vrouw op de ladder schijnt er anders wel van te genieten. Een heimelijk lachje terwijl ze naar achter gluurt. Volle borsten vooruit en kont goed naar achter geschoven. O wee als een man daar dan naar kijkt. Misschien moet die vrouw in een lang gewaad gehuld worden? Vrouwen paraderen en lonken maar bij de vleet, het liefst naar oude geilaards. Dat hitst ze op. Satansschepselen! ... Burqa, burqa! 7 uren geleden, Olav zei: Ik stel mij de vraag wat auteur De Marck van dit alles zou denken.... De Marck: Meeuuh! Da's allemaal over de top zenne! Da zit tussen uw eigen oren als ge daar vanalles van maakt, niks mee te maken! Als zoiets nu al ni meer mag, 't is al ver gekomen!! Woke, woke, woke!!! Quote Link to comment
Waldorf Posted June 8, 2023 Share Posted June 8, 2023 36 minuten geleden, sporoi zei: Vrouwen paraderen en lonken maar bij de vleet, het liefst naar oude geilaards. Dat hitst ze op. Satansschepselen! ... Burqa, burqa! Er zijn ook mannen die met hun lichaam pronken, en daar is niets mis mee. Je moet er natuurlijk niet in gaan knijpen, maar het is een spelletje van zien en gezien worden. En wie niets meer kan tonen in dat spelletje kijkt wel nog altijd graag. De Marck tekent dus gewoon de realiteit. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted June 8, 2023 Share Posted June 8, 2023 31 minuten geleden, Waldorf zei: Er zijn ook mannen die met hun lichaam pronken, en daar is niets mis mee. Quote Link to comment
Recommended Posts